Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)

- - - - -

  • Please log in to reply
13414 replies to this topic

#12821
zsizsi

zsizsi

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,939 posts
Osztottam-szoroztam és úgy 40.e-bõl nyugodtan kihozható egy olyan futó, mint a BOB Yak, de csapágyazott forgásponttal. Ez persze egyedi.

Murla, köszönöm! Ez azért is jó ötlet, mert nem kell sokat gondolkodnom, hogy mivel induljak a hosszú túrára. :)
Az tény, a 406 E nem kevés. De hát ez van, szerencsére ez a futó tényleg használható. (Ez volt az elsõ futó, amit megnáztem nálatok!)

#12822
Zéta

Zéta

    vendég

  • fórumtag
  • 140 posts

Nem kell egyedi megoldás, a Radical Cyclone tökéletes megoldás Dualdrive-hoz is, mivel csak a bal oldalhoz csatlakozik egy karral. Én a Cyclone-nal mentem a Balaton kerülõ túránkon, szintén jól megpakolva (bár nem mértem a súlyát), de nagyon pozitív volt a tapasztalat vele. Link: http://ambringa.hu/termekek/Cyclone/


Igaz nem nekem írtad, de nem tudok csendben maradni.
Ne haragudj nem tudok kibújni a mûszaki ember bõrömbõl, azért két kerékért és néhány méter összehegesztett csõért 409 Eu, az számomra erõs költõi túlzás! Szerintem ár-teljesítmény viszonyt nézve valahol a maximál ár a Partner széria közelében reális egy utánfutóért. Igaz én majdnem minden mûszaki cikkben ezt látom, illetve nem látom az árhoz képest az értéket! Szerintem egy bármilyen márkájú autó sem ér reálisan többet 1 milliónál, az ez feletti árak csak a parasztvakítást tartalmazzák. Visszatérve szerintem elég szomorú, hogy 2000 km után bármi is felmerül egy ilyen szerkezettel ami nem sokkal bonyolultabb mint egy fakocka. Ne érts félre nem ellened beszélek, nagyon szeretem a boltotokat, és nagyra értékelem a munkádat amit a rekuk népszerûsítéséért végzel a munkatársaiddal együtt. Mindössze azon a jelenségen bosszankodom, hogy mára odáig "fejlõdött" a modern ipar, hogy olcsón csak használhatatlan dolgot gyárt "belépõ modell" fedõnéven, sokkal többért pedig kapsz valamit ami ugyan jó, ha szerencséd van tartós is, de az elsõ pillanattól vannak olyan bosszantó hiányosságai amelyek sok esetben már az olcsóbb kategóriájú modelleken megoldottak voltak. Azért írok általánosságban, mert tapasztalatom szerint mindegy, hogy biciklirõl, számítástechnikáról, autóról, ruházatról vagy élelmiszerrõl van szó! Emlékszem boldog idõkre amikor ha vásároltam egy neves gyártótól bármit akkor biztos lehettem abban, hogy a cuccal nem lesz bajom. De mit kezdjek akkor mikor a több százezer forintos Allen&Heath stúdió keverõn (ami a hangtechnikában a Rolls-Roice) Made in Taiwan feliratot találok. De nem is a feliratok zavarnak, hanem a sufnituning szerû gagyi megoldások nyugat európai havi bérrel egyenértékû árakért. Millió példát tudnék sorolni, de nem teszem. Természetesen a leírtak az én tapasztalataimon alapulnak, csak az én véleményem tükrözik, és elnézést kérek ha bárki érzéseit megbántottam velük. Nem folytatom, mert mindjárt oda jutok, hogy a mókus is patkány csak jobb cuccban van! :D

#12823
Murla

Murla

    vendég

  • fórumtag
  • 188 posts

Utánfutó:

Partner I-S.
Acélból van a kicsike. Elõre bocsájtom, az én rekumra ezt nem lehet felcsatolni a SRAM DD hátsó agy miatt, így maradt az éppen elkészült YASEC bringa. (A rekumra csak valamijen egyedi megoldással lehet egyáltalán futót tenni.) :(


Nem kell egyedi megoldás, a Radical Cyclone tökéletes megoldás Dualdrive-hoz is, mivel csak a bal oldalhoz csatlakozik egy karral. Én a Cyclone-nal mentem a Balaton kerülõ túránkon, szintén jól megpakolva (bár nem mértem a súlyát), de nagyon pozitív volt a tapasztalat vele. Link: http://ambringa.hu/termekek/Cyclone/

#12824
Zéta

Zéta

    vendég

  • fórumtag
  • 140 posts

Jaja, a futó jó, megéri, de tuningolni kell.
A linket elcseszhettem, most pótolom:

http://picasaweb.goo...845503723504402

A Tátra megéri - fõleg, ha Domica felõl mész fel!



Köszi ez már mûködik, és tetszenek a képek!

#12825
zsizsi

zsizsi

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,939 posts
Jaja, a futó jó, megéri, de tuningolni kell.
A linket elcseszhettem, most pótolom:

http://picasaweb.goo...845503723504402

A Tátra megéri - fõleg, ha Domica felõl mész fel!

#12826
Zéta

Zéta

    vendég

  • fórumtag
  • 140 posts
Zsizsi! Köszönöm a kimerítõ választ az utánfutóról, azt hiszem minden leírt hátránya ellenére én is fogok egy ilyent venni hamarosan. A túrához pedig gratulálok, sajnos a fényképes linket nekem nem sikerült megnyitnom. Meghoztad a kedvem a Tátrához, pedig nemrég mondtam, hogy mostanában nem akarok hágón átkelni rekuval. De úgy látszik gyorsan felejtek. :)

#12827
zsizsi

zsizsi

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,939 posts
Zéta, te nem szarozol! :D
De köszönöm az érdeklõdést.

Utánfutó:

Partner I-S.
Acélból van a kicsike. Elõre bocsájtom, az én rekumra ezt nem lehet felcsatolni a SRAM DD hátsó agy miatt, így maradt az éppen elkészült YASEC bringa. (A rekumra csak valamijen egyedi megoldással lehet egyáltalán futót tenni.) :(

Nos, most menetem elõször utánfutóval,és bizony - szándékosan - jól megpakoltam, így összesen 39 kg-ot nyomott. Ennek ellenére stabil maradt, nagyon stabil, köszönhetõen a rendkívül alacsony súlypontnak!
Elsõ lejtõzésem a Galytetõi elágazástól következett Parád felé. Ekkor még "csak" 35 km/h volt a max. tempó. Késõbb ez a Tátrában már 65-68 km/h volt!!! És stabil volt továbbra is, stabil!

Kicsi, ez a másik. Azt hiszem, a BOB valamivel nagyobb, de itt azt tudni kell, hogy én egy hosszabb túrában gondolkodom, ezért mondom, hogy nekem kicsit kicsi.
Az összecsukhatósága nekem nem fontos, meg is fogom szüntetni, lehegesztem a bontható pontokat.

A futóhoz adott csomagtáska jó. Nagyon jó, teljesen vízhatlan, feltûnõ sárga és ráadásként jár hozzá egy citromsárga!!! esõhuzat is. A táskán hasznos hevederek vannak, amik segítenek a rakoncátlan csomagot összetartani! :) Ráadásul a táska azon részei, ahol súrlódásnak, sárnak van kitéve, erõsebb anyagból készült! Okos gondolat.
Ami plussz, hogy a jelzõ zászló is a tartozékok között van, ráadásul a zászlórúd olyan szorosan illeszkedik, hogy nem lehet véletlenül elehagyni.
A futót könnyû összerakni, - én dobozban vettem meg - a hátsó kereket érdemes szétszedni, mert zsír nem sok volt benne, ráadásul a kónusz is szoros volt. A kerék radiális fûzése jó!

Negatívum, hogy az utánfutó forgáspontja gyenge mûanyaggal van elkészítve - csapágyazás gyanánt. Ez a 2000 km-alatt gyakorlatilag megsemmisült! Zsírozhattam én, de hiába, nem bírja a strapát. Ha kihasználájuk a teljes terhelést, akkor ennyit sem bírna.
Ezt tuningolni kell, mondjuk görgõs csapágyat kell betenni alulra-felülre, megerõsített házba.
A feszítõ rudat - ami összehúzza a futó forgáspontját - rövidebbre kell vágni. Az A.M Bringában Zoli erre már elõre külön felhívta a figyelmememt! Mégegyszer köszi! Ja, ez arúd nekem klasszul elgörbült a túra végére, szóval a 42 kg-os összsûlyt bajosan viselné el hosszabb távon! Ez javításra szorul!!!

Én a nagy súly miatt már elõre vettem egy 2,3-as külsõt, de végül is nem tettem fel. 2,2 barra fújtam a kereket és ezzel klasszul gurult, és még rugózott is! Nem kellett külsõt cseréléni.
A szerelvény:
http://picasaweb.goo...845503723504402

A túra:

A túra pedig, nos mivel nem rekuval teljesítettem, így rövidre fogom.
Otthonról - Dömsödrõl indulva - Aggtelekig az Északi-közép hegységben tekeregtünk. A negyedik napon Aggtelekrõl átruccantunk Tátra Lomnicra. Itt béreltünk egy házat. A tátrában bringával - és egy esõs napon pedig gyalog - csavarogtunk. Innen átruccantunk Zakopanéba. Itt barátok vártak már, akikkel két nap múlva tovább mentünk Krakkóba. Itt pihiztünk egy napot, séta - nosztalgiáztam :D - jókat ettünk, stb...
Inne jött a leghosszabb etap, Rzeszóvig. Ez kelti irányba van, hiszen az egyik cél a Dukla-hágó volt, arra akartunk Szlovákiába visszajutni. Lubatowa következett, ami nincs messze Rzeszóvtól, de mi jókora vargabetûvel jutottunk el oda, így 130 km-t tettünk meg. Ezt követõen a Dukla-hágón átmentünk Szlovákiába. Itt három napot csavarogtunk. Megéri! Nagyon szép tájak várnak mindenkit, és számunkra meglepõ volt, hogy milyen közvetlenek és segítõkészek az emberek.
Innen a Zemplén felé vettük az irányt, és inne már ismert útvonalakon csavarogva jutottunk haza.
Röviden ennyi.

#12828
Zéta

Zéta

    vendég

  • fórumtag
  • 140 posts
Sziasztok!

Zsizsi! Te nemrégiben vettél egy utánfutót, írnál néhány gondolatot arról hogy vált be túrád soránl a járgány? Ja, és a túrádról sem tudunk semmit azonkívül, hogy elmentél, és megérkeztél! :)

#12829
zsizsi

zsizsi

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,939 posts
Pupuhoz csatlakozva:
- a rekunál is ugyan olyan fontos szerepet kap a helyes, megfelelõ méretre történõ beállítás, mint a hagyományos kerékpárnál
- valóban, szokni és szoktatni kell
- összességében a fekvõbringa kevésbé terheli a felsõ testet (ezt már ezerszer leírták), ellenben - nekem - a farizmaimat dolgoztatta meg rendesen
- nekem 12 évesen síbaleset miatt térdsérülés, ami mai napig kísért. Rekunál még nem jött elõ soha.
- és végül, napi 250-270 km meg sem kottyan rekuval. Hagyományos bringával, ugye...
Szóval nem kell itt senkinek a rosszat, az anyagi érdekekhez fûzõdõ vélemény nyilvánítást feltételezni senirõl.
Ki kell próbálni, használni és ennyi.

kit23tian!

Ha ezt tudom, hogy kinnt lesztek...
Tudom, sokan elcsépelték, de a lányok - is - jól mutatnak a bringákon!
Tudtok élni!!! :D
Végre kipróbáltál egy Nazca rekut csomagokkal is!?

#12830
Zéta

Zéta

    vendég

  • fórumtag
  • 140 posts
Pupu Te ilyen vagy? Képes vagy átlagosan havi 700 km-et tekerni csak azért, hogy meggyõzz néhány száz potenciális reku vásárlót arról, hogy nem árt a térdnek a fekvõ bicaj? Ráadásul 30 éve edzésnaplót vezetsz, hogy alá tudd támasztani a 2008-as érvelésed? Ezt nevezem elõrelátásnak! :) Komolyra fordítva a szót! Véleményem szerint a terhelés nem fokozottabb, csak más jellegû! Az, hogy ez a jelleg kinek a térdére milyen hatással van az abszolút alkati dolog. Az én esetemben ez úgy volt, hogy a rendetlenkedõ térdem miatt az egész tavalyi bringás szezont kénytelen voltam kihagyni, az idén (már rekuval) közel 3000 km-et tettem meg közel három hónap alatt és semmi gond a térdemmel, pedig a horvát túra hegyei elég jól kikérdezték õket. A hagyományos bicajról rekura történõ átállás közben volt egy folyamatos érzésem, állandóan gyengének, fáradtnak éreztem a térdeimet, de ez néhány hét elteltével elmúlt. Gondolom nekem ennyi idõ kellett a térd izmoknak a megerõsödésre. De tényleg úgy van, hogy ezt mindenkinek magának kell eldöntenie, kipróbálnia, elvégre ez nem egy új bûnözési hullám, melynek folyamán rekumbensre kényszerítünk embereket. :) Megkérdõjelezni, kételkedni, véleményt nyilvánítani pedig csak olyan embernek van joga aki mindkét kerékpárral ment már néhány ezer kilométert. Szerintem. Én hiszek neked! :)

#12831
Pupu

Pupu

    újonc

  • fórumtag
  • 1 posts
Fekvõkerékpározással kapcsolatos cikkeim nyomán valaki felvetette, hogy az ilyen bringa fokozottan/másképp terheli a térdizületet, miként azt az Ambringa bolt hozzáértõ eladója, Sala is megerõsítette – Pupu (ez vagyok én) viszont hallgat róla, mert „kilóra megvették”. A vélekedés okán nem érzek sértettséget (nyilván nem ismer engem az illetõ), viszont rámutatnék néhány józan szempontra.

Becsületességet nem kötelezõ feltételezni, de hadd kérjem, hogy legalább fakírnak ne nézzenek! Még ha, anyagi elõnyért, írnék is szépítõen a rekukról, vagy hallgatnék el negatívumokat, az talán már nem feltételezhetõ, hogy ferdítéseim alátámasztására mentem 13 hónap alatt 9400 km-t a Challenge Hurricane géppel (közel 30 éve folyamatosan vezetett edzésnaplómat és fekvõbringás GPS-nyomvonalaimat komoly érdeklõdésre szívesen megmutatom)... Ennyi önkínzást nem lehetne, és egyetlen kereskedõnek sem érné meg lefizetni! Fogadjátok el, hogy azért járok fekvõbringával, és azért váltam lelkes apostolává, mert (legalábbis nekem) nagyon jól beválik túrázásra, és rengeteg örömöt szerez. Semmiféle térdizületi vagy egyéb problémát sem okozott – míg hagyományos országúti bringán és montin sokat szenvedtem. Ettõl másnak még okozhat térdbántalmat, ez egyéni adottságok kérdése.

Ha még ezek után is tamáskodna valaki, csak egyet javasolhatok: menjünk egyszer együtt biciklizni, és gyõzõdjön meg saját maga az állításaim helyességérõl!

#12832
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 posts
Az szerintem a optima rhino FS az amit te kinéztél. ...:(

Talán ez segít nagyságrendileg az árban :

http://www.futurecyc...id=48&Itemid=71

-------------------------------------------


Volna egy kerdesem!Nezegetven az Optima trike-ok ajanlatatt,a rhino-ra vetettem szemet,de a full telos valtozatra,ami fent jelenik meg a reklamkepen,sregen(ferden)egy sziklan.Ellenben a termekbemutatonal ezt a tipust nem talaltm meg,meg az arlistaban sem(lehet,hogy nem tudtam kibongeszni az arlistabol az arat?).Most megis van full telos rhino eladoban vagy nincsen?



#12833
zilo_b33

zilo_b33

    vendég

  • fórumtag
  • 36 posts
Volna egy kerdesem!Nezegetven az Optima trike-ok ajanlatatt,a rhino-ra vetettem szemet,de a full telos valtozatra,ami fent jelenik meg a reklamkepen,sregen(ferden)egy sziklan.Ellenben a termekbemutatonal ezt a tipust nem talaltm meg,meg az arlistaban sem(lehet,hogy nem tudtam kibongeszni az arlistabol az arat?).Most megis van full telos rhino eladoban vagy nincsen?

#12834
csiga papa

csiga papa

    vendég

  • fórumtag
  • 63 posts
Csináltam egy tetõtartót a rekumhoz:

http://www.bacchetta...tType=6&apage=1

#12835
csiga papa

csiga papa

    vendég

  • fórumtag
  • 63 posts
Na ja, én csak aszfalton járok rekuval. Fogtam már kátyút 40 feletti sebességnél, hát, valóban elég ijesztõ dolog.

#12836
csiga papa

csiga papa

    vendég

  • fórumtag
  • 63 posts
pista04

Szép munka. Ez igen!

#12837
pista04

pista04

    újonc

  • fórumtag
  • 7 posts
Sziasztok!

Már tavasszal elkészült a két új reku és közel 1500 km-es tesztelésen estek át. Én inkább elszöszmötöltem velük, szerintem nagyon megérte és jóval könnyebbek lettek mint az elsõ próbálkozásom.



Itt vannak a képek:
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

#12838
Zéta

Zéta

    vendég

  • fórumtag
  • 140 posts

Zéta le a kalappal elõttetek, ez tényleg igazi férfidolog volt:clap:
A rántotthús nélkül nem is biztos hogy sikerül:)

Köszön(jük)öm szépen! Rekuval sokkal kellemesebb túrázni, még a hegyi terep ellenére is. Ha montival mentem volna, még mindig lennének ülési nehézségeim. Soha többé montit! :)

#12839
muminpapa

muminpapa

    újonc

  • fórumtag
  • 2 posts
Zéta le a kalappal elõttetek, ez tényleg igazi férfidolog volt:clap:
A rántotthús nélkül nem is biztos hogy sikerül:)

#12840
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 posts
Akkor miért nem már ilyen, ezzel nem kell annyit szöszmötölni és ez a legpofonegyszerûbbnél is egyszerûbb...;) ??? :

http://www.bikeroute...iftwoodBent.jpg



Meg is építette egy kollega a "legpofonegyszerûbb" rekut. Nekem baromira tetszik!
http://www.bentrider...ead.php?t=42185
Talán a következõm ilyen lesz?..