Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
13414 hozzászólás a témában

#6841
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás

Jövõhét végén nem lesz valami találka a Hõsökön megint?Pesten leszek most egy jó darabig és megnéznék még egy pár gépet, és ha lehetséges, ki is próbálnék még egy párat :)


Egyenlõre nincs jelentkezõ, de ha Pesten leszel, keress meg! Nyomhatunk egy kanyart, legalább kipróbálod az össztelóst is.

Urak a hosszú hétvégén egy tali? Annyit már tudok, hogy Levinek csak a hétfõ jó, én inkább a szombatra vagy a vasárnapra szavaznék, de nincs halaszthatattlan dolgom hétfõn sem. :)

#6842
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás
Tanár Úr!
Érdemes lenne még egyszer megvizsgálni a lánc-lánckerék kompatibilitást. Nagyon meg tudja tréfálni az embert! Amikor hajtod, figyeld meg hol és hogyan "alakul" ki az ugrás? Abból lehet következtetni a hibára.

#6843
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.496 hozzászólás
tanárur semmi reszelés proba?
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#6844
szelvesz

szelvesz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 329 hozzászólás

:)
Ez is egy megoldás a lényeg, hogy nem kell kilométer hosszú bowden. (szerintem meg egyáltalán bowden.;))


A #6565-ben írtam h nem az agyváltós kerékkel próbáltuk elsõre - akkor az még nem volt befûzve - hanem egy régi Picasa Web Albums - szelvesz - Tandem Trike monti ill. Picasa Web Albums - szelvesz - Tandem Trike outi kerékkel.
Ha ránagyítasz látszik is a sok kicsi lánckerék.
:)
Na, ezért kellett és még nem vettem le.

#6845
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 hozzászólás
:)
Ez is egy megoldás a lényeg, hogy nem kell kilométer hosszú bowden. (szerintem meg egyáltalán bowden.;))
...

#6846
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.496 hozzászólás
minek aza sok macera egy 10centis bovden darab a fejével az álitocsavaron átfüzve és már álithato is a válto ahova csak akarod.
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#6847
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 hozzászólás
Igen ez megvan, csak a bebowdenezést nem értem. Tök felesleges. Neked csak a láncfeszítés kell a hátsó láncváltó funkciójából. Be kell állítani a beállító H/L csavarokkal fixre pontosan az egy szál lánckerékre és kész. Persze erre a gyári csavarok nem alkalmasak ezeket ki kell cserélni (szerintem rozsdamentes) pl. imbusz csavarokra. A gyári hossz sem stimmel, hosszabbat kell vásárolni és akkor beljebb lehet tolni a váltó síkját. Valójában az egyik csavar játszik csak az amelyik a rugóerõvel ellentétesen dolgozik. Abból kell kellõen hosszabb. Én a váltóimon a csavarokat kicseréltem már ilyen hosszabb csavarra, lényegesen jobb minõségû csavarok és a rozsdától sem kell már tartanom, emellett, ha nem tudom útközben a láncot megjavítani közel a lánckeréksor (nálad ugye ilyen nincs) közepére be tudom állítani a váltót (ez viszont nálad meg jól jönne).
...

#6848
szelvesz

szelvesz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 329 hozzászólás

ja tominak igaza van az ütközö csavart tekerd ki ha nem elég a vikatarto fülön kicsit reszelj vagy flexel szedjélle abol a részböl ahol az álitocsavar felfekszik 1-2mm csak annak elégnek kel lenie


Majd ezt is kipróbálom. Másik váltófület kell felhegeszteni, mert ennek a csavarhoz ütközõ része teljesen szét van nyalva, görbe... kukába való. Lehetne egyenesíteni, ráhegeszteni egy kicsit aztán kireszelni a felfekvést, de nem érdemes minden szart feltenni, mert csak a kínlódás van. Ilyenekkel már (a sok ideiglenes megoldással) már rengeteg idõ ment el.

#6849
pcsongor

pcsongor

    vendég

  • fórumtag
  • 224 hozzászólás
megvolt életem elsõ fekve tekerése...percekig ültünk némán a kocsiban haverral akivel mentem, majd ennyit tudtunk mindketten kinyögni:
"Mi a faszt csináltunk eddig..." illeteve "hát csinálok egy ilyet, az tuti" :D
két gépet próbáltunk, Wariarot gépét és a Chilit, mindkettõ élmény volt :)

Jövõhét végén nem lesz valami találka a Hõsökön megint?Pesten leszek most egy jó darabig és megnéznék még egy pár gépet, és ha lehetséges, ki is próbálnék még egy párat :)
Az LWB-t meg hagyom a fenébe....:)

#6850
szelvesz

szelvesz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 329 hozzászólás

Én arra gyanakszom, hogy gyenge a láncfeszítõ rugója. ...

Még tegnap megpróbáltam kézzel folyamatosan erõsen feszítve tartani, akkor is ugrik. Sõt hátrafelé tekerve is.

a boom-mal megfeszíteni a láncot ...

Hátul nincs boom, csak láncfeszítõvel oldható meg.

#6851
szelvesz

szelvesz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 329 hozzászólás

A másik. Nem teljesen értem, hogy miért van bebowdenezve a hátsó váltó, ha csak egy lánckereket kell kiszolgálnia ???

Elsõként egy garázsban éppen található racsnis kereket használtunk próbára ahhoz kellet, másrészt ez egybõl megoldja a láncfeszítést is, felveszi a középen lévõ 3as hajtómûnél a láncfelesleget.

#6852
motyoo

motyoo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 689 hozzászólás

Te már láttad élõben a gépet én csak fényképen. De nem úgy van kialakítva a masina, hogy elöl (Csillánál) több lánckerék van ? Akkor mindenképpen kell valahol egy láncfeszítõ és logikus, hogy az egy hátsó váltó legyen, mert azt készen lehet kapni és nem kell barkácsolni.Picasa Web Albums - szelvesz - Tandem Trike

Nem végleges megoldásnak javasoltam a hátsó váltó eltávolítását, csak a lánc-ugrási probléma megtalálására, hogy szûkítsük/kizárjuk a potenciális hibaforrásokat. Amúgy ha hátsó váltó nélkül nem ugrana a lánc, akkor egy láncfeszítõt be lehet rakni bárhova, nem kell feltétlenül a hátsó kerékhez!

#6853
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 hozzászólás
Te már láttad élõben a gépet én csak fényképen. De nem úgy van kialakítva a masina, hogy elöl (Csillánál) több lánckerék van ? Akkor mindenképpen kell valahol egy láncfeszítõ és logikus, hogy az egy hátsó váltó legyen, mert azt készen lehet kapni és nem kell barkácsolni.http://picasaweb.goo...722201646615970
...

#6854
motyoo

motyoo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 689 hozzászólás
Én arra gyanakszom, hogy gyenge a láncfeszítõ rugója. Próbáljátok meg a hátsó váltó nélkül:
1. ledobni a váltót
2. kiszedni a láncból
3. a boom-mal megfeszíteni a láncot
4. próba
Így ráadásul még több fogaskeréken is fel fog feküdni a lánc, két legyet egy csapásra!

Ha így már nem ugrik, akkor lehet tovább próbálkozni: erõsebb rugóval, illetve ahogy az elõttem szólók javaslták, "elõbbre döntöt" láncfeszítõvel.

#6855
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 hozzászólás
Tanár Úr ! A lánckerékhez közeli görgõ helyzetét próbálnám meg a lánckerékhez közelebb hozni a láncot jobban rávezetni alulról a lánckerékre. Ehhez - ha jól emlékszem - azzal a kis állítócsavarral kell játszani, ami ott van a váltótartó fülének tövében. Finoman kell vele játszani, mert hamar elnyalódik a feje.

A másik. Nem teljesen értem, hogy miért van bebowdenezve a hátsó váltó, ha csak egy lánckereket kell kiszolgálnia ???
...

#6856
peter1001

peter1001

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 615 hozzászólás

Újabb problémában kérem segítségeteket: Eddig mindennemû lánc-lánckerék kombináció esetén ugrik a lánc. Azt még értettem h egy régi akármilyen kerék racsniján egy akármilyen lánc megugrik (kivéve persze a racsni 2-3 legnagyobb kerekét), de h új lánckerekek, új lánccal felkapják a láncot, majd jókora reccsenéssel ugrik helyére a lánc, azt már nem. A lánckerék és lánc "látszólag" kompatibilis - kiszerelve a lánc tökéletesen felfekszik - vastag fogaskerék az S7-esen vastag lánccal, vagy vékony fogaskerék KMC 8-as lánccal, azt már nem értjük h akkor miért ugrik. Állványon elõre-hátra pörgetve is néha látszik, de terhelés alatt borzalmas. Fõleg ha már ketten is tekerjük. A probléma egyértelmûen terhelésfüggõ. Próbáltam a láncfeszítõnek használt váltó kanalával jobban feszíteni a láncot de ez sem segített. Láncot nem dobja le, a feszítõnek használt váltó biztosan jól van beállítva. A terelõ görgõ pontosan a lánckerékre vezeti a láncot. A láncvonat nem tartom "túl rossznak"
Picasa Web Albums - szelvesz - Tandem Trike


Lompi bátyámnál lesz a megoldás, a váltó fülét elõrébb tenni, hogy több fogba kapaszkodjon a lánc. Hozzáteszem zsír új racsni (shimano), új hajtómû(nónév) és új lánc(KMC) kombinációnál én is jártam így a montival. Ha jobban odatapostam neki, reccsent és fogat ugrott. Egy darabig (kb 2-300 km) kímélõbben hajtottam utánna beállt, és már nem volt gond hegymenetben sem.

#6857
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.496 hozzászólás
ja tominak igaza van az ütközö csavart tekerd ki ha nem elég a vikatarto fülön kicsit reszelj vagy flexel szedjélle abol a részböl ahol az álitocsavar felfekszik 1-2mm csak annak elégnek kel lenie
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#6858
Tom2

Tom2

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 652 hozzászólás

Tanár ur talán ha a válto fül kicsit elöréb lenne ugy hogy a lánc egy teljes u alakban fuson?


vagy vágás nélkül ha elfér:
http://img0.tar.hu/t.../92415729.jpg#3

:)

#6859
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.496 hozzászólás
Tanár ur talán ha a válto fül kicsit elöréb lenne ugy hogy a lánc egy teljes u alakban fuson?
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#6860
szelvesz

szelvesz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 329 hozzászólás
Újabb problémában kérem segítségeteket: Eddig mindennemû lánc-lánckerék kombináció esetén ugrik a lánc. Azt még értettem h egy régi akármilyen kerék racsniján egy akármilyen lánc megugrik (kivéve persze a racsni 2-3 legnagyobb kerekét), de h új lánckerekek, új lánccal felkapják a láncot, majd jókora reccsenéssel ugrik helyére a lánc, azt már nem. A lánckerék és lánc "látszólag" kompatibilis - kiszerelve a lánc tökéletesen felfekszik - vastag fogaskerék az S7-esen vastag lánccal, vagy vékony fogaskerék KMC 8-as lánccal, azt már nem értjük h akkor miért ugrik. Állványon elõre-hátra pörgetve is néha látszik, de terhelés alatt borzalmas. Fõleg ha már ketten is tekerjük. A probléma egyértelmûen terhelésfüggõ. Próbáltam a láncfeszítõnek használt váltó kanalával jobban feszíteni a láncot de ez sem segített. Láncot nem dobja le, a feszítõnek használt váltó biztosan jól van beállítva. A terelõ görgõ pontosan a lánckerékre vezeti a láncot. A láncvonat nem tartom "túl rossznak"
Picasa Web Albums - szelvesz - Tandem Trike