Jelentkezz be Regisztrálj

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)
#6881
Írta 2010. október 22. - 19:05

#6882
Írta 2010. október 22. - 18:15

Nálam a simi altus alivio deore hosszú kanalasai simán bírták a 11-32 -- 30-52 áttételeket.
de a sramokat (x-5 x-7 x-9) jobban kedvelem, valahogy erõsebbek talán a rugói
meg a sram vátt dombnak felfeleis

#6883
Írta 2010. október 22. - 18:03

Akkor úgy látszik , csak én fogtam ki selejtes darabot, amikor rendeltem egyet egy altrix 52/39-es oúti hajtómûbõl. Biztosan emlékeztek mit összeküzdöttem a láncvonallal. 3 külömbözõ hosszúságú monoblokkal próbálkoztam csak nem volt jó. Azután fölraktam egy szintén 80 mm-es láncvonalszélességû Shimi hajtómûvet 5900-ért azzal egybõl jó lett, mégpedig az eredeti monoblokkal. Itt már bebuktam az altrix hajtómû árát 4200 ft-ot, és 2 db monoblokkot 2800/ db áron. Arról nem is beszélve hogy amikor az Altrix megjött, és alaposabban átnéztem egybõl
visszaminõsítettem "egyelõre ideiglenesnek jó lesz" jellegû alkatrésznek, mert a kisebbik lánctányér fogazása, inkább hasonlít egy EKG-ra- mint lánckerékre. Mondjuk az biztos hogy ilyen szempontból biztos hogy peches vagyok, mert ha valamibõl csak egy db selejtet gyártanak a világon az biztos hogy nálam köt ki. Most vettem egy Shimi PD 505 pedált, annak is az egyik csatja akad, de úgy rendesen, pedig a teszteken mindenki dicséri. Egy zsír új monoblokk úgy rágott , hogy azt már csak visszavittem . Vagy az én elvárásaim túl nagyok, hogy a pénzemért használható alkatrészt szeretnék kapni?
Motyo
Ilyesmire gondoltam, csak a múltkori trájkon, vagy a Toxi M5 20/ 28 modelljén elkövetett gumibakos rugózással. Egyszerû, nyilván nem DH-ezni való, és egész jól el lehet rejteni.
A váltásról.... Az elsõ váltóm egy kõkorszaki montiról való rövidkanalas shimano. A jelenlegi hajtómûvem egy 39/53-as oúti. A váltó simán teszi a dolgát
#6884
Írta 2010. október 22. - 17:59

... A hosszú kanalas nagyobb fogszám különbséggel meg tud bírkózni ....
Nálam a simi altus alivio deore hosszú kanalasai simán bírták a 11-32 -- 30-52 áttételeket.

de a sramokat (x-5 x-7 x-9) jobban kedvelem, valahogy erõsebbek talán a rugói

#6885
Írta 2010. október 22. - 17:49

A leírásokban benne szokott lenni, hogy mekkora fogszám különbséget tud felvenni egy hátsó láncváltó. Két féle láncváltó típus van (+ az országúti), hosszú kanalas, meg a rövid kanalas. A hosszú kanalas nagyobb fogszám különbséggel meg tud bírkózni a rövid kevesebbel.
#6886
Írta 2010. október 22. - 17:41


Most van neked egy 3-as agyváltód. Ebbõl szeretnél egy 3-as agyváltót + 3 lánckereket, azaz 9 sebességet ? A láncváltást hogyan oldod meg ? Kézzel pakolod, vagy van már elsõ váltód (hátsó az kell...) (én úgy emlékszem agyváltóhoz való láncod van. Az szélesebb, mint a 8-as nem tudom kompatibilis-e ? Ezekre azért kérdezek vissza, mert van egy emlékképem a bringádról és arra nem emlékszem, hogy volt-e rajta elsõ váltó. Ha nem volt és nincs azt is meg kell venni, költség szempontjából újabb tétel...)
Ha a fenti eset áll fenn, miért nem nézed meg az agyváltó lánckerék fogszámának csökkentésének, növelésének lehetõségét is és azzal való játszadozást. 16,18,19(?!),20,21(?!),22 lánckereket lehet kapni kb. 300-500 forintért a cseréje pofon egyszerû. (pár hónapja csináltam ilyet és 20 éve az agyváltós kempingemnél is így tuningoltunk)
...ha megakadsz a számolgatásban szívesen segítek...
(Elõször ki kell számolni a meglévõt és meg kell fogalmazni a célt, amit már megtettél /csak még nálam nem állt össze a kép/)
#6887
Írta 2010. október 22. - 16:58

Ami nekem meg Isukának van 30-42-52-es Altrix hajtómû, mind a három tányérja csavarokkal cserélhetõ. Majd megnézem az MTB-men is a Shimi 22-32-42-es hajtómûvet hogy cserélhetõ-e. Azt tudom hogy a nagy tányér ott is csavarokkal cserélhetõ mert ahhoz meg is van régóta a csere tányér, de a többire most nem emlékszem a bringa meg nem itt van hogy megnézzem.Amiket nézegettem, azokon a középsõ volt fix, a külsõ és a belsõ volt szegecselve. De akkor úgy látszik, ez sem általános, csak én hittem azt.
Más téma: országúti kéttányéros hajtómûveknél elterjedt a 34-50-es hajtómû. ott is pont akkora az ugrás mint a 32-48 között. Ha azt viszi akkor talán ezt is érdemes lenne kipróbálni.
#6888
Írta 2010. október 22. - 16:03

A 7 sebességes agyváltó lenne a jó megoldás, valóban, annak az áttételei pont azt a pluszt adnák, amit szeretnék, amirõl írtam tegnap. Csak újonnan elég nagy ára van, és hogy egy ilyen szerkezetbõl használtat vegyek, ahhoz még sokat kell ráaludnom...- Sao! Arra gépre valóban felesleges a nagy áttételt átfogó váltó. Relatív kevés pénzbõl lehet guberálni 5-7 fokozat közötti váltókat. Itt a "családon" belül Szélvész TanárÚrnak van egy és tudtommal, még bizonytalan annak felhasználását illetõen.
De keróval együtt is éredemes megvenni, (Kb 20 körül, már találhatsz ilyet) ha egyébb alkatrészekre is szükséged van.
Esetleg, ha olyantól sikerülne, akirõl biztosan tudom, hogy még soha nem piszkált bele...
#6889
Írta 2010. október 22. - 15:51

Na, akkor tényleg kevésbé érthetõen írtam. Pedig azt hittem...Lehet, hogy ott kellene kezdeni, hogy meg kellene osztanod velünk mit akarsz kihozni a kék bringádból.
Gigantikus áttételi arányokat felesleges beépíteni, mert abból a gépedbõl nem lehet olyat sebességeket kihozni, mint a Papa Bacchettájából, vagy Python chilijébõl. Maximum elmondhatod, hogy van 978 %-os áttétel átfogásod, amibõl kb. 1/3-ot használsz a többit csak cipeled.
...
Tehát: nem akarok nagyobb sebességet elérni, az nekem megfelel. Hegyre fel szeretnék még egy fokozatnyit, mert annyi hiányzik. Ezért kéne 22-es kis lánckerék a 28-as helyett. És ezt olcsón szeretném megoldani, mert találtam ugyan 44-32-22-es hajtómûvet, de 10 pézér', de nekem ezt 5-bõl ki kell hoznom. Annyiért meg csak 42-32-22-est találtam.
A 22-es lánckerék hegymenetben kéne, csak a 42-t tartom kevésnek a 48-hoz képest. A kérdés egy része errõl is szólt: érdemes-e azzal barkácsolni, hogy a 48-as "tányért" összehozzam a 32-22-es "tányérokkal". Át bír-e annyit ugrani a lánc (32-rõl 48-ra felmászni)? Ha nem, akkor nem barkácsolok vele, akkor viszont meg kéne vennem a 44-32-22-est, de akkor meg ahhoz kérek segítséget, hogy hol vegyek a rendelkezésemre álló pénzbõl olyat (max. 5000 Ft).
#6890
Írta 2010. október 22. - 15:26

sao,
A kísérletezgetéssel apránként több pénzt dobsz ki, mint ha elsõre vennél valami elfogadható megoldást. Én azt javallom, elöl hagyd meg a trekking hajtómûvedet, hátra tegyél egy rendes montikereket, láncváltóval! Olcsón vehetsz a bikemag aprón.
És akkor már hegeszthetsz is fel V-fék tuskókat elõre, hátra. Mert az a patkóféked - már bocsánat - szart se ér. Egyszer majd jól megszívod vele, aztán gipszelt fejjel szipogsz, hogy Reku Papára kellett volna hallgatni, és néhány doboz cigaretta helyett inkább venni egy pár V-féket.
Mindezt haverilag mondom, nem akarlak cikizni.
Az a helyzet, hogy kis pénzem többször is van, nagy pénzem kevésszer.

A fékrõl: hallgattam én rád (rátok), meg is van, még az a patkó alakú tartó is, fel lesz téve! Csak eddig, amíg lehetett, inkább biciklizgettem, mert ha szétszedem, azon a hétvégén már nincs karikázás. Meg Lacit sem mindig akkor lehet megfogni, amikor akarom. De jön a kevésbé biciklizõs idõ, szerintem pár hét, és össze lehet ezt hozni.
#6891
Írta 2010. október 22. - 11:07

Miért?
Nekem egy Altrix 52-42-30 van eddig 9000 km-t mentem vele és tökéletesen mûködik.
A fiam Lompi bike-ja egy ugyanilyennel készült, szintén gond nélkül fut a kezdetektõl.
Én is osztom a véleményed mivel ilyet használok. Hibátlanul teszi a dolgát.
#6892
Írta 2010. október 22. - 10:55

(csak altrixot ne vegyél, mert azzal szopni fogsz)
Miért?
Nekem egy Altrix 52-42-30 van eddig 9000 km-t mentem vele és tökéletesen mûködik.
A fiam Lompi bike-ja egy ugyanilyennel készült, szintén gond nélkül fut a kezdetektõl.
#6893
Írta 2010. október 22. - 10:34

De keróval együtt is éredemes megvenni, (Kb 20 körül, már találhatsz ilyet) ha egyébb alkatrészekre is szükséged van.
- Peter! A 20"-os hajtott kerék több problémát is felvett. Egy Sram DualDrive kompenzálja a méret különbséget, de ezt már tudod...

Motyoo alkudozott hasonlóra, tudd adni infót és Lompinak is van egy, de nem tudok róla, hogy árulná, de ismerve Õt van az a pénz! Ezek 3x8 képlettel és V fékre - Tibié 3x9 és tárcsa.
Megoldás a nagyobb tányér (úgy 62 fog körül, ha van marós ismerõsöd - egyébként nem occsó) de akkor az elsõ átdobót felejtsd el! A Motyoo féle megoldást sem lehetne használni, hiszen neked 10 fog körüli lánckerék kellene hátra! Fizikai képtelenség!
Egy szorzó megoldhatná a problémát, de azt meg esztétikusan megoldani nem lesz könnyû. Stokinak volt ilyen, kérésre biztosan küld képet

#6894
Írta 2010. október 22. - 09:09

Gigantikus áttételi arányokat felesleges beépíteni, mert abból a gépedbõl nem lehet olyat sebességeket kihozni, mint a Papa Bacchettájából, vagy Python chilijébõl. Maximum elmondhatod, hogy van 978 %-os áttétel átfogásod, amibõl kb. 1/3-ot használsz a többit csak cipeled.
Én is ebbõl a megfontolásból építettem az enyémbe 9 sebességet láncváltóból, mert bár a lehetõségem (a váz felépítése engedi és gyárilag is ilyen volt) meglenne, hogy 27 sebességes, vagy még több sebességes legyen a bringám, de mi a francnak, ha tudom, hogy 30, 35-nél úgysem tudok haladni gyorsabban, mert ez nem az a fajta reku, amivel lehet. A Te bringádra egy 80"-90" áttétel - szerintem - bõven elég végáttételnek. A bringád nem az a fajta anyagspórolós darab így teljesen mindegy, hogy agyváltó,vagy láncváltó kerül bele, szerintem az agyváltó jobb választás lenne. Én egy 7-es szabadonfutós agyváltót tudnék elképzelni olyan lánckerék párokkal, amellyel 7-ben 80"-90" lenne a vége. (ki lehet számolni, hogyan is jönne ez össze.) A poros alföldi utakon jobb a karbantartásra kevésbé rászoruló rendszer Budapest - ebbõl a szempontból - lényegesen sterilebb, de nem is ez a fõ lényeg.
#6895
Írta 2010. október 22. - 08:07

A kísérletezgetéssel apránként több pénzt dobsz ki, mint ha elsõre vennél valami elfogadható megoldást. Én azt javallom, elöl hagyd meg a trekking hajtómûvedet, hátra tegyél egy rendes montikereket, láncváltóval! Olcsón vehetsz a bikemag aprón.
És akkor már hegeszthetsz is fel V-fék tuskókat elõre, hátra. Mert az a patkóféked - már bocsánat - szart se ér. Egyszer majd jól megszívod vele, aztán gipszelt fejjel szipogsz, hogy Reku Papára kellett volna hallgatni, és néhány doboz cigaretta helyett inkább venni egy pár V-féket.
Mindezt haverilag mondom, nem akarlak cikizni.
#6896
Írta 2010. október 21. - 22:33

#6897
Írta 2010. október 21. - 22:30

#6898
Írta 2010. október 21. - 22:23


Tehát: hátul megmarad az agyváltó. Jó kis agyváltó, jó helyen, hadd maradjon. Egy darab húszfogú lánckerékkel.
Elöl szeretném a 48-38-28-ast lecserélni olyanra, amin a legkisebb 22 fogú lenne, de óccóér nem kínáltak a boltokban olyant, ami 44-32-22 fogú lenne, van 5000 alatt 42-32-22 fogú, de keveslem a 42 fogat (õszintén szólva a 44-et is kicsit). Ezért kérdezem, hogy megoldható-é az, ha veszek ezt a 42-32-22 fogút, és a 42 fogú "tányér" helyére felteszem a jelenlegirõl a 48-as "tányért".
Ennek a "shift" billentyûnek meg baltát adok minnyá'
#6899
Írta 2010. október 21. - 22:11

...bikemag-on,vaterán lehet lõni idõnként szép darabokat is...
#6900
Írta 2010. október 21. - 22:08

Az áttétel fokozót hogy tervezed ? Ott is lenne több lánckerék és egy hátsó váltó ?
(azt kalkuláld bele, ha szeretnéd tartani ezt az egyenes dizájnt, akkor úgy kell kitalálni a vázat, hogyha ráülsz egyenes maradjon. Ebbõl következik, hogy alap állapotban kell lennie benne egy kis törésnek, vagy ha terhelés nélkül szeretnéd az egyenes dizájnt, terheléssel lesz görbe...)