Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)

- - - - -

  • Please log in to reply
13414 replies to this topic

#6861
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,496 posts
a lényeg saonak tetem fel a képet az egyszerüátétel modositás miatt :) az ö gépén nemlenne utba semminek a megoldás. és neki forditva kéne megoldani mégbedig nem gyorsitora hanem lasab átételnek a hegy menet miatt

Nem melékesen sikterepen használhatná gyorsito átételnek is dombos turákon pedig 2 perc alatt lasito átétel lesz belöle
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#6862
Tom2

Tom2

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 652 posts

I...burkolt hanyatgépek nem a hétköznapi használatra épültek. Szerencsés esetben kiemelt íveken kell tekerniük (kormányszögkitérés minimális) és még a nagy áttételeket is (talán) van lehetõségük kitekerni. Ha jól emlékszem a szélárnyékos csúcs kétszáz fölött, a szóló meg százhatvan körül van...
...Ez egy idomos pályagép, ami idom nélkül is alkalmas a fotózásra...
Idommal még pályára is, de hétköznapi használatra?


Teljesen jól látod :)
egyetlen elõnye és célja a nagy végsebesség kitekerése emberi pedálfordulattal. A kanyarvétel inkább "döntve" mint fordulva.
:)

#6863
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts

:P :P

a sebességmániás burkolatos gépekben rendszeresen alkalmazott áttétel technika bebebeeeee
:)

Igen, ott legalább nem látni...
Ízlések-pofonok! De nekem ennek ellenére sem tetszik. Néha a kevesebb, több! Ugyan ezen okból nem tudtam értékelni Rohloffhoz vagy DD-hez kapcsolt hármas hajtómûvet. 3x14 vagy 3x3x9. Minek? Mennyi ebbõl a ténylegesen használható fokozat és mennyi az átfedés? Hol marad ilyenkor a grammániás szemlélet?

Nekem a láncvezetés nyerte + a teccésemet.

A kéttengelyes láncvezetés jó megoldás a pogózásra, hátsókerékhajtás esetén.
Pici fejetekben modellezétek le a következõ szituációt: A képen látható áttételi fokozatban a Parabellum tulajdonosa fordul jobbra. Jé, összeérnek a láncok! Na jó akkor forduljon balra, hát nem beleér a térde a gömbcsuklóba, És ehhez mégcsak nem is kell nagy kormányszög kitérés.
Tisztelettel érdeklõdnék, hogy egyébként kinek férne el itt ebben a dzsumbujban a lába. (Motyoonak biztosan nem, de valszeg sokunkat szintén zavarna)
A Tomi által említett burkolt hanyatgépek nem a hétköznapi használatra épültek. Szerencsés esetben kiemelt íveken kell tekerniük (kormányszögkitérés minimális) és még a nagy áttételeket is (talán) van lehetõségük kitekerni. Ha jól emlékszem a szélárnyékos csúcs kétszáz fölött, a szóló meg százhatvan körül van...

Talán mert így iszonyat széles határok között állítható a kormány és a hajtómû pozícíója is, úgy nézem láncbontás nélkül is.


Nos, erre már utaltam az elõbb. A hajtómû hossza valóban állítható, nem jobban mint általában, és nem jobban mint amennyire a lánc engedi. Ez egy rövid, két feszítõvel is ellátott láncvonal. Szerintem még 10 cm-et sem enged...
A kormány viszont hoszban nem állítható. A stucnival tudsz babrálni és ennyi.

Tomi adta a megoldást! Ez egy idomos pályagép, ami idom nélkül is alkalmas a fotózásra...
Idommal még pályára is, de hétköznapi használatra?

#6864
Tom2

Tom2

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 652 posts

Jól átgondolt, a végletekig leegyszerûsített konstrukció! :)
....


:P :P

a sebességmániás burkolatos gépekben rendszeresen alkalmazott áttétel technika bebebeeeee
:)
pl:
http://www.recumbent...train2008_4.jpg
The Recumbent Bicycle and Human Powered Vehicle Information Center
:)

#6865
peter1001

peter1001

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 615 posts
Szerintem az egész szép. Eleinte ilyen állású biciklit szerettem volna, de túrázni , meg forgalomba kimenni vele, szerintem túl alacsony. Ahogy nézem kb 30 centin ül a fószer. Nem tudom mennyire virít ki az aszfaltból.
Na meg aztán valaki rábeszélt a lengõorrúra:)

#6866
Sinbiciklis

Sinbiciklis

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 256 posts

Jól átgondolt, a végletekig leegyszerûsített konstrukció! :)
Remélem, értékelitek a szarkazmust... A kormányzást percekig néztem, de még most sem értem miért jó így?


Nekem a láncvezetés nyerte + a teccésemet.

#6867
peter1001

peter1001

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 615 posts

Jól átgondolt, a végletekig leegyszerûsített konstrukció! :)
Remélem, értékelitek a szarkazmust... A kormányzást percekig néztem, de még most sem értem miért jó így?


Talán mert így iszonyat széles határok között állítható a kormány és a hajtómû pozícíója is, úgy nézem láncbontás nélkül is. Amúgy kimondottam tetszik a masina a maga túlbonyolítottságával együtt is. Figyeld az ülést! Azt is oda állítja ahova szeretné. És ránézésre egy alacsony költségvetésû egyedi(!!!) gép. Na errõl beszéltem! Méh teleprõl csodát tenni! Le a kalappal a készítõje elõtt !

#6868
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts

Feltöltött kép

Jól átgondolt, a végletekig leegyszerûsített konstrukció! :)
Remélem, értékelitek a szarkazmust... A kormányzást percekig néztem, de még most sem értem miért jó így?

#6869
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,496 posts
sao egy menetes racsnival brutál átételt tudc megvalositani szinte semi pénzért valahogy igy Feltöltött kép
csak neked a lánc feszitöd hejére kellene feltenni egy kerékagy nak a menetes részét és arra a racsit de a racsnibol a körmöket kikell szedni
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#6870
peter1001

peter1001

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 615 posts
Sao!
A hátsó villarészrõl tegyél már fel képet amin az egész villa látszik! Milyen járgányból lett átmûtve?

#6871
motyoo

motyoo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 689 posts
sao, én is nagyon sokat szarakodtam ezen a kérdésen a nyár elején. Vess egy pillantást erre a blogbejegyzésre, hátha merítesz belõle ötletet! Bár a nagyja már itt is elhangzott, talán nem rossz egy összefüggõ írásban is átolvasni.

#6872
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 posts
Még mindig nem értem az egyik felét.:)

Azt írod, hogy a terved az, hogy ne kézzel rakosgasd a láncot. Én a képeken egy fix lánc"feszítõt" látok, ami igyekszik felvenni a felesleges láncot akkor amikor a kisebb hajtómû lánckereken van a lánc.

Játsszuk le :

1, Kis hajtómû lánckereken van a lánc, jön a lejtõ kapcsolni kellene a középsõ, vagy a nagy lánckerékre.
2, Használod az elsõ láncterelõt és tolod a láncot a nagy hajtómû lánckerékre.
3, és hirtelen valami történik, nevezetesen semmi, mert a fix lánc"feszítõtõl" nem lehet feltolni a nagy hajtómû lánckerékre a láncot.

Mi a megoldás ?

Leszállni a biciklirõl, meglazítani a hátsó kerék csavarjait, vagy a FIX (!) lánc"feszítõ" csavarját, engedni a láncon, vagy ahogy eddig volt kihagyni a lánc"feszítõt" a játékból. KÉZZEL átrakni a láncot, meghúzni a csavarokat és folytatni az utat.

Konkluzió :
Most már tudod használni mindegyik lánckereket (elöl három), de még mindig kézi macerával.

Milyen költségekkel jár, ha mégsem a kézi macerával kellene ezt megoldani ?
Venni kell egy elsõ láncterelõt.
Venni kell bowdenezést és váltókapcsolót a terelõhöz.
Venni kell hozzá (mert ezt is meg szeretnéd változtatni) egy számodra megfelelõ hajtómûvet.
Venni kell egy hátsó láncváltót, ami rugalmasan fel tudja venni a felesleges láncmennyiséget (ehhez bowdenezés nem kell, mert a váltási funkciójára nincs szükség)

Ahogy ezekre a tételekre ránézek nem sokkal jössz ki kevesebbõl, mint egy 7-es agyváltóval, ami sokkal egyszerûbb megoldás, profibb, karbantartásilag kevésbé problémás (poros alföldni utak), plusz 1 sebességed lenne, egyenletesebb elosztással, egyenes láncvonallal. Azaz a mi bölcs Reku papának tézisei ismételten visszaköszönnek.

Írtad, hogy sokszor van kis pénzed és ritkán egybe több. És ha összerakosgatod ? Ha a jelenlegi agyváltót, szépen rendbe téve eladod nem sokkal kell kiegészíteni ahhoz, hogy kapjál egy lényegesen jobb és használhatóbb megoldást. SZERINTEM.
...

#6873
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts
Indulnom kell, majd találkozunk holnap Csabán...

#6874
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts
Levigyem?

#6875
pcsongor

pcsongor

    vendég

  • fórumtag
  • 224 posts

De! Én Békésszentandrásra. Menni kell a telekre, dolog van! [/B]


Én ott lakom :) Békésszentandráson is, meg telken is :)

#6876
sao

sao

    vendég

  • fórumtag
  • 189 posts

Ami nekem meg Isukának van 30-42-52-es Altrix hajtómû, mind a három tányérja csavarokkal cserélhetõ. Majd megnézem az MTB-men is a Shimi 22-32-42-es hajtómûvet hogy cserélhetõ-e. Azt tudom hogy a nagy tányér ott is csavarokkal cserélhetõ mert ahhoz meg is van régóta a csere tányér, de a többire most nem emlékszem a bringa meg nem itt van hogy megnézzem.
Más téma: országúti kéttányéros hajtómûveknél elterjedt a 34-50-es hajtómû. ott is pont akkora az ugrás mint a 32-48 között. Ha azt viszi akkor talán ezt is érdemes lenne kipróbálni.


De jó, hogy ezt megírtad, akkor úgy néz ki, 16 fognyi ugrást mégis lehet kivitelezni. Ennek örülök, mert akkor mégiscsak érdemes ezen gondolkodnom. Most már csak a hogyant kell kitalálnom. :)
Köszönöm.

#6877
sao

sao

    vendég

  • fórumtag
  • 189 posts

De! Én Békésszentandrásra. Menni kell a telekre, dolog van! Aztán délután átgurulok Gyulára (gyûjteni kell a kilométereket még a festés elõtt). De ezek közül egyik sem metszi a Hõsök terét.
Ellenben a jövõ héten? Háromnapos ünnep! Szombat vagy vasárnap egy meeting? Hasonló a múlthetihez?

Kit érdekelne? :)


Engem is érdekelne, de akkor pont nem jó. A következõ hetekben?
Úgyse lesz hó, memmontam! :)

#6878
sao

sao

    vendég

  • fórumtag
  • 189 posts

Tök értetlen vagyok. :)
Most van neked egy 3-as agyváltód. Ebbõl szeretnél egy 3-as agyváltót + 3 lánckereket, azaz 9 sebességet ? A láncváltást hogyan oldod meg ? Kézzel pakolod, vagy van már elsõ váltód (hátsó az kell...) (én úgy emlékszem agyváltóhoz való láncod van. Az szélesebb, mint a 8-as nem tudom kompatibilis-e ? Ezekre azért kérdezek vissza, mert van egy emlékképem a bringádról és arra nem emlékszem, hogy volt-e rajta elsõ váltó. Ha nem volt és nincs azt is meg kell venni, költség szempontjából újabb tétel...)
Ha a fenti eset áll fenn, miért nem nézed meg az agyváltó lánckerék fogszámának csökkentésének, növelésének lehetõségét is és azzal való játszadozást. 16,18,19(?!),20,21(?!),22 lánckereket lehet kapni kb. 300-500 forintért a cseréje pofon egyszerû. (pár hónapja csináltam ilyet és 20 éve az agyváltós kempingemnél is így tuningoltunk)

...ha megakadsz a számolgatásban szívesen segítek...

(Elõször ki kell számolni a meglévõt és meg kell fogalmazni a célt, amit már megtettél /csak még nálam nem állt össze a kép/)


Van, igen a 3 sebességes agyváltó. 20 fogú lánckereket adtak hozzá, ami 3/32-es, tehát a többsebességes lánchoz való. Ennek örömére azonnal 3 sebességes hajtómûvet is szereltem fel. Kézzel áttevõs volt eddig, de mivel tettem fel hátra láncfeszítõt, ezért most már rendes váltóval is tudnám váltogatni, nem kézzel átfûzögetni.
Így nézett ki eddig:
Feltöltött kép
és kis lánckeréken:
Feltöltött kép
tehát kézzel átfûzõs volt. Na ez kényelmetlen is, bár csak hegymenetben kellett használni, de akkor a leghátráltatóbb, ugye.
A hátsó lánckerék cseréjén én is gondolkodtam, mert valóban az a legegyszerûbb, hálistennek felénk nem árulnak a dögök 24 fogút, ami a váltós lánchoz jó lenne, csak az 1/8-oshoz, az meg nem passzol a láncomhoz, és a hajtómû lánckerekeihez sem. Nem is baj, így utólag, mert akkor minden fokozatot egyforma arányban csökkentene le, én pedig azt szeretném, ha a felsõbb fokozatok (mármint itt az elsõ váltóé) kisebb mértékben csökkennének, mint a legalsó.
Elsõ váltóm, ami a láncot átrakja még nincs, de ha beballagok a bótba, lesz.

Ja, igen, a 3X3 sebesség csak látszatra 9, valójában csak 5 hasznos, valódi sebességfokozat, mert átfedik egymást a fokozatok, mert az áttételi arányok kb. ugyanazok az agyváltón és a hajtómûn is.
Ha viszont volna 22-es legkisebb és 48-as legnagyobb lánckerék egy hajtómûre szerelve, akkor 6 hasznos, valóban különbözõ sebességfokozat lenne, és ami még hasznosabb, 3,9-es végsõ áttételt érnék el, a jelenlegi háromszoros helyett. Az sokat jelentene hegymenetben.
De még a 44-32-22-es hajtómûvel is 3,6-os lenne ez az arány.

#6879
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 posts

De! Én Békésszentandrásra. Menni kell a telekre, dolog van! Aztán délután átgurulok Gyulára (gyûjteni kell a kilométereket még a festés elõtt). De ezek közül egyik sem metszi a Hõsök terét.
Ellenben a jövõ héten? Háromnapos ünnep! Szombat vagy vasárnap egy meeting? Hasonló a múlthetihez?

Kit érdekelne? :)


Engem. :) De nem tudok menni, mert dolgozom.
...

#6880
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts
De! Én Békésszentandrásra. Menni kell a telekre, dolog van! Aztán délután átgurulok Gyulára (gyûjteni kell a kilométereket még a festés elõtt). De ezek közül egyik sem metszi a Hõsök terét.
Ellenben a jövõ héten? Háromnapos ünnep! Szombat vagy vasárnap egy meeting? Hasonló a múlthetihez?

Kit érdekelne? :)