Jelentkezz be Regisztrálj
Retro - régi idõk bicaja
#81
Posted 2022. October 13. - 22:14
udv
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#82
Posted 2022. October 10. - 17:00
Ezt tudnám überelni...
Havernak anyagi gondjai voltak és éppen tönkrement a Judy telója. De bringázni meg szeretett volna. Hát mi legyen?
Fogta a fúrógépet és átfúrta a lábakat, bele 1-1 csavar - kész lett a merev villa. A fickó 2 méteres, 100 kilós ember, lefelé úgy ment, mint senki más.
Mi csak lazán kamikázénak hívtuk akkoriban.
- Rabbit likes this
#83
Posted 2022. September 30. - 16:49
Nem is tudom, hogy hová tegyem ezt?!?
0:50 érdemes nézni, ilyet még nem láttam, elég meredek.
Avagy hogyan "lokkoljuk" a telót - mekkelek remekelek - kezét törtem volna aki ilyet csinál, ilyennek nem való kerékpár.
Awa bilincs, igényes. Olyat láttam már, hogy bálakötöző zsineggel volt a teló vállához kötve az átkötő, hogy ne essen szét a villa.
Mondjuk a hajtás is ízléses.
#84
Posted 2022. September 30. - 14:24
Nem is tudom, hogy hová tegyem ezt?!?
0:50 érdemes nézni, ilyet még nem láttam, elég meredek.
Avagy hogyan "lokkoljuk" a telót - mekkelek remekelek - kezét törtem volna aki ilyet csinál, ilyennek nem való kerékpár.
https://www.youtube....h?v=-LbBeDlUutk
#85
Posted 2022. September 22. - 12:24
Csak, hogy vissza kanyarodjunk, az eredeti témához, a GT-hez...
https://www.mtb-kata...PDF/GT/1997.pdf
#86
Posted 2022. September 22. - 10:51
off
De jó ezeket olvasni, köszönöm nektek!
Voltak ilyen cuccaim, soha nem gondoltam volna, hogy igazi nosztalgiával gondolok vissza rájuk (mert meg vagyok elégedve a jelenlegi termékekkel, még a külső kábelelvezetés sem hiányzik ). A régi vázaim szoktak beugrani valamiért (cr-mo GT, alu Cannondale és Headshok)
#87
Posted 2022. September 22. - 09:02
- Kisherceg likes this
#88
Posted 2022. September 22. - 08:30
1998 STX RC
1998-ban már saját V-féket kapott az STX RC.
Szerintem ez egy jó nagy baklövés volt a Shimano részéről - ez a csapos kivitel - visszalépés a BR-M600 -hoz képest.
A fékkar is "butább" lett a BL-M600 -hoz képest, a bovdenhúzás állítási lehetőség 3 pozícióról, 2-re csökkent.
Inkább hagyta volna meg a Shimano az eredeti felállást, úgyis kifutott az STX RC széria 1999-ben.
Ebben az évben csak hajtókar volt az igazi fejlesztés, az elődhöz képest.
Nem csak a 4 karos mivolta végett, hanem végre mind a 3-om lánckerék külön-külön csavarokkal rögzült a hajtókarhoz.
Nem úgy, mint az előző 3 évben, amikor a legkisebb lánctányér a középső lánctányérhoz volt 5 csavarral felfogatva.
Sajnos ezt a baromságot az STX SEés az STX szériától örökölte.
Kicsit hosszúra sikerült, bocsánat.
Valamiért nem jó a link a képhez?! Inkább még egyszer feltöltöm.
- karakoram likes this
#89
Posted 2022. September 21. - 22:51
"bocsánat!" Miért is? Szépen leírtad, rendet raktál a fejekben. Ugye huszonéve volt, kicsit összekavarodott egy-két részlet, de nagyrészt ugyanazt írtuk, úgy látom.
- Rabbit and talpfa like this
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#90
Posted 2022. September 21. - 22:17
1998 STX RC
1998-ban már saját V-féket kapott az STX RC.
Szerintem ez egy jó nagy baklövés volt a Shimano részéről - ez a csapos kivitel - visszalépés a BR-M600 -hoz képest.
A fékkar is "butább" lett a BL-M600 -hoz képest, a bovdenhúzás állítási lehetőség 3 pozícióról, 2-re csökkent.
Inkább hagyta volna meg a Shimano az eredeti felállást, úgyis kifutott az STX RC széria 1999-ben.
Ebben az évben csak hajtókar volt az igazi fejlesztés, az elődhöz képest.
Nem csak a 4 karos mivolta végett, hanem végre mind a 3-om lánckerék külön-külön csavarokkal rögzült a hajtókarhoz.
Nem úgy, mint az előző 3 évben, amikor a legkisebb lánctányér a középső lánctányérhoz volt 5 csavarral felfogatva.
Sajnos ezt a baromságot az STX SEés az STX szériától örökölte.
Kicsit hosszúra sikerült, bocsánat.
Edited by talpfa, 2022. September 21. - 22:31.
- Kisherceg and Rabbit like this
#91
Posted 2022. September 21. - 21:43
1997 Deore LX
1997 STX RC
Hogy mindenkinek egyértelmű legyen.
- karakoram and Rabbit like this
#93
Posted 2022. September 21. - 17:04
1 évet tévedtél. Az LX-nek 1997-ben volt először V-féke mégpedig a Shimano BR-M600.
Igaz, nem kifejezetten Deore LX volt, hiszen az STX-RC is ezt kapta.
(Meg vörösre festett kivitelben is volt, Shimano DX néven futott, ezt a féket kapta 1998-ban a Magellan Crux is)
1999-ben lett saját néven futó (BR-M570), már párhuzamos nyomás V-féke a Deore LX családnak.
én is 1998-at mondtam volna, biztos vagyok benne. persze ettől még lehet, hogy 1997-ban jelent meg.
viszont szerintem a BR-M600 nem volt az LX szett része, volt külön V-fék+kar, BR-MC40 és BL-MC40. szerintem '98-tól elérhetően. ezzel a nagyon béna kantipofás megoldással:
sala bringáján szerintem is valami olcsó-kicsi V-fék lehet, csupaszok a rugók tekercselt részei ésa pillangókon az ütközők is elnagyoltak, anyagából öntött megoldásnak tűnnek.
Edited by Kisherceg, 2022. September 21. - 17:06.
- karakoram and Rabbit like this
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#94
Posted 2022. September 21. - 15:01
Rém izgalmas!
Ezek alapján nem korhűre tippelnék, a bowdenbekötés olyan mint az LX, de a rugó és a rögzítőcsavar nem. Avid szinte biztos, hogy nem, annak a bowdenbekötés vagy 45 fokos vagy merőleges a csúcson. Az LX-nek 1998-ban volt először v-féke, abban négyszögprofilos a rugó, és rejtettebb a lenti forgáspontnál.
Lehet csikorgott/szétesett a '97-es párhuzamos xt, azt lecserélték valami akármilyen olcsóra, utólag!A fékbetét is erre utal.
A felni kerámia, jól látom?
1 évet tévedtél. Az LX-nek 1997-ben volt először V-féke mégpedig a Shimano BR-M600.
Igaz, nem kifejezetten Deore LX volt, hiszen az STX-RC is ezt kapta.
(Meg vörösre festett kivitelben is volt, Shimano DX néven futott, ezt a féket kapta 1998-ban a Magellan Crux is)
1999-ben lett saját néven futó (BR-M570), már párhuzamos nyomás V-féke a Deore LX családnak.
Edited by talpfa, 2022. September 21. - 15:13.
- Rabbit likes this
#95
Posted 2022. September 21. - 14:50
Ja, mavic ceramic kerekszett, de h melyik pontosan azt is lefotozom este.
egyelore nincs idom foglalkozni vele a felmondasom miatt
Semmi presszió! Csak a lézengő fórumtársakat szórakoztatom, csámcsogunk itt a koncon.
Kitartás!
#96
Posted 2022. September 21. - 14:10
egyelore nincs idom foglalkozni vele a felmondasom miatt
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#97
Posted 2022. September 21. - 13:00
passz, este megirom
Rém izgalmas!
Ezek alapján nem korhűre tippelnék, a bowdenbekötés olyan mint az LX, de a rugó és a rögzítőcsavar nem. Avid szinte biztos, hogy nem, annak a bowdenbekötés vagy 45 fokos vagy merőleges a csúcson. Az LX-nek 1998-ban volt először v-féke, abban négyszögprofilos a rugó, és rejtettebb a lenti forgáspontnál.
Lehet csikorgott/szétesett a '97-es párhuzamos xt, azt lecserélték valami akármilyen olcsóra, utólag!A fékbetét is erre utal.
A felni kerámia, jól látom?
- Kisherceg and talpfa like this
#98
Posted 2022. September 21. - 08:51
Milyen V-fék van rajta?
Nem látom rendesen, de az biztos, hogy nem XTR és nem is Deore XT.
Azt látom, hogy nem párhuzamos nyomású.....
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#99
Posted 2022. September 21. - 07:48
nesztek
https://i.ibb.co/vPR...0824-123753.jpg
Van vele dolog, villa felujit, Tag rendbetesz, de azt leszamitva fullos, és még nem törött
Azért figyeljük meg a rejtett bovdenezést, az állitható rugóutat (flipchip), 1997ről beszélünk....
amugy eladó lesz, L-es
Milyen V-fék van rajta?
Nem látom rendesen, de az biztos, hogy nem XTR és nem is Deore XT.
Azt látom, hogy nem párhuzamos nyomású.....
#100
Posted 2022. September 20. - 20:07
nesztek
https://i.ibb.co/vPR...0824-123753.jpg
Van vele dolog, villa felujit, Tag rendbetesz, de azt leszamitva fullos, és még nem törött
Azért figyeljük meg a rejtett bovdenezést, az állitható rugóutat (flipchip), 1997ről beszélünk....
amugy eladó lesz, L-es
Edited by sala, 2022. September 20. - 20:10.
- karakoram, Rabbit, zscs and 1 other like this
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->