Jelentkezz be Regisztrálj

Retro - régi idõk bicaja
#581
Írta 2011. július 31. - 23:41

#582
Írta 2011. július 31. - 23:27

Csupán annyi tûnt fel nekem, hogy míg ha az ember szétszed egy korábbi, még hagyományos rendszerû shimanot, akkor ebben a felsõ részben a rugó egyrészt egy kis pöcökkel csatlakozik magában a váltótestben kialakított lyukba illetve a rugó másik végén pedig a láncfeszességet is állító ugyanolyan lyukkal rendelkezõ, a hátsó váltó tartótengelyét körülvevõ alkatrészbe. Ezután jön a szokásos gyûrû, ami az egész felsõ részt egyben tartja. A PAULON viszont ez nem látszik, tehát a láncfeszesség állító is a váltó felsõ elemében van, ezért az elhelyezkedésébõl adódóan egyenlõre nem tudom elképzeli, hogy egy rugó hogyan jöhet a képbe a váltó ezen részén.
Ennél fogva vajon elképzelhetõ, hogy nincs is fenti rugó a váltóban?
#583
Írta 2011. július 31. - 21:23

a paralelogrammában a rugó tényleg nem átlósan van. úgy helyezkedik el, hogy a jobb alsó csap át van rajta dugva, és az e mellett a csap mellett lévõ oldalakat feszíti szét.
itt látszik a három csavar, meg a paralelogramma rugója is.
amúgy nem tökéletesen egyformák a Paul váltók. egy cikkben láttam egy a tesztbicajon olyat is, amiben talán nem is volt rugó a paralelogrammában. azt egy spéci kétbowdenes markolatváltóval kezeltek, ami mindkét irányba húzott. lehet, hogy valami prototípus volt, nem tudom.
#584
Írta 2011. július 31. - 18:48

Afelõl érdeklõdnék, hogy vajon a PAUL hátsóváltóknál a felsõ váltótartó fülben milyen módon lehetett megoldva a rugó illetve a feszítés? (- persze ha egyáltalán volt)
Hasonlóan, mint pl a shimanoknál? Azért kérdezem, mert ahogy látom képekrõl maga a paralelogrammában lévõ rugó nem egy keresztbe feszített tekercsrugó, hanem egy olyan, ami a kanalakhoz közeli lapot tolja.
köszi
#585
Írta 2011. július 28. - 16:12

Van egy Z2 Super Fly-om eladó. Hasonlóan jó egészségben. Érdeklõdni priviben, és képet is tudok küldeni, csak feleslegesen nem bányászom ki az ágy alól.

Peti: Én kicsit többért vettem, de az is nagyon szép. :S Majd meglátjuk mennyit ér a "világpiacon".

#586
Írta 2011. július 26. - 11:36

Egyébként nagyon szép!
Szerintetek mennyit érhet egy jó állapotú Sram ESP 9.0 SL Woody 97-bõl?
#587
Írta 2011. július 26. - 11:34

www.retrobike.co.uk
Vintage Cannondale - Information and Catalogs for Cannondales
#588
Írta 2011. július 18. - 19:49

A tehetség az, amikor többet tudsz, mint amennyit tanultál.
#589
Írta 2011. július 11. - 11:29

#590
Írta 2011. július 06. - 16:50

#591
Írta 2011. július 06. - 16:48

Igazából azért mondtam, hogy könnyebb lenne megmondani, mert ha a váltót, hajtómûvet felismerem akkor meg tudom mondani, hogy azokat mikor gyártották és onnan az évjáratot sem nehéz kitalálni, de túl kicsi a kép ahhoz hogy meg mondjam hogy felismerjem õket. De ha megmondod a kódját a hajtómûnek (a belsõ felén a pedál menet mellett van) akkor azt megmondom mikori.
#592
Írta 2011. július 05. - 21:36

#593
Írta 2011. július 05. - 20:58

#594
Írta 2011. július 05. - 20:45

Igazából azért mondtam, hogy könnyebb lenne megmondani, mert ha a váltót, hajtómûvet felismerem akkor meg tudom mondani, hogy azokat mikor gyártották és onnan az évjáratot sem nehéz kitalálni, de túl kicsi a kép ahhoz hogy meg mondjam hogy felismerjem õket. De ha megmondod a kódját a hajtómûnek (a belsõ felén a pedál menet mellett van) akkor azt megmondom mikori.Tessék kep.psharing.com/555974.jpg
A sebesség mindent megold.
#595
Írta 2011. július 05. - 18:16

#596
Írta 2011. július 05. - 17:53

Hányas évjárat lehet ez a monti? kep.psharing.com/555964.jpg
Ha a másik oldalról lenne fotózva akkor könnyebb lenne megmondani.
A sebesség mindent megold.
#597
Írta 2011. július 05. - 17:49

#598
Írta 2011. július 03. - 21:04

#599
Írta 2011. július 03. - 20:57

specialized-FSR-team-S-works Photo Album - Page 1 - Pinkbike.com
Szerintetek mennyit érne ez a váz reálisan? (váz+tag)
az osztrák ebay-n egyszer 550 euro körül met el, abban judy fsx volt, nem a mag 21 fsx.
#600
Írta 2011. július 01. - 21:25

Biztos ebben látták a jövõt
Ma políroztam fel a kb 20 éves elsõ kerekem felnijét, gyárilag tükörpolír, de már kicsit kopottas, régi, azt hiszem belga outi felni, annak is ilyen domború oldalfala van, a fékpofákon is durván látszik.
Az outimban jelenleg is ilyen felni van, súlyban elég versenyképes a ~440grammjával.
A sebesség mindent megold.