Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
13414 hozzászólás a témában

#6821
sao

sao

    vendég

  • fórumtag
  • 189 hozzászólás

Dehogy basztatlak a magam véleményét formáltam meg, ahogyan eddig is tettem mindig. Most már mindent értek, mert a végére pontosan kifejtetted és hogy megmaradjon a szimpátia inkább most elhagyom a részletes válasz adást. Ha Te úgy gondolod jó ez a vonal, mindenképpen haladj ezen az úton, õszintén szívbõl kívánom, hogy sikerüljön. (Sosem ércelõdtem azon, ha valaki nem milliomos, mert vallom, hogy kellõ érzékkel és kevés szerszámozással is lehet nagyot alakítani, ha valaki kellõen kitartó és az igényességre fogékony. A végeredmény a fontos és a véleményeimet mindig a végeredményre fókuszálva fogalmazom meg és ezt teszem a jõvõben is.)

De ne hagyd el a részletes válaszadást, mert ha technikai dolog, akkor nemcsak én, hanem mindenki kíváncsi rá. Ha viszont nem arról, hanem hozzáállási dologról van szó, hát arra mindig lesz egy kis házikályimpám, idõnként Mukk is akad, állok elébe! Szerintem egy kocsmai, beszélgetés, vagy itt a tanyai danolás (ha már csípjuk egymást) többet hoz, mint egy virtuális pofozkodás...
:)

#6822
sao

sao

    vendég

  • fórumtag
  • 189 hozzászólás

Sao!
A hátsó villarészrõl tegyél már fel képet amin az egész villa látszik! Milyen járgányból lett átmûtve?

Masszimum ezt a képet tudom most átküldeni, mert a fényképgyártó masina mehhalt. Ki tudod nagyítani, csak kttints rá.
Feltöltött kép
Egy dupla-hátsóteleszkópos BMX volt az alap, Mohától kaptam, mert fantáziát láttam benne, Moha meg bennem. :)
Szerintem találkozhattál effajta Biomixxel, nemcsak dupla hátsó teló, hanem duplavállas elsõ teleszkóp is volt néki. DOBFÉKKEL!!! A dobfékes tengelyeket Feri már kérte vissza, de nem adom. Az én binyómba nem fér, de akkora fantázia van benne, hogy irigyen visszatartom...
Nos, a hátsó traktus ugyan 20"-es binyóé, de 30X15-ös zártszelvénnyel megtoldottuk, hogy a 26-os kerék beleférjen. Az eredeti keréktengely kb. azon a távolságon volt, ahol most a kontrafék biztosítócsavarja van.Lacinak nem kis munkája, Kispacinak nem kis lelkesedése, nekem (a saját lelkesedésemen kívûl) nem kis agyalásom fexik ebben a hátsó villában (monnyuk, az egész binyóban is). Van már azóta eredeti, 26"-os gyári ruganyos hátsó traktus, itt hányódik az udvarban, de nincs szívem lecserélni, õ, a barkácsvilla a mi gyermekünk. Majd a T-tringába, abba jó lesz a gyári...

#6823
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 hozzászólás
Dehogy basztatlak a magam véleményét formáltam meg, ahogyan eddig is tettem mindig. Most már mindent értek, mert a végére pontosan kifejtetted és hogy megmaradjon a szimpátia inkább most elhagyom a részletes válasz adást. Ha Te úgy gondolod jó ez a vonal, mindenképpen haladj ezen az úton, õszintén szívbõl kívánom, hogy sikerüljön. (Sosem ércelõdtem azon, ha valaki nem milliomos, mert vallom, hogy kellõ érzékkel és kevés szerszámozással is lehet nagyot alakítani, ha valaki kellõen kitartó és az igényességre fogékony. A végeredmény a fontos és a véleményeimet mindig a végeredményre fókuszálva fogalmazom meg és ezt teszem a jõvõben is.)
...

#6824
sao

sao

    vendég

  • fórumtag
  • 189 hozzászólás

Még mindig nem értem az egyik felét.:)

Azt írod, hogy a terved az, hogy ne kézzel rakosgasd a láncot. Én a képeken egy fix lánc"feszítõt" látok, ami igyekszik felvenni a felesleges láncot akkor amikor a kisebb hajtómû lánckereken van a lánc.

Játsszuk le :

1, Kis hajtómû lánckereken van a lánc, jön a lejtõ kapcsolni kellene a középsõ, vagy a nagy lánckerékre.
2, Használod az elsõ láncterelõt és tolod a láncot a nagy hajtómû lánckerékre.
3, és hirtelen valami történik, nevezetesen semmi, mert a fix lánc"feszítõtõl" nem lehet feltolni a nagy hajtómû lánckerékre a láncot.

Mi a megoldás ?

Leszállni a biciklirõl, meglazítani a hátsó kerék csavarjait, vagy a FIX (!) lánc"feszítõ" csavarját, engedni a láncon, vagy ahogy eddig volt kihagyni a lánc"feszítõt" a játékból. KÉZZEL átrakni a láncot, meghúzni a csavarokat és folytatni az utat.

Konkluzió :
Most már tudod használni mindegyik lánckereket (elöl három), de még mindig kézi macerával.

Milyen költségekkel jár, ha mégsem a kézi macerával kellene ezt megoldani ?
Venni kell egy elsõ láncterelõt.
Venni kell bowdenezést és váltókapcsolót a terelõhöz.
Venni kell hozzá (mert ezt is meg szeretnéd változtatni) egy számodra megfelelõ hajtómûvet.
Venni kell egy hátsó láncváltót, ami rugalmasan fel tudja venni a felesleges láncmennyiséget (ehhez bowdenezés nem kell, mert a váltási funkciójára nincs szükség)

Ahogy ezekre a tételekre ránézek nem sokkal jössz ki kevesebbõl, mint egy 7-es agyváltóval, ami sokkal egyszerûbb megoldás, profibb, karbantartásilag kevésbé problémás (poros alföldni utak), plusz 1 sebességed lenne, egyenletesebb elosztással, egyenes láncvonallal. Azaz a mi bölcs Reku papának tézisei ismételten visszaköszönnek.

Írtad, hogy sokszor van kis pénzed és ritkán egybe több. És ha összerakosgatod ? Ha a jelenlegi agyváltót, szépen rendbe téve eladod nem sokkal kell kiegészíteni ahhoz, hogy kapjál egy lényegesen jobb és használhatóbb megoldást. SZERINTEM.


Most akkor én nem értem, mit nem értesz.
Nagyon jól végigjátszottad a folyamatot. Elõször úgy gondoltam, a háromfokozatú agyváltó elegendõ is lehet, de -biztos ami biztos alapon- feltettem a háromsebességes hajtómûvet is. Mellé KÉZI átfûzést, és azt hittem, ezzel minden oké.
!!!DE!!! Jött a !!!DE!!! Szeretem a Mátrát, ezért az elsõ túránk oda vitt. Ott aztán kiderült, hogy Moha hozott láncszétszedõt, és nem fölöslegesen. Gondolt arra, amire én nem, hogy kell majd nekem a 28 fogú hajtómût is használnom, és kellett is. Még így is volt tolóüzemmód. Ezután beiktattam még egy patentszemet, két láncszemre, hogy ne kelljen láncszétugrató. De kevés nyomatékot ad a 28 fog, 22 jobb lenne.
Azt a saját szemeddel láttad, hogy a láncnyúlás miatti láncledobálás mekkora kellemetlenség, és nem utolsósorban a túratársak szopatása (szégyelltem is magam), és Lompi jól jegyezte meg, "a láncfeszítõt mér' nem tetted már föl?" Mert megvolt már, még a kis lánckerekek is hozzá, csak péntek éjszaka már nem volt idõm rá.
De már felbarkácsoltam, nem kis reszelgetés után, de akkor már szeretném, ha megfelelõ nyomatékot biztosító áttételekkel társulna ez a dolog.
Itt jött elõ a kérdés, mert az agyváltóm 1,84 nyomatékáttétalt biztosít, a "trekking" (48-38-28)hajtómû pedig 1,71-et. Összesen 3,14. (Hm... ez kb a PÍ... Csányi Lajos ezt hogy nemszerette...:) ) Kevés. ha a legkisebb 28 helyett 22 lenne, akkor 3,99 lenne az összáttétel, ami nagyon sokat hozna.
De te ezt vágod, csak elvesztél a részletekben.
Abban tökre igazad van, egy hétsebességes agyváltó meghozná az elsõ hajtómûvel társulva azt az eredményt, amire vágyom, de hát ami van a konyhán, abból kell fõzni. Ha van a háromfokozatúm, és ugyancsak háromfokozatú, de átalakított hajtómûvel mindezt jól meg lehetne oldani, akkor mi az akadály? Az, hogy nem emeriken mód buy-ni kívánok, hanem a megoldást, a házilag megvalósíthatót keresem? De hát az emeriken is, ha 20 dollárnál drágább a bótba a cserélendõ alkatrész, akkor bizony megpróbálja megbarkácsolni, és szarik buy.

Kérdéseid:
Milyen költségekkel jár, ha mégsem a kézi macerával kellene ezt megoldani ?
1, Venni kell egy elsõ láncterelõt
2, Venni kell bowdenezést és váltókapcsolót a terelõhöz.
3, Venni kell hozzá (mert ezt is meg szeretnéd változtatni) egy számodra megfelelõ hajtómûvet.
4, Venni kell egy hátsó láncváltót, ami rugalmasan fel tudja venni a felesleges láncmennyiséget (ehhez bowdenezés nem kell, mert a váltási funkciójára nincs szükség)
Válaszok:
1, Az elsõ megválaszolva, veszek, mert olcsóbb, mintha megcsinálom.
2, Bowden szintúgy.
3, A hajtómû volt az igazi kérdés, Benjami megválaszolta, hogy érdemes barkácsolni, mert 16 fognyi ugrást meg szoktak mások is csinálni.
4, Hátsó váltó van, azzal kezdtem a kérdést. Két óra reszelgetés volt, de most áll, mint Katiban a gyerek. Persze, feszítõként, nem váltóként funkcionál.

No, ennyi. Kreatívan megoldandó dolgokról van szó, nem érthetetlen vágyakról. Nem életvezetési tanácsokat kérek, tudom én, hány doboz cigarettát kell megvennem, és hány kispénzbõl lesz egy nagy. Technikai fórum lenne ez, vagy mi a szösz, nem annak kéne metszõdnie, mekkora cigarettázós csóró vagyok.
Amikor találkoztunk, igazán szimpatikus embernek ismertelek meg, ugye most is csak basztatsz?

#6825
sao

sao

    vendég

  • fórumtag
  • 189 hozzászólás

a lényeg saonak tetem fel a képet az egyszerüátétel modositás miatt :) az ö gépén nemlenne utba semminek a megoldás. és neki forditva kéne megoldani mégbedig nem gyorsitora hanem lasab átételnek a hegy menet miatt

Nem melékesen sikterepen használhatná gyorsito átételnek is dombos turákon pedig 2 perc alatt lasito átétel lesz belöle


No, ezzel a megoldással valóban csak a húzó tapadása szabhatna határt az emelkedõ legyõzéséhez. És az a meccs sincs még lejátszva, lehet, hogy ez a szisztéma lesz a nyerõ.
Jó elhelyezéssel Szélvészéknek is hasznos lehetne. Akár lépésben, akár normál biciklis-sebességgel lehet hajtani. Egy T-tringán pláne jól elfér, és azt a pár fontnyi plusz súlyt jól ellensúlyozhatja a kötélpáya érzés :)
Nekem is a T-tringa az álmom, és ott az összes, azon elférõ, használható megoldást figyelem, és a csonthéj mögött megtartom.

#6826
sao

sao

    vendég

  • fórumtag
  • 189 hozzászólás

Szenzációs lehetõséget kínálok most Önnek!

- ha nincs ideje rá
- ha úgy érzi káros hatással van Önre
- ha ma még vezetni akar
- ha még nem próbálta
- ha a szülõk nem engedik
- ha egyszerûen csak másnak akarna fizetni egy italt
- vagy ha nem akar szenvedni a másnapossággal járó kellemetlenségekkel

BERÚGOK ÖN HELYETT!
Nem kell mást tennie, csak átutalnia azt az összeget, amit az ivásra
fordítana és én vállalom, hogy a teljes összeget eliszom!

Az utalásnál a közleményhez írja oda, hogy: berúg
HA SÜRGÕS, HÁZHOZ MEGYEK
:D


Mer mér nem tennapelõtt tetted e kedves közleményed közkinccsé? Így -az ajánlatod hiányában- tegnap, Aerostar széjjelbombázás közben szíves segítséged nélkül kellett, igen nagy bánatunkra, elpusztítani egy üveg Mukkot, meg egynéhány sört. Fájdalmas volt, no. Ma meg a nagynéném házikályimpájával kellett megbirkóznom. ha tudtam volna, hogy e fáradalmakat más is felvállalja, megfogadtalak volna!

#6827
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 hozzászólás

Elsõként egy garázsban éppen található racsnis kereket használtunk próbára ahhoz kellet, másrészt ez egybõl megoldja a láncfeszítést is, felveszi a középen lévõ 3as hajtómûnél a láncfelesleget.


Itt arra gondoltam, hogy hátul van csak 1 lánckerék. Ha csak láncfeszítõ funkcióval bír (magának a hátsó váltónak nem kell mûködnie, nem kell kapcsolnia, csak feszítenie) nem kell a bebowdenezés, csak egy kis trükk, amit már leírtam.
...

#6828
motyoo

motyoo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 689 hozzászólás
Nálam azóta finomodott picit a beállítás, most már nagyobb részen fekszik fel a lánc.
Feltöltött kép
De sosem ugrott a lánc, egyik fogaskeréken sem, egyik váltóbeállításnál sem!

#6829
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.496 hozzászólás
a jobb oldali volt a hunyo remélem lácik a külömbség Feltöltött képFeltöltött kép
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#6830
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.423 hozzászólás
Az egysebességes lánc és lánckerék is különbözik a többsebességestõl. Keverni nem ildomos.
Ha ez rendben, akkor jön a láncvonal ellenõrzése, majd a feszességé. (A kopás persze mindenek elõtt...)
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#6831
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.496 hozzászólás
ja igy volt a lánc és a fogaskerék nem volt kompatibilis anak a lánckeréknek is hasonloan ijen modulja volt mint a tanár úréké midjárt csinálok képet ha megtalálom
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#6832
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás
Anno mi is szembesültünk egy hasonló problémával és azonnali megoldásként a láncfeszítõ pozícióján változtattunk, de
Feltöltött kép
emlékezetem szerint ez csak kevés javulást hozott. A végleges eredményt a lánc és fogaskerék cseréje hozta. (vagy az már az össztelósnál volt?) Az Alfi láncfeszítõ eleve csak a 9-est engedi be. Ehhez kellett a megfelelõ fogaskereket feltenni. Ezen semmilyen váltássegítõ hókusz-pókusz nincs, de azóta is kiválóan mûködik.
Lompi erre hogy emlékszel?

#6833
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.496 hozzászólás
a fog modul a képszerint ojan furcsának tünik
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#6834
szelvesz

szelvesz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 329 hozzászólás

tanár úr elég érdekes az a fog kialakítás a trikéden nézd meg motyoét kissé más nem?

miben érdekes?
persze más, láncfelszedõ bemarás is van rajta és még?
ha "csak" ennyi akkor veszek 1 másik fogaskereket - csak tudjam h milyet

#6835
pcsongor

pcsongor

    vendég

  • fórumtag
  • 224 hozzászólás
Szenzációs lehetõséget kínálok most Önnek!

- ha nincs ideje rá
- ha úgy érzi káros hatással van Önre
- ha ma még vezetni akar
- ha még nem próbálta
- ha a szülõk nem engedik
- ha egyszerûen csak másnak akarna fizetni egy italt
- vagy ha nem akar szenvedni a másnapossággal járó kellemetlenségekkel

BERÚGOK ÖN HELYETT!
Nem kell mást tennie, csak átutalnia azt az összeget, amit az ivásra
fordítana és én vállalom, hogy a teljes összeget eliszom!

Az utalásnál a közleményhez írja oda, hogy: berúg
HA SÜRGÕS, HÁZHOZ MEGYEK
:D

#6836
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.496 hozzászólás
tanár úr elég érdekes aza fog kialakitás a trikéden nézdmeg motyoét kissé más nem?
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#6837
benjami

benjami

    vendég

  • fórumtag
  • 133 hozzászólás

Egyenlõre nincs jelentkezõ...

Bár szombat->vasárnap éjjel dolgozom de csak az óraátállítás környékén, így elvileg nekem is jó.

#6838
szelvesz

szelvesz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 329 hozzászólás

Tanár Úr!
Érdemes lenne még egyszer megvizsgálni a lánc-lánckerék kompatibilitást. Nagyon meg tudja tréfálni az embert! Amikor hajtod, figyeld meg hol és hogyan "alakul" ki az ugrás? Abból lehet következtetni a hibára.


Egyfolytában ezen agyalok. Biztos vagyok benne h nem a váltótest elhelyezkedése a ludas. Az outimon rövidebb íven fekszik fel a lánc mégsem ugrik, Motyoo gépénFeltöltött kép pedig alig haladja meg a felfekvés a 90 fokot. Mégsem hallottam h ugrana. Szerintem is lánc-lánckerék kompatibilitási probléma lesz. Ha a váltótest állása lenne a rossz akkor hátrafelé tekerve szerintem nem ugrana. Szinte felmászik a lánc a lánckerékre. Ha leszerelve illesztem rá a láncot akkor teljes körben felfekszik.:confused:

Lehet h vmi hozzáértõnek kellene megmutatni?

#6839
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás
liptak.piko.laszlo@gmail.com
30/9353463

#6840
pcsongor

pcsongor

    vendég

  • fórumtag
  • 224 hozzászólás
Benne vagyok :) telefonszámot tudsz adni, vagy az enyém fent van az adatlapomon, megcsörgetsz, elmentem:)
Mégegyszer köszönjük a mai délelõttöt!