Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Retro - régi idõk bicaja

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
2499 hozzászólás a témában

#2401
langferi

langferi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 348 hozzászólás

az elso fekkel egyebkent valszleg zurjeid lesznek, mert az 57-es patkok tengelye nem eleg hosszu, hogy aterje azt a villat...


Köszi az infot, hát majd meglátom, hogy mit tudok szerezni. Amúgy a gépet 1500,- magyar fizetõeszközért vettem lomisoknál, annyi baja van hogy a két szingó halott rajta, meg az elsõ kerékben van eltörve egy küllõ.

Remélem még az idén sikerül összehozni belõle valami szép gépet.


#2402
szinuhe

szinuhe

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 911 hozzászólás
ugyanaz a Puch ma igy nez ki:
http://web.interware...emian/puch2.jpg
http://web.interware...emian/puch3.jpg


#2403
szinuhe

szinuhe

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 911 hozzászólás
az elso fekkel egyebkent valszleg zurjeid lesznek, mert az 57-es patkok tengelye nem eleg hosszu, hogy aterje azt a villat...


#2404
szinuhe

szinuhe

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 911 hozzászólás
langferi!!!...

basszus, mikor meglattam azt a bicot kicsit meghatodtam...
http://web.interware...emian/puch1.jpg
az a zold orszaguti bico egy ugyanolyan Puch.

tizenvalahany evig hasznaltam, de hozzam is mar hasznaltan kerult, Sh Positron valtoval, Silstar hajtomuvel/karral, Weinmann komfortfekkel :)
aztan a valto egy zanyalas utan eldeformalodott, lecsereltem a fekkarokat kulturaltabbakra, kesobb a kormany is megroggyant, rozsdasodott a nyeregcso... igy aztan az egesz at lett alakitva, konzolokat rakattam a valtokarok ala, at lett festve...
most mar egyedul a vaz emlekeztet a regi bringara, minden mas utolag kerult ra :(


#2405
langferi

langferi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 348 hozzászólás
A minap szert tettem, egy répi országúti gépre, van róla pár kép a http://langferi.free...u/Puch/puch.htm oldalon.
Kérdésem is lenne, hogy a Suntournak voltak-e fékei, mivel ezen a váltók Suntourok,(de a fékek elöl hátul Weinmann-ok olyasmik, mint a BMXeken vannak.) és szeretnék hozzá valami korhû, nekem jobban tetszõ fékeket szerezni, lehet hogy Campa lesz.

#2406
savanyugabi

savanyugabi

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.707 hozzászólás
..napot!

NNa, végre összeraktam szivem szottyának a bicóját.
Elég pofás darab télleg, most hogy már én is láttam: GAINT Coldrock, vagy mi... némi zsirzás s pillogás után : zöld hosszú Onza kormányszarv!!!! :o ITM kovácsolt fejû, belül merevitõbordázott nyeregcsõ :o ...csavartam vele egy kört, s majdnem ugy döntöttem lebeszélem bnõm errõl a "hüjeveszélyesbiciklizésrõl" annyira megteccet!

#2407
savanyugabi

savanyugabi

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.707 hozzászólás
.... ???


Végül is igaz... bár kétségeim vannak, hogy pöcsömfalván találnánk AMP paralelogrammavillát pölö...de lehet próbálkozni. Ha hasonló kuriózumot lát az ember, ugyis lecsap rá. Én meg örlük asszony kafa bicajának. ;D

Alig várom a következõ szám izgi darabjait... a végén még elõásom a régi Mongoose vázamat 1992!!

#2408
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
Mit gondolsz, miért kérdeztem?

Amúgy nem árulok el nagy titkot, ha megmondom, az új számban (vagy a következõben) és az utána jövõ 5-6 számban egy "gazda" gyûjteménye lesz látható. Elég érdekes bicók. És nem vetne meg pár ilyen alkatrészt, még olyan áron sem, hogy Simagöröngyösön, vag Ököritófülpösön van az a fránya AMP paralelogramma villa.....

#2409
savanyugabi

savanyugabi

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.707 hozzászólás
rob:

Azt hiszem speciel ez a hely gávavencsellõ... a haver teritõ melót végez egy teherautóval, s ha meglát egy ilyen trógerkereskedést, azonnal veszting beránt-megáll-körülnéz.. most rábiztam, hogy szerváljon asszonynak egy használható MTB-t OK áron. Ez lett belõle. .
Ami a Suntouros cuccos gépet illeti, azt pl. putnokon láttam. Az ürge emellett foglalkozott a butoroktól kezdve a szines TVig mindennel, tehát gondolom, azt se tudta, mit adhat el... De télleg lehet ilyesmikre bukkanni. Jójó, Cannondale FRHSDFBV!%345345GV biztos nem fog felbukkanni, de ahogy olvasgatom ebben a topicban leirt problémáitokat: pl. nem találok ilyen s ilyen korú müködõképes váltót, stb... szal' szerintem ezekre megoldást jelenthet. ugyanezen havernak az apósának egy full LX 92!!! es verdát vettek valami lengyelpiacon. A váz nem nagy szám, de ha épiteni akarsz egy korabeli menõbb márkájú gépet, aminek a vázmegoldása volt pl. kuriózum, akkor már megéri alkatrésznek megvenni egy ilyet, nem? Azért a pár rongyért...

#2410
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
Kint is kultusznak örvendõ cuccokat nem lehet kukázni (pl: Yeti), de pár érdekesebb (pl: WTB váz) bejön az országba, csak jó tudni, hol, és mikor.

Hol is van ez a hely, amit említettél?

#2411
savanyugabi

savanyugabi

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.707 hozzászólás
sziasztok!

Kellene valami link régi Giant montikról... Asszonynak felajánlottak 10000 papirért egy Giantot- valami német kukás import- ;D spanom megnézte, azt mondta nem rossz vétel, müxik rendesen fék hajtás 400 LX OK semmi gond annak ellenére hogy lila egséz jól gurul. Gondoltam annyiért megveszem, s ráncbaszedem, ha sikerül. ha nem jó lesz vállfának. 16" os... ;D

ugylátom érdemes ráállni a Német-holland egyéb országokból "kukázó" honfitársaink kinálatára. a multkor a szemem elõl vittek el 8 rongyért egy cromo vázas bicót, full -valami régi suntour szettel szerelt-MTb bicajt.
Ha másért nem ,már csak a müködõképes hátsóváltóért megérte... ;D ;D ;




#2412
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
Azt hiszem zOrg ma és tegnap a hazai retrofanok Mekkájában volt... :) 6 eszméletlen bicó egyben. És ezek csak a montik....

Amit meg öcsém említett, azok az érdekes mûködésû Campa fékek Delta-k. :)

#2413
tdns

tdns

    vendég

  • fórumtag
  • 64 hozzászólás
Ennek a topicnak nagyon megörültem ! :D

Édesanyám bringája egy 25-30 éves Csepel félverseny
kék nõi váz, 27*1,25 kerék, acélfelni, a váz is acél, a kormánya SR 26 -é volt, sachs-huret 5 fokozatú váltóval, tehát ezt a bicót szeretném egy kicsit rendbehozni, esztétikai okok miatt is.
Apám régi gépe 30? éves SR26 -os, azon van a csepel kormánya, 4 sebességes favorit váltóval, ezt is szeretném elõbb-utóbb felújítani, de ez elég rossz állapotban van már....

A probléma csak az, hogy még soha nem csináltam ilyesmit!!!!! ??? ???

Tudnátok segíteni, tanácsokat adni? ::)

#2414
ZSIROSMACSKA

ZSIROSMACSKA

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.931 hozzászólás
Nekem meg egy Peugeot vázam van, amivel országútizok az egyik haver utána nézet és kiderûlt, hogy 21 éves (mint én). Talán ezért is nem találtam bele 24-es nyeregcsövet ;D. Egyébként, ha valaki vágyik még hasonlóra, 30-35 ezerért tudok szerezni. Van olyan amelyiknek minden alkatrésze Peugeot márkájú. Persze nem a legnagyobb márka, de iszonyat sokat bír (hisz acél) én "terepeztem" is vele és semmi baja a váznak, villának. Az alkatrészek meg kb ilyen kategóriát képviselnek. Én is 30 ért jutottam a vázhoz, villához, kerékhez (hatlapfejû küllõanyák!) hajtómûhöz és a többit vettem, fûztem új kerekeket (a réginek szimplafalú acél felnijei voltak). Szóval nagyon gazdaságosan ki lehet hozni egy edzõ, városi bringát ami bírja a strapát és még jól is néz ki (nekem piros-sárga vázban sárga kerekek vannak és fehér fékek).

#2415
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
Bringagyûjtõ haver ismét elõállt egy érdekes darabbal. Cinelli Advantage full Recorddal, 1986-ból. Annyira gyári, hogy még a kulacs, meg a pumpa is megvan hozzá. A nyeregcsövet tartó csavarban is benne van a megszokott "brev." felirat, és a fék az valami elképesztõ mûködésû. A pedál klipszben is benne van a campa embléma, a kormányban meg egy aprócska gravír, miszerint "Giro 'd Italia". 70000 ft volt az ára. Asszem megérte. 8)

zOrg: nem tudnál lassan jönni? Már elég régen megígérted, és a srác nem tud sokáig tárolni ennyi gépet egyben. Próbálj meg sietni, ha tudsz, oké? :)

#2416
Prefi

Prefi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 802 hozzászólás
Halika!
Vki még régebben írt XB3-ról. Na ez HVZ cirillül, és apa + anya bringáján is ilyen van. a Két bringa: idõsebb mint én (én 17 vagyok, a két bringa összesen vagy 40), amikor vették, akkor profi o.útisok edzõbringája volt. Kicsit rendbe kéne õket tenni. Majd ha lesz rá egy kis cash. Ja, az egyikhez van mutatós kilóméteróra is!!!
A váz márkája: Sztart Sossze /vmi ilyesmi kiejtve a cirill szöveg/
2x5-ös váltórenci van rajta, az egyiken mostani BMX-es U-fékhez hasonló fék van.
És az az egészben a legszebb, h rohadt sok alkatrész van hozzá (eredeti fékpofák, küllõk, stb)
Majd ha rendben lesznek, teszek fel képet

Tud vki 20 éves orosz szingó gumit? :D

apropó: manapság létezik még XB3? /mért van az az érzésem h nem?/

Na bye
Prefi

jah, egyik ismerõsük Szent Pétervárról ilyen bringával hazajött (talán vmi 3 defekttel)!!!!!!!! (azt hiszem)

#2417
A.G.S.

A.G.S.

    újonc

  • fórumtag
  • 4 hozzászólás
Hello!

Tioga BioGrip nevezetû markolatot, róla infót, vagy hogy esetleg ha valaki tudja, akkor mi váltotta fel keresek! A 91-es évjáratú bringámon volt, géles.

Ha segítesz, akkor kösz!

Ha nem, akkor is!


#2418
azoli

azoli

    újonc

  • fórumtag
  • 2 hozzászólás
Kösz Rob
Tudom, hogy nem tartozik a topicba, de sajnálnám, ha nem gyûjtõ kezekbe kerülne a gép, aztán csak felfigyel rá itt valaki....

#2419
azoli

azoli

    újonc

  • fórumtag
  • 2 hozzászólás
Sziasztok
Feladtam az apróban is, de hát ebbe a topicba tartozhatna, hogy az egyik haverom most akar megszabadulni (anyagi okok miatt) az 1992-es Trek-jétõl... Figyu, alkatrészlista:

TREK 970 SingleTrack Competition Race

SZÁRMAZÁSI HELY: U.S.A.
VÁZ ANYAGA/MÉRETE: True Temper OX Comp II butted Cro-moly /20" tûzpiros
VILLA: True Temper tapered OD Cro-Moly tûzpiros
KORMÁNY+KORMÁNYSZÁR: TREK System 3 + TREK System 2
KORMÁNYCSAPÁGY: Tioga Alchemy TM 1 1/8"
NYEREGCSÕ: TREK System 2 27,2
NYEREG: Vetta típusú TREK System 2 verseny változat
HAJTÓMÛ: Shimano '93 Deore DX , SGX 26-36-46 (FC-MT60-A)
KÖZÉPRÉSZ: Shimano '93 BB-UN 51
FÉKVÁLTÓKAROK: Shimano '93 Deore DX RapidFire STI (ST-M075)
AGYAK: Shimano '93 Deore DX (HB-M650 ill. FH-M650)
FOGASKERÉKSOR: Shimano '93 CS-HG70 13-15-17-20-23-26-30 kazettás
LÁNC: Shimano '93 CN-HG70
FÉK: Shimano '93 Deore DX Cantilever M-System (BR-M650-M)
ELSÕ ÁTDOBÓ: Shimano '93 Deore XT (FD-M736 felülhúzós)
HÁTSÓ VÁLTÓ: Shimano '93 Deore XT (RD-M 735 hosszú kanalas, pozicionális)
PEDÁL : Noname, de az eredeti is megvan, csak sérült (TREK System 2)
FELNI: MATRIX Single Track PRO
KÜLLÕK: TREK 14/15 G Butted stainlees steel
KÜLSÕK: TREK Control Track System 26x2.1 (Kb. 70%-os állapotban)
ÜLÉS SZORÍTÓ BILICS: TREK System 2
Geometriai adatok
Fejcsõ-szög: 71 fok
Nyeregvázcsõ-szög: 73 fok
Tengely táv: 1073mm
Láncvilla-hossz: 430mm
Felsõcsõ-hossz: 575mm
kormányszár-hossz: 120mm
Középcsapágy-magasság: 298mm
Súly: 12.3 Kg


A gép nagyon jó állapotban van, mivel a tulaj mániákus módon ápolta és óvta (pl az eredeti gumik is le lettek cserélve, csak most kerültek vissza rá), szóval akit érdekel, az hívja fel Lévai Ferencet a 70/504-77-06-os számon (árat is csak vele lehet egyeztetni)


Bár nem szeretjük az aprókat a topicokban, ezt most csak élvezhetõvé módosítottam.

#2420
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
Huhh, valamelyik nap bementem a Konabiba, és dumcsiztam kicsit az eladókkal. Aztán megpillantottam egy érdekességet. három bicikli alatt ott volt a falnak döntve valami, ami nagyon csúnya volt, de paralelogramma teló volt benne. Kérdeztem, hogy mi az, és mondták, hogy egy régi Cannondale. Mondjuk ezt le is lehetett volna venni elsõre, tekintve, hogy az alsócsöve sörösdoboz, de nem a falvastagsága, hanem az átmérõje, a nyeregcsöve meg vagy 32mm. Régi XT elsõ meg hátsó váltó volt rajta (a 90-94 között gyártott fajta). A fékek sajna már nem eredetiek voltak, az agyak meg olyan szinten olajsárosak és rozsdásak voltak, hogy nem lehetett kivenni milyenek. A teló elég gázosan nézett ki sajna, és már a váz is át lett festve, tehát zéró felirat. Tipikusan a "kár érte" kategória. Sok idõ, és pénz kellene, mire eredeti állapotába visszaállítanám. De milyen szívesen csinálnám! ::)