Most nekem ilyen kamerás szemüveg van most:
http://www.deal4you....33/Default.aspx
Ennek sajnos szűk a látótere, (50-60 fokos) mint egy hagyományos kamerának.
Ilyen célra inkább a 170 fokos látótérrel bíró kamerát lehet jól használni.
Valójában nem ezt vettem meg, hanem az elődjét, de azzal volt épp elég probléma.
Többször visszavittem és garanciálisan cserélték vagy öt-hat alkalommal.
A végén már ezt a kicsit újabb, "Jaytech DL-1217" típust kaptam. Ebből a második lett tényleg használható. Az előzőek közül több lefagyogatott. Volt amit nem is lehetett még reset után sem kikapcsolni. Úgy indult újra, ha lemerült az akkuja és újra töltöttem, de a felvétel indításakor megint legörcsölt. Aztán volt aminél olyan lett a képe egy idő után, mint egy 4 bites képnek. Olyan árnyalat lépcsői lettek. Volt aminél zöldes lett a kép és csak akkor váltott használhatóra, amikor becsuktam a szemüveg szárait. Legtöbbször a lefagyások miatt vittem vissza. A végén már ismerősként üdvözöltek a szervizben, de ez az újabb típusú csere darab most legalább fél éve már jól működik.
A korábbi fajtánál teljesen fehérre "égett" a felvételeken az égbolt színe. Ennél már egészen jól kiküszöböli a hibát a szoftver. Kicsivel fényérzékenyebb is.
Az akkutól nem kell félni, mert az oldalt található a kiszélesedő részben van, nem elöl. Azzal még egyik darabnál se volt gond. Egyébként meg ha bármi gond lenne az akkuval, könnyen le lehetne venni a szemről, ha csak forrósodik a fejem mellett. Azért azt lehetne érezni, mielőtt bármi történik. Ez nem úgy indul el pillanat alatt mint valami robbanószer. Először melegszik, aztán füstölög.. Ha megvárod a végét úgy a szemeden, akkor lehetne bajod belőle.
Ennyi erővel semmilyen akkus dolgot nem használhatnánk, mert tüzet okozhat bármi amiben akku van. Ha csak azt nézzük, hogy milyen ritkán hallunk ilyesmiről, abból is látszik ennek nagyságrendekkel kisebb az eshetősége, mint a bringával egy balesetnek.
Amikor írok itt-ott a lítium akkus veszélyekről, akkor inkább azért írom, mert azokban a témákban házi barkácsolásról esik szó. Ha valaki önmaga szerel v. kötözget ilyen dolgokat és nem figyel oda, vagy nem ért eléggé hozzá, abból lehet komoly baj is. Szóval ez olyan, mint amikor valaki megfelelő közlekedési ismeretek nélkül megy a forgalomba akkor jókora veszélyek lesnek rá.
Egy gyári holmiban azért általában figyelnek az ilyesmire legtöbbször. Az már külön média hír, ha visszahívnak bármit mert veszélyes a széria. Szóval ritkaság.
A másik, a szemüveg lencséje.
Az egy különösen rugalmas anyagból készült polarizációs és UV szűrő.
Már sokszor vettem ki és tettem vissza a helyére. kicsit meg kell hajlítani és úgy pattan a helyére. Jól bírja a hajlítgatást mert rugalmas és nem törik.
Legfeljebb annyi a hibája, hogy a két oldalnak a polarizációs síkja néhány fokban eltér egymástól, de ha megcserélem a kettő oldali szűrőt, akkor már pontosan egybe esik. Ez a korábbiaknál is minden darabnál pontosan így volt.
Ettől a polarizációs szűrőtől nem csillog az út felülete. Mattabbnak látszik.
Az akkuja kb kettő - kettő és fél óra körül bírja a felvételt.
Legfeljebb még az a hiányossága, hogy szélesebb látószög és nagyobb felbontás jól jönne.
Ennél jobb felvételekhez a kormányra rögzített Fujifilm FinePix Real 3D W3 kamerával veszek fel 3D-ben.
Igaz, ez se full hd, csak a fele a felbontása.
A széle felé van a rögzítés, ezért alá kell támasztani a másik szélén is. Ez is házi megoldás, mint a kormányra rögzítése.
Egy kicsi asztali állvány golyós panorámafej rögzítését szereltem fel egy kormánycsőre szerelt bilincsre.