Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Otthoni szerelés, szerszámok

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
6030 hozzászólás a témában

#1461
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.925 hozzászólás
Látom egy oldallal ezelõtt szenvedett valaki egy diós stucnival...kb 3 hete esett meg velem hogy egy ismerõs srácnak a kormánycsapágyát akartam átzsírozni, kilazítottam a csavart, leütöttem hogy megmozduljon a dió...Aztán elkezdtem oldalirányba csavarni...tiszta erõbõl...aztán a kezemben maradt a kormány :D A villanyakba úgy belerohadt ,hogy belül kettétört...Úgyhogy fogtam magam, vágtam egy újabb ferde felületet a stucnira és úgy szereltem vissza :P

#1462
Rémhörcsög

Rémhörcsög

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.108 hozzászólás
Még egy + a Lezyne-re, ahhoz képest, hogy nem professzionális, szervizbe való szerszám, nagyon jó, és az ára sincs elszállva. Mióta van a boltban (2éve) azt hiszem egy db nyeregtáskát hoztak vissza, mert szétjött a cipzár rajta.
High5 ->A világ leggyorsabb sportitala

#1463
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
hat igy ranezesre en azt mondom hogy semmi kimondottan uj vagy innovativ dolgot nem tettek le az asztalra. csak azert mert haromszog alaku es zold szinu a pedalkulcs fogoja, nem lesz jobb mint barmi mas.

van egy csomo generic tajvani motyo is pl gumileszedot nezd meg. ugyanezt a format kb 138 mas logoval is meg lehet venni.

ha ilyen jolkinezo dizajner cucc kell en inkabb hajlanek a Lezyne fele.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#1464
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
Most jött a Bikefun-hoz Birzman márka

elég szépek a cuccok meg drágák is.....de jók is?

#1465
savanyugabi

savanyugabi

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.707 hozzászólás
nem szervízelhetõ?
na vaze, tök jó, mer' én meg kész vok vele. :-)
átkentem a csapágyait
a sok ellenvetés ellenére 2 éve nyomom vele, lelazulás, gebasz nélkül.

#1466
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc
nincs mit
rendesen ki kell pucolni, tömitést visszarakni é akkor nincs gond vele
a 2rs azaz kétoldalról tömitett is könnyen beázik...

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#1467
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

VRS- kosár nélküli, tömitett csapágy


Köszi.


A sebesség mindent megold.

 


#1468
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc
VRS- kosár nélküli, tömitett csapágy

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#1469
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Vissza a forgáspontcsapágyak témához.
Valaki mérnök nem tudja véletlenül, hogy a vrs utójelölés mit jelent a csapágyaknál? Mert eddig csak a giant gyári csapágyaknál láttam. Ránézésre, valami nagy súrlódású tömítést jelenthet. Viszont ennek ellenére beázott szinte mindegyik, de csak az egyik csapágy menthetetlen (valamiért akad), Egyébként olyanok mintha rozsdamentes anyagból készültek volna, mert beraktam õket brigéciolba és utána mindegyik felülete csillogott, de mégsem lehet rozsdamentes, mert a csapágyak külsõ felén volt valami rozsdaszerû anyag, vagy megmarta õket valami vagy nem tudom...


A sebesség mindent megold.

 


#1470
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
mivel azt nem szervizelhetore gyartmanyoltak, igy ketlem hogy talalsz ilyet. de jo szerencset ettol fuggetlenul
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#1471
savanyugabi

savanyugabi

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.707 hozzászólás
csõtök
truvativ középcsapiról kellene vmi robbantott ábra /póver szplin/

#1472
Balázs Tóth

Balázs Tóth

    újonc

  • fórumtag
  • 8 hozzászólás

az a kérdés milyen a dio ha nem nutos hanem a "ferde tetejü" akkor meglehet probálni a villa felöl egy vas csövel kiütni nekem igy sikerölt kiszednem egyet amit elöte addig ütöttem gumi kalapáccsal mig el nem hajlott:))))) vagy másik végsö megoldás a villaszár végétöl hagy annyit hogy ha kel fogoval megtud biztossan fogni flexeld le a francba majd végy egy fürészlapot dug a csöbe és hajrá általában elég egyszer hoszában átvágni csak figyelni kell a villa szárra ja és ehez a legjobb a barkács áruházakban pár százért kaphato müanyag markolat de amiben cserélhetö a lap mert abbol jobb minöség kell


Ütöttem már régebben villa felõl, nem jött ki, de köszönöm azért, elvileg ha jó akkor ezek nélkül is gond nélkül ki kéne csusszannia...:D

Egyébként képzeljétek: Szétszedtem!! további 20hl olaj és fél óra erõbõl való püfölés után ha megfogtam a kormányt, és ütöttem a telót oldalra, nagynehezen elfordult!! Ekkor meg már csak játszadozni kellett vele, olajat nyomni bele meg ilyesmi, és szétjött. Elmostam mindent, zsíroztam, és jól összeraktam.

#1473
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.649 hozzászólás
OFF. Juby, egykét írásjelet azért néha ejthetnél. Elég zavaró tud lenni. Fõleg ha valamit részletesen szeretnél elmagyarázni .p

#1474
juby

juby

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 540 hozzászólás

Az a baj, hogy már egy hete tele van olajjal meg minden finomsággal, szét van püfölve, de nem enged, rá van rohadva... Köszi azért a segítséget! Most úgyis megyek ki szerelni, megpróbálom megcsinálni...


az a kérdés milyen a dio ha nem nutos hanem a "ferde tetejü" akkor meglehet probálni a villa felöl egy vas csövel kiütni nekem igy sikerölt kiszednem egyet amit elöte addig ütöttem gumi kalapáccsal mig el nem hajlott:))))) vagy másik végsö megoldás a villaszár végétöl hagy annyit hogy ha kel fogoval megtud biztossan fogni flexeld le a francba majd végy egy fürészlapot dug a csöbe és hajrá általában elég egyszer hoszában átvágni csak figyelni kell a villa szárra ja és ehez a legjobb a barkács áruházakban pár százért kaphato müanyag markolat de amiben cserélhetö a lap mert abbol jobb minöség kell
:D ...Nem,nem tündérke a kívánság,az kívánság. Térdelj csak le szépen!:D

#1475
Balázs Tóth

Balázs Tóth

    újonc

  • fórumtag
  • 8 hozzászólás

Telenyomod csavarlazítóval, vársz. Aztán ha a csavart nem tudod leütni (ugye az fogja a diót) akkor jó baszott nagy kalapáccsal rá kell sózni, nekem mindig bejön, nekem is voltak ilyen reménytelen esetek. A csavarlazítóval várni kell egy napot szerintem.


Az a baj, hogy már egy hete tele van olajjal meg minden finomsággal, szét van püfölve, de nem enged, rá van rohadva... Köszi azért a segítséget! Most úgyis megyek ki szerelni, megpróbálom megcsinálni...

#1476
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás
A dióba tekeredõ hosszú csavart üsd a tetején, mindkettõ olcsón cserélhetõ.
Ha a diót ütöd alulról akkor csak befeszül az egész.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#1477
Csipisz_

Csipisz_

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.517 hozzászólás
Vaagy, lehet hogy azért nem tudod leütni, mert már teljesen lent van, találkoztam már ilyennel.Ha nagyon ki kell venni, arra rámegy a kormányszár, a legvégsõ eset az, hogy befogod egy satuba a stucnit, és próbálod elforgatni a villában.Persze az ék miatt nem fog teljes kör összejönni....ha kimozdult, a diót alulról fel lehet ütni.Ha alubetétet raktál a satuba, a kormányszár túl is élheti.
Nekem a legdurvább az volt, hogy 2 kilós kalapáccsal ütöttem fel a stucnit, na úgy kijött, kb a harmadikra.:D

http://skidmark.blog.hu/
"Ostobákkal ne bocsátkozz konfliktusba,mert lesüllyedsz az õ szintjükre és legyõznek a rutinjukkal."


#1478
Camping Joe

Camping Joe

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.592 hozzászólás
Telenyomod csavarlazítóval, vársz. Aztán ha a csavart nem tudod leütni (ugye az fogja a diót) akkor jó baszott nagy kalapáccsal rá kell sózni, nekem mindig bejön, nekem is voltak ilyen reménytelen esetek. A csavarlazítóval várni kell egy napot szerintem.

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'

ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960

#1479
Balázs Tóth

Balázs Tóth

    újonc

  • fórumtag
  • 8 hozzászólás
Sziasztok! Én régóta szerelek bringát, dolgozok profi szerelõnél is, de ugye a saját bringákat itthon szerelem. Most szétkaptam egy zsírzásra a bringát(elég ramaty állapotban volt), de nem akar szétjönni a kormánycsapágy(menetes). Ugyebár ki kell csavarni a felsõ csavart a stucni tetején és szét kéne csúsznia. Na, ez nem csúszik szét. Ekkor kell ugye megütni kalapáccsal. hát én már erõbõl döngöltem a végére de nagyon össze van rohadva, rozsda. Már tele van WD40-el meg minden nap ütöm ahogy bírom, de nem jön szét. Azt mondta néhány ember hogy rozsdaoldó, a szerelõ azt mondta hogy a rozsdaoldó csak ront a helyzeten, olajat öntsek bele. Most mit csináljak ezzel a szarral? Minden más bringán amit szereltem, hibátlanul szétjött.

#1480
Bigtibi

Bigtibi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 392 hozzászólás
Tavaj decemberben (2008) volt már ez téma. Akkor leírtam tapasztalataimat ami itt többekével egyezik. Ha tényleg kiváncsi vagy a csapágyaid állapotára szét kell szedni a bringát darabokra. 20-30 centis erõkarral egy beállt csapágyat simán el lehet forgatni a vázban :-( Nem mindenki így gondolta...

Annak hatására amit írogatattok én is szétszedtem az anthemet, az egyik alu csavarban kicsit kinyírtam a nyílást (de torxszal még szerelhetõ). Érdekes, hogy a váz nyomkodása közben észre sem lehet venni ha egy csapágy beállt...