a nyeregcsövet melegítsd.
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Retro - régi idõk bicaja
Indította
zOrg
, 2003. február 25. 13:57
#2361
Írta 2003. szeptember 25. - 17:46
#2362
Írta 2003. szeptember 25. - 17:08
feszegetés megvolt
azzal kezdetem..
amugy CO2-t hogy engedyek a csõbe? ;D
nayo..monoblkknál esetleg ha kiszedem..egyelõre nincs kedvem rá..de lehet az lessz.
country: minidisznóperzselõ? : szerintem egybõl lepattogzik a festés...(legalábbis amilyen nekünk van)
Amugy köszi a segítséget!
azzal kezdetem..
amugy CO2-t hogy engedyek a csõbe? ;D
nayo..monoblkknál esetleg ha kiszedem..egyelõre nincs kedvem rá..de lehet az lessz.
country: minidisznóperzselõ? : szerintem egybõl lepattogzik a festés...(legalábbis amilyen nekünk van)
Amugy köszi a segítséget!
#2363
Írta 2003. szeptember 25. - 15:47
vagy engedj a csõbe egy CO2 patront
vagy a bilinc részénél a bilincset vmi erõsebb csavarhúzóval feszegesd egy picit
vagy a bilinc részénél a bilincset vmi erõsebb csavarhúzóval feszegesd egy picit
#2364
Írta 2003. szeptember 25. - 12:01
a melegítés nem rossz ötlet de ne hajszárítóval hanem barkács hõlégfúvóval, sokkal inkább kis nemjutazeszembemiaz gázpalack rajta szelep és jön belõle a láng /minidisznóperzselõ ??? :-[/.
felmelegíted jól /hevíted/ aztán hagyod kihûlni és nekiesel.
felmelegíted jól /hevíted/ aztán hagyod kihûlni és nekiesel.
#2365
Írta 2003. szeptember 25. - 11:50
hali!
Segítség kellene!!!!!!
pár hozzászólással feyebb irtam a 80 as évekbeli Bottecchia o.utimrol...nos azota már megyegettem vele tipp-topp rayta minden... DE!!!
nagyon bent volt az üléscsõ...gondoltam kihuzom 2 cm hogy kényelmesebb legyen...erre nem yön!De nagyon durván nem...probáltam mozgatni...befuyni rozsdaoldo/csavarlazitóval (nem rozsdás!) de nem mozdult, franciakulcsal is probáltam a nyeregcsõ végét megfogva...de semmmi.
Hallottam hogy esetleg melegítéssel kiyönne (hayszáríto...)csak szerintem ha tágul akkor a nyeregcsõ is tágul..szal elképzelésem sincs mit tehetnék még.
Valoszinüleg az elõzõ tulay 1x beállította és ugy volt évekig,(zsír+nuku)Ötletek még???
végülis nincs igyse oyan alacsonyan...dehát...azé nem optimális, ráadásul azota megnézegettem,beállítottam a kormányt..ki-be csavarozgattam mindent...semmi más nincs beragadva csak ez...de ez nagyon.. :-[ :-[ :-[
Segítség kellene!!!!!!
pár hozzászólással feyebb irtam a 80 as évekbeli Bottecchia o.utimrol...nos azota már megyegettem vele tipp-topp rayta minden... DE!!!
nagyon bent volt az üléscsõ...gondoltam kihuzom 2 cm hogy kényelmesebb legyen...erre nem yön!De nagyon durván nem...probáltam mozgatni...befuyni rozsdaoldo/csavarlazitóval (nem rozsdás!) de nem mozdult, franciakulcsal is probáltam a nyeregcsõ végét megfogva...de semmmi.
Hallottam hogy esetleg melegítéssel kiyönne (hayszáríto...)csak szerintem ha tágul akkor a nyeregcsõ is tágul..szal elképzelésem sincs mit tehetnék még.
Valoszinüleg az elõzõ tulay 1x beállította és ugy volt évekig,(zsír+nuku)Ötletek még???
végülis nincs igyse oyan alacsonyan...dehát...azé nem optimális, ráadásul azota megnézegettem,beállítottam a kormányt..ki-be csavarozgattam mindent...semmi más nincs beragadva csak ez...de ez nagyon.. :-[ :-[ :-[
#2366
Írta 2003. szeptember 25. - 11:09
#2367
Írta 2003. szeptember 25. - 11:07
Azért az újhazában is vannak még hagyománytisztelõ emberek...
Grafton hajtókar, RS Quadra teló, Mag Lite fékek, Re-Entry fékkarok.Egy Merlin vázon. 8)
Grafton hajtókar, RS Quadra teló, Mag Lite fékek, Re-Entry fékkarok.Egy Merlin vázon. 8)
#2368
Írta 2003. szeptember 24. - 23:22
#2369
Írta 2003. szeptember 24. - 17:28
Hali!
anno gimiben zenetanárom sokat járt mindenfelé külföldön és Olaszországban talált az út mellett egy lepattant bicajt. hazahozta, letisztította, lefestette, valami fantasztikus volt!
Évjárata, típusa ismeretlen, mélykék szín, Bianchi emblémával, 1 sebesség. És a lényeg:
Elöl egy girvin-hez hasonló rendszerû teleszkóp!!! Paralelogramma, és egy kb 15cm hosszú atomvastag rugó mint rugózó elem, gyönyörû szépen ívben hajlított villaszárak. Kb 3-4cm-t mozgott is, mentem vele. A fékek is elég extrák voltak, leginkább egy görgõs/dobfékhez hasonlítottak, fékerõ az nem sok
Az egész gép volt vagy 25kg, de gyönyörû, és nagyon kényelmes.
Ha egyszer találkozom vele megkérem hadd csináljak pár fényképet, mert szerintem ez tényleg egy igazi retrobike.
Zaki
anno gimiben zenetanárom sokat járt mindenfelé külföldön és Olaszországban talált az út mellett egy lepattant bicajt. hazahozta, letisztította, lefestette, valami fantasztikus volt!
Évjárata, típusa ismeretlen, mélykék szín, Bianchi emblémával, 1 sebesség. És a lényeg:
Elöl egy girvin-hez hasonló rendszerû teleszkóp!!! Paralelogramma, és egy kb 15cm hosszú atomvastag rugó mint rugózó elem, gyönyörû szépen ívben hajlított villaszárak. Kb 3-4cm-t mozgott is, mentem vele. A fékek is elég extrák voltak, leginkább egy görgõs/dobfékhez hasonlítottak, fékerõ az nem sok
Az egész gép volt vagy 25kg, de gyönyörû, és nagyon kényelmes.
Ha egyszer találkozom vele megkérem hadd csináljak pár fényképet, mert szerintem ez tényleg egy igazi retrobike.
Zaki
#2370
Írta 2003. szeptember 24. - 11:22
Hi!
Nem nagyon méltatott senki sem válaszra, pedig érdekes a kérdés. Én egy idõben direkt a két világháború közötti bringákat gyûjtöttem, úgyhogy van némi tapasztalatom. Nem sok jóval tudlak biztatni. Alkatrészt találni lehetetlen. A két világháború között annyi bringagyár volt mint égen a csillag, és nagyon sok mára bevett szabvány még nem alakult ki. Ilyen például a középrész-hajtómû problematika. Ahány gyár annyi középrész szabvány, tengelyvég és menet a hajtókarban. Nem lehet cserélgetni az egyes típusokat. Emellett a második világháború után ezekhez a zömmel német gépekhez megszûnt az alkatrészellátás és beindult a sufnituning. Tûhegyesre hajtották a lánckerekeket, aztán feldobták az egész bringát a padlásra. A kereket azért cserélték le mindig, mert régen gumifalcosak voltak a külsõk, ezek gyártását viszont a hetvenes években befejezték, a drótperemes meg nem megy fel ezekre a felnikre. A legkönnyebb dolog a hátsóagy kérdése, ugyanis szinte kivétel nélkül F&S kontrás agy került minden "Waffenradra". Ilyet szerezni nem nehéz, de mivel kurva jól meg voltak csinálva, ezek cseréjére általában nincs szükség. A témának szakirodalma tudomásom szerint nincsen, neten még kerékpármárkákról sem lehet megtudni semmit. (más a helyzet a hatvanas-hetvenes évekkel top gépeivel) Summa-summárum, két lehetõséged van: Nem csinálsz vele semmit, kisebb beavatkozásokkal mûködõképessé teszed és úgy hajtod roncsgépként (a feltünés és siker nem fog elmaradni), vagy kortárs típusidegen cuccok felhasynálásával építesy belõle egz kényelmes és szép kontrás városi gépet.
Sok sikert hozzá, és ha jártadban keltedben F&S Torpedo hátsóagyra bukkansz mentsd meg, mert érték!
Nem nagyon méltatott senki sem válaszra, pedig érdekes a kérdés. Én egy idõben direkt a két világháború közötti bringákat gyûjtöttem, úgyhogy van némi tapasztalatom. Nem sok jóval tudlak biztatni. Alkatrészt találni lehetetlen. A két világháború között annyi bringagyár volt mint égen a csillag, és nagyon sok mára bevett szabvány még nem alakult ki. Ilyen például a középrész-hajtómû problematika. Ahány gyár annyi középrész szabvány, tengelyvég és menet a hajtókarban. Nem lehet cserélgetni az egyes típusokat. Emellett a második világháború után ezekhez a zömmel német gépekhez megszûnt az alkatrészellátás és beindult a sufnituning. Tûhegyesre hajtották a lánckerekeket, aztán feldobták az egész bringát a padlásra. A kereket azért cserélték le mindig, mert régen gumifalcosak voltak a külsõk, ezek gyártását viszont a hetvenes években befejezték, a drótperemes meg nem megy fel ezekre a felnikre. A legkönnyebb dolog a hátsóagy kérdése, ugyanis szinte kivétel nélkül F&S kontrás agy került minden "Waffenradra". Ilyet szerezni nem nehéz, de mivel kurva jól meg voltak csinálva, ezek cseréjére általában nincs szükség. A témának szakirodalma tudomásom szerint nincsen, neten még kerékpármárkákról sem lehet megtudni semmit. (más a helyzet a hatvanas-hetvenes évekkel top gépeivel) Summa-summárum, két lehetõséged van: Nem csinálsz vele semmit, kisebb beavatkozásokkal mûködõképessé teszed és úgy hajtod roncsgépként (a feltünés és siker nem fog elmaradni), vagy kortárs típusidegen cuccok felhasynálásával építesy belõle egz kényelmes és szép kontrás városi gépet.
Sok sikert hozzá, és ha jártadban keltedben F&S Torpedo hátsóagyra bukkansz mentsd meg, mert érték!
#2371
Írta 2003. szeptember 23. - 20:04
#2372
Írta 2003. szeptember 23. - 19:24
#2373
Írta 2003. szeptember 15. - 15:30
Nézni kell a használtcucc kereskedõket.
Õk hozzák be az ilyeneket. Ahol használt holland bútort, meg német tv-t hirdetnek, ott lesz ez is...
Õk hozzák be az ilyeneket. Ahol használt holland bútort, meg német tv-t hirdetnek, ott lesz ez is...
#2374
Írta 2003. szeptember 15. - 15:09
hol vannak neketek ilyen kapcsolataitok? /vagy lapozzam fel a helyi apróhirdetési újságot?/
#2375
Írta 2003. szeptember 15. - 12:34
Ahogy mondod. El kell hitetni a tulajjal, hogy õ jár jobban, ha elviszed azt a sz*rt a portájáról, és akkor nincs kevdve felfele alkudozni. ;D Multkor megláttnk egy bringát, Bianchi volt, 400EX-szel, ORIA csövekbõl. Elkezdtük nézegetni haverral, hogy ilyen jó-olyan jó, meghallotta az eladó, látta rajtunk, hogy teccik, meg minden, kérdeztük: mennyi? Eladó: 15ezer. Oké. Otthagytuk. Egy havert visszaküldtünk, neki már 10-ért odaadta volna, de lealkudta 8-ra. Ennyi. És végül ahhoz a sráchoz került a gép, akivel elõször nézegettük... ;D Ha mi nem verjük át a faszit, akkor õ vert volna át minket.
#2376
Írta 2003. szeptember 14. - 20:58
sziasztok
ma szereztem 1 1987-88 körüli BOTTECCHIA o.utit!
modolo corsa fékek,mavic felnik,miche meghajtás változo falvastagságu küllõk ;D....
kurvayo állapott még 8as sincs benne, s csaka kereket kell felfuyni és már mehetek is vele.ez ahoz képest hogy elég ::)olcso volt azé nem rossz....bár utolag>> :-\alkudhattam volna még..de olyan mulya vagyok :-\
mondyátok!!!
amikor ti szeretnétek hozzá yutni 1 igyzi fincsi régiéghez mivel kábityátok el a gazdáyát???" hogy ugyan már ez 1 régi szar, adokk érte 1 ezrest oszt kész.." ??? ;D
gy vettem észre hogyha látyák raytam hogy nagyon akarom...azé se adyák olcsobban... :-\
ma szereztem 1 1987-88 körüli BOTTECCHIA o.utit!
modolo corsa fékek,mavic felnik,miche meghajtás változo falvastagságu küllõk ;D....
kurvayo állapott még 8as sincs benne, s csaka kereket kell felfuyni és már mehetek is vele.ez ahoz képest hogy elég ::)olcso volt azé nem rossz....bár utolag>> :-\alkudhattam volna még..de olyan mulya vagyok :-\
mondyátok!!!
amikor ti szeretnétek hozzá yutni 1 igyzi fincsi régiéghez mivel kábityátok el a gazdáyát???" hogy ugyan már ez 1 régi szar, adokk érte 1 ezrest oszt kész.." ??? ;D
gy vettem észre hogyha látyák raytam hogy nagyon akarom...azé se adyák olcsobban... :-\
#2377
Írta 2003. szeptember 11. - 20:43
vyger:gratula.
kb. én is igy jártam a nõm bicójával. Az egészben az a legjobb ,amikor az ember elkezdi pucolgatni... pl. amikor a lemosott Brigeciol alól kikandikált az agyon az Exage felirat... ;D
kb. én is igy jártam a nõm bicójával. Az egészben az a legjobb ,amikor az ember elkezdi pucolgatni... pl. amikor a lemosott Brigeciol alól kikandikált az agyon az Exage felirat... ;D
#2378
Írta 2003. szeptember 10. - 20:05
Ma vettem egy 6000-ért egy Marin Larkspur trekkinget. Szintén német behozatal. Gyönyörû cromo váz ;D Alivioval.
Pár apróságot kell rajta cserélni és tökéletes lesz.
Nagyon alkalmi vétel volt. Már alig várom hogy darabokra szedjem és összerakjam.
Pár apróságot kell rajta cserélni és tökéletes lesz.
Nagyon alkalmi vétel volt. Már alig várom hogy darabokra szedjem és összerakjam.
#2379
Írta 2003. szeptember 03. - 14:29
link=board=5;threadid=3870;start=0#msg92888 date=1046174428]
zOrg
Szeretném, ha ....... (és itt most nagyon csúnya szavakat írtam volna)
Mekkora mákos állat vagy Te! ;D
A cro-mo Pyxis nem elég retro, egy ilyen szetthez egy '92-es Stumpjumper kell. És egy Mach 2
Szia a 93-as Stumpjumper elég retro 93-as full LX szettel és Mag 21 villával?
Lehet,hogy összejön a dolog,még alku tárgya...
#2380
Írta 2003. augusztus 27. - 18:01
via - át, keresztül
(az elõzõ hozzászólásomat nem gondoltam át rendesen :-[ )
(az elõzõ hozzászólásomat nem gondoltam át rendesen :-[ )