Jelentkezz be Regisztrálj

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)
#12761
Posted 2008. September 20. - 11:31

Találtam egy érdekes leírást, bár lehet hogy már ismeritek:
http://www.ligfiets....fietsengels.pdf
#12762
Posted 2008. September 20. - 11:29

Nehéz lenne meghatározni, valahol a kettõ között van az anyaga. Elvileg azért, mert a szivacsot minél jobban be kell takarnia, hogy ne érje a nap. Ugyanis a nyitottcellás szivacsokat gyorsan (értsd akár egy szezon alatt) tönkre tudja tenni, ha a tûzõ napon tartjuk a bringát. Ezt onnan lehet látni egyébként, hogy felpuhulnak, a rácsszerkezetük megtöredezik, egyre könnyebben felmorzsolódnak.Amikor én vettem az ülést, akkor sajnos nem merült ez fel, csak a szivacs
Igaz, Murla nem is volt ott épp... Szóval egyelõre marad a huzat a szivacsra. Az eredeti egyébként mibõl van? Sztreccs- vagy mez-szerû?
Ez a huzat ennek megfelelõen takar ugyan, de azért lukacsos is. Legközelebb bejössz, megmutatjuk.
Létezik már direkt rekus mez, melynek hátul nincs zsebe, pont ezért. Nekem is van kétféle, egy optimás, illetve egy levehetõ karos verzió, melyet a múltheti cseh meetingen kaptam. Bár engem nem zavart igazán a hátsó zseb, mivel leginkább keskeny konpozitos üléseken fekszem mostanában, így annyira nem vagyok elragadtatva ezen mezektõl. Azt tapasztaltam, hogy a hátsó három zsebbõl csak a középsõt nem lehet használni, a két szélsõbe gond nélkül tudok pakolni. Sõt még jobban is szeretem, mint mikor elöl, a hasamon pihen a telefonom.. Persze nem csak ennyiben más a rekus mez. Mivel másképp tartjuk a fejünket, ezért a nyakrész is másmilyen például.Nyáron gyakran futótrikóban és fürdõgatyában rekuzok. Nekem ez a legkényelmesebb. A bringásgatya magas háta és a mez zsebe nyomja a hátam. Nem nagyon, de egy rekus legyen finnyás!
:-)
#12763
Posted 2008. September 20. - 06:03

:-)
#12764
Posted 2008. September 19. - 21:34

Békásmegyerig kocsival mennék ha mennék. De nem megyek, sajna. Sok az a 120 km. Futva még csak-csak na de rekuval....
#12765
Posted 2008. September 19. - 21:16

2. 120 km-t, lehet hogy bírnád, lehet hogy nem. Ezt Neked kell tudni. Ha most kezded a rekuzást, akkor Páty-Békásmegyer-120 km- Béékásmegyer-Páty egy kicsit sok lenne kezdésnek.
Mindegy, majd máskor. Sasoljuk addig is Murla blogját, hátha kimerészkedik még idén - sic!


#12766
Posted 2008. September 19. - 20:45

#12767
Posted 2008. September 19. - 20:44

#12768
Posted 2008. September 19. - 20:42

#12769
Posted 2008. September 19. - 19:55

Amikor én vettem az ülést, akkor sajnos nem merült ez fel, csak a szivacsMég az amcsi ismerõseim is veszik a Ventisit betéteket, pedig nekik át kell röptetni az óceánon. Nyilván ügyes dolog. Én a hálós ülésre szavazok, nincs gondom a betétre.

#12770
Posted 2008. September 19. - 19:02

#12771
Posted 2008. September 19. - 18:46

#12772
Posted 2008. September 19. - 18:22

A sima sztreccs anyaggal nem lesz baj az, h nehezen szárad?
Murla, mennyibe kerülnek a gyári huzatok?
A sztreccs anyagból is van egész könnyen száradó, hiszen a futónadrágok is abból vannak. A gyári huzat egyébként 25 Eur.
Alatta a nyíltcellás szivacs úgyis csicsogni fog az izzadságtól :-)
Bár nem tudom, hogy pontosan mit is jelent a csicsogni ige, de sejtem... Pont ezért szeretem a Ventisit ülésszivacsot, bár az nem szivacs, hanem egy térhálósan szõtt valami. Nagyon jól szellõzik, ha bármilyen más ülésszivacsról átülsz rá, akkor érzed, hogy szárad a hátad...
Igaz, hogy kicsit drága a 65-70 Eur-s ára, de ha összeadod a nyitottcellás szivacs és a rávaló huzat árát, akkor már nem olyan sokkal drágább, viszont sokkal jobb a szellõzése, egyszerûen mosható, szinte örökéletû. Egyesek szerint nem annyira kényelmes, mint egy nyitottcellás szivacs, viszont kiválóan tartja a hátat, így javít a tekerés hatékonyságán. Én mindegyik kompozitos ülésû géphez ilyet használok és sose éreztem kényelmetlennek...
#12773
Posted 2008. September 19. - 18:08

#12774
Posted 2008. September 19. - 16:48

Na megkaptam a gépet. Már az utcában majdnem firgáztam egyet... Budakalászról elkerekeztem Budaörsre. A Budai alsó rakparton tekertem mikor tapsot hallottam. Felnézek hát vagy 100 bringás néz le rám és tapsolnak. A Bathánny magasságában volt. A Sasadi út utánni emelkedõt is sikerült megtekernem. Végig járdán vagy kerékpárúton mentem mert még nem érzem igazán a masinát. Néha kicsit imbolyog...
Akkor Téged láttalak szembe jönni a bringaúton! Elsõ ilyen élményem, hogy egy pörgõ láb jön ellentétes irányban a pörgõ lábamon átnézve.

BringaLánc - Kerékpáros demonstráció volt, megállhattál volna emelni egyet. Két másik fekvõst is láttam még magamon kívül, bár nem beszéltem velük...
#12775
Posted 2008. September 19. - 14:06

#12776
Posted 2008. September 19. - 13:31

Murla, mennyibe kerülnek a gyári huzatok?
#12777
Posted 2008. September 19. - 12:48

Tanácsot kérek Tõletek:
Ideje volna üléshuzatot varrni/rakni az Optima ülésemen pihenõ nyitott cellás szivacsra - jelenleg egy rövid ujjú pólóm van rágumipókozva. Szerettem volna olyan anyagot venni, mint a mezek (hálós pamut, jól szívja az izzadtságot aztán pillanat alatt szárad), de sajna sehol sem kaptam ilyet. Tudtok tippet adni, hogy
-hol árulnak ilyen anyagot, vagy esetleg
-milyen másik anyaggal érdemes próbálkozni?
Köszi!
Csak félve merem mondani, de az eredeti Optima üléshuzat pont erre való, és abból több méretben van is most nálunk...

Egyébként méteráruboltban nézted már?
#12778
Posted 2008. September 19. - 12:07

#12779
Posted 2008. September 19. - 10:00

Ideje volna üléshuzatot varrni/rakni az Optima ülésemen pihenõ nyitott cellás szivacsra - jelenleg egy rövid ujjú pólóm van rágumipókozva. Szerettem volna olyan anyagot venni, mint a mezek (hálós pamut, jól szívja az izzadtságot aztán pillanat alatt szárad), de sajna sehol sem kaptam ilyet. Tudtok tippet adni, hogy
-hol árulnak ilyen anyagot, vagy esetleg
-milyen másik anyaggal érdemes próbálkozni?
Köszi!
#12780
Posted 2008. September 18. - 22:00

Tegnap adtunk át éppen egyet...
A tömege egyébként rosszul szerepel a gyártó honlapján (és a mienken) is, mert a valóságban most 10,5 kg.tól indul. (Mondjuk ez se sok.) Egyébként 2006-ban valóban 9,6 kg volt, de akkor még 10 kilóval kevésbé lehetett terhelni, azóta erõsítettek rajta a vevõk kérésére, hogy túrázásra alkalmasabb legyen.
Az ára 2640 Eur 2x9v XT szettel, de fél kg plusz vállalásával 27 sebességes Dualdrive-os kivitelt kaphat az ember 2320 Eur-ért. Utóbbiról megoszlanak a vélemények, van aki ki nem állhatja, a többség pedig kifejezetten ilyet kér... Az tény, hogy az agyváltó azért sokszor hasznos tud lenni egy rekun, bár nem igazán versenyzéskor.
A konkrét felszereltségeket az alábbi linken találod a Challenge árlistájában: http://ambringa.hu/h...yagok/Arlistak/
Más:
A most vasárnapi Keviczkyre biztos nem fogok tudni menni, mert Egerben leszek, de majd gondolok rátok! Ha esetleg fotóztok, és elkülditek nekem, azt nagyon megköszönném!
Igen. Nekem adtáttok át.