Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Retro - régi idõk bicaja

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
2504 hozzászólás a témában

#2361
rofi

rofi

    vendég

  • fórumtag
  • 148 hozzászólás

Ugyanannak a srácnak van egy Yo! Eddy-je is... :-X

Posted Image


Bassszus beszarás milyen szép!!! ;) :D ;D

#2362
Ras

Ras

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.021 hozzászólás
a buli csak acél váz+alu nycsõ esetén mûxik, mivel az acél jobban tágul mint az alu....

ésa festék meg lepattogzik ez tény egy picit, dehát valamit valamiért :-X

#2363
country

country

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 927 hozzászólás
miért ne lenne jó ha az tágul.
felmelegíted idáíg érted? kicsit duzzad a vázcsõ kicsit kevésbé és különválnak, persze csak ha össze voltak sülve. namost megvárod hogy visszahûljön és kibányászod. ha életedben szedtél volna már ki berohadt futómû csavart akkor értenéd mirõl beszélek


#2364
yvorlpu

yvorlpu

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 328 hozzászólás
country:: a nyeregcsövet? ???háát...szerintem nem yo ha az tágul....

prefi:: öhm...mármint amelyiken át lehet nézni?>nem az.

MEGVAN! kocogtatni fogom. ;Dmaydcsak...

#2365
Prefi

Prefi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 802 hozzászólás
ez még nem a felül lyukas (csõ alakú) nyeregcsõ?

#2366
country

country

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 927 hozzászólás
a nyeregcsövet melegítsd.

#2367
yvorlpu

yvorlpu

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 328 hozzászólás
feszegetés megvolt ;)
azzal kezdetem..
amugy CO2-t hogy engedyek a csõbe? ;D
nayo..monoblkknál esetleg ha kiszedem..egyelõre nincs kedvem rá..de lehet az lessz.

country: minidisznóperzselõ? ::) szerintem egybõl lepattogzik a festés...(legalábbis amilyen nekünk van)

Amugy köszi a segítséget! ;)

#2368
Prefi

Prefi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 802 hozzászólás
vagy engedj a csõbe egy CO2 patront
vagy a bilinc részénél a bilincset vmi erõsebb csavarhúzóval feszegesd egy picit

#2369
country

country

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 927 hozzászólás
a melegítés nem rossz ötlet de ne hajszárítóval hanem barkács hõlégfúvóval, sokkal inkább kis nemjutazeszembemiaz gázpalack rajta szelep és jön belõle a láng /minidisznóperzselõ ??? :-[/.


felmelegíted jól /hevíted/ aztán hagyod kihûlni és nekiesel.


#2370
yvorlpu

yvorlpu

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 328 hozzászólás
hali!
Segítség kellene!!!!!!

pár hozzászólással feyebb irtam a 80 as évekbeli Bottecchia o.utimrol...nos azota már megyegettem vele tipp-topp rayta minden... DE!!!
nagyon bent volt az üléscsõ...gondoltam kihuzom 2 cm hogy kényelmesebb legyen...erre nem yön!De nagyon durván nem...probáltam mozgatni...befuyni rozsdaoldo/csavarlazitóval (nem rozsdás!) de nem mozdult, franciakulcsal is probáltam a nyeregcsõ végét megfogva...de semmmi.
Hallottam hogy esetleg melegítéssel kiyönne (hayszáríto...)csak szerintem ha tágul akkor a nyeregcsõ is tágul..szal elképzelésem sincs mit tehetnék még.
Valoszinüleg az elõzõ tulay 1x beállította és ugy volt évekig,(zsír+nuku)Ötletek még???
végülis nincs igyse oyan alacsonyan...dehát...azé nem optimális, ráadásul azota megnézegettem,beállítottam a kormányt..ki-be csavarozgattam mindent...semmi más nincs beragadva csak ez...de ez nagyon.. :-[ :-[ :-[

#2371
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
Ugyanannak a srácnak van egy Yo! Eddy-je is... :-X

Posted Image

#2372
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
Azért az újhazában is vannak még hagyománytisztelõ emberek...

Posted Image

Grafton hajtókar, RS Quadra teló, Mag Lite fékek, Re-Entry fékkarok.Egy Merlin vázon. 8)

#2373
rofi

rofi

    vendég

  • fórumtag
  • 148 hozzászólás
Találta!? >:(

#2374
Zak McKracken

Zak McKracken

    vendég

  • fórumtag
  • 70 hozzászólás
Hali!

anno gimiben zenetanárom sokat járt mindenfelé külföldön és Olaszországban talált az út mellett egy lepattant bicajt. hazahozta, letisztította, lefestette, valami fantasztikus volt!

Évjárata, típusa ismeretlen, mélykék szín, Bianchi emblémával, 1 sebesség. És a lényeg:
Elöl egy girvin-hez hasonló rendszerû teleszkóp!!! Paralelogramma, és egy kb 15cm hosszú atomvastag rugó mint rugózó elem, gyönyörû szépen ívben hajlított villaszárak. Kb 3-4cm-t mozgott is, mentem vele. A fékek is elég extrák voltak, leginkább egy görgõs/dobfékhez hasonlítottak, fékerõ az nem sok :)
Az egész gép volt vagy 25kg, de gyönyörû, és nagyon kényelmes.
Ha egyszer találkozom vele megkérem hadd csináljak pár fényképet, mert szerintem ez tényleg egy igazi retrobike.

Zaki

#2375
nervex

nervex

    vendég

  • fórumtag
  • 199 hozzászólás
Hi!

Nem nagyon méltatott senki sem válaszra, pedig érdekes a kérdés. Én egy idõben direkt a két világháború közötti bringákat gyûjtöttem, úgyhogy van némi tapasztalatom. Nem sok jóval tudlak biztatni. Alkatrészt találni lehetetlen. A két világháború között annyi bringagyár volt mint égen a csillag, és nagyon sok mára bevett szabvány még nem alakult ki. Ilyen például a középrész-hajtómû problematika. Ahány gyár annyi középrész szabvány, tengelyvég és menet a hajtókarban. Nem lehet cserélgetni az egyes típusokat. Emellett a második világháború után ezekhez a zömmel német gépekhez megszûnt az alkatrészellátás és beindult a sufnituning. Tûhegyesre hajtották a lánckerekeket, aztán feldobták az egész bringát a padlásra. A kereket azért cserélték le mindig, mert régen gumifalcosak voltak a külsõk, ezek gyártását viszont a hetvenes években befejezték, a drótperemes meg nem megy fel ezekre a felnikre. A legkönnyebb dolog a hátsóagy kérdése, ugyanis szinte kivétel nélkül F&S kontrás agy került minden "Waffenradra". Ilyet szerezni nem nehéz, de mivel kurva jól meg voltak csinálva, ezek cseréjére általában nincs szükség. A témának szakirodalma tudomásom szerint nincsen, neten még kerékpármárkákról sem lehet megtudni semmit. (más a helyzet a hatvanas-hetvenes évekkel top gépeivel) Summa-summárum, két lehetõséged van: Nem csinálsz vele semmit, kisebb beavatkozásokkal mûködõképessé teszed és úgy hajtod roncsgépként (a feltünés és siker nem fog elmaradni), vagy kortárs típusidegen cuccok felhasynálásával építesy belõle egz kényelmes és szép kontrás városi gépet.
Sok sikert hozzá, és ha jártadban keltedben F&S Torpedo hátsóagyra bukkansz mentsd meg, mert érték!

#2376
Ras

Ras

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.021 hozzászólás
hát azért az az fvk kevéssé retro az outin...

#2377
Stormbringer

Stormbringer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.754 hozzászólás
http://www.pinkbike....ew&image=120302

http://www.pinkbike....ew&image=120293

#2378
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
Nézni kell a használtcucc kereskedõket.
Õk hozzák be az ilyeneket. Ahol használt holland bútort, meg német tv-t hirdetnek, ott lesz ez is... ;)

#2379
Prefi

Prefi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 802 hozzászólás
hol vannak neketek ilyen kapcsolataitok? /vagy lapozzam fel a helyi apróhirdetési újságot?/

#2380
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
Ahogy mondod. El kell hitetni a tulajjal, hogy õ jár jobban, ha elviszed azt a sz*rt a portájáról, és akkor nincs kevdve felfele alkudozni. ;D Multkor megláttnk egy bringát, Bianchi volt, 400EX-szel, ORIA csövekbõl. Elkezdtük nézegetni haverral, hogy ilyen jó-olyan jó, meghallotta az eladó, látta rajtunk, hogy teccik, meg minden, kérdeztük: mennyi? Eladó: 15ezer. Oké. Otthagytuk. Egy havert visszaküldtünk, neki már 10-ért odaadta volna, de lealkudta 8-ra. Ennyi. És végül ahhoz a sráchoz került a gép, akivel elõször nézegettük... ;D Ha mi nem verjük át a faszit, akkor õ vert volna át minket.