Jelentkezz be Regisztrálj

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)
#12721
Posted 2008. October 04. - 05:56

ismered az X=N+1 képletet...
ahol
X: a szükséges rekuk száma
N: a rendelkezésre álló rekuk száma
:-)
#12722
Posted 2008. October 03. - 21:50

#12723
Posted 2008. October 03. - 21:16

Valóban, rekunál fontos, hogy a nadrág szára zárt legyen, különben ilyenek elõfordulhatnak... Én vagy futógatyát, vagy összehúzható/tépõzárazható aljú rövid vagy hosszú nadrágokat hordok szinte mindig fekvõhöz. Hasonló a szitu a szemüveggel is, mivel anélkül a bogarak sûrûn tiszteletüket teszik az ember szemében, ami nagy sebességnél különösen nem kellemes tud lenni!
A kutyák szerintem éjszaka mindenre ingerülten tudnak reagálni. Engem nappal is kergetett már meg a Bükkben az út menti bokorból kiugró kutyafalka, szerintem akkor produkáltam életem leggyorsabb rekus sprintjét! :-) Szerencsére éppen enyhe volt csak az emelkedõ és nem sokáig tudták tartani a tempómat, bár nagyon sokkal tovább nekem sem ment volna... Egyébként az alacsonyabb rekukra idegesebbek, úgy vettem észre.
Csiga papának:
Ebben teljesen igazad van. Nem véletlenül van például a Greenspeed GTO-n 81 sebesség, szükségem volt már mindegyikre. Ez a tadpole-ok egyik nagy elõnye, hogy szinte bármennyi csomaggal fel lehet menni velük szinte bármilyen emelkedõre, csak áttétel kérdése a dolog.
#12724
Posted 2008. October 03. - 18:08

Gondoltam megosztom a téma iránt érdeklõdõkkel legújabb élményemet, aminek megszerzésére fekvõbringa nélkül nem lett volna esélyem:
Esztergomba mentünk, az ottani Critical Mass-re, és olyan jó idõ lett akkor Vasárnap reggelre, hogy a méhek s darazsak igen nagy számban rajzottak körös-körül. Nem túl lezser, de nem is "tapadós" térdnadrágban voltam, kb. 30km/ó felett kezdett buggyosodni csak a szára, amit nem is tûrtem vissza, mert a tempó kényelmes, nézelõdõs volt.
A bringaúton, mikor a legnagyobb szembeforgalommal találkoztunk, berepült egy darázs a lábamhoz, és 3-4 helyen körben a combomon megcsípett, mire meg tudtam állni, és tenni valamit. Ami biztos, hogy utána frissebb voltam, mint valaha...

Még emelni is sikerült...


Kezdem azt hinni, hogy az állatok a rekumbens ellen vannak. Munkába pl. azért nem járok vele többek között, mert kutyák kergettek meg a semmi közepén éjjel hazafelé jövet, a legelsõ ilyen célú utamnál.
#12725
Posted 2008. October 03. - 07:46

hasznos volt a válasz. Azért gondolkodom egy trájkon, mert igen szeretek hegységekben túrázni. (Fõleg Alpok, Dolomitok.) Elsõre a nehéz trájk éppen ellenjavallt lehetne a hegyek közé, azonban ez korántsem biztos. Ugyanis a hosszú, meredek, szûk szerpentineken felfelé a megpakolt, kétkerekû rekut nem érzem biztonságosnak. Egyrészt az egyensúlyozás is "kunszt", másrészt, 15% felett, ha odalépek a pedálnak, a gépem emelgeti az orrát. Kevés a súly az elején.
A trájkon meg akár 3 km/h sebességgel is mászhatok. Néhány esetben már jól jött volna...
#12726
Posted 2008. October 03. - 00:56

Trájkosok,
hogy áll a trike a magyar, kátyús, vacak utakhoz?
Elõrebocsájtom, hogy az általam rekukkal megtett km-ek legalább 80%-át merev gépekkel tettem meg... Vagyis nekem alapból az a véleményem, hogy még a hazai utakon se kell feltétlenül teló. Van persze olyan út (sajnos nem kevés), melyen azért hasznos tud lenni, ezt elismerem, illetve tudom. A kérdésedre rátérve:
Egy trike esetében probléma, hogy nehezebb, sõt sokszor lehetetlen kikerülni mindhárom kerékkel a kátyút, vagy az útegyenetlenséget, ezért sûrûbben szembesülünk az utak minõségével. Viszont ezt meg lehet azért szokni. Engem leginkább a velomobilnál zavart a merev trike alap, mivel ott a felépítményt az úthibák rendesen meggyötörték. A hátsó telós trike-ok már útbarátabbak, mivel a kátyúk többségét a két elsõ kerék közé véve a hátsó teló sokat tud tompítani. Ha viszont ez a módszer nem segít, akkor jó az össztelós trike. Az ilyenek viszont eddig túlságosan nehezek voltak, ami a normál használatot megkeserítették. Ráadásul a kanyarban is bizonytalanabbak voltak az össztelósok. Most viszont a német HP-Velotechnik kijött a Scorpion gépének össztelós verziójával, mely egy mérnöki remekmû, az Eurobike-on díjat is kapott. Link itten van hozzá
Mindössze 17! kg, összecsukható, ezért könnyen szállítható, a kanyarstabilitásról pedig stabilizátorrúd gondoskodik. McPherson jellegû elsõ telókkal alakították ki, ilyet eddig csak a velomobilokhoz alkalmaztak a fekvõknél tudtommal. Még ugyan nem kapható ez a modell, de 2009 elején már lesz nálunk belõle a boltban.
És hogy kell-e ilyen?
Egy elv szerint, a legegyszerûbb a legjobb. Minél bonyolultabb egy szerkezet, annál könnyebben elromolhat rajta valami. Innen nézve a legjobb egy merev tadpole, mint bármelyik Greenspeed, vagy a Challenge Concept. Nekem ezek beváltak, szezonban nem volt vele igazán gondom (szezonon kívül, télen pedig a Greenspeed GTO-ra épített velomobilnál szívtam sokszor a fogam egy-egy nagyobb zökkenõnél...), legfeljebb a tényleg ócska utakra csak spd-vel mentem és lassabban, óvatosabban haladtam. Aki tehát nem eleve telópárti (márpedig Te is merev kétkerekûvel nyomod), azoknak a merev trike-okat bátran merem ajánlani.
Tény viszont, hogy a fent nevezett Scorpion fs engem is elgondolkoztatott. (Arra talán burkolatot is jobb lenne építeni.) Ugyan eddig még csak az Eurobike-on tudtam kipróbálni, de ott nagyon tetszett. Ezért is fogunk tartani belõle, amint lehet!
#12727
Posted 2008. October 01. - 21:27

Racing, avagy túra?
Elõbbi vacakul - kerék/váz nem szereti, de ez nem újdonság, rugózás zéró - utóbbinak meg se kottyan, /Greenspeed GTO úgy 170-180 kg-val terhelhetõ/.
Van arany középút, azt hiszem a Challenge Trike pont ilyen.
ps.: vagy csak nekem tetszik túlzottan!

#12728
Posted 2008. October 01. - 13:06

#12729
Posted 2008. October 01. - 11:27

Aztán, ha összeáll a következõ terv, és a szükséges anyagiak is rendelkezésre állnak, ezt elbontod, amazt megépíted. Ez ennek a sora.
#12730
Posted 2008. October 01. - 10:53

"láncvezetés eredeti hajtómûvel": ennek igazából semmi akadálya. Nem tudom elõnye lenne-e, hogy kisebb lesz a görgõk miatt okozott ellenállás. Tõletek kérdezem, kisebb lesz-e? Hátránya azon túl, hogy alacsonyabbra kerül a ground clearance (túlélhetõ), az, hogy a boom állítása nehézkesebbé válik, mert a láncfeszítõ nem tudja kompenzálni a lánchossz változását. Persze berakhatok egy + láncfeszítõt elõre is...
"teló alatti láncvezetés": igen, volt ilyen alternatíva, de egyszerûbbnek tûnt a hagyományos módszer a villaváll fölött. Így megmarad a lehetõség arra is, hogy 26-os kereket rakjak az elejébe, mondjuk nem vennék mérget arra, hogy ez valaha is meg fog történni... Igazából a feszített oldal "töredezettségmentesítése" volna a cél, a villaszárak között meg amúgy is csak visszafelé jönne a lánc. Úgy emlékszem azért is lett elvetve, mert nagyon nagyot kellene oldal-irányban kanyarodnia a láncnak, hogy a vilavállak közé, középre lehessen vezetni (csak így lehet rendesen elfordítani a kormányt).
#12731
Posted 2008. October 01. - 10:13

#12732
Posted 2008. October 01. - 10:04

#12733
Posted 2008. October 01. - 09:51

Tegnap Murla már megkezdte, most minden érdeklõdõt arra kérek, hogy vessen egy pillantást a szuperoptimális(nak vélt) láncvezetésemre, és bátran köpködje meg, mondja el jó/rossz véleményét, tanácsát!
Dánkesõn!
Nézegetve a képeket, nem lenne optimálisabb, visszatenni az eredeti monoblokkot, arra rá a lánoldali "hajtókar" (hajtókar levágva, csak a lánctányérok) és azt hajtanád meg elsõdlegesen arról meg indulna egy másik lánc hátra. Így a pogo is ki lenne elvileg küszöbölve, meg talán egyenesebbek lennének a láncvonalak.
#12734
Posted 2008. October 01. - 08:45

amilyen lusta vagyok, jobb szeretnék egy kész, elsõkerékhajtányt kipróbálni :-)
#12735
Posted 2008. September 30. - 18:10

Stoki: Mit értesz "könnyûfutású görgõ" alatt?
...jó csapágyazású görgõre gondoltam...
...pl. a visszalánc futására nekem ezek beváltak :
http://www.bbbparts....ges/pulleys.jpg
#12736
Posted 2008. September 30. - 13:51

motyoo,
az jutott eszembe, hogy át kéne építened a gépedet elsõkerékhajtásúra.
Annál egyszerûbb láncvezetés nincs.
ambringás srácoknak van ilyen házi gyártású cruzbike kit szerû átalakítójuk, sztem bármikor odaadják Neked egy próba erejéig.
#12737
Posted 2008. September 30. - 13:48

motyoo lánc nyomvonal
Hja kérem, én megmondtam. De neked kellett az össztelós reku... Ne búsulj, nem ismerek egyetlen olyan rekuépítõt se, aki évek múltán is az elsõ gépével jár. Most tettem fel egy képet az én második rekumról a honlapomra. Nézz rá! Kb. egy évet tekertem vele. Aztán van egy alagutas fénykép is ott, a harmadikról. Azzal már 3 évig jártam, mielõtt szétvágtam.
Remélem fellelkesítettelek :-)
Amikor a(z elõször vélt) finishez közeledtem a mostani géppel, már én is rájöttem, hogy nem ez lesz az utolsó építményem. A hátsó rugózás amúgy fantasztikusan komfortos, igyekszem majd nem lemondani errõl - majd elválik, hogy sikerül-e, talán jövõre...
#12738
Posted 2008. September 30. - 13:47

az jutott eszembe, hogy át kéne építened a gépedet elsõkerékhajtásúra. Adnék ez esetre egy monti hátsó vázháromszöget meg egy merev villát, ajándékba. Illetve kipróbálásért cserébe :-)
Annál egyszerûbb láncvezetés nincs.
#12739
Posted 2008. September 30. - 13:42

#12740
Posted 2008. September 30. - 07:33
