ááá, így jó ez, ahogy van. Ez az evolúció, ugylátszik, a férgek jobban bírják aggyal, mint mi. Gyõznek abban a játékban, amit mi kezdtünk el. pedig még kezük sincs, hogy meghuzzák a ravaszt az orosz rulettben. Csak mi pörgetünk, s húzunk.
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Túrák Magyarországon
Started by
SanDiablo
, 2004. December 16. 21:13
#18481
Posted 2005. June 20. - 19:06
#18482
Posted 2005. June 20. - 18:38
Ez a hernyós dolog országos szintû probléma. Néhány ezer ével ezelõtt ez belevették volna a bibliába. :-) De ha jobban odafigyelünk a dolgok alakulására, igencsak megdöbbentõ amik manapság történnek a természetben. Gyerekkoromban kellemesebbek voltak a nyarak. A tavasz se volt ilyen lagymatag és télen is sokkal több volt a hó, (vagy csak én voltam kissebb??!) nomeg tovább is tartott... Ehhelyett vannak tökös árvizek, viharok, hernyók, cunami, lavina, belvíz, stb... Nem lehet, hogy elrontottunk valamit?
"Aki embernek hitvány, az magyarnak alkalmatlan." Tamási Áron
Durung forever!
Durung forever!
#18483
Posted 2005. June 19. - 15:12
Sziasztok!
Tegnap én is túrázgattam egy jót! A célpont Kelet-Mecsek volt.
Reggel 8:30 körül indultam Tamásiból. A Gyulaji erdõn keresztül kezdtem az utamat, ahol szintén probléma ez a hernyó-dolog, bár az út melletti részen már nem nagyon voltak, mert ott már mindent lerágtak.
Nem figyeltem mindig az idõt, de kb. 11:30 felé már Szászvárnál voltam (kisebb eltévedésekkel, mert mindenáron le akartam vágni az utat:)), ott kezdõdött a Mecsek. A település elején találtam egy kis információs táblát a Mecsekrõl térképpel, ami nagyon jól jött. Ezután Magyaregregy felé vettem az irányt, onnan pedig felmentem a Máré-várba. A Vár-kútból (egy közeli forrás) feltöltöttem ivótasakomat és mentem tovább Kisújbánya felé. Közben picit esett az esõ is, de ez inkább jól esett a nagy hõségben.
A Kisújbánya-Óbánya közötti szakasz egyszerûen fantasztikus. Fokozottan védett természetvédelmi terület, ezért elvileg nem szabad bringázni itt (vannak olyan részek, ahol gyakorlatilag sem lehet), ennek ellenére láttam crossmotor nyomokat is:(. A kis túristaösvényt többször átszeli a kis patak, néhol egyenest a patakmederben kellett menni, kidõlt fákon, köveken. Ezt a részt fõleg gyalog teljesitettem.
Óbányáról egy kis térképnézegetés után elindultam Máza felé egy turistaúton. Innen pedig Szászvár, majd hazafelé vettem az irányt. 18:30 körül megérkeztem haza.
Az út végig jól tekerhetõ aszfaltút volt, nagyon gyér forgalommal, voltak olyan szakaszok, ahol kb. félóránként találkoztam 1 autóval.
A Mecseki utakon is alig van forgalom, csak pár turistával találkoztam, pedig nagyon szép a környék. Szóval ajánlom mindenkinek a Kelet-Mecseket (gyalog is)!!! Azt hiszem fogok még arra menni, csak még beljebb (pl. Zengõ)
A sok (több, mint 90%-os) aszfaltos tekerést jól birta a hátsó 2.35-ös Z-max, de a tereptõl sem ilyedt meg;). Szivesen terepeztem volna többet, de annyira nem ismertem az utakat és nem akartam eltévedni.
Táv: 158 Km
Tegnap én is túrázgattam egy jót! A célpont Kelet-Mecsek volt.
Reggel 8:30 körül indultam Tamásiból. A Gyulaji erdõn keresztül kezdtem az utamat, ahol szintén probléma ez a hernyó-dolog, bár az út melletti részen már nem nagyon voltak, mert ott már mindent lerágtak.
Nem figyeltem mindig az idõt, de kb. 11:30 felé már Szászvárnál voltam (kisebb eltévedésekkel, mert mindenáron le akartam vágni az utat:)), ott kezdõdött a Mecsek. A település elején találtam egy kis információs táblát a Mecsekrõl térképpel, ami nagyon jól jött. Ezután Magyaregregy felé vettem az irányt, onnan pedig felmentem a Máré-várba. A Vár-kútból (egy közeli forrás) feltöltöttem ivótasakomat és mentem tovább Kisújbánya felé. Közben picit esett az esõ is, de ez inkább jól esett a nagy hõségben.
A Kisújbánya-Óbánya közötti szakasz egyszerûen fantasztikus. Fokozottan védett természetvédelmi terület, ezért elvileg nem szabad bringázni itt (vannak olyan részek, ahol gyakorlatilag sem lehet), ennek ellenére láttam crossmotor nyomokat is:(. A kis túristaösvényt többször átszeli a kis patak, néhol egyenest a patakmederben kellett menni, kidõlt fákon, köveken. Ezt a részt fõleg gyalog teljesitettem.
Óbányáról egy kis térképnézegetés után elindultam Máza felé egy turistaúton. Innen pedig Szászvár, majd hazafelé vettem az irányt. 18:30 körül megérkeztem haza.
Az út végig jól tekerhetõ aszfaltút volt, nagyon gyér forgalommal, voltak olyan szakaszok, ahol kb. félóránként találkoztam 1 autóval.
A Mecseki utakon is alig van forgalom, csak pár turistával találkoztam, pedig nagyon szép a környék. Szóval ajánlom mindenkinek a Kelet-Mecseket (gyalog is)!!! Azt hiszem fogok még arra menni, csak még beljebb (pl. Zengõ)
A sok (több, mint 90%-os) aszfaltos tekerést jól birta a hátsó 2.35-ös Z-max, de a tereptõl sem ilyedt meg;). Szivesen terepeztem volna többet, de annyira nem ismertem az utakat és nem akartam eltévedni.
Táv: 158 Km
#18484
vendég_pier_*
Posted 2005. June 18. - 21:40
A Tényõ-Ravazd közepe szintén lekopasztva.Hogy nem lehetett volna tenni ez ellen semmit???
#18485
Posted 2005. June 18. - 21:00
Na tekertem ma is egy jót!
Szerencsére ismét van nyári-korai vonat, Gyõr-Siófok, 5:37-kor indul, tök üres volt, király, ráadásul csak pár helyen áll meg, nem úgy, mint a többi:-))
Szóval, elvonatoztam zircig, onnan tekerés bakonybélbe, majd tovább a gerence völgyében huszárokelõ pusztáig, ott a sorompó megkerülésével be az erdészeti útra, végig egészen Farkasgyepûig, az erdõ általában teljesen kopasz, a fákrók hatalmasra nõtt szõrõshernyók potyognak, az út néhol vastagon van borítva velük, serceg a kerék, ahogya az ember gurul rajtuk:-). szép szakasz lenne ez, ha nem lenne ilyen természeti katasztrófa, leírhatatlan, remélem túlélik a fák.
Farkasgyepürõl erdészeti úton (meglehetõsen szar) mentem Döbröntéig, Döbrönte elõtt iszonyat sáros volt az út, kerülni sem lehetett, valszeg a patak öntött ki az esõs idõben, aztán felmentem a sípályához, és a várromhoz, majd visszagurultam a 83-as fõútra, és tapolcafõn keresztül mentem be pápára, innen vonattal akartam hazatérni, de persze az csak 1:40perc múlva ment, így a rettenetes szembeszél ellenére a hazatekerés mellett döntöttem....nagyon szar volt, nagy forgalom, viharos szembeszél hazáig (ez meg is látszott az átlagon:-))
tot. dist: 121km
avg. speed: 17,6km/h
A vonattal, amivel pápáról hazajöttem volna, gyõr-ménfõcsanakon találkoztam, úgyhogy nem vesztettem idõt, de megspóroltam a vonatjegyet (és kikészültem a szembeszélben:-).
Összességében jó volt, aggasztóak a bakonyi állapotok, de az erdészeti utak kitûnõek a tekergésre.
Szerencsére ismét van nyári-korai vonat, Gyõr-Siófok, 5:37-kor indul, tök üres volt, király, ráadásul csak pár helyen áll meg, nem úgy, mint a többi:-))
Szóval, elvonatoztam zircig, onnan tekerés bakonybélbe, majd tovább a gerence völgyében huszárokelõ pusztáig, ott a sorompó megkerülésével be az erdészeti útra, végig egészen Farkasgyepûig, az erdõ általában teljesen kopasz, a fákrók hatalmasra nõtt szõrõshernyók potyognak, az út néhol vastagon van borítva velük, serceg a kerék, ahogya az ember gurul rajtuk:-). szép szakasz lenne ez, ha nem lenne ilyen természeti katasztrófa, leírhatatlan, remélem túlélik a fák.
Farkasgyepürõl erdészeti úton (meglehetõsen szar) mentem Döbröntéig, Döbrönte elõtt iszonyat sáros volt az út, kerülni sem lehetett, valszeg a patak öntött ki az esõs idõben, aztán felmentem a sípályához, és a várromhoz, majd visszagurultam a 83-as fõútra, és tapolcafõn keresztül mentem be pápára, innen vonattal akartam hazatérni, de persze az csak 1:40perc múlva ment, így a rettenetes szembeszél ellenére a hazatekerés mellett döntöttem....nagyon szar volt, nagy forgalom, viharos szembeszél hazáig (ez meg is látszott az átlagon:-))
tot. dist: 121km
avg. speed: 17,6km/h
A vonattal, amivel pápáról hazajöttem volna, gyõr-ménfõcsanakon találkoztam, úgyhogy nem vesztettem idõt, de megspóroltam a vonatjegyet (és kikészültem a szembeszélben:-).
Összességében jó volt, aggasztóak a bakonyi állapotok, de az erdészeti utak kitûnõek a tekergésre.
#18486
Posted 2005. June 17. - 22:49
Jól hangzik, de sajna mennem kell az Alföldre. Ellenben az élménybeszámolóra kiváncsi vagyok. Nomeg a hegyeket se fogják elhordani egy darabig, tehát ezt az utat egyszer csak végig fogom tekerni...
"Az Alföld Magyarország legselejtesebb tájegysége! Jobbra se-lejt és balra se-lejt..."
"Az Alföld Magyarország legselejtesebb tájegysége! Jobbra se-lejt és balra se-lejt..."
"Aki embernek hitvány, az magyarnak alkalmatlan." Tamási Áron
Durung forever!
Durung forever!
#18487
Posted 2005. June 17. - 22:26
Én is én is!
"Nem szeretném megmondani, hogy a függöny mögötti nõ jó-e.
De néha elhúzom a függönyt, hogy el tudd dönteni magad."
#18488
Posted 2005. June 17. - 22:21
A marhája! A ZM teljesen kiment a fejembõl. Akkor eldöntve, július utolsó hétvégéje. A pontos napot majd még egyeztetjük.
Látom, alakul a csapat. Négy tuti ember már van (Dante, Hozé, Pitechus és jómagam)
Látom, alakul a csapat. Négy tuti ember már van (Dante, Hozé, Pitechus és jómagam)
#18489
Posted 2005. June 17. - 22:02
Hû az nagyon messze van még, de szívesen megyek (30-31). Elõzõ hétvégén (25-26) Zemplén Maraton, az nekem biztosan kicsukva.
#18490
Posted 2005. June 17. - 21:46
Szívesen megyek.
Nekem a 30-31 jó, ha lehet választani.
Nekem a 30-31 jó, ha lehet választani.
Ha valami elromlik, félvállról kell venni!
#18491
Posted 2005. June 17. - 21:12
Július második felének egyik hétvégéjére (23-24, vagy 30-31) tervezek egy "gyenge" Börzsöny túrát, melynek útvonala a következõ lenne:
Nagymaros vasútállomás - Köves mezõ – Törökmezõ – Szent Gál föld – Kóspallag – Kisinóci túristaház - Nagy Hideg hegy - Rakodó – Égés tetõ – Szabó kövek – Csóványos - Három hárs – Foltán kereszt – Sajk kút bérc – Sajk kút nyereg – Sajk kút – Szén patak völgye – Szállásoki rétek – Madaras fa oldal – Királyréti Szabadidõközpont – Királyrét – Szokolya – Kismaros.
A Köves mezõig a kék+, majd a túra további szakaszán a kék jelzésen haladnánk, a Madaras fánál áttérnénk a zöldre, és Királyréttõl pedig levezetésképpen az autóúton jönnénk vissza Kismarosra.
A kemény magunk jeletõs részét igyekszem rábeszélni, és biztos vagyok benne, hogy a Duna Maraton és a tervezett Gödöllõi Maraton kapcsán megismert Fórumos csapat jelentõs része is képviselteti magát. És természetesen minden érdeklõdõt szívesen várunk. Elõre bocsátom, hogy nem egyszerû túráról van szó, hiszen aki ismeri az útvonalat, vagy egyes részeit, az tudja, hogy nagyon kemény emelkedõk és piszkos jó eresztõs (DH-s) szakaszok lesznek benne, tehát ez nem a kezdõk útvonala.
Nagymaros vasútállomás - Köves mezõ – Törökmezõ – Szent Gál föld – Kóspallag – Kisinóci túristaház - Nagy Hideg hegy - Rakodó – Égés tetõ – Szabó kövek – Csóványos - Három hárs – Foltán kereszt – Sajk kút bérc – Sajk kút nyereg – Sajk kút – Szén patak völgye – Szállásoki rétek – Madaras fa oldal – Királyréti Szabadidõközpont – Királyrét – Szokolya – Kismaros.
A Köves mezõig a kék+, majd a túra további szakaszán a kék jelzésen haladnánk, a Madaras fánál áttérnénk a zöldre, és Királyréttõl pedig levezetésképpen az autóúton jönnénk vissza Kismarosra.
A kemény magunk jeletõs részét igyekszem rábeszélni, és biztos vagyok benne, hogy a Duna Maraton és a tervezett Gödöllõi Maraton kapcsán megismert Fórumos csapat jelentõs része is képviselteti magát. És természetesen minden érdeklõdõt szívesen várunk. Elõre bocsátom, hogy nem egyszerû túráról van szó, hiszen aki ismeri az útvonalat, vagy egyes részeit, az tudja, hogy nagyon kemény emelkedõk és piszkos jó eresztõs (DH-s) szakaszok lesznek benne, tehát ez nem a kezdõk útvonala.
#18492
Posted 2005. June 13. - 07:50
#18493
Posted 2005. June 12. - 22:32
#18494
Posted 2005. June 12. - 21:33
Hali! Hát ebben nem tudok neked segíteni, talán a cc-sek, vagy a maratonisták körében érdeklõdj.
#18495
Posted 2005. June 12. - 21:18
hellosztok
tudnátok abban segíteni, hogy hol lehet utánanézni külföldi kerós versenyeknek? van ilyen honlap amin ezek fent vannak?
tudnátok abban segíteni, hogy hol lehet utánanézni külföldi kerós versenyeknek? van ilyen honlap amin ezek fent vannak?
#18496
Posted 2005. June 12. - 19:00
Aszfalt túra.
Nagytarcsáról indultam Fót fele. Átkerekeztem közben Mogyoródon, el a Hungaroring mellett. Amit a túrakönyvekben nem írnak! Fóton van egy isteni pékség. Asszem' non-stop. Minden fincsi lehet, de a pitéjük, az maga a csoda, már a súlyából lehet érezni... (Pászka pékség mintaboltja) Szóval kis kajálás után irány Csomád. Sok szamócaárús. Bár árakat nem figyeltem, de a minõség tuti jó. Az öregasszonyok biztos nem ismerik a vízkultúrás, "sosemlátott földet és napot" növénytermesztést, Nemúgy mint mondjuk a hangárszerû bevásárlóközpontok... Õrbottyánra beérkezve Gödöllõnek vettem az irányt. A körforgalom elõtt közvetlen egy egész jó fagyizót találunk. Jég helyett kekszdarabkák voltak a fagyiba! Fejlõdünk!!! :-)) Veresegyházán vmi gyereknap lehetett, hát ezt kihagytam... Majd jött Szada! És a szadai lejtõ! Képzeljetek el egy hosszúkás falut, az egyik végétõl a másikig tart egy korrekt lejtõ. Kár, hogy a másik végérõl érkeztem... :-(( Gödöllõn(anyósfalva) csak gyorsan átrobogtam, irány Isaszeg. Gödöllõ Isaszeg között félúton(balra) található egy arborétum. Isaszeg után jobbra el, és lehet ismét tekerni felfele. A Látó-hegy leküzdése után begurulás Nagytarcsára. Hazaérkezés után sör, kaja, sör, pihi, sör...
Táv:64 km
Ne felejtsetek el vinni fényképezõgépet és hozni pitét az otthonhagyottaknak.
Nagytarcsáról indultam Fót fele. Átkerekeztem közben Mogyoródon, el a Hungaroring mellett. Amit a túrakönyvekben nem írnak! Fóton van egy isteni pékség. Asszem' non-stop. Minden fincsi lehet, de a pitéjük, az maga a csoda, már a súlyából lehet érezni... (Pászka pékség mintaboltja) Szóval kis kajálás után irány Csomád. Sok szamócaárús. Bár árakat nem figyeltem, de a minõség tuti jó. Az öregasszonyok biztos nem ismerik a vízkultúrás, "sosemlátott földet és napot" növénytermesztést, Nemúgy mint mondjuk a hangárszerû bevásárlóközpontok... Õrbottyánra beérkezve Gödöllõnek vettem az irányt. A körforgalom elõtt közvetlen egy egész jó fagyizót találunk. Jég helyett kekszdarabkák voltak a fagyiba! Fejlõdünk!!! :-)) Veresegyházán vmi gyereknap lehetett, hát ezt kihagytam... Majd jött Szada! És a szadai lejtõ! Képzeljetek el egy hosszúkás falut, az egyik végétõl a másikig tart egy korrekt lejtõ. Kár, hogy a másik végérõl érkeztem... :-(( Gödöllõn(anyósfalva) csak gyorsan átrobogtam, irány Isaszeg. Gödöllõ Isaszeg között félúton(balra) található egy arborétum. Isaszeg után jobbra el, és lehet ismét tekerni felfele. A Látó-hegy leküzdése után begurulás Nagytarcsára. Hazaérkezés után sör, kaja, sör, pihi, sör...
Táv:64 km
Ne felejtsetek el vinni fényképezõgépet és hozni pitét az otthonhagyottaknak.
#18497
Posted 2005. June 04. - 21:15
2005-06-04! Gyásznap! Ma 85 évvel ezelõtt vették el tõlünk Hazánk 71%-át. Ebbõl az alkalomból ismét meglátogattam Pécelen az emlékmûvet. Holnap 17:00-kor lesz megemlékezés.
Ami volt: 325.000 km2; 20.837.000 fõ
Amit elvettek: 232.000 km2; 13.321.000 fõ
Ami maradt: 93.000 km2; 7.516.000 fõ
Ami volt: 325.000 km2; 20.837.000 fõ
Amit elvettek: 232.000 km2; 13.321.000 fõ
Ami maradt: 93.000 km2; 7.516.000 fõ
#18498
Posted 2005. May 29. - 21:45
AgentOrange! Szép túra volt!
Most hétvégén Abádszalókról áttekertem az asszonnyal Tiszafüredre a gáton. Tapasztalatok: A táj, bár egyhangú (sík), mégis gyönyörû. A Tisza és az ártere elbámészkodtatja az ember szemét. Kár, hogy az árnyékot adó fák legalább 30 méterre vannak tõled és a totális leégés garantált. Póló és naptej ajánlott. Az állatvilág kellemes hangokkal árasztja el az ember fülét, kivévve az új tipusú "lopakodó szúnyogok"-at, amik már mindenféle döngicsélés nélkül csapnak le... Tiszafüreden szombatonként van a piac. Csak akasztott hegymászót nem árulnak... Igazi falusi piac, lángosossal, alkudozással, ódon cuccokkal. Út minõsége: A gáton találkoztam jó minõségû aszfaltal, rosszabbal is és volt egy pár kilóméternyi földút is. Ha a falukon keresztül mész aszfalt végig, kanyargós útszakasz a természetvédelmi terület mentén, igazi "alföldi szerpentin".
Most hétvégén Abádszalókról áttekertem az asszonnyal Tiszafüredre a gáton. Tapasztalatok: A táj, bár egyhangú (sík), mégis gyönyörû. A Tisza és az ártere elbámészkodtatja az ember szemét. Kár, hogy az árnyékot adó fák legalább 30 méterre vannak tõled és a totális leégés garantált. Póló és naptej ajánlott. Az állatvilág kellemes hangokkal árasztja el az ember fülét, kivévve az új tipusú "lopakodó szúnyogok"-at, amik már mindenféle döngicsélés nélkül csapnak le... Tiszafüreden szombatonként van a piac. Csak akasztott hegymászót nem árulnak... Igazi falusi piac, lángosossal, alkudozással, ódon cuccokkal. Út minõsége: A gáton találkoztam jó minõségû aszfaltal, rosszabbal is és volt egy pár kilóméternyi földút is. Ha a falukon keresztül mész aszfalt végig, kanyargós útszakasz a természetvédelmi terület mentén, igazi "alföldi szerpentin".
#18499
Posted 2005. May 29. - 19:20
A hétvégi program, pénteken meló után irány siófok, a 82-es úton szakítottam egészen Veszprémig, rettenetesen meleg volt, aztán le Füredre, majd Tihany-rév-Szántód Siófok, "kellemesen" elfáradtam, fõleg, hogy Zircnél rámtört a fejfájás (valszeg a meleg miatt), és ki is tartott végig:-(
Ma pedig reggel nyolckor indulás haza, Siófok-bicikliúton Fûzfõig, ott fel Veszprém felé, persze megint eltévesztettem az utat, Litérnél tértem csak le jobbra (ki akartam kerülni Veszprémet), amikor láttam, hogy a választott út visszavezet a fõútra, inkább lecsaptam jobbra egy földúton, hogy átérjek a másik, Hajnáskér felé vezetõ útra....hát, brutál volt, mint az alien-ben, totál lezabált erdõk, a fákon fürtökben lógtak az amerikai szövõlepke hernyói, rettenetesen szar volt az út, amikor kiértem az erdõbõl fürtökben lógtak rajtam is a hernyók, a földet pedig néhol vastagon hernyók borították (már döglöttek, szeintem szomjanhaltak), ki is értem a Veszprém-Fehérvár négysávos fõútra, ahol pár száz méter gurulás után végre fordulhattam Hajmáskér felé, aztán Gyulafirátót, közben már háromszor nyomtam a fejemet a kék-kutak víze alá, hogy elkerüljem a hõgutát, megmásztam az Eplény elõtti emelkedõt, aztán az Eplényit is, és begurultam Zircre, itt további mászást nem kívánván inkább a Cuha-völgyet céloztam meg, hogy azon vágjak át a bakonyon, az út eleje pocsék, jópárszor le kellett szállni, aztán Porvától király, száguldozás, Porva után az elsõ gázlóban akkora volt a víz, hogy simán középcsapágyig csobbantam bele, ráadásul tekerni is kellett, hogy kikászálódjak a másik oldalon, úgyhogy szépen lehûtöttem a lábamat, a cipõ hazáig meg is száradt:-)), majd Vinye-Bakonyszentlászló-Bakonygyirót-Románd-Bakonypéterd-Ravazd-Écs-Nyúl-Gyõr, hát közben még háromszor hûtöttem a fejelemt, de brutálisan kitikkadtam amíg hazaértem, szóval ez inkább mazochistáknak való volt...:-))
Ma pedig reggel nyolckor indulás haza, Siófok-bicikliúton Fûzfõig, ott fel Veszprém felé, persze megint eltévesztettem az utat, Litérnél tértem csak le jobbra (ki akartam kerülni Veszprémet), amikor láttam, hogy a választott út visszavezet a fõútra, inkább lecsaptam jobbra egy földúton, hogy átérjek a másik, Hajnáskér felé vezetõ útra....hát, brutál volt, mint az alien-ben, totál lezabált erdõk, a fákon fürtökben lógtak az amerikai szövõlepke hernyói, rettenetesen szar volt az út, amikor kiértem az erdõbõl fürtökben lógtak rajtam is a hernyók, a földet pedig néhol vastagon hernyók borították (már döglöttek, szeintem szomjanhaltak), ki is értem a Veszprém-Fehérvár négysávos fõútra, ahol pár száz méter gurulás után végre fordulhattam Hajmáskér felé, aztán Gyulafirátót, közben már háromszor nyomtam a fejemet a kék-kutak víze alá, hogy elkerüljem a hõgutát, megmásztam az Eplény elõtti emelkedõt, aztán az Eplényit is, és begurultam Zircre, itt további mászást nem kívánván inkább a Cuha-völgyet céloztam meg, hogy azon vágjak át a bakonyon, az út eleje pocsék, jópárszor le kellett szállni, aztán Porvától király, száguldozás, Porva után az elsõ gázlóban akkora volt a víz, hogy simán középcsapágyig csobbantam bele, ráadásul tekerni is kellett, hogy kikászálódjak a másik oldalon, úgyhogy szépen lehûtöttem a lábamat, a cipõ hazáig meg is száradt:-)), majd Vinye-Bakonyszentlászló-Bakonygyirót-Románd-Bakonypéterd-Ravazd-Écs-Nyúl-Gyõr, hát közben még háromszor hûtöttem a fejelemt, de brutálisan kitikkadtam amíg hazaértem, szóval ez inkább mazochistáknak való volt...:-))
#18500
Posted 2005. May 21. - 22:09
Ma ismét volt egy kis bakonyi tekergés, az eleje szokásos: Zircig vonat, onnan tekerés - olaszfalu - felsõpere - bakonynána - római-fürdõ - jásd - szápár - csetény - dudar - bakonyoszlop - sövénykút- bakonyoszlop - bakonyszentkirály - ördögrét - vinye - bakonyszentlászló - bakonygyirót - veszprémvarsány, innen haza vonattal.
Remek idõ volt, szélcsend, kemény napsütés (leégés), legjobb lejtõ olaszfaluban, és bakonynána elõtt, ááálllat.
Hazafelé találkozhattam életem eddigi legsötétebb-bunkóbb:offtopic: kallernyanyájával, szóval varsányban vonatra fel (bzmot, fullra tele kiránduló gyerekekkel), ahová a bringa elfért volna ott két faék egyszerüségû félcigány figura ült, lábakat az ülésre téve, terpeszkedve elfoglalva a hosszú, legalább hatszemélyes ülést ketten. Varsány, peron, az nincsen, teszem fel a bringákat, úgy 150cm-re kell felemelni, szegény asszonnyal húzzuk vonjuk, faszkalap elõbbemlítettek csak néznek bárgyún, nehogy meg kelljen mozdulni, aztán segíteni egy 55kg-os nõnek felhúzni a bicajt a vonatra...kaller szintén bámul a kozmoszba.
Szóval, hely az nincsen, a bringákat valahogy egymásba támasztva álltam az elõtérben egész úton, persze állomásonként felváltott oldaról akar felszállni a jónép, így ez is érdekessé tette a dolgot, na aztán a kallernyanya, kijön, hogy kinézzen a vonat indulásakor az ajtón, persze melyiken, ahová éppen beügyeskedtem a bringákat, odarobog, félrelököd engem, a bringákkal együtt (ill. csak akar, passzív ellenállás), visszalépve mávos egyenruhájával véletlenül hozzáért a hátsó kerekemhez (nehogy kikerüld baromarcú), erre "a biciklis kurvaistenit!" felkiáltásal visszarobog az utastérbe, végez a jegyellenörzéssel bent, mi kerülünk sorra, elkezd ugatni, hogy miért nem teszem ide meg oda a bicikliket, mondom "mert nem fér el az utasoktól", erre õ (ez a gyöngyszem!!!): "én betiltatnám ezt a hülye bicikliszállítást, az bisztosss!!", na ekkora hülyeség hallatán már csak sajnálóan vigyorogni tudtam szerencsétlenen.:rocketman
Gondolom egy kallernek nem kellene elmagyaráznom azt, hogy milyen kevés kell ahhoz, hogy végleg elsorvasszák a Gyõr-Veszprém vasútvonalat, erre jön a hülyeségével, és nem éri fel ésszel, hogy ha õt így nyugdíj elõtt kidobják az utcára, a kalleri "végzettségével", és a beszolásából megtapasztalt "sok eszével" biztosan nem fog jól járni, így jó lenne, ha megpróbálna minimális TISZTELETET tanusítani mint egy szolgáltató cég (jelen esetben MÁV) alkalmazottja, az utas (én, azaz vevõ), és szállítandó poggyásza iránt, hiszen ha nincsen utas, akkor nicsen vonat, ha nincsen vonat, akkor nincsen kaller állás, és akkor nincsen õ sem. (Igaz, hogy én a vonal megszünése esetén elmegyek Pápán keresztül a bakonyba, vagy odatekerek, de õ éhenhal).
Na, kidohogtam magamat.-)))
Remek idõ volt, szélcsend, kemény napsütés (leégés), legjobb lejtõ olaszfaluban, és bakonynána elõtt, ááálllat.
Hazafelé találkozhattam életem eddigi legsötétebb-bunkóbb:offtopic: kallernyanyájával, szóval varsányban vonatra fel (bzmot, fullra tele kiránduló gyerekekkel), ahová a bringa elfért volna ott két faék egyszerüségû félcigány figura ült, lábakat az ülésre téve, terpeszkedve elfoglalva a hosszú, legalább hatszemélyes ülést ketten. Varsány, peron, az nincsen, teszem fel a bringákat, úgy 150cm-re kell felemelni, szegény asszonnyal húzzuk vonjuk, faszkalap elõbbemlítettek csak néznek bárgyún, nehogy meg kelljen mozdulni, aztán segíteni egy 55kg-os nõnek felhúzni a bicajt a vonatra...kaller szintén bámul a kozmoszba.
Szóval, hely az nincsen, a bringákat valahogy egymásba támasztva álltam az elõtérben egész úton, persze állomásonként felváltott oldaról akar felszállni a jónép, így ez is érdekessé tette a dolgot, na aztán a kallernyanya, kijön, hogy kinézzen a vonat indulásakor az ajtón, persze melyiken, ahová éppen beügyeskedtem a bringákat, odarobog, félrelököd engem, a bringákkal együtt (ill. csak akar, passzív ellenállás), visszalépve mávos egyenruhájával véletlenül hozzáért a hátsó kerekemhez (nehogy kikerüld baromarcú), erre "a biciklis kurvaistenit!" felkiáltásal visszarobog az utastérbe, végez a jegyellenörzéssel bent, mi kerülünk sorra, elkezd ugatni, hogy miért nem teszem ide meg oda a bicikliket, mondom "mert nem fér el az utasoktól", erre õ (ez a gyöngyszem!!!): "én betiltatnám ezt a hülye bicikliszállítást, az bisztosss!!", na ekkora hülyeség hallatán már csak sajnálóan vigyorogni tudtam szerencsétlenen.:rocketman
Gondolom egy kallernek nem kellene elmagyaráznom azt, hogy milyen kevés kell ahhoz, hogy végleg elsorvasszák a Gyõr-Veszprém vasútvonalat, erre jön a hülyeségével, és nem éri fel ésszel, hogy ha õt így nyugdíj elõtt kidobják az utcára, a kalleri "végzettségével", és a beszolásából megtapasztalt "sok eszével" biztosan nem fog jól járni, így jó lenne, ha megpróbálna minimális TISZTELETET tanusítani mint egy szolgáltató cég (jelen esetben MÁV) alkalmazottja, az utas (én, azaz vevõ), és szállítandó poggyásza iránt, hiszen ha nincsen utas, akkor nicsen vonat, ha nincsen vonat, akkor nincsen kaller állás, és akkor nincsen õ sem. (Igaz, hogy én a vonal megszünése esetén elmegyek Pápán keresztül a bakonyba, vagy odatekerek, de õ éhenhal).
Na, kidohogtam magamat.-)))