Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Ketten egy bringán - tandemekrõl mindent
Indította
trifo
, 2004. július 30. 15:51
#61
Írta 2011. március 27. - 15:46
Sziasztok!
Korábban volt valami olyasmirõl szó itt a fórumban hogy jó, érdekes lenne közös gurulást szervezni egyszer. Itt a tavasz, nincs kedvetek esetleg?
Korábban volt valami olyasmirõl szó itt a fórumban hogy jó, érdekes lenne közös gurulást szervezni egyszer. Itt a tavasz, nincs kedvetek esetleg?
#62
Írta 2011. március 16. - 10:09
Én is 3+1-re tervezek épp átalakítani egy Shimano LX Octalinkes hajtókart. Még extra lánckerékcsavarokat kellene gyártatni hozzá.Be kellett lássam, hogy a két lánckerekes verzióhoz még fejlõdnünk kellene.
11 fognál kevesebbet hátra tudtommal a jelenleg elterjedt láncnérettel nem lehet. Legalábbis nem emlékszem rá, hogy láttam volna olyat.
A szinkron lánckeréknél figyeljetek arra, hogy nem minden fogszám/középcsapágytáv/excenter összeállítás mûködõképes. Nekünk pl a Csepel vázzal páratlan fogszámú lánckerékkel sehogyse lehetett megfeszíteni az összekötõ láncot, csak párossal. Most ez 38 fog.
--Trifo
11 fognál kevesebbet hátra tudtommal a jelenleg elterjedt láncnérettel nem lehet. Legalábbis nem emlékszem rá, hogy láttam volna olyat.
A szinkron lánckeréknél figyeljetek arra, hogy nem minden fogszám/középcsapágytáv/excenter összeállítás mûködõképes. Nekünk pl a Csepel vázzal páratlan fogszámú lánckerékkel sehogyse lehetett megfeszíteni az összekötõ láncot, csak párossal. Most ez 38 fog.
--Trifo
Gyermekeink képekben. Régebbi képek: ITT , pici Hanka itt és pici Ignác itt
#63
Írta 2011. március 11. - 12:42
Kösz a tippeket. Lánckeréknek 3+1-es lenne jó. Te milyenre építed át amúgy (Trifo)?
Milyen fogszámokat ajánlotok tandemhez? Pl. hátul 11-32, elöl 28-40-52(+42 szinkron) az jó? Van egyáltalán ilyen kombináció? Arra emlékszek, hogy a múltkorin nem volt elég gyors fokozat (szerintem hátul 13 volt a legkisebb és elöl 48 a legnagyobb), simán akartunk volna még felfele váltani síkon, tök szar érzés volt Ezért gondolom elõre az 52 fogút, hátra meg 11-nél kisebb az már lánckínzás, meg nem is nagyon létezik, nem? Az 1:1 arány (vagy egy kicsit még könnyebb: 32 hátul, 28 elöl) meg elvileg felvisz még egy 10%-os emelkedõn csomagostul is, jól mondom? (kb. 80+50 kg a tömegünk)
Milyen fogszámokat ajánlotok tandemhez? Pl. hátul 11-32, elöl 28-40-52(+42 szinkron) az jó? Van egyáltalán ilyen kombináció? Arra emlékszek, hogy a múltkorin nem volt elég gyors fokozat (szerintem hátul 13 volt a legkisebb és elöl 48 a legnagyobb), simán akartunk volna még felfele váltani síkon, tök szar érzés volt Ezért gondolom elõre az 52 fogút, hátra meg 11-nél kisebb az már lánckínzás, meg nem is nagyon létezik, nem? Az 1:1 arány (vagy egy kicsit még könnyebb: 32 hátul, 28 elöl) meg elvileg felvisz még egy 10%-os emelkedõn csomagostul is, jól mondom? (kb. 80+50 kg a tömegünk)
#64
Írta 2011. március 11. - 12:11
Festetni pl a Bozsér porfesõ mûhelyben tudsz, vagy a porfesto.hu-nál. Nem nagyon jössz ki olcsóbban akkor se, ha veszel lakkspray-t, és ez egy erõs bevonatot ad. Van amúgy róla egy teljes topic, keress rá.
Egyoldalas hajtáshoz lesz nemsokára eladó egy háromtányéros országúti hajtókarom, 38 fogas szinkron lánckerékkel szerelve ( összesen 3 lánckerék ) ez van most a gépünkön, de átépítés alatt van. Szólj, ha érdekel.
Excenterrel külön nem találkoztam még, de viszonylag egyszerûen legyártatható. Forgácsolós kontaktot tudok adni.
--Trifo
Egyoldalas hajtáshoz lesz nemsokára eladó egy háromtányéros országúti hajtókarom, 38 fogas szinkron lánckerékkel szerelve ( összesen 3 lánckerék ) ez van most a gépünkön, de átépítés alatt van. Szólj, ha érdekel.
Excenterrel külön nem találkoztam még, de viszonylag egyszerûen legyártatható. Forgácsolós kontaktot tudok adni.
--Trifo
Gyermekeink képekben. Régebbi képek: ITT , pici Hanka itt és pici Ignác itt
#65
Írta 2011. március 10. - 19:21
Lompit a rekumbens fórumon tudod megtalálni, Õ Seregélyesi, vázépítésben nagyon otthon van rekunbenseket épít , excentert Bringanti is forgalmaz.
#66
Írta 2011. március 10. - 16:27
Sziasztok! Gondoltam, megint kéne egy tandem. Volt már egy, 1999-2005 között, amit asszem a Kreantban csináltattam (akkor még a Somogyi Béla u.-ban volt).
A váz a lényeg, a többit majd átpakolom a sima MTB-rõl (túrázásra lett felkészítve, jó erõs kerekekkel: 36 lyukú rigida big bull felni, 2-es DT küllõk, XT agy). Jó lenne nem százezreket rákölteni. Kit ajánlotok vázkészítéshez?
Írtam már a Pap kerékpárnak, õk 40e körülre mondták, de a második levelemre már nem válaszoltak. Láttam még itt a fórumon a bringantit meg a merenyi.eu-t, most épp várom az õ válaszukat. De hátha itt valakit tudja a tutit, hogy hol (nem) érdemes. Lompit is mondta valaki, õt hol érem el?
És hol festik le olcsón a vázat? Hogyan kell festeni, hogy jó legyen? Alapozó, festék, lakk, vagy valami kétkomponensû anyaggal kell fújni? (Valaki ilyesmit magyarázott.)
A másik meg az egyoldali hajtás+szinkron lánc lenne - hol lehet olcsó de szétszedhetõ és 4 lánckerekesre bõvíthetõ négyszögletes tengelyû hajtómûvet venni (+1 lánckerekest elõre)? +Excenteres cuccot lehet valahol külön kapni az elsõ középagyhoz?
Köszi. Félix
A váz a lényeg, a többit majd átpakolom a sima MTB-rõl (túrázásra lett felkészítve, jó erõs kerekekkel: 36 lyukú rigida big bull felni, 2-es DT küllõk, XT agy). Jó lenne nem százezreket rákölteni. Kit ajánlotok vázkészítéshez?
Írtam már a Pap kerékpárnak, õk 40e körülre mondták, de a második levelemre már nem válaszoltak. Láttam még itt a fórumon a bringantit meg a merenyi.eu-t, most épp várom az õ válaszukat. De hátha itt valakit tudja a tutit, hogy hol (nem) érdemes. Lompit is mondta valaki, õt hol érem el?
És hol festik le olcsón a vázat? Hogyan kell festeni, hogy jó legyen? Alapozó, festék, lakk, vagy valami kétkomponensû anyaggal kell fújni? (Valaki ilyesmit magyarázott.)
A másik meg az egyoldali hajtás+szinkron lánc lenne - hol lehet olcsó de szétszedhetõ és 4 lánckerekesre bõvíthetõ négyszögletes tengelyû hajtómûvet venni (+1 lánckerekest elõre)? +Excenteres cuccot lehet valahol külön kapni az elsõ középagyhoz?
Köszi. Félix
#67
Írta 2011. február 25. - 11:31
Nabi: van itt neked való villa óccsón: Kerékpár apróhirdetés: eladó használt és új bicikli és alkatrész ingyenes apró: Eladok / Cserélek minõségi merevvillát!
--Trifo
--Trifo
Gyermekeink képekben. Régebbi képek: ITT , pici Hanka itt és pici Ignác itt
#68
Írta 2011. február 21. - 12:37
Nabi: nem kell a kerekekbe se semmi nagyon extra flikkflakk. Vegyél rendes agyakat meg felniket, olyat amivel mondjuk montin vidáman száguldanál lefelé valami nagyon kövesen. XC módra persze. A kerekeket fûzessed meg hagyományos 3 keresztre, 2mm-es küllõkkel. Nem lesz gond vele.
--Trifo
--Trifo
Gyermekeink képekben. Régebbi képek: ITT , pici Hanka itt és pici Ignác itt
#69
Írta 2011. február 13. - 18:51
Headlock nekem montiban is alap. Találtam átütõs merevvillát BTS HC Elite 20 mm villa teszt, kerékpár, bicikli, ár megbízhatónak tûnik:)
Felni/küllõ/fûzés területen milyen tapasztalatok vannak (még)?
Felni/küllõ/fûzés területen milyen tapasztalatok vannak (még)?
#70
Írta 2011. február 12. - 00:02
Régebben én is irtóztam az olajos tárcsafékektõl, de aztán kiderült, hogy nem szokott azzal se baj lenni, kivéve egy-két átgondolatlanul tervezett fully váznál, de hát itt most errõl nincs szó. A tandemen nekünk 203-as Avid bowdenes fék van elöl és egy 180-as lesz hátul majd a mostani 160-as helyett. Ez többnyire elég. Mondjuk mi 150Kg körül indulunk, plusz ruha/cucc/bicaj.
Tavaly a montimra vettem olajos féket és meg kell mondjam, hogy a jó bodenes és a tisztességes olajos között még mindig fényévnyi a különbség. Mindazonáltal tandemre a hidra hátsófék megoldása nem annyira egyszerû.
Erõs parám a villanyak törés, emi ellene egy headlock-ot akarok tenni a villába. Tudom, ez se gyakori baleset, de nekem megvolt szimpla bringán és buzidrága volt új fogakat venni. Minél nagyobb a súly, minél nagyobb a lendület és minél erõsebb a fék, annál jobban gyûri a villát/fejcsövet.
--Trifo
Tavaly a montimra vettem olajos féket és meg kell mondjam, hogy a jó bodenes és a tisztességes olajos között még mindig fényévnyi a különbség. Mindazonáltal tandemre a hidra hátsófék megoldása nem annyira egyszerû.
Erõs parám a villanyak törés, emi ellene egy headlock-ot akarok tenni a villába. Tudom, ez se gyakori baleset, de nekem megvolt szimpla bringán és buzidrága volt új fogakat venni. Minél nagyobb a súly, minél nagyobb a lendület és minél erõsebb a fék, annál jobban gyûri a villát/fejcsövet.
--Trifo
Gyermekeink képekben. Régebbi képek: ITT , pici Hanka itt és pici Ignác itt
#71
Írta 2011. február 07. - 12:09
#72
Írta 2011. február 04. - 17:16
Sokat számít milyen gumival szereled, ha ballonosabb, úgy engedhetsz a felni minõségébõl, de jó ha dupla szegecselésû .1,5 õs speedcruiser gumikkal a mach1 240 és a mavic 325 is repedt a küllõ mellett. Igaz mind a kettõ szimpla szegecseléses. Big Apple-el szerintem egyik sem repedt volna el.
#73
Írta 2011. február 04. - 14:48
felnibõl mindenképp szegecseltet. küllõbõl elégnek kell lennie a 2mm-nek, sokkal több múlik a jó fûzésen.
#74
Írta 2011. február 04. - 12:50
Utánfutó nekem is eszembe jutott, régen túráztam is ilyennel, nagyon praktikus. Csak elég horror árakon vannak.
Még valami:
Kerékre kell kilós dh felni+2,3 mm-es küllõ?
Még valami:
Kerékre kell kilós dh felni+2,3 mm-es küllõ?
#75
Írta 2011. február 04. - 11:57
Köszi a (megnyugtató) válaszokat. Én is mindenképpen bovdenes tfékre gondoltam, könnyebb javítás végett.
#76
Írta 2011. február 04. - 08:21
Nekem Author A.Gang villa van, brutál merev csak jót tudok mondani, elöl 203-as hátul 180-as tárcsa van.Teljesen korrekt, csak ha hidraulikus sérülhet, és utközben nem javítható. Csomagszállítás hosszabb túráknál utánfutóval,kormányon a sok csomag fárasztó.A csõtengely ennyi súlynál indokolatlan szerintem. Nekem Novatec agy van 10mm-es gyorszárral.
#77
Írta 2011. február 03. - 21:08
Szia nálunk a tömeg 220 felszerelve
Tapasztalat: sima deore tárcsafék 160-as elég. Nálunk van még helye egy dupla vféknek is a hátsó keréken, de nem tettük fel, nem kellett. Szerintem aszfalton is jó a teló, mert igen be tud lengeni, rázni a gép. Én egy ezeréves rocks. Judy telót vettem néhányezerért, mert masszív a becsúszó és az egész ház is, a rugók pedig könnyen konfigurálhatók. Jó nem egy mai fullextrás darab, de beállítva nem is fogsz lekoppanni vele. Szerintem az átütõs felesleges, bár eleinte én is arra gondoltam. csillapítás: áldom Trifot aki a biggapple külsõt javasolta, ez nekünk is bevált, nagyon jól csillapít és valljuk be ennél a súlynál kell is, hogy kellõen ballonos legyen.
Tapasztalat: sima deore tárcsafék 160-as elég. Nálunk van még helye egy dupla vféknek is a hátsó keréken, de nem tettük fel, nem kellett. Szerintem aszfalton is jó a teló, mert igen be tud lengeni, rázni a gép. Én egy ezeréves rocks. Judy telót vettem néhányezerért, mert masszív a becsúszó és az egész ház is, a rugók pedig könnyen konfigurálhatók. Jó nem egy mai fullextrás darab, de beállítva nem is fogsz lekoppanni vele. Szerintem az átütõs felesleges, bár eleinte én is arra gondoltam. csillapítás: áldom Trifot aki a biggapple külsõt javasolta, ez nekünk is bevált, nagyon jól csillapít és valljuk be ennél a súlynál kell is, hogy kellõen ballonos legyen.
#78
Írta 2011. február 03. - 16:58
Kona P2-bõl van átütõs ha jól tudom, vagy egyéb dirt-re tervezett merevvillát keress. viszont így adott lesz a 26os kerékméret.
csomagtartót bilinccsel meg tudod oldani rá.
Köszi. Elérhetõ áron úgyis csak 26-os vázak vannak (csepel). Amúgy úgy látom létezik p2-es villa nagy kerékhez is. (Villa Kona P2 700c V-Fk + Trcsafkes (Teszt) - villk, teleszkpok / merev villa - MINDEN EGY HELYEN: KERKPROK, ALKATRSZEK, KIEGSZTK, SZEMVEGEK)
Ha az ember ilyenbe rak tömör tengelyes agyat masszív anyákkal akkor mellõzhetõ az átütõtengely talán...
#79
Írta 2011. február 03. - 15:02
Kona P2-bõl van átütõs ha jól tudom, vagy egyéb dirt-re tervezett merevvillát keress. viszont így adott lesz a 26os kerékméret.
csomagtartót bilinccsel meg tudod oldani rá.
csomagtartót bilinccsel meg tudod oldani rá.
#80
Írta 2011. február 03. - 13:01
Sziasztok!
Tandem építésén/beszerzésén töröm a fejem. Kettõnk tömege felülrõl veri a 160 kg-t, és szeretnék soknapos csomagos túrákra menni, így simán 200 kiló fölötti terhet is kéne viselnie.
Úgy gondolom ilyen tömeghez kell valami brutál (203-as) tárcsafék, amihez nem ártana átütõs villa, csakhogy fõleg aszfalton mennénk, így telót nem igazán akarok.
A tapasztaltabbakat kérdezném hogy mi lehet a megoldás? Csomagtartót/sárvédõt is kéne tudni a villára rakni. Létezik átütõs mervvilla csomagtartókonzollal? Vagy nem is kell tárcsafék?
Tandem építésén/beszerzésén töröm a fejem. Kettõnk tömege felülrõl veri a 160 kg-t, és szeretnék soknapos csomagos túrákra menni, így simán 200 kiló fölötti terhet is kéne viselnie.
Úgy gondolom ilyen tömeghez kell valami brutál (203-as) tárcsafék, amihez nem ártana átütõs villa, csakhogy fõleg aszfalton mennénk, így telót nem igazán akarok.
A tapasztaltabbakat kérdezném hogy mi lehet a megoldás? Csomagtartót/sárvédõt is kéne tudni a villára rakni. Létezik átütõs mervvilla csomagtartókonzollal? Vagy nem is kell tárcsafék?