Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)

- - - - -

  • Please log in to reply
13414 replies to this topic

#12721
csiga papa

csiga papa

    vendég

  • fórumtag
  • 63 posts
csanya,

ismered az X=N+1 képletet...

ahol
X: a szükséges rekuk száma
N: a rendelkezésre álló rekuk száma
:-)

#12722
csanya

csanya

    vendég

  • fórumtag
  • 18 posts
Jaj ne tedd ezt velem. Eddig is kétségek gyötörtek, hogy jól választottam-e a Hurricane-nal....mindig is tetszett a Challenge Trike. Most vehetek egy olyat is?!-) Vagy becseréled a Hurricane-t egy Trike-ra?

#12723
Murla

Murla

    vendég

  • fórumtag
  • 188 posts
Lazacnak:
Valóban, rekunál fontos, hogy a nadrág szára zárt legyen, különben ilyenek elõfordulhatnak... Én vagy futógatyát, vagy összehúzható/tépõzárazható aljú rövid vagy hosszú nadrágokat hordok szinte mindig fekvõhöz. Hasonló a szitu a szemüveggel is, mivel anélkül a bogarak sûrûn tiszteletüket teszik az ember szemében, ami nagy sebességnél különösen nem kellemes tud lenni!
A kutyák szerintem éjszaka mindenre ingerülten tudnak reagálni. Engem nappal is kergetett már meg a Bükkben az út menti bokorból kiugró kutyafalka, szerintem akkor produkáltam életem leggyorsabb rekus sprintjét! :-) Szerencsére éppen enyhe volt csak az emelkedõ és nem sokáig tudták tartani a tempómat, bár nagyon sokkal tovább nekem sem ment volna... Egyébként az alacsonyabb rekukra idegesebbek, úgy vettem észre.

Csiga papának:
Ebben teljesen igazad van. Nem véletlenül van például a Greenspeed GTO-n 81 sebesség, szükségem volt már mindegyikre. Ez a tadpole-ok egyik nagy elõnye, hogy szinte bármennyi csomaggal fel lehet menni velük szinte bármilyen emelkedõre, csak áttétel kérdése a dolog.

#12724
lazac

lazac

    vendég

  • fórumtag
  • 145 posts
Üdv.

Gondoltam megosztom a téma iránt érdeklõdõkkel legújabb élményemet, aminek megszerzésére fekvõbringa nélkül nem lett volna esélyem:

Esztergomba mentünk, az ottani Critical Mass-re, és olyan jó idõ lett akkor Vasárnap reggelre, hogy a méhek s darazsak igen nagy számban rajzottak körös-körül. Nem túl lezser, de nem is "tapadós" térdnadrágban voltam, kb. 30km/ó felett kezdett buggyosodni csak a szára, amit nem is tûrtem vissza, mert a tempó kényelmes, nézelõdõs volt.

A bringaúton, mikor a legnagyobb szembeforgalommal találkoztunk, berepült egy darázs a lábamhoz, és 3-4 helyen körben a combomon megcsípett, mire meg tudtam állni, és tenni valamit. Ami biztos, hogy utána frissebb voltam, mint valaha... :)

Még emelni is sikerült...
Posted ImagePosted Image

Kezdem azt hinni, hogy az állatok a rekumbens ellen vannak. Munkába pl. azért nem járok vele többek között, mert kutyák kergettek meg a semmi közepén éjjel hazafelé jövet, a legelsõ ilyen célú utamnál.

#12725
csiga papa

csiga papa

    vendég

  • fórumtag
  • 63 posts
Köszi Murla,

hasznos volt a válasz. Azért gondolkodom egy trájkon, mert igen szeretek hegységekben túrázni. (Fõleg Alpok, Dolomitok.) Elsõre a nehéz trájk éppen ellenjavallt lehetne a hegyek közé, azonban ez korántsem biztos. Ugyanis a hosszú, meredek, szûk szerpentineken felfelé a megpakolt, kétkerekû rekut nem érzem biztonságosnak. Egyrészt az egyensúlyozás is "kunszt", másrészt, 15% felett, ha odalépek a pedálnak, a gépem emelgeti az orrát. Kevés a súly az elején.

A trájkon meg akár 3 km/h sebességgel is mászhatok. Néhány esetben már jól jött volna...

#12726
Murla

Murla

    vendég

  • fórumtag
  • 188 posts

Trájkosok,

hogy áll a trike a magyar, kátyús, vacak utakhoz?


Elõrebocsájtom, hogy az általam rekukkal megtett km-ek legalább 80%-át merev gépekkel tettem meg... Vagyis nekem alapból az a véleményem, hogy még a hazai utakon se kell feltétlenül teló. Van persze olyan út (sajnos nem kevés), melyen azért hasznos tud lenni, ezt elismerem, illetve tudom. A kérdésedre rátérve:
Egy trike esetében probléma, hogy nehezebb, sõt sokszor lehetetlen kikerülni mindhárom kerékkel a kátyút, vagy az útegyenetlenséget, ezért sûrûbben szembesülünk az utak minõségével. Viszont ezt meg lehet azért szokni. Engem leginkább a velomobilnál zavart a merev trike alap, mivel ott a felépítményt az úthibák rendesen meggyötörték. A hátsó telós trike-ok már útbarátabbak, mivel a kátyúk többségét a két elsõ kerék közé véve a hátsó teló sokat tud tompítani. Ha viszont ez a módszer nem segít, akkor jó az össztelós trike. Az ilyenek viszont eddig túlságosan nehezek voltak, ami a normál használatot megkeserítették. Ráadásul a kanyarban is bizonytalanabbak voltak az össztelósok. Most viszont a német HP-Velotechnik kijött a Scorpion gépének össztelós verziójával, mely egy mérnöki remekmû, az Eurobike-on díjat is kapott. Link itten van hozzá
Mindössze 17! kg, összecsukható, ezért könnyen szállítható, a kanyarstabilitásról pedig stabilizátorrúd gondoskodik. McPherson jellegû elsõ telókkal alakították ki, ilyet eddig csak a velomobilokhoz alkalmaztak a fekvõknél tudtommal. Még ugyan nem kapható ez a modell, de 2009 elején már lesz nálunk belõle a boltban.
És hogy kell-e ilyen?
Egy elv szerint, a legegyszerûbb a legjobb. Minél bonyolultabb egy szerkezet, annál könnyebben elromolhat rajta valami. Innen nézve a legjobb egy merev tadpole, mint bármelyik Greenspeed, vagy a Challenge Concept. Nekem ezek beváltak, szezonban nem volt vele igazán gondom (szezonon kívül, télen pedig a Greenspeed GTO-ra épített velomobilnál szívtam sokszor a fogam egy-egy nagyobb zökkenõnél...), legfeljebb a tényleg ócska utakra csak spd-vel mentem és lassabban, óvatosabban haladtam. Aki tehát nem eleve telópárti (márpedig Te is merev kétkerekûvel nyomod), azoknak a merev trike-okat bátran merem ajánlani.
Tény viszont, hogy a fent nevezett Scorpion fs engem is elgondolkoztatott. (Arra talán burkolatot is jobb lenne építeni.) Ugyan eddig még csak az Eurobike-on tudtam kipróbálni, de ott nagyon tetszett. Ezért is fogunk tartani belõle, amint lehet!

#12727
zsizsi

zsizsi

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,939 posts
Kérdés, milyen trike?
Racing, avagy túra?
Elõbbi vacakul - kerék/váz nem szereti, de ez nem újdonság, rugózás zéró - utóbbinak meg se kottyan, /Greenspeed GTO úgy 170-180 kg-val terhelhetõ/.
Van arany középút, azt hiszem a Challenge Trike pont ilyen.
ps.: vagy csak nekem tetszik túlzottan! :)

#12728
csiga papa

csiga papa

    vendég

  • fórumtag
  • 63 posts
Trájkosok,

hogy áll a trike a magyar, kátyús, vacak utakhoz?

#12729
csiga papa

csiga papa

    vendég

  • fórumtag
  • 63 posts
Ne foglalkozz a görgõk ellenállásával! Az összes veszteség 0,5%-a mondjuk. A bicajod nem versenygép. Tekerjed, túrázgass vele, stb! Fogadd el olyannak, amilyen! Sokat javítani nem tudsz rajta.

Aztán, ha összeáll a következõ terv, és a szükséges anyagiak is rendelkezésre állnak, ezt elbontod, amazt megépíted. Ez ennek a sora.

#12730
motyoo

motyoo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 689 posts
"könnyûfutású görgõ": stoki, a görkorikerék, amit használok szerintem megfelel a kritériumaidnak (bár kicsit puha ez a gumi anyag, végleges megoldásnak szerintem majd valami danamid görgõ lesz mindkét oldalán görkori csapágyakkal)

"láncvezetés eredeti hajtómûvel": ennek igazából semmi akadálya. Nem tudom elõnye lenne-e, hogy kisebb lesz a görgõk miatt okozott ellenállás. Tõletek kérdezem, kisebb lesz-e? Hátránya azon túl, hogy alacsonyabbra kerül a ground clearance (túlélhetõ), az, hogy a boom állítása nehézkesebbé válik, mert a láncfeszítõ nem tudja kompenzálni a lánchossz változását. Persze berakhatok egy + láncfeszítõt elõre is...

"teló alatti láncvezetés": igen, volt ilyen alternatíva, de egyszerûbbnek tûnt a hagyományos módszer a villaváll fölött. Így megmarad a lehetõség arra is, hogy 26-os kereket rakjak az elejébe, mondjuk nem vennék mérget arra, hogy ez valaha is meg fog történni... Igazából a feszített oldal "töredezettségmentesítése" volna a cél, a villaszárak között meg amúgy is csak visszafelé jönne a lánc. Úgy emlékszem azért is lett elvetve, mert nagyon nagyot kellene oldal-irányban kanyarodnia a láncnak, hogy a vilavállak közé, középre lehessen vezetni (csak így lehet rendesen elfordítani a kormányt).

#12731
langferi

langferi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 348 posts
Ha a teló nyaka alatt vezeti át a "lyukon" ? Korábbi posztokban volt ilyesmi leírva rajzolva, mint alternatíva, az nem jött be? Igaz akkor is kellenek görgõk.
langferi alias SzomjasFeri
Lazán, faszán, igazán!
http://piacter.bikem...500&ppuser=2602

#12732
csiga papa

csiga papa

    vendég

  • fórumtag
  • 63 posts
Beleérne a lánc a telóba.

#12733
langferi

langferi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 348 posts

Tegnap Murla már megkezdte, most minden érdeklõdõt arra kérek, hogy vessen egy pillantást a szuperoptimális(nak vélt) láncvezetésemre, és bátran köpködje meg, mondja el jó/rossz véleményét, tanácsát!
Dánkesõn!


Nézegetve a képeket, nem lenne optimálisabb, visszatenni az eredeti monoblokkot, arra rá a lánoldali "hajtókar" (hajtókar levágva, csak a lánctányérok) és azt hajtanád meg elsõdlegesen arról meg indulna egy másik lánc hátra. Így a pogo is ki lenne elvileg küszöbölve, meg talán egyenesebbek lennének a láncvonalak.
langferi alias SzomjasFeri
Lazán, faszán, igazán!
http://piacter.bikem...500&ppuser=2602

#12734
csiga papa

csiga papa

    vendég

  • fórumtag
  • 63 posts
motyoo,

amilyen lusta vagyok, jobb szeretnék egy kész, elsõkerékhajtányt kipróbálni :-)

#12735
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 posts

Stoki: Mit értesz "könnyûfutású görgõ" alatt?


...jó csapágyazású görgõre gondoltam...

...pl. a visszalánc futására nekem ezek beváltak :

http://www.bbbparts....ges/pulleys.jpg

#12736
motyoo

motyoo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 689 posts

motyoo,
az jutott eszembe, hogy át kéne építened a gépedet elsõkerékhajtásúra.
Annál egyszerûbb láncvezetés nincs.


ambringás srácoknak van ilyen házi gyártású cruzbike kit szerû átalakítójuk, sztem bármikor odaadják Neked egy próba erejéig.

#12737
motyoo

motyoo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 689 posts

motyoo lánc nyomvonal

Hja kérem, én megmondtam. De neked kellett az össztelós reku... Ne búsulj, nem ismerek egyetlen olyan rekuépítõt se, aki évek múltán is az elsõ gépével jár. Most tettem fel egy képet az én második rekumról a honlapomra. Nézz rá! Kb. egy évet tekertem vele. Aztán van egy alagutas fénykép is ott, a harmadikról. Azzal már 3 évig jártam, mielõtt szétvágtam.

Remélem fellelkesítettelek :-)


Amikor a(z elõször vélt) finishez közeledtem a mostani géppel, már én is rájöttem, hogy nem ez lesz az utolsó építményem. A hátsó rugózás amúgy fantasztikusan komfortos, igyekszem majd nem lemondani errõl - majd elválik, hogy sikerül-e, talán jövõre...

#12738
csiga papa

csiga papa

    vendég

  • fórumtag
  • 63 posts
motyoo,

az jutott eszembe, hogy át kéne építened a gépedet elsõkerékhajtásúra. Adnék ez esetre egy monti hátsó vázháromszöget meg egy merev villát, ajándékba. Illetve kipróbálásért cserébe :-)

Annál egyszerûbb láncvezetés nincs.

#12739
motyoo

motyoo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 689 posts
Stoki: Mit értesz "könnyûfutású görgõ" alatt?

#12740
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 posts

Kiválóan sikeredett a fejtámlám!


Miért nem furkáltad meg egy picit ??? Könnyebb lenne... ;)