Jelentkezz be Regisztrálj
Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)
#161
Írta 2012. április 29. - 16:15
Tegnap Gödöllõ-Kiskunhalas, ma Kiskunhalas-Gödöllõ. A mai jobb lett, 179 km, 7 ó 15 perc bruttó. Combokon másodfokú égési sérülés
Nobody,
kis kerék - lassú
széles gumi - lassú
alacsony hajtómû -lassú
rugózás - lassú
Egyébként tök gyors a bringád.
Majd a második gyorsabb lesz.
#162
Írta 2012. április 29. - 09:34
#163
Írta 2012. április 29. - 09:19
#164
Írta 2012. április 28. - 22:12
amugy nem rosz de gyanitom az ülés ülölapja kicsire sikeredet meg a vastag csö böven elég let volna váznak
#165
Írta 2012. április 28. - 21:10
Már régóta olvasgatom ezt a fórumot és nagyon sok érdekes és hasznos linket, hozzászólást találtam. Ezúton is megköszönöm mindenkinek (a sok infó és ötlet amit olvastam mindenkitõl csendes megfigyelõként), hogy ötletes és tesztelt információáradattal látott el holott nem is tudott róla. Sikerült elkészítenem ez elsõ olyan rekumat ami remélem sok örömet fog adni túrázgatásaim során. Igaz ez egy nagyban másolt reku (Rans Vivo 2001) kisebb átalakításokkal, igaz kicsit nehezebb lett mint az eredeti de hát ez a kezdõk túlméretezése ahogy szokták mondani.
Az eredeti 16.8 kg az enyém csomagtartó és elsõ teló nélkül 17kg.
Lenne pár kérdésem a rekuzással kapcsolatban.
Az elsõ, hogy kicsit bizonytalan vagyok az üléssel kapcsolatban, mintha ki akarnék csúszni belõle olyan érzésem van és a pedállal támasztom magam tekerés közben ettõl kicsit oda a komfort érzésem, hogy kényelmes a bringám.
a másik ami furi az, hogy igencsak elfáradok tekerés közben még egyenes úton is (na jó azért egyenesben annyira nem de nehezebben megy mintha montival mennék, montin a gumik Rubena V66 Flash 5 bar-on), pedig monti túrákat teszünk a barátommal néha 60-80 km es tekerésekkel, lehet csak szokni kell a más izomzat mûködését?
A váltó áttételem hátul menetes agy Shimano 7-es sor 13-32-ig elöl biopace hajtás 53-42 Peugeot versenybõl. A gumik 20x1,75 Kenda de már folyamatban van Continental City Contact 20x1.25 külsõk, remélem azok jobbak lesznek.
Hát egyelõre ennyi amit szerettem volna megkérdezni, remélem kérdéseimmel nem zavartam.
Bátorkodom feltenni a rekumról egy képet, nyugodtan lehet észrevételeket írni. Kritikát mindig szívesen fogadok hiszen építõ jellegû lehet, fõleg ha nálamnál jobban hozzáértõktõl kapom. (Tervben van a rekura egy alsókormányzásos megoldás csak még nem jutottam a végére azaz a megoldás mikéntjére.)
Köszönöm a lehetõséget és elnézést ha lelkes amatõrként néha csak kérdésekkel bombázom a fórumot.
https://picasaweb.go...530305802272610
még több kép itt
#166
Írta 2012. április 27. - 12:48
a kb 350 felvonulóból az már szép arány
Gödöllõn a 250 felvonulóból 2 rekus. (Az is import )
#167
Írta 2012. április 27. - 06:28
mindösze 5 rekust tudtam számolni ,csak anyian voltak ?
a kb 350 felvonulóból az már szép arány
#168
Írta 2012. április 26. - 22:14
#169
Írta 2012. április 26. - 21:28
#170
Írta 2012. április 25. - 17:48
Rendben, akkor emésztgetem, amit írtatok és majd mutatok új videot, ha kész a következõ változat. Köszönöm a segítséget!
#171
Írta 2012. április 25. - 15:04
Örömmel veszem!Engedelmeddel betettem a galériámba. Tanulságos. Külön köszönet a témának a mélységélességgel való kiemeléséért.
Esetleg rakhatnál mellé egy linket a blogbejegyzésre, mint forrás.
#172
Írta 2012. április 25. - 11:56
Sajnos ez is igaz! Sok esetben nem igazolta az elméletet a gyakorlat.Errõl van szó. Nincs királyi út, csak a flexelés-hegesztés-kipróbálás-flexelés-hegesztés-kipróbálás...
#173
Írta 2012. április 25. - 11:37
A kérdés, hogy melyik rendszer hogyan viselkedik?
Errõl van szó. Nincs királyi út, csak a flexelés-hegesztés-kipróbálás-flexelés-hegesztés-kipróbálás...
#174
Írta 2012. április 25. - 09:42
https://lh5.googleus...63/névtelen.bmp
Az utánfutás vagy trail egy viszonyszám, ezzel most nem foglalkoznék...
A kérdés, hogy melyik rendszer hogyan viselkedik? Van-e csillapító hatása a távolabb elhelyezett keréknek vagy a laposabb homlokcsõszögnek? (fejcsõszög bocsi). Amennyiben ez egy kormányzott kerék, akkor melyikhez, mekkora erõ szükségeltetik? A kormányzás hatására hogyan viselkedik? Az egyik billen, a másik fordul...
Bonyolítható a rendszer egy elsõ kerékkel és különbözõ tengelytávolságokkal, illetve azzal, hogy a fejcsõ hol helyezkedik el a tengely vonalhoz képest.
Tibimer!
Természetesen a forgáspont elhelyezése a tengely vonal alatt egy lényeges és szerintem pozitív változás lesz az ingahatás eléréséhez, az alacsony súlypont pedig erõsítheti ezt a hatást. Az emelõ hatás és az ingahatás összefügg! Maradva a ruhaszárító példánál, a kötélen függõ súly nyugalmi állapotában mért távolsága a legkisebb a talajhoz viszonyítva. Amennyiben kimozdítod az egyensúlyi állapotából, az értelem szerûen a talajhoz viszonyítva távolodni fog.
Arra a kérdésre, hogy a súly mennyiben befolyásoló tényezõ a válaszom, hogy a példában szereplõ kötélre függesz kisebb vagy nagyobb tömeget...
További probléma, hogy a Python esetén meg volt az az opció, hogy "egyenesbe lehetett feszíteni" a vázat. A lengõorrút használók ismerik ezt a tulajdonságot, hiszen ezért lehet könnyedén lábbal kormányozni.
Mirõl is van szó? A hajtómû a fejcsõ elõtt, az ülés viszont e mögött helyezkedik el. Tehát amikor a hátad az ülésnek feszítve nyomod a pedált, ezzel egyenesre "nyomod" a vázat. A Te esetedben ez a lehetõség nem áll fenn!
Az általad épített rendszernek éppen az lenne az egyik elõnye, hogy a hajtómû és ülés között vázkapcsolat van, ezért nincsenek hajtási reakciók és rendkívül merev a rendszer.
#175
Írta 2012. április 25. - 08:25
ha ezt magyarra lefordítom a nagyobb sújjal stabilabb is a gép.. akkor már értem miért is van neked ilyen bringád!!! (csak vicc)!! kaptam szabit, megyek(ünk) aradi túrára. ha lesz rá lehetõség kipróbálnám bringád!
Ha nem jön semmi közbe, akkor 19-20 ott leszek. Még a csapattól függ, hogy lájtos-kocsmázós vagy tempós-túrás lesz. Kipróbálni meg csak ezt tudod, de ez meg nem lesz nagy meglepetés. Python már nincs!
#176
Írta 2012. április 25. - 07:31
#178
Írta 2012. április 25. - 06:18
A gond az velük, hogy ha gyorsan tolom, szitálnak (nagyon).
Ennek az az oka, hogy nagy sebességnél az utánfutásból eredõ visszatérítõ erõ túl nagy, és a kerék tömegét akkora sebességgel téríti vissza, hogy az túllendül a középponton. Érdemes kísérletezni a bevásárlókocsival: Egyre növekvõ sebességgel tolni, és megnézni, hol kezdõdik az oszcilláció, és annak frekvenciája hogyan változik a sebesség növekedésekor.
Az utánfutás mértékét összhangba kell hozni a kerék tömegével, átmérõjével és a sebességgel. Ez pedig sok türelmet (és flexkorongot) kíván.
Nem a függõleges villaszög a bûnös. A villaszögre az utánfutás és a kormányzás érzékenységének beállításáához van szükség. A függõleges villaszög eredményezi a legérzékenyebb kormányzást, mert 1 foknyi elfordulás 1 foknyi bal/jobb kanyarodást eredményez. Minél döntöttebb a villa, az elfordulásának annál kisebb része a bal/jobb irány, míg a másik szélsõ helyzetben (vízszintes villanyak) már nulla a bal/jobb elfordulás.
#179
Írta 2012. április 25. - 03:58
Az ülés magasság adott, 50 cm körüli érték, mivel ezekkel a 27 colos kerekekkel szeretném és csak ilyen hosszú lábaim vannak, nem tehetem lejjebb (a hajtómûvet sem szeretném az ülés fölé). A csuklót viszont a lehetõ legközelebb a földhöz (a legalacsonyabb pontja 10-12 cm körül lesz).
„csak 1 kérdés: akkor ez igazából sújfüggõ???”
Azzal, hogy én lejjebb teszem a csuklót, nem sokat változik a gép súlypontja (az ülés marad ott, ahol most van), szerintem mégis nagyobb lesz az inga hatás egyenesbe visszatérítõ ereje. Vagy nem? (Eddig, a piros vonal fölötti csuklóval szerintem egyáltalán nem érvényesült.)
Ez az inga hatás egyébként ugyanaz, amit Jürgen Mages ülés-emelõ hatásként ír a Python Frame Geometry oldalon? Ott csak a csukló szögét és az utánfutást említi, mint befolyásoló tényezõt, a csukló magasságát nem.
Szerintem a csuklót az ülés alá kellene tenni, hogy a lehetõ legtöbb súly arra kerüljön (ahogy Python is írta). Az elsõ és a hátsó tagot én azonos hosszúságúra szeretném, így a tengelytávolság már nem lehet túl nagy (max. kb. 120 cm). Ha a csukló-kerekek távolsága azonos és a súly nagy része a csuklón van, akkor a két kerékre kb. azonos súly jut, ami szerintem fontos.
A b., és a d., ábrán a csukló szöge tényleg 109 fok. Az a csapat, aki egy ilyen központi kormányzású géphez egy állítható csukló-szögû prototipust is készített (jó lenne találni nekik valami egyszerûbb nevet:)), 90 foktól nagyobb szöget talált jónak (a menetirány szerint). Ezért rajzoltam ilyen ábrákat is, de nem sokat segített, hiába erõlködöm, ez alapján nem tudom elképzelni, hogy melyik a stabilabb.
Ezekrõl az ábrákról (b., d.,) én a bevásárló kocsi kerekekre asszociálok. Azoknál, ha jól tudom a csukló szög 90 fok. Nem érvényesül az inga hatás (vagy az ülés emelõ hatás, vagy ez talán ugyanaz), a kocsi arra gurul, amerre tolom (bármely irányba). A gond az velük, hogy ha gyorsan tolom, szitálnak (nagyon).
A 90 foktól lehetne mindkét irányba dönteni a csuklót. Miért nem érdemes inkább növelni a szöget? (Csak) a növekvõ (negatív) utánfutás miatt? Ha egy hagyományos kerékpárt építenénk 90 fokos villaszöggel úgy, hogy a villa tengelye az elsõ kerék tengelye elé kerüljön (pozitív utánfutás), akkor ez stabil lenne? Vagy ha ugyanezt megcsinálnánk nagyobb mint 90 fokkal?
#180
Írta 2012. április 24. - 23:05
most szombaton akarsz lemenni?, sztem felejtõs, több mint 1000 bringás fog ténferegni a "balatonkörön" :-)
Õk bringaúton mennek, én azt nem nagyon tervezem. De a Bp - Balatonilágos közötti 100 km-es etapot úgysem érinti ez a dolog, utána még jól is eshet pár km bringautas pihenés, ki tudja...
Ezt tervezem tesztelni elsõsorban:
többi kép itt