Használtam teflonost, egy idõ (~ 1,5 év) után kopás látszott (kb. 7-8000km után, országúti). Késõbb olvastam, hogy rendszeres idõközönként cserélni javasolják - azaz idõvel másnak is kopik. A teflonost nem kell kenni (olajcsepp a házba fölösleges). Manapság simát veszek.teflonos,sima,galvanizált stb bovdenek között van valami érzékelhetõ különbség?pl jagwire ripcord megéri az árát,vagy elég a sima?
Jelentkezz be Regisztrálj
Bowden (a szamár fülétõl a farkáig)
#41
Posted 2011. November 27. - 18:30
#42
Posted 2011. November 27. - 12:13
#43
Posted 2011. October 24. - 21:31
...de ez már a váltó topik témája, nem olyan régen volt is errõl szó ott.
(A bowden szempontjából a lényeg, hogy ha hibátlanul mozog a házban, akkor semmi baja. Persze ha túl rövidre lett vágva és nem sikerül a kiálló részét megfogni a szerelés során, akkor ki kell cserélni.)
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#44
Posted 2011. October 24. - 19:19
Mivel új építésû a gép, biztos, hogy a beállítással van a gond (idõvel picit megnyúlik mindegyik bowden, úgyhogy nem ez lesz az elsõ alkalom, hogy hozzá kell nyúlni).
Bár nem említetted, hogy hol (milyen fokozatokban) jelentkezik a probléma, valószínûleg elegendõ lenne, ha a váltókarnál lévõ csavarral feszítenél a bowdenen.
Elöl kistányér hátul 2-3-4 eléggé beleér, középtányéron csak néha néha hozzá koccan.
#45
Posted 2011. October 24. - 18:05
Megnézem, köszi! De akkor biztos beállítás probléma miatt ér bele a lánc?
Mivel új építésû a gép, biztos, hogy a beállítással van a gond (idõvel picit megnyúlik mindegyik bowden, úgyhogy nem ez lesz az elsõ alkalom, hogy hozzá kell nyúlni).
Bár nem említetted, hogy hol (milyen fokozatokban) jelentkezik a probléma, valószínûleg elegendõ lenne, ha a váltókarnál lévõ csavarral feszítenél a bowdenen.
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#46
Posted 2011. October 24. - 16:36
Megnézem, köszi! De akkor biztos beállítás probléma miatt ér bele a lánc?
Csak a halál biztos.
#47
Posted 2011. October 24. - 16:30
Van 10 perced? Kb. ennyi kell, hogy megtanuld.
Park Tool Co. » ParkTool Blog » Front Derailleur Adjustments
Megnézem, köszi! De akkor biztos beállítás probléma miatt ér bele a lánc?
#48
Posted 2011. October 24. - 16:13
Elvileg azt az összerakásnál megcsinálták, de majd elmegyek akkor vele szervizbe én nem értek hozzá, de akkor nem a bowdennel van a gond?
Van 10 perced? Kb. ennyi kell, hogy megtanuld.
Park Tool Co. » ParkTool Blog » Front Derailleur Adjustments
#49
Posted 2011. October 24. - 16:00
#51
Posted 2011. October 24. - 15:52
#52
Posted 2011. June 25. - 02:10
Ezen pedig látszik valamennyire a hajtómû mögött, hogy hogyan vannak elvezetve a bowdenek a középcsapágy környékén. (A lánctányérok már nem az eredetiek.)
#53
Posted 2011. June 22. - 01:45
A lényeg, hogy ezek a vázak az alsócsõre szerelt váltókarokhoz készültek. Tehát az alsócsõ fentebbi vége közelében, egy fix tengelyen csücsültek a váltókarok. A karon át van dugva a bowden, aztán át van fûzve az alatt a kis terelõlemezke alatt, onnan megy tovább a papucs felé, ott bebújik a szembe, és bowdenház már csak a szem és a váltó között van, kb 10 centi...
Az én bringámon az elsõ váltó bowdenjének egyáltalán nincsen háza, a tieden lehet, hogy jól gondolod, és attól a szemtõl a váltóig már házban megy a bowden. Ha az ilyen vázat kormányváltóval akarod használni, akkor be kell szerezned két olyan bowdenakasztó szemet, amiket fel lehet csavarozni a váltókarok helyére. Tehát a kormányról ezekig az akasztókig házban fut a bowden, onnantól a csõ mellett pucéran, majd valahogy beveszi a kanyart a középcsapágyház mellett, stb.
#54
Posted 2011. June 22. - 00:42
Az elsõ váltó bovdenjének vagy egy bovdentartó szeme még az alsó csövön mielõtt a bovden elérné lent a középrészt. Feltételezem, hogy innen egy bovdenházzal kellene az elsõ váltóba vezetni a középrészt alulról megkerülve, vagy akár egybõl fölfelé, a váltó irányába vezetve. Nem tudom melyik lenne jobb megoldás.
Képek:
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
A hátsó váltó bovdenje sem a középrész alatt megy el, hanem a nyeregvázcsõ és a középrész találkozásánál van neki egy vezetõ szem, és innen a bovden nem az alsó lánvilla alatt, hanem afölött megy, és a legközelebbi szem sem az alsó láncvilla oldalán van, hanem a papucson. Ez azt eredményezi, hogy a lánc esetleg belemozdulhat a hátsó váltóbovdenbe, de mondjuk cserébe nem karistolja a vázat. A másik para, hogy mivel a papucson van egy váltóbovden szem, onnan eléggé élesen kell belevezetni a váltóba a bovdenházat, nem tudom ez mennyire rontja el az olajozott váltás lehetõségét.
Képek:
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
Szóval ti láttatok már ilyet? Így kell bovdenezni, ahogy leírtam, vagy tök máshogy? Jó ez a bovdenezési megoldás, vagy annyira nem lesz frankó és inkább szerezek egy új vázat?
#55
Posted 2011. March 15. - 22:13
#56
Posted 2011. March 15. - 21:41
Ha van közelben bringabolt érdemes ott tekercsbõl szabatni, mivel ugyan ezt a típust megkapod olcsóbban, csak ne felejts el kérni hozzá hüvelyt és végzárót!
Nekem így 2500-3000Ft-ból kiszokott jönni!
Remélem tudtam segíteni!
#57
Posted 2011. March 15. - 21:40
#58
Posted 2011. March 15. - 21:06
pár napja ilyen szettet néztem ki, de a kommentek után már bizonytalan vagyok:
SHIMANO XTR VÁLTÓBOWDEN SZETT - Bringa Butik Webáruház