Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Retro - régi idõk bicaja

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
2504 hozzászólás a témában

#61
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.333 hozzászólás

másrészről, ezek a szerszámok egy műhelyben sem hozzák vissza az árukat. ott sem ebben van a pénz, hanem a kisebb, gyorsabb melók hozzák be a zsét. viszont, ha frankón meg akarják csinálni a bringákat, akkor előbb, vagy utóbb szükség lesz spéci szerszámokra. nem is pont ezekre, de hasonlókra biztosan. egyébként volt már rá példa, h a helyi bringa bolt a segítségemre szorult. vittem a szerszámokat, és megcsináltam nekik. aztán ott van a váltó fül beállító szerszám. nagyon alap szerszámnak kellene lennie egy műhelyben. aztán a legtöbbször nincsen. ráadásul nem is drága cucc. talán még 10 ezer se volt, amikor vettem. új bringán láttam már nem egyenes váltófület. kb 5 perc alatt meg lehet csinálni egy ilyen beállítóval. egyébként nem kizárt, h szállítás közben nyomódott meg az a bizonyos váltó fül. aztán ott van a borulásból, esésből elhajló váltófül. ez nagyon gyakori. a legtöbbet, még az alut is, ki lehet egyenesíteni vele. itt megemlíteném, h egy régebbi bicajhoz nem is biztos, h könnyű új váltófület találni. ilyenkor jön képbe ez a szerszám. mindemellett hiába a frankó váltó, és társai, ha ez nem egyenes, akkor sose lesz tökéletes a váltás. említettem már, h ez az a szerszám, amit a legtöbbet használok? :D van egy haverom. neki már 2-3x megcsináltam a váltófület. egy régebbi karbon bringáról van szó. mondtam neki, h szerezzen be másik váltófület. nem tudom, h sikerült e neki venni alkatrészt, de ilyen szerszámot beszerzett magának. én a saját bringáimon minimum évente le ellenőrzöm h egyenes e. volt egy acél vázam. reynolds 531-es csövekből készült itthon, a papp kerékpárboltban. azon kb 2-3 havonta egyenesíteni kellett, mert nem volt túl erős a papucsa. szóval az egyik szerszám inkább viszi a pénzt, és nem hozza. a másik meg hasznot termelhet. néztem néhány műhely ár listáját. hááát. nem voltak gyenge árak. a távlati terveim között szerepel, h kicsit több melót bevállaljak. csak annyi lenne, h ezeket a szerszámokat tudjam használni. tehát acél vázakat készítenék elő összeszerelésre. tudom. ez csak egy kicsi, vékony szelete a piacnak, de nem is ebből szeretnék megélni. mostanában szinte csak ismerősöknek szerelek. tőlük nem is kérek sokat. 

 

maró szerszámok. valóban nem sokat kell használni őket. ami érdekes, h ezek közül a villa korona marót kellett  a legtöbbszőr bevetni. egy mérethez van nekem maróm. 26,4 mm-es átmérőhöz. a most is kapható campa recordok ezt a méretet használják. a villák meg nagyon nem ilyen méretűek. elég nagy a szórás. régen egy sokszor belefutottam, h nem lehetett felütni a koronát a villára éppen emiatt. aztán lehetett reszelgetni, ami lássuk be: nem a legjobb megoldás. nem is lett olyan jó a kormányzás ilyen esetekben. most már nem gond. megmarom, aztán coki. amúgy erre elég háklis vagyok. utálom, ha a nem működik megfelelően a kormány csapágy. minden frankó egy bicajon, aztán a kormány meg v lötyög, v szorul a bringán. ilyenkor tuti a villa, homlokcső párosban van a hiba. 

 

acél vázak. már elég sok megfordult a kezem alatt. van velük tapasztalatom bőven. ami leginkább jellemző, h a felső kategóriás vázakba elég sok melót fektettek, és nem csak azért lesz felső kategóriás, mert könnyű a csőszett, hanem a belefektetett melótól is. amikor azt látod, h egy csapágy háznál csak a meneteknél vastagabb a falvastagság, akkor biztos lehetsz benne, h át volt gondolva a tervező asztalon is, h mit miért csinálnak. a saját bianchi genius vázamon van ilyen. középen papír vékonyságú a cső fala, és csak a meneteknél van benne több anyag. egy 1xűbbacél vázon azért ez nagyon nem ilyen. aztán meg lehet nézni az illesztéseket a muffos vázaknál. ez is a középcsapágynál vehető leginkább észre. ott pl, ha a láncvillák csak simán egyenesre vannak vágva, és nincsen frankón bedolgozva a muffba, akkor tuti, h nem vlmi nagy minőség az a váz. és ez lehet akár egy jobb csőszett is. az ott el van cseszve. a papp féle vázam ilyen volt. amikor vettem, azt hittem, h milyen tuti váz. aztán később jöttem rá, h mennyire nem az. az is jellemző a top acél vázakra, h már a gyárban szépen megcsinálták a marásokat. azokat tényleg nem nagyon kell előkészíteni. feldobálod rá az alkatrészeket, és működni fog. a közép, és alsó kategóriásoknál meg ebbe nem sok munkát feccőltek. leg1xűbb eset: nehéz betekerni a középcsapágyat. ilyenkor nem jó a menet a vázban. ha ez nem jó, akkor mi van a többi résszel? mi lenne: azok sincsenek előkészítve. ilyenkor megint csak jól jönnek ezek a spéci szerszámok. a kormánycsapágyat már említettem, de az is megér néhány mondatot. azt vettem észre, h ezt az alkatrészt hanyagolják el az emberek a leginkább. sokan észre se veszik, h nem jó a kormányzás. volt nálam karbon, viszonylag új országúti, és rossz volt a kormánycsapágya. illetve a csapágy jó volt, de a villa meg túl vastag lett egy javítás után. a javítás jó lett, csak éppen szorult rajta a csapágy. mondhatni a villa korona nem volt megfelelő méretű, úgy, ahogy régen az acél villáknál, amiről már írtam. szerencsére nem volt nagy eltérés, így igazán könnyen orvosolható volt a gond. csak egy finom csiszoló papír kellett hozzá. néhány mozdulat, és úgy ment föl rá a csapágy, mintha új lett volna. csináltam a tulajnak előtte utána videót. el volt képedve tőle. aztán, amikor ki tudta végre próbálni a gépét, hát nagy volt az öröm. és ennyi volt. kb 0,5 mm-el vastagabb lett a villán a javítás. vlszínűleg a gyanta nyomta meg a villa javítására használt alu csövet. aki meg összerakta, hát őt hidegen hagyta, h szorul egy kicsit a csapágy. időnként nagyon kicsi dolgok döntik el azt, h egy kerékpár mennyire lesz tuti. akár 0,5 mm is lehet. 

 

egy szó, mint száz: ha tökéletesen működő bringát szeretnél, akkor igenis szükség van ilyen szerszámokra..... meg nem kókler szerelőkre. :D


  • Kisherceg és talpfa kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#62
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.333 hozzászólás

Emlékszem ezekre a szerszámaidra, lájkoltam is őket. smile.png

Bocsánat, de hagy kérdezzem meg, hogy mennyire használod ki ezeket a szerszámokat?

Homlokcsőmarót és társait, lehet soha, vagy életében 1-2 alkalommal használja az ember.

Ezek nem olcsó, leginkább műhely szerszámok és nem is igazán van szükség rájuk, nem igazán térül meg az áruk hosszabb távon sem.

Persze ha kerékpár szerelő vagy akkor tárgytalan a kérdésem.

nálam nem fogják behozni az árukat. szerelek, de ez csak hobbi. szerettem volna ilyen szerszámokat venni, mert szeretek jól szerelni. ezek közül a legtöbbet a váltó fül állító szerszámot használom. nem is hinné az ember, h milyen sokszor van rá szükség. az már régen visszahozta az árát, sőt. egyébként a helyzet az, h a legtöbb vázon lehet javítani ezekkel a szerszámokkal. főleg az alsó, és középkategóriás vázakon. na meg festés után. ilyenkor meg erősen ajánlott is lenne használni ilyen szerszámokat összeszerelés előtt. 


  • Kisherceg kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#63
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 507 hozzászólás

a neo retro bringáknál sokszor cserélik karbon villára az eredetit. az még az "elmegy" kategória nálam. egyébként a karbon első villával jobb menettulajdonságai lesznek egy ilyen bringának is, ha megfelelő a geója a villának. másrészről az is látszik, h ez a karbon villa nem az olaszoknál készült. akkor nem kellett volna megfúrni fék furatot. a váz tuti olasz. azt még most is ott gyártják. amúgy követem a szerelő csatornáját. az összes videóját megnéztem. nekem is vannak ilyen spéci szerszámaim, mint amit ő használ. csak nekem cyclus tools van. egyedül nyeregcső dörzsáram nincsen még. ezek vannak:46_7120.jpg

Emlékszem ezekre a szerszámaidra, lájkoltam is őket. :)

Bocsánat, de hagy kérdezzem meg, hogy mennyire használod ki ezeket a szerszámokat?

Homlokcsőmarót és társait, lehet soha, vagy életében 1-2 alkalommal használja az ember.

Ezek nem olcsó, leginkább műhely szerszámok és nem is igazán van szükség rájuk, nem igazán térül meg az áruk hosszabb távon sem.

Persze ha kerékpár szerelő vagy akkor tárgytalan a kérdésem.


  • donciccio kedveli ezt

#64
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.333 hozzászólás

Hát a márkáját tekintve nem.

De ha azt nézzük a villa sem, inkább a gyári acél, króm színű villa jobb illene hozzá.

Nézd meg a többi videót is (ha még nem tetted meg), van "autentikus" építésű gépek is. smile.png

a neo retro bringáknál sokszor cserélik karbon villára az eredetit. az még az "elmegy" kategória nálam. egyébként a karbon első villával jobb menettulajdonságai lesznek egy ilyen bringának is, ha megfelelő a geója a villának. másrészről az is látszik, h ez a karbon villa nem az olaszoknál készült. akkor nem kellett volna megfúrni fék furatot. a váz tuti olasz. azt még most is ott gyártják. amúgy követem a szerelő csatornáját. az összes videóját megnéztem. nekem is vannak ilyen spéci szerszámaim, mint amit ő használ. csak nekem cyclus tools van. egyedül nyeregcső dörzsáram nincsen még. ezek vannak:46_7120.jpg


donciccio módosította - 2022. október 29. - 13:51

  • Kisherceg és talpfa kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#65
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 507 hozzászólás

az az spd pedál nagyon nem illik rá.

Hát a márkáját tekintve nem.

De ha azt nézzük a villa sem, inkább a gyári acél, króm színű villa jobb illene hozzá.

Nézd meg a többi videót is (ha még nem tetted meg), van "autentikus" építésű gépek is. smile.png 


  • donciccio kedveli ezt

#66
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.333 hozzászólás

Karbon villa is jól áll neki, de én maradtam volna az acélnál.wink.png

Ennek ellenére tetszik, csinos darab, elfogadnám.

https://www.youtube....h?v=vLoVDV3UfiY

az az spd pedál nagyon nem illik rá.


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#67
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 507 hozzászólás

Karbon villa is jól áll neki, de én maradtam volna az acélnál.wink.png

Ennek ellenére tetszik, csinos darab, elfogadnám.

https://www.youtube....h?v=vLoVDV3UfiY


talpfa módosította - 2022. október 27. - 12:31

  • Rabbit és donciccio kedveli ezt

#68
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.662 hozzászólás

Kisherceg, az okos ember más kárán tanul.......

(itt most nem untatok megint senkit az 5 éves titán tapasztalatommal vagy haverom 2-3 éves titános kalandjaival)


  • Rabbit és donciccio kedveli ezt
Marci

#69
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.025 hozzászólás

https://www.secondsp...s.com/titanium/ - "Lifelong Durability" .... Aha...
Álomvilágban élő szerencsétlen ember. Vagy ha vitrinbringa lesz? Akkor persze, az lesz. biggrin.png


Marci, az általánosítás - bár kényelmes és gyors megoldás - valójában nagyon káros.

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#70
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.662 hozzászólás

https://www.secondsp...s.com/titanium/  - "Lifelong Durability" .... Aha...

Álomvilágban élő szerencsétlen ember. Vagy ha vitrinbringa lesz? Akkor persze, az lesz. biggrin.png


Marci

#71
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.025 hozzászólás

volt már?

https://www.secondspincycles.com/

 


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#72
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 507 hozzászólás

Jut eszembe a Rocky200 nak a váza is gagyibb volt.

Annak a váza csúszópapucsos volt, füles hátsóváltó kellett hozzá.

Hogy utáltam, meg a menetes hátsó tengelyt is.

Úgy irigyeltem azokat a srácokat, akiknek rendes váltótartó volt a vázukon a hátsó paupcson, meg gyorszáras volt a hátsó tengely is.

(Ma meg a csúszópapucs a "divat", mert hogy egysebis meg fix kerékpárokat építgetnek. Sose értettem. rolleyes.gif  )

Meg a hátsó fékbovden felül ment végig a bovdenházban, ez plusz rátett egy lapáttal, hogy "nyúlós" volt a fékezés. Csúnya is volt...

Ma meg megint ez a divat, csak gyorskötözővel rakják fel, meg a vázba dugják a bovdenezést, mint a "zsirardengós" olasz monstrumokon volt anno. piffff biggrin.png

Ja meg az egy kulacstartó számára volt hely, ez sem mindegy. :smile.png

 



#73
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 507 hozzászólás

volt egy ilyen fosadékom kékben (eclipse 200)

tulképp az első "komolyabb" biciglim a szputnyik és a favorit után.

tán 92 decemberben vettem - 33.000 Ft volt, de januártól már cca 42 lett vona mert addig a "meztelen" (lámpa és minden kieg felszerelés nélkül) kerékpár, sporteszközként áfa mentességet élvezett (ez szűnt meg követkeő év jan 1 től)- egy nagymező utcai  kerékpárboltban. de az ott akkor kapható csúcs modell is 100 ezer alatt volt. biopace hajtómű, sose jól működő átdobó (senki nem tudta beállítani hogy vissza is tegye a láncot nagytányérra) inkább dísznek jó mint szabad szemmel látható fékhatást produkáló canti fékek...annyira nincs iránta nosztalgiám. ja meg persze 22" váz a 174 centimhez. bár akkortájt mondta vmi szerelő, hogy ez még a jobb széria, a későbbiek szerinte , valami dupla olyan tömegő  biliacélból készültek "mexikóban?"

Nekem is volt Rocky200 bicóm, az már csak Altus C20 -al volt szerelve és 29000 Ft-ért vettük, miután ellopták az első BCA Rockyt (Shimano 100GS szettes volt), 2 hét után (soha nem került elő).

Ez utóbbit is ellopták a zárt udvarból, viszont szerencsére vissza került hozzám.Később eladtam a vázat, azt hiszem egy futár vette meg, Ezt váltotta a Crux.

Én sem szeretem a canti fékeket, nincs a családba ilyen. :)

Ezek a nagy méretű vázak nagyon "gnómok", nagyon csúnya a geojuk.

A mostani BCA gépem 20 colos, az még pont határeset, de a 18-as sokkal csinosabb.

Ezekben van anyag, van falvastagság, az tuti. Nem olyan könnyű ezeket behorpasztani. biggrin.png


  • Kisherceg kedveli ezt

#74
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

Micsoda véletlen, most került fel egy 16os BCA gép.

Valószínűleg ez még 1992-es modell lesz, full Shimano 200 GS szettel lehetett szerelve.

Gyanítom ebben az évben még teljesen más volt a termék paletta, a kerékpárok elnevezése.

De a váz valószínűleg ugyan az, mint egy évvel később.

 

https://www.jofogas....B_132403084.htm

volt egy ilyen fosadékom kékben (eclipse 200)

tulképp az első "komolyabb" biciglim a szputnyik és a favorit után.

tán 92 decemberben vettem - 33.000 Ft volt, de januártól már cca 42 lett vona mert addig a "meztelen" (lámpa és minden kieg felszerelés nélkül) kerékpár, sporteszközként áfa mentességet élvezett (ez szűnt meg követkeő év jan 1 től)- egy nagymező utcai  kerékpárboltban. de az ott akkor kapható csúcs modell is 100 ezer alatt volt. biopace hajtómű, sose jól működő átdobó (senki nem tudta beállítani hogy vissza is tegye a láncot nagytányérra) inkább dísznek jó mint szabad szemmel látható fékhatást produkáló canti fékek...annyira nincs iránta nosztalgiám. ja meg persze 22" váz a 174 centimhez. bár akkortájt mondta vmi szerelő, hogy ez még a jobb széria, a későbbiek szerinte , valami dupla olyan tömegő  biliacélból készültek "mexikóban?"


Bikertigger módosította - 2022. október 19. - 01:00

"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#75
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 507 hozzászólás

Micsoda véletlen, most került fel egy 16os BCA gép.

Valószínűleg ez még 1992-es modell lesz, full Shimano 200 GS szettel lehetett szerelve.

Gyanítom ebben az évben még teljesen más volt a termék paletta, a kerékpárok elnevezése.

De a váz valószínűleg ugyan az, mint egy évvel később.

 

https://www.jofogas....B_132403084.htm



#76
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 507 hozzászólás

Még néhány infó a gépemhez (remélem senkit nem untatok vele?!ph34r.png )

Eredetileg nem ilyen vázzal került forgalomba a Rocky300.

Hanem a klasszikus hátsó háromszöggel és alul vezetett bovdenezéssel.

Az enyém egy "egyedi" eresztés lehetett, gondolok itt arra, hogy a Ravine200 matrica helyett Rocky300 kapott és Shimano Altus A10 helyett Altus C10 szettet kapott.

És így került forgalomba ezzel a vázzal, ami a katalógusban nincs is.

Nem tudom hogyan alakulhatott így az árképzése ennek a bicónak anno, minden esetre én nagyon örülök, hogy akkor "lecsaptam rá".

Még sehol nem találkoztam ilyen formában ezzel a géppel az országban, de még a neten sem. biggrin.png

Egyébként nagyon kevés infó és kép van erről a márkáról a világhálón.

Ez a kép a netről, minden gyári rajta. Ránézésre 22 colos váz lehet.

27128152_2dceebce9de8d23a81a91bf76a12214


  • Kisherceg és retrofan kedveli ezt

#77
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 507 hozzászólás

Néhány katalógus kép is hozzá....

 

27128148_22cb5bef5d963647345008cfb408eb9

27128150_e212eaa6f3b408e32b5f465223a04de


talpfa módosította - 2022. október 18. - 09:25


#78
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 507 hozzászólás

Talpfa!

Hogy hívják a kék szépséget? Egy pár mondatot írnál róla?

Szia,

 

1993-as BCA (Bicycle Corporation Of America) gyártmányú Rocky 300 eclipse kerékpár.

A váza Tange DB? csöves, a villája meg 4130 CR-MO.

OS monostay támvilla, felül vezetett bovdenezés, két kulacstartó számára van hely, 1 colos menetes villa, 26.2 nyeregcső és gyönyörű szép tartós! festése van. smile.png

Gyárilag full Shimano Altus C10 -el volt szerelve.

Úgy tudom ezt a márkát mindössze 1 évig forgalmazták Magyarországon, magáról a cégről nem sokat tudok.

 

Használtam vateráztam kb.10 évvel ezelőtt, korához képest jó állapotban volt, legalább is a váz, mert hogy nekem ez volt a lényeg.

Ráadásul akkoriban ez volt a BCA csúcskategóriás acél váza.

Gyerekkoromban 8. osztályos ballagásomra kaptam az első MTB-et, egy BCA Rocky kerékpár személyében.

Ahhoz kaptam egy BCA katalógust is és abban láttam meg először a Ravine 300 és 200 eclipse montikat.

Ugyan ezzel a vázzal Shimano Exage LT és Shimano Altus A10-el voltak szerelve, Ritchey Z Max gumikkal.

Akkoriban ezek a bicók elérhetetlenül drágák voltak számunkra, többek kerültek, mint apám 1300 Zsigulija. biggrin.png

Szóval ez egy gyerekkori álmom volt. Emlékszem feküdtem az ágyban és rongyosra nézegettem a katalógust, ahol ez a két kerékpár volt.

Természetesen a katalógus is megvan.smile.png


  • karakoram, Kisherceg és retrofan kedveli ezt

#79
retrofan

retrofan

    fórumtag

  • fórumtag
  • 165 hozzászólás

Talpfa!

Hogy hívják a kék szépséget? Egy pár mondatot írnál róla?



#80
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 507 hozzászólás

Tegnap kiszedtem a "díszeket" a vitrinből, legalább a nap érje őket egy kicsit. biggrin.png

27127890_9ad39b3aff1a8c172c6149d557e92bc

 

Az idei év főszereplői nem ők voltak, hanem ő...

27127888_44943f62b1bfa37562c522b997782a9

Nagyon sokat mentünk együtt (BuBa, Balaton Északi part, Tiszta-tó..stb).

Dög nehéz paripa, elnyűhetetlen, soha nem hagyott cserben, igazi igásló a minden napokban.

Már nem annyira retro - nem is ez a cél - de azért akad még rajta 92,93-as alkatrész.

Kicsit fejlesztgetem is, mert "megérdemli", de tényleg.smile.png

 


  • Kisherceg és Rabbit kedveli ezt