Jelentkezz be Regisztrálj
Ketten egy bringán - tandemekrõl mindent
#41
Írta 2011. július 05. - 10:42
#42
Írta 2011. június 15. - 14:06
--Trifo
Gyermekeink képekben. Régebbi képek: ITT , pici Hanka itt és pici Ignác itt
#43
Írta 2011. június 14. - 21:31
vauvau: Peruzzo tandemtartót lehet(ett) kapni Csepelen. Peruzzo Roma Tandem a teljes neve, és most, hogy rákerestem, sok helyen szerepel a kínálatban 23 és 29 ropi közötti áron. Nekünk teljesen jól mûködött még a Skoda kombin, bár a Galaxyra nem tudom, hogyan fogom feltenni. Ami fontos, hogy legalább 1 méter kell legyen a két kereszttartó távolsága.
Amúgy még mielõtt ezt beszereztük volna, vittük a gépet úgy is, hogy kiszerelt kerekekkel betettük a kocsiba - még ketten voltunk a 'zasszonnyal és a Lagunába éppen elfért. Meg úgy is, hogy feltettem a tetõre egy sima brinagszállítót, meg mellé átlósan egy hosszabb deszkát úgy, hogy a vége pont a kerékpárszállító mögé lógjon és a tandem elejét simán betettem a szállítóba, a hátsó kerekét pedig, ami túllógott rajta, hozzászíjaztam a deszkához.
De még ennél is parasztosabb - és olcsóbb - megoldás, ha a kerekeket hozzászíjazod egy deszkához úgy, hogy a kormány se tudjon elfordulni és félig fektetve teszed fel a tetõre a gépet úgy, hogy a kerekek deszkástul rögzülnek az egyik oldalon, a másik oldalon meg a kazánfûtõ kormánya megtámaszkodik a kereszttartón - az is jól odakötve. Ezzel is stabilan lehet szállítani és a költsége kb 1 tetõléc + 4-5 klipsz-szíj ára. Csak nem olyan szép én macerásabb használni
Az mindenképp fontos, hogy a kereszttartók jó messze legyenek egymástól.
--Trifo
Én is csak ezt a peruzzot találtam, de örülök, hogy bevált, akkor veszek én is egyet. Nekem is magas kocsim van (scenic II) ezért mindig viszek magammal egy eredetileg ndk-ás lakókocsihoz való egy fokú összecsukható fellépõt. Szerencsére a fiam jó nagy és erõs, majd segít feltennia gépet a tetõre. Mi öten vagyunk és a kocsi tetején csak négy bringa fér el, úgyhogy, ha családilag megyünk muszály a surranót (a tandemünket) is vinni.
#44
Írta 2011. június 14. - 11:33
A peruzzo Roma Tandem egy kicsit húzós, bár ha valaki sokat szállítja tetõn akkor jó lehet. Én 5x10 -es fenyõlécekbõl összeütöttem egy háromfokú falétréhoz hasonló alkalmatosságot, amit gyorsgurtnival felfogatok a két keresztrúdra, és erre jön - igaz fejjel lefelé - a tandem, ami így felfekszik a négy kormányvégen és a hátsó nyergen. Ezeken a ponton polifoam csõszigetelõ darabokat rakok a kormánymarkolatokra meg a nyereg alá és pedálszíjakkal rögzítem a "létrához". Kicsit hülyén néz ki így fordítva, de baromi stabil, áll mint Katiban a gyerek, na meg menet közben forog a széltõl az elsõ kerék a levegõben, de ki nem ... ja le. Ha valakit érdekel küldök fotót. Üdv!
#45
Írta 2011. június 14. - 11:02
Amúgy még mielõtt ezt beszereztük volna, vittük a gépet úgy is, hogy kiszerelt kerekekkel betettük a kocsiba - még ketten voltunk a 'zasszonnyal és a Lagunába éppen elfért. Meg úgy is, hogy feltettem a tetõre egy sima brinagszállítót, meg mellé átlósan egy hosszabb deszkát úgy, hogy a vége pont a kerékpárszállító mögé lógjon és a tandem elejét simán betettem a szállítóba, a hátsó kerekét pedig, ami túllógott rajta, hozzászíjaztam a deszkához.
De még ennél is parasztosabb - és olcsóbb - megoldás, ha a kerekeket hozzászíjazod egy deszkához úgy, hogy a kormány se tudjon elfordulni és félig fektetve teszed fel a tetõre a gépet úgy, hogy a kerekek deszkástul rögzülnek az egyik oldalon, a másik oldalon meg a kazánfûtõ kormánya megtámaszkodik a kereszttartón - az is jól odakötve. Ezzel is stabilan lehet szállítani és a költsége kb 1 tetõléc + 4-5 klipsz-szíj ára. Csak nem olyan szép én macerásabb használni
Az mindenképp fontos, hogy a kereszttartók jó messze legyenek egymástól.
--Trifo
Gyermekeink képekben. Régebbi képek: ITT , pici Hanka itt és pici Ignác itt
#46
Írta 2011. június 14. - 10:02
Szerintem, ha beleraksz egy jobb 29-es MTB kereket, annak bírnia kell. A mérete ugyanaz (622). Én valószínûleg összeraknék egy kereket pl. Mavic XM719-es felnibõl, min. Deore szintû agyból meg 2mm-es DT küllõkbõl.
A mi bringánkban is mavic 719 /36/ van és meg se nyekken. Mondjuk most cserélem a hátsót egy erõsnek tûnõ mach1-esre, mert a tárcsa mellé fel akarok tenni két v-féket is. Egyébként félek a lejtõn vele...
Tegnapelõtt Keszthely, Balatonmáriafürdõ között két tandemmel is találkoztam, hatalmas volt a forgalom a bringaúton, nehezen tudták a kanyarokat venni.
Más: tetõcsomagtartóra tudtok valamit ajánlani?
#47
Írta 2011. június 08. - 07:53
Egyetértek a javaslatokkal. Hiába no, minden gépre költeni köll. Ha magad építed darabokból akkor azért, ha egyben veszel gyárit akkor meg azért, mert egy csomó dolog úgyis gagyi lesz rajta vagy nem a pontos igényeknek megfelelõ. Néhány szóló bringámmal már jártam úgy hogy végül már csak a váz volt eredeti aztán persze az is csere. (Így van 20 éves túrabringám).
#48
Írta 2011. június 08. - 07:18
#49
Írta 2011. június 07. - 23:12
Köszi!
Ez tényleg jó ötlet! Körbejárom a témát.
Még egy kérdésem lenne, hogy mire lenne érdemes cserélni az elsõ merev villámat. Ami most van, az a gyárilag adott alu vastagított tandem kivitel, de sajnos nincs rajta tárcsafék rögzítõ konzol (érdekes de hátsó villára szereltek ilyet gyárilag, tehát ott nem lesz gond). Nem tudom, hogy a kommerszebb trekking (700-as) telók (mondjuk vmi Suntour max 25-30 HUF-ig) bírnák-e a dupla igénybevételt. Amúgy igazából nem lenne szükségem telóra, mert országutakon jól elvagyunk a merev villával, és ha lehetne erre t_fék konzolt hegeszteni akkor minden meg lenne oldva, de valahol olvastam, hogy nem javasolt az aluvillák hegesztése mert változik az anyag struktúrája, és gyengülhet az egész.
A mostanihoz hasonló beépítési magasságú acél villát tennék bele (pl. Kona P2). Olcsó trekking telót több okbol sem...
#50
Írta 2011. június 07. - 15:30
Ez tényleg jó ötlet! Körbejárom a témát.
Még egy kérdésem lenne, hogy mire lenne érdemes cserélni az elsõ merev villámat. Ami most van, az a gyárilag adott alu vastagított tandem kivitel, de sajnos nincs rajta tárcsafék rögzítõ konzol (érdekes de hátsó villára szereltek ilyet gyárilag, tehát ott nem lesz gond). Nem tudom, hogy a kommerszebb trekking (700-as) telók (mondjuk vmi Suntour max 25-30 HUF-ig) bírnák-e a dupla igénybevételt. Amúgy igazából nem lenne szükségem telóra, mert országutakon jól elvagyunk a merev villával, és ha lehetne erre t_fék konzolt hegeszteni akkor minden meg lenne oldva, de valahol olvastam, hogy nem javasolt az aluvillák hegesztése mert változik az anyag struktúrája, és gyengülhet az egész.
#51
Írta 2011. június 07. - 14:51
Sziasztok,
Új fiú vagyok a fórumon, de örülök, hogy van egy ilyen speckó tandemes hely.
Szóval, tanácsotokat kérném erõs tandem kerék kérdésben. A helyzet az, hogy van egy trekking (700C) méretû Viking Tarantino gépem, mellyel már két éve nyomatjuk a párommal, túrázós stílusban és bizony a távol-keleti kerekek nem nagyon bírják a nyúzást, gyakran kell centrírozni. Van a gépen egy pár Avid alap V-fék, ami határozottan kevés.
Szóval a súlyunk miatt maradnék a 48 küllõs kerekeknél, de ilyen felnit meg t.fékes agyakat a föld alól sem tudok szerezni, illetve aranyáron van csak néhány online boltban.
Ha tudtok esetleg hazai forrást, szívesen venném. Egyesek szerint szuper jól megépített 36 küllõs kerekeknek is bírni kéne, de hát én mégis csak egy mázsa körül járok, a párom sem hurkapálca, plusz elöl-hátul csomagtartók meg utánfutó, szóval nem kevés.
Összegezve: lehetõleg költséghatékonyan szeretnék átállni a meglévõ 48-as Quando agyakról tárcsafékes, 48 küllõs agyakra, vagy váltani 36-osra mindent, de valami dögerõsre.
Minden tanácsot, véleményt köszönettel veszek, Üdv Reátok!
Szerintem, ha beleraksz egy jobb 29-es MTB kereket, annak bírnia kell. A mérete ugyanaz (622). Én valószínûleg összeraknék egy kereket pl. Mavic XM719-es felnibõl, min. Deore szintû agyból meg 2mm-es DT küllõkbõl.
#52
Írta 2011. június 07. - 13:21
Új fiú vagyok a fórumon, de örülök, hogy van egy ilyen speckó tandemes hely.
Szóval, tanácsotokat kérném erõs tandem kerék kérdésben. A helyzet az, hogy van egy trekking (700C) méretû Viking Tarantino gépem, mellyel már két éve nyomatjuk a párommal, túrázós stílusban és bizony a távol-keleti kerekek nem nagyon bírják a nyúzást, gyakran kell centrírozni. Van a gépen egy pár Avid alap V-fék, ami határozottan kevés.
Szóval a súlyunk miatt maradnék a 48 küllõs kerekeknél, de ilyen felnit meg t.fékes agyakat a föld alól sem tudok szerezni, illetve aranyáron van csak néhány online boltban.
Ha tudtok esetleg hazai forrást, szívesen venném. Egyesek szerint szuper jól megépített 36 küllõs kerekeknek is bírni kéne, de hát én mégis csak egy mázsa körül járok, a párom sem hurkapálca, plusz elöl-hátul csomagtartók meg utánfutó, szóval nem kevés.
Összegezve: lehetõleg költséghatékonyan szeretnék átállni a meglévõ 48-as Quando agyakról tárcsafékes, 48 küllõs agyakra, vagy váltani 36-osra mindent, de valami dögerõsre.
Minden tanácsot, véleményt köszönettel veszek, Üdv Reátok!
#53
Írta 2011. június 02. - 22:07
#54
Írta 2011. április 28. - 22:24
Trifo, neked hogy sikerült a negyedik lánckereket felszerelned a hajtókarhoz kívülre? Nem lehet kapni olyan hosszú M8x0,75mm-es emelkedésû csavart, amilyen kéne (15-16 mm hossz). Még arra gondoltam, hogy normál M8-as csavart dugnék át belülrõl kifele, kívül már elfér az anya, azzal nincs gond, csak félek, hogy váltáskor útban lennének a láncnak ezek a belsõ oldali csavarfejek. Nem véletlenül vannak ott eredetileg szegecsanyák ugyebár.
Hátra 11-34T lesz, jogos. 8-as vagy 9-es legyen? Mindegyik felmegy az XT agyra, úgy néztem. A 9-esen nyilván kisebbek a lépésközök - de van-e valami hátránya?
ui: a közös tandemes gurulással megvárhatnátok, mindjárt kész a váz.
Még nincs meg a négytányéros hajtókar, csak a donor alkatrészek. Meg a forgácsolós cég, ahol jártam már párszor. Holnap, ha minden jól megy, be is ugrom hozzájuk. Amúgy VM Budapest Hungary A sima M8-as csavarokkal nem fogod tudni megcsinálni, mert útban lesz a csavarfej. Esetleg ha imbuszos csavart veszel és leköszörülöd akkorára, mint a karban lévõ cucc. De nekem már elképzelésem van, ha minden jól megy, hamarosan kiderül hogy mekkora baromság.
A 8-as vagy 9-es kérdést fel se kell tenned, ha a váltókarod megvan már, mert a 9-es váltókar nem megy a 8-as sorral és viszont. A magam részérõl 9-est választottam, egyrészt mert a montimon már megszoktam, másrészt meg sznobságból. Sram X-7 rendszer lett markolatváltóval. Az se lett nagy szerelem, de errõl nem az alkatrész tehet. Túl rég pöckölök már rapidfire karokat.
--Trifo
Gyermekeink képekben. Régebbi képek: ITT , pici Hanka itt és pici Ignác itt
#55
Írta 2011. április 27. - 18:34
Egyoldalas hajtáshoz lesz nemsokára eladó egy háromtányéros országúti hajtókarom, 38 fogas szinkron lánckerékkel szerelve ( összesen 3 lánckerék ) ez van most a gépünkön, de átépítés alatt van. Szólj, ha érdekel.
Excenterrel külön nem találkoztam még, de viszonylag egyszerûen legyártatható. Forgácsolós kontaktot tudok adni.
--Trifo
Excenter jár a tandem vázhoz szerencsére.
Forgácsolós kontakt jöhet! Õ tud hosszabb lánckerék csavarokat is gyártani? (M8x0,75, L=16 mm)
Fent nevezett hajtókarod konkrétan milyen fogszámú lánckerekekkel volt szerelve?
Kezdek most meg már attól félni, hogy nem lesz elég a lassú hegymenethez az elöl 30 / hátul 34 kombináció... A montimon elöl 22, hátul 32 volt, és csomagokkal azzal is elég sûrûn mentem 1/1-ben!
#56
Írta 2011. április 27. - 17:14
Hátra 11-34T lesz, jogos. 8-as vagy 9-es legyen? Mindegyik felmegy az XT agyra, úgy néztem. A 9-esen nyilván kisebbek a lépésközök - de van-e valami hátránya?
ui: a közös tandemes gurulással megvárhatnátok, mindjárt kész a váz.
#57
Írta 2011. április 04. - 13:53
Féket az utas kezébe én nem adnék, sõt, kifejezetten veszélyesnek tartom, fõleg közúton. Merev villán semmivel nem gázabb a tárcsafék, mint telón, fõleg, ha amúgy rendesen meg van csinálva.
tandemzsolt: tulképp valamennyire már vinni is lehet a kicsit gyerekülésben, meg idõközben lett bébiszitter is, úgyhogy állunk elébe
--Trifo
Gyermekeink képekben. Régebbi képek: ITT , pici Hanka itt és pici Ignác itt
#58
Írta 2011. április 04. - 03:42
#59
Írta 2011. március 30. - 18:42
Vagy tudtok jobbat (ami olcsó, 5 ágú, szerelhetõ)? Lehet, hogy jobb lenne egy 28/38/48T, nem? Hátra meg egy 11-32T szet.
Ez a verseny hajtómû felmegy a montis jellegû tandem vázra? Nem akad bele a hátsó alsó villába? Váltó viszi?
Más: Merev villa + tárcsafék együtt milyen? Gondoltam, hogy tárcsafékes + V-fékesre (össz. 4 db) alakítom ki a vázat, aztán majd úgy variálom, ahogy jól esik. Vsz. én kezelem a 2 tárcsaféket, utas meg a hátsó V-féket (nagyobb lejtõkön besegít).
#60
Írta 2011. március 28. - 10:20
--Trifo
Gyermekeink képekben. Régebbi képek: ITT , pici Hanka itt és pici Ignác itt