Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
13414 hozzászólás a témában

#141
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.423 hozzászólás

elmennem addig mint a gitárkészítéssel ( másik hobbi )


Ott én egy fretless 3 húrosig jutottam, piezo korong hangszedõvel. A gazdaboltban vettem fejszenyelet, nyaknak, testnek, CBG-nak indult,aztán a szivardoboz is elmaradt.
:)
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#142
Pistiq

Pistiq

    újonc

  • fórumtag
  • 7 hozzászólás
Tegnap megvolt az elsõ fekvõbringatúrám a Vértesben. Nagyon élveztem, fõleg a hátszelet. Még sík úton is sikerült km-eket nyomni 43-48 km/h-val. Monti után ez újdonság volt a magamfajta kocabringatúrásnak. A térdem leégett, de közel se fáradtam el annyira, mint a fakírbringán.
Feltettem ide pár snittet az útról:
Vértesi túra - YouTube

#143
nobody_76

nobody_76

    újonc

  • fórumtag
  • 8 hozzászólás

nobody minden esetre kérdez mielött neki ugrasz ujra szerintem fogysz kapni böven kritikát és ami fö jó ötleteket és ugy nem ér meglepetés majd :)


A következõ rekuhoz mindenképpen begyûjtöm az ötletbörze eredményeit, és építõ kritikáit:)
Remélem a második ( lásd a linkelt terveimben szereplõ rekut ) kicsit könnyebb lesz tömegre és egyszerûbb kivitelre a Ti segítségetekkel, és nem kell elmennem addig mint a gitárkészítéssel ( másik hobbi ), hogy a második után azt mondtam ez az utolsó és 24 nél tartok :)

Az említett reku tervezet nagyon tettszik és szeretnék egy ilyet készíteni, viszont ha valaki tudna mondani pár szót róla pl: elõnyök-hátrányok esetleg hibák azt nagyon megköszönném.
A célom ismételten az egyszerûség és a súly csökkentés lesz a mostanihoz képest.
A válaszokat elõre is köszönöm .
És most mivel szép idõ van kalandra fel vár az út Tihany-Balaton......és a kilométerek a kis pirossal:))

#144
Tom2

Tom2

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 652 hozzászólás

..
Talán az Optima gyárt O-gyûrûs görgõt - hirdetésben kínálják a gyûrût hozzá. Tehát kicsit karbantartásigényes, de reményeim szerint csendes, hatékony megoldás. Van-e valakinek tapasztalata vele?


mûanyag görgõre ragasztottam keményebb gumit, elég hamar ledarálta a húzó ágon. A legcsendesebb verzió amit kipróbáltam-használtam az a csuszkás megoldás kis törésû láncon.

#145
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.423 hozzászólás

Talán az Optima gyárt O-gyûrûs görgõt - hirdetésben kínálják a gyûrût hozzá. Tehát kicsit karbantartásigényes, de reményeim szerint csendes, hatékony megoldás. Van-e valakinek tapasztalata vele?


Én már megszoktam a lánc surrogását az ülés alatt.
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#146
Tibor-s-trike

Tibor-s-trike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 354 hozzászólás

joban jársz ha nincs is görgö :D


Szépen megterveztem és megépítettem a kétkerekût egymás közelében futó láncágakkal, felsõ kormányos változatra.

Most alsó kormányt kezdtem el bütykölni hozzá, mert az oldalazó kormányzás még mindig nagyon idegen nekem, nehezen szokom meg. Az egyik láncágat el kell tenni az útból, ha nem akarom nagyon mélyre helyezni a kormányt.

Talán az Optima gyárt O-gyûrûs görgõt - hirdetésben kínálják a gyûrût hozzá. Tehát kicsit karbantartásigényes, de reményeim szerint csendes, hatékony megoldás. Van-e valakinek tapasztalata vele?
Egy trike némi fémbõl, kompozit anyagból, gumiból, mûanyagból és rengeteg kompromisszumból áll

#147
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.496 hozzászólás

Használ-e valaki gumigyûrûs (O-gyûrûs) rekugörgõt?


joban jársz ha nincs is görgö :D
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#148
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.496 hozzászólás
nobody minden esetre kérdez mielött neki ugrasz ujra szerintem fogysz kapni böven kritikát és ami fö jó ötleteket és ugy nem ér meglepetés majd :)
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#149
Tibor-s-trike

Tibor-s-trike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 354 hozzászólás
Használ-e valaki gumigyûrûs (O-gyûrûs) rekugörgõt?
Egy trike némi fémbõl, kompozit anyagból, gumiból, mûanyagból és rengeteg kompromisszumból áll

#150
nobody_76

nobody_76

    újonc

  • fórumtag
  • 8 hozzászólás

Szerintem szép másolat az elsõ géped, a másodiknál is javaslom ugyanezt az utat, de jól gondold át, hogy mit koppintasz! Látható, hogy iparos módon meg tudod csinálni. Én mindenkinek a Bacchetta Giro 20-at javaslom elsõ építésnek, és ha egy év múlva gyorsabbra vágyik, akkor mehet bele a 24-es elsõ kerék!


Az az igazság, hogy már ez a reku építésénél is kicit elkalandozott a figyelmem egy másik fajta bringa iránt ITT.
és a következõ amit a maradék csõbõl fogok építeni az a kis piros lesz szerintem. Már csak az alsó kormányzás kipróbálása iránti izgalom miatt is. Igaz ehhez is csináltam egy alsókormányzást, felfogatható adapterrel de még nem próbáltam ki. Remélem a nagy cégek nem veszik rossz néven ha egy hasonló csak homemade reku járja az utakat :) mármint a másolat terén értendõ .

#151
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 hozzászólás

A láncvezetõ ( mind két darab ) egy shimano tourney hátsó váltóból van, azzal a csúszó vagy siklócsapággyal ami a váltóban volt. Megfelelõ mennyiségû grafitos zsírral tökéletesen mûködik és elég halk.


Szerintem oda csapágyas kell. A hátsó váltóban alkalmazott görgõk azért olyanok, mert a hátsó lánckerék alatt már nincs nagy terhelés a lánckerék felveszi az erõt, de itt a görgõ is kap. És az sem tragédia, ha tengelye mentén képes jobbra-balra mozogni egy picit.
De alapvetõen a varacskos gumi dolgozza meg az erõdet meg persze szokni kell ezt a mûfajt hajtásilag.
...

#152
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.423 hozzászólás

Nekem tavaly õsszel odafelé 6 ó 20 perc, 2 vagy 3 nappal késõbb haza kerek 6 ó kellett a Kiskunhalasi kiruccanáshoz


Igen, mi halasi születésûek vagyunk. Én Apaj - Izsák felé mentem. Benne a feledhetetlen kunszentmiklósi kockakõ... aki még nem próbálta, annak kötelezõ :) Ez egy nosztalgiamenet volt, kicsi fiam elsõ hosszú bringaútja volt ez. Elperecelt, megutálta a biciklit. (Most készül az ironman-re.)
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#153
benjami

benjami

    vendég

  • fórumtag
  • 133 hozzászólás

A másik ami furi az, hogy igencsak elfáradok tekerés közben még egyenes úton is (na jó azért egyenesben annyira nem de nehezebben megy mintha montival mennék...

Nekem kb. 5000km kellett ahhoz, hogy utolérjem magamat, azaz elérjem azt az átlagos sebességet amit a montival tudtam menni (azóta gyorsabb is lettem annál). Tényleg vannak rekus izmok.

Huh, haza értem.
Tegnap Gödöllõ-Kiskunhalas, ma Kiskunhalas-Gödöllõ. A mai jobb lett, 179 km, 7 ó 15 perc bruttó. Combokon másodfokú égési sérülés :)

Nekem tavaly õsszel odafelé 6 ó 20 perc, 2 vagy 3 nappal késõbb haza kerek 6 ó kellett a Kiskunhalasi kiruccanáshoz (neked is rokonok vannak ott?) az állásidõt is belemérve (régen montival 7 óra volt a bruttó rekordidõm). Igaz nekem pár km-el rövidebb a táv (165km), meg elég szélcsendes idõt sikerült kifogni. Érdemes Tázlár felé menni. Odaúton a Fisherbócsai leágazásnál kell egy balost kanyarintani. Fisherbócsa-Tázlár között jó minõségû de keskeny (1 autó + 1 bringás azért elfér) aszfaltút van a szõlõsök között minimál forgalommal, a Tázlár-Halas közötti rész sajnos a durva smirgli típusú aszfalt, de azért még járható. Visszafelé az 53-as útról a Tázlári leágazásnál kell egy jobbost csinálni ehhez az úthoz. Albertirsától én egyébként Mikebuda-Csemõ-Nagykõrös felé szoktam menni, egy darabig tökéletes tüköraszfalt, utána sajnos durván rücskös út van, szerencsére az út közepén is lehet menni, mert alig van forgalom (ott valamivel járhatóbb).

#154
Sinbiciklis

Sinbiciklis

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 256 hozzászólás

Üdvözlet mindenkinek :)

még több kép itt


Helló! nekem tetszik. Az üléshez, szerintem próbálj még néhány sort toldani akkor talán nem csúszol ki belõle. A sebesség miatt ne aggódj, kb.1400 km alatt még én sem értem utol a montis tempómat.

#155
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.423 hozzászólás

Szerintem a géped egy faszán kinézõ masina, nekem tetszik.


Príma nagyvárosi reku, szerintem is.
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#156
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.423 hozzászólás

elég lett volna a vastag csõ is ( 50x1.5mm ) még van egy rekura való amit szeretnék felhasználni igaz az is 20x20-as lesz ( anyagi lehetõségeim szûkössége miatt ezekkel a hardverekkel


Szerintem szép másolat az elsõ géped, a másodiknál is javaslom ugyanezt az utat, de jól gondold át, hogy mit koppintasz! Látható, hogy iparos módon meg tudod csinálni. Én mindenkinek a Bacchetta Giro 20-at javaslom elsõ építésnek, és ha egy év múlva gyorsabbra vágyik, akkor mehet bele a 24-es elsõ kerék!
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#157
nobody_76

nobody_76

    újonc

  • fórumtag
  • 8 hozzászólás

Szerintem a géped egy faszán kinézõ masina, nekem tetszik.

Egy kérdés. A terhelt láncoldalon lévõ láncvezetõ csúszó"csapágyas" vagy van benne ténylegesen csapágy ???
Kis keréktõl és varacskos gumitól ne várj jó gördülést, viszont cserébe alacsonyan van a hajtómû és a vonatra is felférsz a géppel.:)


A láncvezetõ ( mind két darab ) egy shimano tourney hátsó váltóból van, azzal a csúszó vagy siklócsapággyal ami a váltóban volt. Megfelelõ mennyiségû grafitos zsírral tökéletesen mûködik és elég halk.

Egy elõzõ észrevételhez amit Lompi írt, hogy elég lett volna a vastag csõ is ( 50x1.5mm ) még van egy rekura való amit szeretnék felhasználni igaz az is 20x20-as lesz ( anyagi lehetõségeim szûkössége miatt ezekkel a hardverekkel
) csak a váz lesz új geometriával és teleszkóp nélkül stb, stb... könnyített verzióban de ez még a jövõ zenéje.
Most elõbb fogok kérdezni :) és azután vágni illetve hegeszteni..

#158
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.423 hozzászólás
Egy kicsit hátrébb kellene dönteni azt az ülést. Ez az ülés nem ilyen meredek pozícióhoz volt tervezve. Persze ha döntöttebb, akkor meg nagyon nyitott lesz a pozíció, az alacsony hajtómû miatt, amiben nem lehet taposni, csak pörgetni.

Elsõre senki nem tud perfekt rekut építeni.
Vagyunk néhányan, akik másodikra se.
:)
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#159
kamuleon

kamuleon

    újonc

  • fórumtag
  • 6 hozzászólás
nobody
"Az elsõ, hogy kicsit bizonytalan vagyok az üléssel kapcsolatban, mintha ki akarnék csúszni belõle olyan érzésem van és a pedállal támasztom magam tekerés közben ettõl kicsit oda a komfort érzésem, hogy kényelmes a bringám."

Ez nagy baj. A reku legnagyobb elõnye a kényelem. Ha ez nincs meg, nem fogod megszeretni. Az üléssel kell kezdeni valamit, pedig a kép alapján jónak tûnik.
A többi másodlagos. 15-ös átlaggal kezdtem én is. Ma már megy 20 fölött. Mondjuk messze van a régi rekusok 28-30-as átlagához, de annyi nekem soha nem lesz. Nem is az a cél. Tolom neki ahogy jól esik.

#160
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 hozzászólás

Üdvözlet mindenkinek :)

Köszönöm a lehetõséget és elnézést ha lelkes amatõrként néha csak kérdésekkel bombázom a fórumot.

még több kép itt


Szerintem a géped egy faszán kinézõ masina, nekem tetszik.

Egy kérdés. A terhelt láncoldalon lévõ láncvezetõ csúszó"csapágyas" vagy van benne ténylegesen csapágy ???
Kis keréktõl és varacskos gumitól ne várj jó gördülést, viszont cserébe alacsonyan van a hajtómû és a vonatra is felférsz a géppel.:)
...