.... ???
Végül is igaz... bár kétségeim vannak, hogy pöcsömfalván találnánk AMP paralelogrammavillát pölö...de lehet próbálkozni. Ha hasonló kuriózumot lát az ember, ugyis lecsap rá. Én meg örlük asszony kafa bicajának. ;D
Alig várom a következõ szám izgi darabjait... a végén még elõásom a régi Mongoose vázamat 1992!!
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Retro - régi idõk bicaja
Indította
zOrg
, 2003. február 25. 13:57
#2421
Írta 2003. július 11. - 10:15

#2422
Írta 2003. július 10. - 16:11

Mit gondolsz, miért kérdeztem?
Amúgy nem árulok el nagy titkot, ha megmondom, az új számban (vagy a következõben) és az utána jövõ 5-6 számban egy "gazda" gyûjteménye lesz látható. Elég érdekes bicók. És nem vetne meg pár ilyen alkatrészt, még olyan áron sem, hogy Simagöröngyösön, vag Ököritófülpösön van az a fránya AMP paralelogramma villa.....
Amúgy nem árulok el nagy titkot, ha megmondom, az új számban (vagy a következõben) és az utána jövõ 5-6 számban egy "gazda" gyûjteménye lesz látható. Elég érdekes bicók. És nem vetne meg pár ilyen alkatrészt, még olyan áron sem, hogy Simagöröngyösön, vag Ököritófülpösön van az a fránya AMP paralelogramma villa.....
#2423
Írta 2003. július 10. - 15:25

rob:
Azt hiszem speciel ez a hely gávavencsellõ... a haver teritõ melót végez egy teherautóval, s ha meglát egy ilyen trógerkereskedést, azonnal veszting beránt-megáll-körülnéz.. most rábiztam, hogy szerváljon asszonynak egy használható MTB-t OK áron. Ez lett belõle. .
Ami a Suntouros cuccos gépet illeti, azt pl. putnokon láttam. Az ürge emellett foglalkozott a butoroktól kezdve a szines TVig mindennel, tehát gondolom, azt se tudta, mit adhat el... De télleg lehet ilyesmikre bukkanni. Jójó, Cannondale FRHSDFBV!%345345GV biztos nem fog felbukkanni, de ahogy olvasgatom ebben a topicban leirt problémáitokat: pl. nem találok ilyen s ilyen korú müködõképes váltót, stb... szal' szerintem ezekre megoldást jelenthet. ugyanezen havernak az apósának egy full LX 92!!! es verdát vettek valami lengyelpiacon. A váz nem nagy szám, de ha épiteni akarsz egy korabeli menõbb márkájú gépet, aminek a vázmegoldása volt pl. kuriózum, akkor már megéri alkatrésznek megvenni egy ilyet, nem? Azért a pár rongyért...
Azt hiszem speciel ez a hely gávavencsellõ... a haver teritõ melót végez egy teherautóval, s ha meglát egy ilyen trógerkereskedést, azonnal veszting beránt-megáll-körülnéz.. most rábiztam, hogy szerváljon asszonynak egy használható MTB-t OK áron. Ez lett belõle. .
Ami a Suntouros cuccos gépet illeti, azt pl. putnokon láttam. Az ürge emellett foglalkozott a butoroktól kezdve a szines TVig mindennel, tehát gondolom, azt se tudta, mit adhat el... De télleg lehet ilyesmikre bukkanni. Jójó, Cannondale FRHSDFBV!%345345GV biztos nem fog felbukkanni, de ahogy olvasgatom ebben a topicban leirt problémáitokat: pl. nem találok ilyen s ilyen korú müködõképes váltót, stb... szal' szerintem ezekre megoldást jelenthet. ugyanezen havernak az apósának egy full LX 92!!! es verdát vettek valami lengyelpiacon. A váz nem nagy szám, de ha épiteni akarsz egy korabeli menõbb márkájú gépet, aminek a vázmegoldása volt pl. kuriózum, akkor már megéri alkatrésznek megvenni egy ilyet, nem? Azért a pár rongyért...
#2424
Írta 2003. július 10. - 11:31

Kint is kultusznak örvendõ cuccokat nem lehet kukázni (pl: Yeti), de pár érdekesebb (pl: WTB váz) bejön az országba, csak jó tudni, hol, és mikor.
Hol is van ez a hely, amit említettél?
Hol is van ez a hely, amit említettél?
#2425
Írta 2003. július 09. - 20:25

sziasztok!
Kellene valami link régi Giant montikról... Asszonynak felajánlottak 10000 papirért egy Giantot- valami német kukás import- ;D spanom megnézte, azt mondta nem rossz vétel, müxik rendesen fék hajtás 400 LX OK semmi gond annak ellenére hogy lila egséz jól gurul. Gondoltam annyiért megveszem, s ráncbaszedem, ha sikerül. ha nem jó lesz vállfának. 16" os... ;D
ugylátom érdemes ráállni a Német-holland egyéb országokból "kukázó" honfitársaink kinálatára. a multkor a szemem elõl vittek el 8 rongyért egy cromo vázas bicót, full -valami régi suntour szettel szerelt-MTb bicajt.
Ha másért nem ,már csak a müködõképes hátsóváltóért megérte... ;D ;D ;
Kellene valami link régi Giant montikról... Asszonynak felajánlottak 10000 papirért egy Giantot- valami német kukás import- ;D spanom megnézte, azt mondta nem rossz vétel, müxik rendesen fék hajtás 400 LX OK semmi gond annak ellenére hogy lila egséz jól gurul. Gondoltam annyiért megveszem, s ráncbaszedem, ha sikerül. ha nem jó lesz vállfának. 16" os... ;D
ugylátom érdemes ráállni a Német-holland egyéb országokból "kukázó" honfitársaink kinálatára. a multkor a szemem elõl vittek el 8 rongyért egy cromo vázas bicót, full -valami régi suntour szettel szerelt-MTb bicajt.
Ha másért nem ,már csak a müködõképes hátsóváltóért megérte... ;D ;D ;
#2426
Írta 2003. június 27. - 17:30

Azt hiszem zOrg ma és tegnap a hazai retrofanok Mekkájában volt...
6 eszméletlen bicó egyben. És ezek csak a montik....
Amit meg öcsém említett, azok az érdekes mûködésû Campa fékek Delta-k.

Amit meg öcsém említett, azok az érdekes mûködésû Campa fékek Delta-k.

#2427
Írta 2003. június 25. - 18:49

Ennek a topicnak nagyon megörültem ! 
Édesanyám bringája egy 25-30 éves Csepel félverseny
kék nõi váz, 27*1,25 kerék, acélfelni, a váz is acél, a kormánya SR 26 -é volt, sachs-huret 5 fokozatú váltóval, tehát ezt a bicót szeretném egy kicsit rendbehozni, esztétikai okok miatt is.
Apám régi gépe 30? éves SR26 -os, azon van a csepel kormánya, 4 sebességes favorit váltóval, ezt is szeretném elõbb-utóbb felújítani, de ez elég rossz állapotban van már....
A probléma csak az, hogy még soha nem csináltam ilyesmit!!!!! ??? ???
Tudnátok segíteni, tanácsokat adni? :

Édesanyám bringája egy 25-30 éves Csepel félverseny
kék nõi váz, 27*1,25 kerék, acélfelni, a váz is acél, a kormánya SR 26 -é volt, sachs-huret 5 fokozatú váltóval, tehát ezt a bicót szeretném egy kicsit rendbehozni, esztétikai okok miatt is.
Apám régi gépe 30? éves SR26 -os, azon van a csepel kormánya, 4 sebességes favorit váltóval, ezt is szeretném elõbb-utóbb felújítani, de ez elég rossz állapotban van már....
A probléma csak az, hogy még soha nem csináltam ilyesmit!!!!! ??? ???
Tudnátok segíteni, tanácsokat adni? :

#2428
Írta 2003. június 17. - 01:09

Nekem meg egy Peugeot vázam van, amivel országútizok az egyik haver utána nézet és kiderûlt, hogy 21 éves (mint én). Talán ezért is nem találtam bele 24-es nyeregcsövet ;D. Egyébként, ha valaki vágyik még hasonlóra, 30-35 ezerért tudok szerezni. Van olyan amelyiknek minden alkatrésze Peugeot márkájú. Persze nem a legnagyobb márka, de iszonyat sokat bír (hisz acél) én "terepeztem" is vele és semmi baja a váznak, villának. Az alkatrészek meg kb ilyen kategóriát képviselnek. Én is 30 ért jutottam a vázhoz, villához, kerékhez (hatlapfejû küllõanyák!) hajtómûhöz és a többit vettem, fûztem új kerekeket (a réginek szimplafalú acél felnijei voltak). Szóval nagyon gazdaságosan ki lehet hozni egy edzõ, városi bringát ami bírja a strapát és még jól is néz ki (nekem piros-sárga vázban sárga kerekek vannak és fehér fékek).
#2429
Írta 2003. június 16. - 18:07

Bringagyûjtõ haver ismét elõállt egy érdekes darabbal. Cinelli Advantage full Recorddal, 1986-ból. Annyira gyári, hogy még a kulacs, meg a pumpa is megvan hozzá. A nyeregcsövet tartó csavarban is benne van a megszokott "brev." felirat, és a fék az valami elképesztõ mûködésû. A pedál klipszben is benne van a campa embléma, a kormányban meg egy aprócska gravír, miszerint "Giro 'd Italia". 70000 ft volt az ára. Asszem megérte. 8)
zOrg: nem tudnál lassan jönni? Már elég régen megígérted, és a srác nem tud sokáig tárolni ennyi gépet egyben. Próbálj meg sietni, ha tudsz, oké?
zOrg: nem tudnál lassan jönni? Már elég régen megígérted, és a srác nem tud sokáig tárolni ennyi gépet egyben. Próbálj meg sietni, ha tudsz, oké?

#2430
Írta 2003. június 07. - 21:26

Halika!
Vki még régebben írt XB3-ról. Na ez HVZ cirillül, és apa + anya bringáján is ilyen van. a Két bringa: idõsebb mint én (én 17 vagyok, a két bringa összesen vagy 40), amikor vették, akkor profi o.útisok edzõbringája volt. Kicsit rendbe kéne õket tenni. Majd ha lesz rá egy kis cash. Ja, az egyikhez van mutatós kilóméteróra is!!!
A váz márkája: Sztart Sossze /vmi ilyesmi kiejtve a cirill szöveg/
2x5-ös váltórenci van rajta, az egyiken mostani BMX-es U-fékhez hasonló fék van.
És az az egészben a legszebb, h rohadt sok alkatrész van hozzá (eredeti fékpofák, küllõk, stb)
Majd ha rendben lesznek, teszek fel képet
Tud vki 20 éves orosz szingó gumit?
apropó: manapság létezik még XB3? /mért van az az érzésem h nem?/
Na bye
Prefi
jah, egyik ismerõsük Szent Pétervárról ilyen bringával hazajött (talán vmi 3 defekttel)!!!!!!!! (azt hiszem)
Vki még régebben írt XB3-ról. Na ez HVZ cirillül, és apa + anya bringáján is ilyen van. a Két bringa: idõsebb mint én (én 17 vagyok, a két bringa összesen vagy 40), amikor vették, akkor profi o.útisok edzõbringája volt. Kicsit rendbe kéne õket tenni. Majd ha lesz rá egy kis cash. Ja, az egyikhez van mutatós kilóméteróra is!!!
A váz márkája: Sztart Sossze /vmi ilyesmi kiejtve a cirill szöveg/
2x5-ös váltórenci van rajta, az egyiken mostani BMX-es U-fékhez hasonló fék van.
És az az egészben a legszebb, h rohadt sok alkatrész van hozzá (eredeti fékpofák, küllõk, stb)
Majd ha rendben lesznek, teszek fel képet
Tud vki 20 éves orosz szingó gumit?

apropó: manapság létezik még XB3? /mért van az az érzésem h nem?/
Na bye
Prefi
jah, egyik ismerõsük Szent Pétervárról ilyen bringával hazajött (talán vmi 3 defekttel)!!!!!!!! (azt hiszem)
#2431
Írta 2003. május 30. - 13:29

Hello!
Tioga BioGrip nevezetû markolatot, róla infót, vagy hogy esetleg ha valaki tudja, akkor mi váltotta fel keresek! A 91-es évjáratú bringámon volt, géles.
Ha segítesz, akkor kösz!
Ha nem, akkor is!
Tioga BioGrip nevezetû markolatot, róla infót, vagy hogy esetleg ha valaki tudja, akkor mi váltotta fel keresek! A 91-es évjáratú bringámon volt, géles.
Ha segítesz, akkor kösz!
Ha nem, akkor is!
#2432
Írta 2003. május 24. - 06:28

Kösz Rob
Tudom, hogy nem tartozik a topicba, de sajnálnám, ha nem gyûjtõ kezekbe kerülne a gép, aztán csak felfigyel rá itt valaki....
Tudom, hogy nem tartozik a topicba, de sajnálnám, ha nem gyûjtõ kezekbe kerülne a gép, aztán csak felfigyel rá itt valaki....
#2433
Írta 2003. május 23. - 06:30

Sziasztok
Feladtam az apróban is, de hát ebbe a topicba tartozhatna, hogy az egyik haverom most akar megszabadulni (anyagi okok miatt) az 1992-es Trek-jétõl... Figyu, alkatrészlista:
TREK 970 SingleTrack Competition Race
SZÁRMAZÁSI HELY: U.S.A.
VÁZ ANYAGA/MÉRETE: True Temper OX Comp II butted Cro-moly /20" tûzpiros
VILLA: True Temper tapered OD Cro-Moly tûzpiros
KORMÁNY+KORMÁNYSZÁR: TREK System 3 + TREK System 2
KORMÁNYCSAPÁGY: Tioga Alchemy TM 1 1/8"
NYEREGCSÕ: TREK System 2 27,2
NYEREG: Vetta típusú TREK System 2 verseny változat
HAJTÓMÛ: Shimano '93 Deore DX , SGX 26-36-46 (FC-MT60-A)
KÖZÉPRÉSZ: Shimano '93 BB-UN 51
FÉKVÁLTÓKAROK: Shimano '93 Deore DX RapidFire STI (ST-M075)
AGYAK: Shimano '93 Deore DX (HB-M650 ill. FH-M650)
FOGASKERÉKSOR: Shimano '93 CS-HG70 13-15-17-20-23-26-30 kazettás
LÁNC: Shimano '93 CN-HG70
FÉK: Shimano '93 Deore DX Cantilever M-System (BR-M650-M)
ELSÕ ÁTDOBÓ: Shimano '93 Deore XT (FD-M736 felülhúzós)
HÁTSÓ VÁLTÓ: Shimano '93 Deore XT (RD-M 735 hosszú kanalas, pozicionális)
PEDÁL : Noname, de az eredeti is megvan, csak sérült (TREK System 2)
FELNI: MATRIX Single Track PRO
KÜLLÕK: TREK 14/15 G Butted stainlees steel
KÜLSÕK: TREK Control Track System 26x2.1 (Kb. 70%-os állapotban)
ÜLÉS SZORÍTÓ BILICS: TREK System 2
Geometriai adatok
Fejcsõ-szög: 71 fok
Nyeregvázcsõ-szög: 73 fok
Tengely táv: 1073mm
Láncvilla-hossz: 430mm
Felsõcsõ-hossz: 575mm
kormányszár-hossz: 120mm
Középcsapágy-magasság: 298mm
Súly: 12.3 Kg
A gép nagyon jó állapotban van, mivel a tulaj mániákus módon ápolta és óvta (pl az eredeti gumik is le lettek cserélve, csak most kerültek vissza rá), szóval akit érdekel, az hívja fel Lévai Ferencet a 70/504-77-06-os számon (árat is csak vele lehet egyeztetni)
Bár nem szeretjük az aprókat a topicokban, ezt most csak élvezhetõvé módosítottam.
Feladtam az apróban is, de hát ebbe a topicba tartozhatna, hogy az egyik haverom most akar megszabadulni (anyagi okok miatt) az 1992-es Trek-jétõl... Figyu, alkatrészlista:
TREK 970 SingleTrack Competition Race
SZÁRMAZÁSI HELY: U.S.A.
VÁZ ANYAGA/MÉRETE: True Temper OX Comp II butted Cro-moly /20" tûzpiros
VILLA: True Temper tapered OD Cro-Moly tûzpiros
KORMÁNY+KORMÁNYSZÁR: TREK System 3 + TREK System 2
KORMÁNYCSAPÁGY: Tioga Alchemy TM 1 1/8"
NYEREGCSÕ: TREK System 2 27,2
NYEREG: Vetta típusú TREK System 2 verseny változat
HAJTÓMÛ: Shimano '93 Deore DX , SGX 26-36-46 (FC-MT60-A)
KÖZÉPRÉSZ: Shimano '93 BB-UN 51
FÉKVÁLTÓKAROK: Shimano '93 Deore DX RapidFire STI (ST-M075)
AGYAK: Shimano '93 Deore DX (HB-M650 ill. FH-M650)
FOGASKERÉKSOR: Shimano '93 CS-HG70 13-15-17-20-23-26-30 kazettás
LÁNC: Shimano '93 CN-HG70
FÉK: Shimano '93 Deore DX Cantilever M-System (BR-M650-M)
ELSÕ ÁTDOBÓ: Shimano '93 Deore XT (FD-M736 felülhúzós)
HÁTSÓ VÁLTÓ: Shimano '93 Deore XT (RD-M 735 hosszú kanalas, pozicionális)
PEDÁL : Noname, de az eredeti is megvan, csak sérült (TREK System 2)
FELNI: MATRIX Single Track PRO
KÜLLÕK: TREK 14/15 G Butted stainlees steel
KÜLSÕK: TREK Control Track System 26x2.1 (Kb. 70%-os állapotban)
ÜLÉS SZORÍTÓ BILICS: TREK System 2
Geometriai adatok
Fejcsõ-szög: 71 fok
Nyeregvázcsõ-szög: 73 fok
Tengely táv: 1073mm
Láncvilla-hossz: 430mm
Felsõcsõ-hossz: 575mm
kormányszár-hossz: 120mm
Középcsapágy-magasság: 298mm
Súly: 12.3 Kg
A gép nagyon jó állapotban van, mivel a tulaj mániákus módon ápolta és óvta (pl az eredeti gumik is le lettek cserélve, csak most kerültek vissza rá), szóval akit érdekel, az hívja fel Lévai Ferencet a 70/504-77-06-os számon (árat is csak vele lehet egyeztetni)
Bár nem szeretjük az aprókat a topicokban, ezt most csak élvezhetõvé módosítottam.
#2434
Írta 2003. május 21. - 14:54

Huhh, valamelyik nap bementem a Konabiba, és dumcsiztam kicsit az eladókkal. Aztán megpillantottam egy érdekességet. három bicikli alatt ott volt a falnak döntve valami, ami nagyon csúnya volt, de paralelogramma teló volt benne. Kérdeztem, hogy mi az, és mondták, hogy egy régi Cannondale. Mondjuk ezt le is lehetett volna venni elsõre, tekintve, hogy az alsócsöve sörösdoboz, de nem a falvastagsága, hanem az átmérõje, a nyeregcsöve meg vagy 32mm. Régi XT elsõ meg hátsó váltó volt rajta (a 90-94 között gyártott fajta). A fékek sajna már nem eredetiek voltak, az agyak meg olyan szinten olajsárosak és rozsdásak voltak, hogy nem lehetett kivenni milyenek. A teló elég gázosan nézett ki sajna, és már a váz is át lett festve, tehát zéró felirat. Tipikusan a "kár érte" kategória. Sok idõ, és pénz kellene, mire eredeti állapotába visszaállítanám. De milyen szívesen csinálnám! :

#2435
Írta 2003. május 21. - 09:02

sokadjára írom már le ebben a topikban ezt a címet de akkor mégegyszer 
http://www.fa-techni...ano/DIGEST.html
van korábbiakról is:
http://www.fa-techni.../Gruppen80.html

http://www.fa-techni...ano/DIGEST.html
van korábbiakról is:
http://www.fa-techni.../Gruppen80.html
#2436
Írta 2003. május 20. - 23:55

Van egy versenykeróm, úgy szereztem, és nem mai darab. És az értékére lennék kíváncsi, valamint arra, hogy hol nézhetek utánna, hogy az alkatrészek, ami egy Shimano 600-as szett, Dure-ace fékekkel, hogy meik évben adták ki, tehát, hogy az egész bicó milyen idõs. Amugy a váz és villa is Colnago.
Ha tudtok nekem tanácsot adni, légyszi irjatok!!!
Hebry
Ha tudtok nekem tanácsot adni, légyszi irjatok!!!
Hebry
#2437
Írta 2003. május 19. - 18:22

Helló-HallÓ!
A.G.S. ismét megjelent!
Kedves Rás! Köszi a SHIMANO alkatrészek weboldalát! Utána is néztem a szettemnek, valószínüleg '91-es Deore LX. A fékváltókar viszont EXAGE 500-as, úgyhogy ezennel keresek '91-es Deore fék és vagy váltókart!
A Giant Escaper-rõl semmi infó nem volt azóta, ilyen irányban kérem segítsen, ha tud valaki! Valószínüleg a bringa is 91-es lehet, tehát ha van valakinek "véletlenül" 91 vagy 92-es GIANT katalógusa, akkor kérem, hogy értesítsen, és valami módon majd meg szeretném kapni a bringám eredeti képét.
Van még 1 kérdésem: A bringára matricát hol lehet csináltatni?
Tamaskaa! Mi van azzal a lánckerékkel? Már teljesen beleéltem magamat!
Minden nemû segítséget köszönve búcsúzik:
A.G.S.
(A Giant Styler, mondjuk, most jelentse ezt!)
A.G.S. ismét megjelent!
Kedves Rás! Köszi a SHIMANO alkatrészek weboldalát! Utána is néztem a szettemnek, valószínüleg '91-es Deore LX. A fékváltókar viszont EXAGE 500-as, úgyhogy ezennel keresek '91-es Deore fék és vagy váltókart!
A Giant Escaper-rõl semmi infó nem volt azóta, ilyen irányban kérem segítsen, ha tud valaki! Valószínüleg a bringa is 91-es lehet, tehát ha van valakinek "véletlenül" 91 vagy 92-es GIANT katalógusa, akkor kérem, hogy értesítsen, és valami módon majd meg szeretném kapni a bringám eredeti képét.
Van még 1 kérdésem: A bringára matricát hol lehet csináltatni?
Tamaskaa! Mi van azzal a lánckerékkel? Már teljesen beleéltem magamat!
Minden nemû segítséget köszönve búcsúzik:
A.G.S.
(A Giant Styler, mondjuk, most jelentse ezt!)
#2438
Írta 2003. május 13. - 15:53

#2439
Írta 2003. május 13. - 11:59

Tudjátok mit vettem zsír újonnan???
egy mûholdas lx-et(93,94-es hátsóagy)potom pénzért 8).
Itt hevert már jó pár éve az itteni boltban s csak most a leltározás alatt vették észre, hogy megvan....................nagyon örülök neki
egy mûholdas lx-et(93,94-es hátsóagy)potom pénzért 8).
Itt hevert már jó pár éve az itteni boltban s csak most a leltározás alatt vették észre, hogy megvan....................nagyon örülök neki




#2440
Írta 2003. május 13. - 11:37

rádübörögtem, hogy Trek 800 nem lehet mivel 1-1/8"-os a nyakmérete, az enyém meg csak 1"-os. Valószínû Trek 700-720-as.
Valami Hybrid, vagy mit írnak a neten több helyen is. Az mi, tudtok róla valamit? Félmegoldás az MTB és a Trekking között?
