volt már?
https://www.secondspincycles.com/
Jut eszembe a Rocky200 nak a váza is gagyibb volt.
Annak a váza csúszópapucsos volt, füles hátsóváltó kellett hozzá.
Hogy utáltam, meg a menetes hátsó tengelyt is.
Úgy irigyeltem azokat a srácokat, akiknek rendes váltótartó volt a vázukon a hátsó paupcson, meg gyorszáras volt a hátsó tengely is.
(Ma meg a csúszópapucs a "divat", mert hogy egysebis meg fix kerékpárokat építgetnek. Sose értettem. )
Meg a hátsó fékbovden felül ment végig a bovdenházban, ez plusz rátett egy lapáttal, hogy "nyúlós" volt a fékezés. Csúnya is volt...
Ma meg megint ez a divat, csak gyorskötözővel rakják fel, meg a vázba dugják a bovdenezést, mint a "zsirardengós" olasz monstrumokon volt anno. piffff
Ja meg az egy kulacstartó számára volt hely, ez sem mindegy. :
volt egy ilyen fosadékom kékben (eclipse 200)
tulképp az első "komolyabb" biciglim a szputnyik és a favorit után.
tán 92 decemberben vettem - 33.000 Ft volt, de januártól már cca 42 lett vona mert addig a "meztelen" (lámpa és minden kieg felszerelés nélkül) kerékpár, sporteszközként áfa mentességet élvezett (ez szűnt meg követkeő év jan 1 től)- egy nagymező utcai kerékpárboltban. de az ott akkor kapható csúcs modell is 100 ezer alatt volt. biopace hajtómű, sose jól működő átdobó (senki nem tudta beállítani hogy vissza is tegye a láncot nagytányérra) inkább dísznek jó mint szabad szemmel látható fékhatást produkáló canti fékek...annyira nincs iránta nosztalgiám. ja meg persze 22" váz a 174 centimhez. bár akkortájt mondta vmi szerelő, hogy ez még a jobb széria, a későbbiek szerinte , valami dupla olyan tömegő biliacélból készültek "mexikóban?"
Nekem is volt Rocky200 bicóm, az már csak Altus C20 -al volt szerelve és 29000 Ft-ért vettük, miután ellopták az első BCA Rockyt (Shimano 100GS szettes volt), 2 hét után (soha nem került elő).
Ez utóbbit is ellopták a zárt udvarból, viszont szerencsére vissza került hozzám.Később eladtam a vázat, azt hiszem egy futár vette meg, Ezt váltotta a Crux.
Én sem szeretem a canti fékeket, nincs a családba ilyen.
Ezek a nagy méretű vázak nagyon "gnómok", nagyon csúnya a geojuk.
A mostani BCA gépem 20 colos, az még pont határeset, de a 18-as sokkal csinosabb.
Ezekben van anyag, van falvastagság, az tuti. Nem olyan könnyű ezeket behorpasztani.
Micsoda véletlen, most került fel egy 16os BCA gép.
Valószínűleg ez még 1992-es modell lesz, full Shimano 200 GS szettel lehetett szerelve.
Gyanítom ebben az évben még teljesen más volt a termék paletta, a kerékpárok elnevezése.
De a váz valószínűleg ugyan az, mint egy évvel később.
volt egy ilyen fosadékom kékben (eclipse 200)
tulképp az első "komolyabb" biciglim a szputnyik és a favorit után.
tán 92 decemberben vettem - 33.000 Ft volt, de januártól már cca 42 lett vona mert addig a "meztelen" (lámpa és minden kieg felszerelés nélkül) kerékpár, sporteszközként áfa mentességet élvezett (ez szűnt meg követkeő év jan 1 től)- egy nagymező utcai kerékpárboltban. de az ott akkor kapható csúcs modell is 100 ezer alatt volt. biopace hajtómű, sose jól működő átdobó (senki nem tudta beállítani hogy vissza is tegye a láncot nagytányérra) inkább dísznek jó mint szabad szemmel látható fékhatást produkáló canti fékek...annyira nincs iránta nosztalgiám. ja meg persze 22" váz a 174 centimhez. bár akkortájt mondta vmi szerelő, hogy ez még a jobb széria, a későbbiek szerinte , valami dupla olyan tömegő biliacélból készültek "mexikóban?"
Bikertigger módosította - 2022. október 19. - 01:00
Micsoda véletlen, most került fel egy 16os BCA gép.
Valószínűleg ez még 1992-es modell lesz, full Shimano 200 GS szettel lehetett szerelve.
Gyanítom ebben az évben még teljesen más volt a termék paletta, a kerékpárok elnevezése.
De a váz valószínűleg ugyan az, mint egy évvel később.
https://www.jofogas....B_132403084.htm
Még néhány infó a gépemhez (remélem senkit nem untatok vele?! )
Eredetileg nem ilyen vázzal került forgalomba a Rocky300.
Hanem a klasszikus hátsó háromszöggel és alul vezetett bovdenezéssel.
Az enyém egy "egyedi" eresztés lehetett, gondolok itt arra, hogy a Ravine200 matrica helyett Rocky300 kapott és Shimano Altus A10 helyett Altus C10 szettet kapott.
És így került forgalomba ezzel a vázzal, ami a katalógusban nincs is.
Nem tudom hogyan alakulhatott így az árképzése ennek a bicónak anno, minden esetre én nagyon örülök, hogy akkor "lecsaptam rá".
Még sehol nem találkoztam ilyen formában ezzel a géppel az országban, de még a neten sem.
Egyébként nagyon kevés infó és kép van erről a márkáról a világhálón.
Ez a kép a netről, minden gyári rajta. Ránézésre 22 colos váz lehet.
Néhány katalógus kép is hozzá....
talpfa módosította - 2022. október 18. - 09:25
Talpfa!
Hogy hívják a kék szépséget? Egy pár mondatot írnál róla?
Szia,
1993-as BCA (Bicycle Corporation Of America) gyártmányú Rocky 300 eclipse kerékpár.
A váza Tange DB? csöves, a villája meg 4130 CR-MO.
OS monostay támvilla, felül vezetett bovdenezés, két kulacstartó számára van hely, 1 colos menetes villa, 26.2 nyeregcső és gyönyörű szép tartós! festése van.
Gyárilag full Shimano Altus C10 -el volt szerelve.
Úgy tudom ezt a márkát mindössze 1 évig forgalmazták Magyarországon, magáról a cégről nem sokat tudok.
Használtam vateráztam kb.10 évvel ezelőtt, korához képest jó állapotban volt, legalább is a váz, mert hogy nekem ez volt a lényeg.
Ráadásul akkoriban ez volt a BCA csúcskategóriás acél váza.
Gyerekkoromban 8. osztályos ballagásomra kaptam az első MTB-et, egy BCA Rocky kerékpár személyében.
Ahhoz kaptam egy BCA katalógust is és abban láttam meg először a Ravine 300 és 200 eclipse montikat.
Ugyan ezzel a vázzal Shimano Exage LT és Shimano Altus A10-el voltak szerelve, Ritchey Z Max gumikkal.
Akkoriban ezek a bicók elérhetetlenül drágák voltak számunkra, többek kerültek, mint apám 1300 Zsigulija.
Szóval ez egy gyerekkori álmom volt. Emlékszem feküdtem az ágyban és rongyosra nézegettem a katalógust, ahol ez a két kerékpár volt.
Természetesen a katalógus is megvan.
Tegnap kiszedtem a "díszeket" a vitrinből, legalább a nap érje őket egy kicsit.
Az idei év főszereplői nem ők voltak, hanem ő...
Nagyon sokat mentünk együtt (BuBa, Balaton Északi part, Tiszta-tó..stb).
Dög nehéz paripa, elnyűhetetlen, soha nem hagyott cserben, igazi igásló a minden napokban.
Már nem annyira retro - nem is ez a cél - de azért akad még rajta 92,93-as alkatrész.
Kicsit fejlesztgetem is, mert "megérdemli", de tényleg.
Ezt tudnám überelni...
Havernak anyagi gondjai voltak és éppen tönkrement a Judy telója. De bringázni meg szeretett volna. Hát mi legyen?
Fogta a fúrógépet és átfúrta a lábakat, bele 1-1 csavar - kész lett a merev villa. A fickó 2 méteres, 100 kilós ember, lefelé úgy ment, mint senki más.
Mi csak lazán kamikázénak hívtuk akkoriban.
Nem is tudom, hogy hová tegyem ezt?!?
0:50 érdemes nézni, ilyet még nem láttam, elég meredek.
Avagy hogyan "lokkoljuk" a telót - mekkelek remekelek - kezét törtem volna aki ilyet csinál, ilyennek nem való kerékpár.
Awa bilincs, igényes. Olyat láttam már, hogy bálakötöző zsineggel volt a teló vállához kötve az átkötő, hogy ne essen szét a villa.
Mondjuk a hajtás is ízléses.
Nem is tudom, hogy hová tegyem ezt?!?
0:50 érdemes nézni, ilyet még nem láttam, elég meredek.
Avagy hogyan "lokkoljuk" a telót - mekkelek remekelek - kezét törtem volna aki ilyet csinál, ilyennek nem való kerékpár.
https://www.youtube....h?v=-LbBeDlUutk
Csak, hogy vissza kanyarodjunk, az eredeti témához, a GT-hez...
https://www.mtb-kata...PDF/GT/1997.pdf
off
De jó ezeket olvasni, köszönöm nektek!
Voltak ilyen cuccaim, soha nem gondoltam volna, hogy igazi nosztalgiával gondolok vissza rájuk (mert meg vagyok elégedve a jelenlegi termékekkel, még a külső kábelelvezetés sem hiányzik ). A régi vázaim szoktak beugrani valamiért (cr-mo GT, alu Cannondale és Headshok)
1998 STX RC
1998-ban már saját V-féket kapott az STX RC.
Szerintem ez egy jó nagy baklövés volt a Shimano részéről - ez a csapos kivitel - visszalépés a BR-M600 -hoz képest.
A fékkar is "butább" lett a BL-M600 -hoz képest, a bovdenhúzás állítási lehetőség 3 pozícióról, 2-re csökkent.
Inkább hagyta volna meg a Shimano az eredeti felállást, úgyis kifutott az STX RC széria 1999-ben.
Ebben az évben csak hajtókar volt az igazi fejlesztés, az elődhöz képest.
Nem csak a 4 karos mivolta végett, hanem végre mind a 3-om lánckerék külön-külön csavarokkal rögzült a hajtókarhoz.
Nem úgy, mint az előző 3 évben, amikor a legkisebb lánctányér a középső lánctányérhoz volt 5 csavarral felfogatva.
Sajnos ezt a baromságot az STX SEés az STX szériától örökölte.
Kicsit hosszúra sikerült, bocsánat.
Valamiért nem jó a link a képhez?! Inkább még egyszer feltöltöm.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
1998 STX RC
1998-ban már saját V-féket kapott az STX RC.
Szerintem ez egy jó nagy baklövés volt a Shimano részéről - ez a csapos kivitel - visszalépés a BR-M600 -hoz képest.
A fékkar is "butább" lett a BL-M600 -hoz képest, a bovdenhúzás állítási lehetőség 3 pozícióról, 2-re csökkent.
Inkább hagyta volna meg a Shimano az eredeti felállást, úgyis kifutott az STX RC széria 1999-ben.
Ebben az évben csak hajtókar volt az igazi fejlesztés, az elődhöz képest.
Nem csak a 4 karos mivolta végett, hanem végre mind a 3-om lánckerék külön-külön csavarokkal rögzült a hajtókarhoz.
Nem úgy, mint az előző 3 évben, amikor a legkisebb lánctányér a középső lánctányérhoz volt 5 csavarral felfogatva.
Sajnos ezt a baromságot az STX SEés az STX szériától örökölte.
Kicsit hosszúra sikerült, bocsánat.
talpfa módosította - 2022. szeptember 21. - 22:31