Élesebb nem lehet mint az eredeti, arról van szó hogy dupla annyi pixelnél a plusz pixelből ki lehet hozni simitást a két (négy) oldalán levő pontok között, ami miatt nem lesz annyira recés, de az nem élesebb hanem pont simább.
Itt hatalmas számítógép teljesítmény dolgozik.
Nem a közvetlenül csak a környező pixelek közötti átlagról van szó, hanem nagyobb távolságban, több pixel mélységig elemzi, "megnézi" a kép dinamikáját és ahol egy kontrasztosabb átmenet van eredetiben, több kép pont távolságban, ott tényleg a kiszámolt pixelek között így hozza létre a sötét és világos éles átmenetét.
Ahol a szomszédos pixelek nagyobb távolságban vizsgálva lágyabb dinamikát mutatnak, ott lágyabban, több képpontban, lassan változó tartalmat hoz létre, hogy azonos legyen a kisebb felbontású tartalomból következően, logikusan elvárható dinamika jellegével.
Tehát tényleg nem a valóságot adja vissza, hiszen az nincs ott, viszont ahol a kis felbontású kép kontrasztos és éles volt, ott élesebb átmenetet rajzol nagyobb felbontással, és ahol lágyabb volt az eredeti, ott lágyabb átmenetet rajzol a képernyőre. Ezt egy jól megírt program tudhatja. Nem véletlenül írják ezt róla.
Láttam már UHD tv-n FULL HD rajzfilmet és figyeltem, hogy ez vajon UHD vagy csak a negyede felbontásban.
Úgy tűnt, hogy UHD lehet, de az eladót kérdeztem, akkor mondta, hogy ez biza "csak" FULL HD anyad, de a proci kiszámolja az élesebb tisztább képet belőle.
AZ IMAX is hasonlóan élesíti a hatalmas képeket a 35 mm-es filmről.
Érdemes átolvasni.
" Az IMAX
DMR eljárás segítségével a 35 mm-es, hagyományos hordozóra készült mozifilmek is élvezhetők IMAX minőségben.
A 35 mm-es filmek képei a fényképekhez hasonlóan apró szemcsés szerkezetűek.
Az IMAX vásznakra való kivetítéskor ezek a szemcsék egy rossz vételi viszonyok között nézett televíziós adás benyomását keltik
(mivel sokkal nagyobb vászonra kell vetíteni a képet).
Az IMAX digitalizálás során a 35 mm-es képkockákat az eredeti minden részletét tartalmazó, rendkívül nagy felbontású
digitális formába konvertálják. A szoftver matematikai módszerrel elemzi az egyes képkockákat, majd összegyűjti az eredeti kásás képszerkezet legfontosabb elemeit, majd alapformában létrehozza az eredeti képet.
Az IMAX DMR eltávolítja ezeket a szemcséket, de megőrzi az alattuk lévő kép minőségét, így az a vásznon tökéletes élményt nyújt majd.
A nézők által az IMAX -től elvárt képélesség és tisztaság érdekében az IMAX saját számítógépes programja segítségével az eredetinél élesebbé varázsolja a képeket, a színeket pedig az IMAX vászon kiemelkedő műszaki jellemzőihez igazítják.
Az újradigitalizált kész filmet azután digitális IMAX formátumba konvertálják. "
Vagyis hasonlóan működik ez a moziban is. Biztosan láttál már ilyen filmet hatalmas vásznon.
Ilyen minőségű javítás is létezik, megfelelő programmal, és a mi esetünkben
valós időben a tv képernyőn megfelelő számítási sebességgel.
Ez általában a gyenge pontja az ilyen képernyőknek, komoly processzor és jó szoftver kell hozzá hogy főleg gyors vízszintes/ferde mozgásnál se ne "ugráljon" a kép, és a simitás miatt se ne mosódjon el a mozgás tartamára.
Igen, komoly processzor és megfelelő szoftver kell hozzá. Így van.
Ezekben újabb négy magos processzor van és nagyobb sebességgel dolgozik.
A mindenféle dinamikus fényerő opció is arról szól hogy megnézi szoftver milyen az átlagfényerő egy adott pixel négyzetben és a háttérvilágítást (LED) erősíti, illetve gyengíti hogy kiemelje a különbséget. Ez sajnos lehet hátrányos is.
Így van. Attól függ a háttér világításból adódó kontraszt növelés felbontása, hogy hány pixelnyi kép pontra jut egy elemi LED háttér világítás.
Itt olyan adódhat, hogy a mezőn belüli kép tartalom háttér világítása kicsit módosíthatja az adott néhány kép pixel kontrasztját, de
mindig csak közelíteni lehet a tökéleteshez. Ezt el kell fogadni. Ez legyen a legnagyobb baj.
Minden rendszernek van valami hibája, hiányossága. Ez még elfogadható, szerintem mivel a szemünk, az agyunk, összességében a látásunk
elég rugalmasan kijavítja a kisebb hibákat, hogy észre sem vesszük,
legfeljebb csak akkor ha tudatosan arra figyelünk.
Én azt sajnálom hogy szabadalmi viták miatt abbahagyták a SED fejlesztését, ami kb. az összes technológia előnyeit összegezte volna (CRT fényerő/sebesség, plazma/OLED színminőség/kontraszt, LCD felbontás, LED takarékosság/méret).
A SED nano cellákat elektronsugár gerjeszi hasonlóan CRT-hez vagy a plazma képernyőhöz, de még az OLED-nél is, néhány tíz volttal gerjesztett "Organikus" szerves fény kibocsájtó anyag adja a fényt, tehát elektron gerjesztéssel jön létre a fény kibocsájtása.
A klasszikus közismert LED-nél a félvezető rétegen belül az elektron-lyuk rekombináció elvén működik a fény létrejöttének az elve, viszont ezek közül eddig a LED az ami a leghosszabb élettartammal és a legnagyobb stabilitással rendelkezik. A többi fénykeltő megjelenítő eszközre erősen jellemző az öregedés, beégés.
Ezeknél mind idő előtt elhasználódik a fényt emittáló és a "foszfor" (lumineszcens) réteg. AZ OLED a színétől függően egyik szín gyorsabban öregszik, másik kevésbé, sőt az eltérő statikus kép tartalom minden színnél beégést okoz. Igaz, az OLED vagyis "Aktív Mátrix Oraganikus Led" AMOLED tv-ket most kezdik reklámozni, de ezek is mind hamarosan a plazma sorsára fognak jutni és majd amikor kiderül a korlátozott élettartamuk és, hogy beégnek, majd ugyanúgy leállnak a gyártásával, mint ahogy a plazma képernyő is háttérbe szorult.. Egyelőre még 10 -15 évet adok az OLED-nek is. Addigra már többen fogják szidni, mint dicsérni. Pedig annak egyik óriási előnye a kis fogyasztás és a hatalmas kontraszt tartomány és a gyors működési sebessége. Viszont ha nagyobb max. fényerőt engednek meg gyárilag, akkor jóval gyorsabban beég majd valamelyik szín. A plazma képernyő is részben ezért megy ki a "divatból", mert cserélgetni kellene a képernyőt, amikor beég sok helyen de akkor mindenképp amikor végül elveszti a fényerejét teljesen mint a fénycsövek (azonos az elve és a felépítése csak kicsiben). Ezért sem engednek gyárilag nagyobb fényerőt felhasználói szinten beállítani a plazma megjelenítőknél sem, mert akkor még addig se tart, mint így korlátozott fénnyel.
Szóval magam részéről maradok a LED megvilágítású LCD kijelzőnél, főleg ha ilyen magas szintű technológiával megtámogatják a működését. Legfeljebb még a szín tér lehetne bővebb, de három alapszínből ennyit lehet kihozni.
Balu1 módosította - 2014. június 07. - 02:15