Jelentkezz be Regisztrálj

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)
#12801
Írta 2008. szeptember 11. - 11:55

A magas hajtómû elõnye a kisebb légellenállás. Ez csak akkor játszik, ha outisokkal tekersz egy pakkban. Hátránya, hogy hidegben jobban fázik rajta az ember talpa. Nem vicc! Túrázónak kényelmesebb, ha a hajtómû alacsonyabb az ülésnél. Ez viszont kis elsõ kereket jelent, ami a kátyúkat nem szereti.
Megoldás lehet a duál 26-os, elsõkerékhajtású bringa. Nagyon kipróbálnék egy olyat, de nem bírom magam rászánni hogy építsek egyet. Félek a hátrányaitól.
#12802
Írta 2008. szeptember 11. - 11:49

Pénzügyi szempontból meg egyértelmûen az a legkedvezõbb, ha vesz az ember egy használt, gyári rekut. Nagyobb összeg, de eladható, ha váltani van kedve az ember fiának. Többet lehet bukni az olcsóbban épített, de eladhatatlan jószágokon.
#12803
Írta 2008. szeptember 11. - 10:40

A lánc útjában a törések a monti váz hátsó felfüggesztésébõl adódó kényszer, itt írtam róla...minél kevésbé törd meg a lánc útját és ha tefloncsövet használsz azt is inkább egyenes módon tedd ne legyen benne törés...a tört tefloncsõ eszi a hajtási energiát...
A csövet tervezem lecserélni görgõre a vissza-oldalon, de egyelõre nem volt rá kapacitás...
Szerintem is...szerintem túl magas a géped üléspoziciója...

Az az igazság, ezt nem mertem bevállalni......ha bejön az alsó kormányfogás neked, inkább alkalmazd azt, mert kényelmesebb és úgy látom, hogy te túrázol és nem versenyzel...
Erre az egyetlen kiindulópontom a gyári masinák nézegetése volt. A túragépeken sok esetben az üléssel egy magasságban van a monoblokk, de maximum annál 15-20 centivel feljebb. Az enyémnél a különbség kb. 5 cm....jól válaszd meg az ülés és a hajtómû egymáshoz képesti magasságát, mert a térdizület fog annak örülni...
Nem tudom, erre mi a hivatalos guideline, de örülnék, ha ezzel kapcoslatban tudnátok okosítani!
#12804
Írta 2008. szeptember 11. - 00:18

...szerintem túl magas a géped üléspoziciója...
...ha bejön az alsó kormányfogás neked, inkább alkalmazd azt, mert kényelmesebb és úgy látom, hogy te túrázol és nem versenyzel...
...jól válaszd meg az ülés és a hajtómû egymáshoz képesti magasságát, mert a térdizület fog annak örülni...
#12805
Írta 2008. szeptember 10. - 11:23


Én is úgy látom, van mit egyszerûsíteni. Na meg sok bonyolításra kényszerített a gyári monti váz is...
Szívesen veszek amúgy bõvebb kritikákat is, mit tartasz (tartotok) elbonyolítottnak, mit lett volna (vagyis lenne a következõnél) érdemes másképp csinálni, stb... Egy biztos, hogy montivázból többször nem fogok kiindulni.
#12806
Írta 2008. szeptember 10. - 08:52

Gratulálok a gépezethez. Úgy látom, mint mindenki eleinte, te is jelentõsen elbonyolítottad a dolgot. Idõvel rájössz majd, hol sok és hol kevés. Addig is kellemes suhanást és bütykölést kívánok.
Mert a bicaj olyan mint a gyerek. Kellemes dolog vele eltölteni egy hétvégét, de az igazi élvezet mégis csak az, mikor csinálja az ember :-)
Buherációim: http://www.bacchetta...asp?photoid=404
#12807
Írta 2008. szeptember 05. - 23:28

#12808
Írta 2008. szeptember 05. - 22:38

http://ambringa.blog...ember-13-n.html
Egyéb:
Motyoo-nak üzenem, hogy feltettem a blogját a www.fotelbringa.lap.hu -ra. Szólj ha rosszul tettem, akkor leveszem!

#12809
Írta 2008. szeptember 02. - 21:31

Ötletes!
Gratula!
Mikor indul a gyártás!?

Most akkor a reku a lifthez készült???

#12810
Írta 2008. szeptember 02. - 17:29

Az alapvetõ célom az volt, hogy viszonylag rövid idõ alatt és alacsony költségvetéssel sikerüljön összehozni egy túrázásra és városi közlekedésre alkalmas, megbízható fekvõt. Néhány alkatrészt kénytelen voltam megvenni (ülés, teló, stb), de volt sok, ami vagy nem is létezik (pl. a lehajtható kormány és ülés megoldása) vagy egy kis ötleteléssel picike pénzból ki lehet hozni (pl. a görkorikerékbõl gyártott görgõ). A sok alkalmazott ötletbõl azért természetesen akad néhány, ami nem tõlem szármaik, hanem átvettem.
Este posztolom a blogban, hogyan is lehet összehajtogatni a masinát. Szerintem ezzel elkészült a világ elsõ magas (túra) építésû, de lift-kompatibilis fekvõje

#12811
Írta 2008. szeptember 01. - 23:15

#12812
Írta 2008. szeptember 01. - 22:58

.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda
#12813
Írta 2008. szeptember 01. - 22:29

Ez tetszik! GRATULA! :clap:
Lassan gondolkodhatsz, hogy beindítod az elsõ, magyar fekvõbringa üzemet.

#12814
Írta 2008. szeptember 01. - 22:22

#12815
Írta 2008. szeptember 01. - 14:45

:rofl:
A zasszony ugye nem olvassa a fórumot?!
Tegnap én is mentem egy 110-es kört a rekummal két csomagtatyival megpakolva. Csak úgy, próba képpen.
No para! Gurul ez kérem...
Ezt is csak "tekerni" kell de keményen...

#12816
Írta 2008. szeptember 01. - 13:37

:rofl:Eredeti szerzõ: kit23tian
Igen elég jó "fekvõ-bringák" voltak.
A zasszony ugye nem olvassa a fórumot?!

Tegnap én is mentem egy 110-es kört a rekummal két csomagtatyival megpakolva. Csak úgy, próba képpen.
No para! Gurul ez kérem...

#12817
Írta 2008. szeptember 01. - 13:19

Meglepõen kezelhetõ volt csomagokkal is a Nazca, amit az is megerõsít, hogy volt olyan látogatónk aki soha életében nem látott még fekvõkerékpárt és így is boldogan indult el mindkét modellel füvön is.
A 4 felszerelt táskából csak 2 volt nehezebbre kitömve de mivel nem magasan volt a súlypontjuk nem volt egyáltalán zavaró.
Az új Gaucho nagyon pozitív élmény volt mert a 2 db 26"-os keréken fûben is igen gyorsan gördült.
Biztosan megyünk még idén 1-2 jó helyre.

Ígérem idõben szólok majd itt a fórumon is a megjelenések elõtt!
kit23tian!
Ha ezt tudom, hogy kinnt lesztek...
Tudom, sokan elcsépelték, de a lányok - is - jól mutatnak a bringákon!
Tudtok élni!!!

Végre kipróbáltál egy Nazca rekut csomagokkal is!?[/QUOTE]
#12818
Írta 2008. szeptember 01. - 09:49

#12819
Írta 2008. augusztus 31. - 23:35

#12820
Írta 2008. augusztus 31. - 22:31
