Jelentkezz be Regisztrálj

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)
#5141
Posted 2011. January 21. - 15:15

A meghívás kapcsán akkor itt válaszolok:
Hasszan vagyok, a hetvenes évekbõl, van egy Python-Lompi féle lengõorrúm Szélvésztõl, és köszönöm, nem vettem sértésnek a nem normálist, lehet benne valami. Igen, igyekszem vigyázni a gépre, tõlem keresztségben a Sanyi nevet kapta, utalva az elõzõ gazdájára, és azért, mert ez adta magát a fejemben, így mûködik, õ már Sanyi. A múlt héten mondjuk estem vele egy oltári nagyot, jellemzõ módon a kormány közepére szerelt lámpa tetején lévõ sérülésbõl következtettem a 360 fokos fordulóra, de árokban landoltunk, szerencsésen, leporoltuk magunkat és nyomtuk tovább.
4-5 éve már csak kerékpárral közlekedem, igaz, néha kirándulok az MZ-mmel, és lovagolni is szoktam, de a motorizált hajtástól egy idõ után elfog a rosszérzés, azt hiszem, én már csak önerõbõl szeretek közlekedni.
A bicaj kapcsán két további megjegyzés: 1. Azt vettem észre, a lengõorrúm a "normál" bringákhoz képest sokkal hamarabb jelzi azt, ha meglazul valamilyen csavar rajta. Egybõl elmegy az a feszes, jó vele menni érzés, mert én irányítom és tudom, merre megy, rosszízû, laza hatást ad egybõl, innen tudom, hogy át kell nézni, van valami gond. Ahhoz tudnám hasonlítani, ahogy a normál bringákon elreped, eltörik a váz, nem jó érzés, de már tudom, hogy a csavarokat kell átnézni.
A másik, hogy a beidézett levélben nem volt benne, de a jégbordákon szánkózás kiegyenesedve, letett lábakkal történik, a jégen úgyis csúszik a cipõ is, úgy az igazi...
Üdv: Hasszan
#5142
Posted 2011. January 20. - 23:14

Negyed óra míg túljutunk a kötelezõ udvarjassági körökön. Szintén 15 perc az elméleti oktatás. 15-20 perc mire ráérzel. Mire nekiállnál tekerni, hogy megismerd a gépet, már egy óra el is telt.
#5143
Posted 2011. January 20. - 22:45

Neked mikor lenne jó?
#5144
Posted 2011. January 20. - 21:03

A kõmûvessegéd biztosan tudna elengedett kormánnyal menni lengõorrúval
#5145
Posted 2011. January 20. - 20:52

#5146
Posted 2011. January 20. - 20:32

kap egy hátsó felfüggesztést - ez persze új vázgerinccel is jár, ott kicsit lehet még optimalizálni az elforduláson. A homlokcsövet nem akarom bántani. Amin még gondolkodom, hogy kapjon egy merevítést az eleje
Van az a szitu, amikor olcsóbb és hasznosabb újat építeni, mint toldozni és foldozni a régit. Ez tipikusan az az eset.


Esetleg érdemes lenne Lompival is együtmûködnöd. Az már egyszer bevált!

A merevítés amit elképzeltél, is csak egy pótcselekvés. Ha nem hegeszted, akkor mindegy mit teszel fel, azt szegecselheted, csavarozhatod, ragaszthatod. Merevíteni megfelelõ mértékben nem fog, csak egy bonyolult sárvédõ lesz. A szívószálakra ott semmi szükség nincs. Kell egy gerinc. Ez lehet, akár egy íves , hosszában metszett félcsõ is vagy egy rácsos tartó...
Megint az elsõ megállapításhoz jutunk, flexet neki!
Esetleg csinálhatnál belõle egy python deltát... Elég meggyõzõek Nobuo filmjei! A kormánnyal se lenne gondod, csak a kezelõszerveket kell kényelmesen elhelyezni, az sem baj ha nem kormányzol vele. Szerintem van benne fantázia és elég keskeny, fordulékony és magas ahhoz, hogy a városi közlekedésben is megállja a helyét
#5147
Posted 2011. January 20. - 20:05

Vasárnap mikor érnél rá? Most nekem úgy fest, hogy csak délre érnék fel Pestre, és max 1,5-2 órám van, aztán mennem kell tovább Tatabányára. Jövõ héten már hó és jég...
Azt javaslom, hogy várj ezzel a próbával egy olyan alkalomra, ahol idõben is többet tudsz szánni erre, amikor az idõjárás is kegyesebb és esetleg más bringákat is próbálhatsz.
Tapasztalatom szerint az elsõ találkozást nem szabad elkapkodni.

#5148
Posted 2011. January 20. - 18:56

Ha lesz rá fölös energiám, kap egy hátsó felfüggesztést - ez persze új vázgerinccel is jár, ott kicsit lehet még optimalizálni az elforduláson. A homlokcsövet nem akarom bántani. Amin még gondolkodom, hogy kapjon egy ilyesmi merevítést az eleje:Gondolom, te is tele vagy újabb ötletekkel. M i lesz a Huzatbike-al? Átépíted vagy újat csinálsz?

ha vannak ötletek, hogy ezt hogyan tudom könnyen házilag kivitelezni hogy még nehéz se legyen, mondjátok, figyelek! Alu csõ? Üvegszál? Más?
A következõ várható eksön részemrõl, ha majd elkészül a meglepibájk. Errõl többet egyelõre nem árulhatok el

#5149
Posted 2011. January 20. - 17:38

A vasárnapra napsütést ígérnek, ha gondolod a Hõsök tere mindig alkalmas egy próba körre.
Vasárnap mikor érnél rá? Most nekem úgy fest, hogy csak délre érnék fel Pestre, és max 1,5-2 órám van, aztán mennem kell tovább Tatabányára. Jövõ héten már hó és jég...
#5150
Posted 2011. January 20. - 16:50

...egy idõ után nagyon élveztem, egyfajta szánkózás, vagy sízés szintjén ment a dolog, a száraz szakaszokon jól megtekertem, a jegesen meg átsiklottam. Persze felfelé ez nem kivitelezhetõ, de lefelé vagy sík terepen nagyon mókás.
Nyílván valóan nem normális!

#5151
Posted 2011. January 20. - 16:47

pontosan erre jöttem rá én is amikor elkészült és kiderült, hogy kanyarodni is kell
francba, már megint egy ilyen kanyarododós bringa!
Gondolom, te is tele vagy újabb ötletekkel. M i lesz a Huzatbike-al? Átépíted vagy újat csinálsz?
#5152
Posted 2011. January 20. - 15:57

Hmmm. A reku nem nekem való. Vagy legalábbis eddig nem jött be. Van akinek városba is való.A többiek is írták párszor: A reku nem városba való.
Remélem nem haragszik meg az elsõ Python-Lompi bike új tulajdonosa ha idézek levelébõl (Python figyelj, lehet elérzékenyülni

"... kapott 700-as kerekeket, Campa Vento fékekeket, váltót, láncátdobót, elsõ sárhányót, egy masszív csomagtartót, visszapillantó tükröt és világítást. Nagyon hamar került rá szivacs és üléshuzat, sokkal komfortosabb lett tõle. Megtettem vele kb. 300 km-t, és aztán szétszedtem, lefesteni...
Aztán decemberben már egészen használható állapotba került... legveszélyesebb a jégbordás utakon volt, a múlt hétig ez elég nagy gondokat is okozott.... ...egy idõ után nagyon élveztem, egyfajta szánkózás, vagy sízés szintjén ment a dolog, a száraz szakaszokon jól megtekertem, a jegesen meg átsiklottam. Persze felfelé ez nem kivitelezhetõ, de lefelé vagy sík terepen nagyon mókás.
A nagy elõnye a rekunak hóviharban, vagy masszív szembeszélben jött ki, nagyon mókás, hogy nem fúj a szél.
A legnagyobb hátránya a városi közlekedésben, hogy nem lehet átlátni úgy a forgalmi szituációkat, mint rendes bringán. ... Nem olyan jó még az sem, hogy a lámpáknál folyton meg kell állni. (Ezt a problémát nagyban orvosolhatja egy agyváltó - szélvész ) De összességében városi közlekedésre is alkalmasnak találtam a rekumbenst." írja új Lopbi-bike lovagunk. Keményen nyomja. Meghívtam h csatlakozzon az Elephant Club-hoz

Normogo, akármit is építesz, vásárolsz, teljesítse a linken található feltételeket.
http://www.szelvesz.hu/cmmk/kohem.doc
#5153
Posted 2011. January 20. - 15:51

motyoo konstukciojában csak anyi a hiba hogy a villát nem az elejére tervezte a fejcsönek vagy legalábis ha nem a fejcsö közepére tete volna hanem 10mm elöréb csalja majdnem derékszögbe betudná forditani a kereket
pontosan erre jöttem rá én is amikor elkészült és kiderült, hogy kanyarodni is kell

#5154
Posted 2011. January 20. - 14:33

Én elfogult vagyok ezzel a rendszerrel szemben, elsõ sorban az egyszerûsége miatt, másod sorban a lábbal kormányzás lehetõsége miatt is. Sokan ezt nem értékelik, de ha egyszer már tudod, utána már hiányzik ez az opció. Talán így már érthetõ az evolúció a Python-tól az Elephantig.
A Chili Békéscsabán van használatban, de az Elephanttal állok rendelkezésedre. A vasárnapra napsütést ígérnek, ha gondolod a Hõsök tere mindig alkalmas egy próba körre.
#5155
Posted 2011. January 20. - 14:23

Ez egy kiváló lehetõség a dicsekvésre
(napok óta mást sem teszek!) Akkor gyorsan két kép a "gyermekeimrõl":
- Jó lenne tudni több paramétert ahhoz, hogy tanácsot adhassunk a kiválasztásban.
- költség keret?
- városban a magasabb -elsõsorban legalább a sofõrök szinjéig érõ- gépeket érdemes vizsgálni
- a lengõorrú fordulékony -ezt a filmekbõl is láthattad- de, több gyakorlást igényel
- a gyári gépek mellé alkatrészt ellátást, garanciát és egyébb szolgáltatást is kapsz
- Lompi személyre szabja a vázat, mint az úriszabó...
Tehát pro és kontra, sok-sok minden szól az egyik mellett és ellen. A lényeg, hogy egy személyes találkozó jó lenne, de csodát ne várj tõle. Miután letekersz egy szezont, kezd majd kristályosodni az, hogy tulajdonképpen mire is van szükséged? Az idõjárás sajnos most visszatér a télbe, de olvasd a fórumot, mert jön a jó idõ!
A második képen lévõ az Elephant? Ezt hívjátok lengõorrúnak? A kettõ közül nekem ez tetszik jobban.
Nemcsak városban használnám, hétköznap melóba járásra, hétvégén kirándulgatni a Dunakanyarban, meg majd messzebb is, szóval egy viszonylag univerzális gép kell majd. A mostani hagyományos cruiserem meg eladnám.
Munkába menet van egy lámpa, meg három körforgalom, a táv kb. fele autómentes bringaút, így alkalmasnak látom erre a rekut. Egészségügyi szempontból is jó lenne, mert mostanság nem vagyok túl edzett állapotban, napi 12km sokat dobna ezen.
Tetszenek az elsõkerekesek, mert nem kell olyan dög hosszú lánc, szerintem a hajtási veszteség is kisebb, nagyon megszerettem az agyváltót, szerintem rekun is azt használnék, bár elsõ kerekesben még nem láttam. A grammokkal biztos nem fogok foglalkozni az elsõ gépnél, meg egyébként is legyen masszív a 105kg-hoz.
Azért is írok, mert tudom, hogy a 200 ezres Action-plust idén biztosan nem engedhetem meg magamnak, így maradt három lehetõség: vagy legyártatok egy jól bevált vázat, esetleg tervezek valami újat, és összeszedek hozzá használt bringákról kereket, pedált, váltót, vagy legyártatok egy vázat és apránként szedem össze a minõségi cuccokat, de akkor idén nem bringázok, vagy veszek egy használt gépet (esetleg csak vázat, és akkor vissza az egyes verzióra). Nem vagyok nagy bringás, csak a rekuk nagyon megtetszettek és szeretnék elmlyélyedni a témában. Most van egy nagy pénznyelõm az öreg VW Bogaram rendberakása, de ha apránként tudok a rekura is félretenni, nyárra meglehet az is.
#5156
Posted 2011. January 20. - 13:24

Eddig csak gondolkodtam rajta, de akkor most le is írom (konkurenciát teremtve az AM-nek és Lompinak is): alkatrész árban (+sok sör) bármelyik gépem elvihetõ. (na így sem lesz olcsó!

Okok:
- egy fenékkel, csak egy lovat lehet megülni
- rengeteg új ötletem van mind a túra, mind a könnyû outi gépekkel kapcsolatban
- és a megvalósítást követõen már három, négy, öt gépem lenne...

Általános célra egyébként az Elephantot javasolnám, mivel össztelós, profi BM világítással, agydinamóval, agyváltóval és telefon töltõvel (!) is rendelkezik. Akár városi, akár csomagos túrákon megállja a helyét. Hátránya, hogy ennyi komfortnak súlya van.
A Chili inkább ingázóknak lenne elõnyös, mert belefér egy nagy táskába és elfogadható a súlya.

#5157
Posted 2011. January 20. - 12:50

Sziasztok!
Még novemberben jelentkeztem be, sajnos a novemberi találkozó után kicsivel.
Az elsõ pár nap után sokáig nem írtam, csak olvasgatlak titeket, igazán kreatív és tettrekész csapat vagytok, le a kalappal!
Novemberben kipróbáltam pár rekumbenst az AM bringánál, köszönet érte! Már akkor eldöntöttem, hogy a következõ tavaszi túrájukra bérelnék egy rekut, hogy jobban megismerjem.
Kipróbáltam hosszú és közepes tengelytávút, alsókormányost, és két rövid tengelytávút, talán az Action-plus volt a legkönnyebben kezelhetõ, és azzal barátkoztam meg legkönnyebben, mégis a Lynxx az ami a legjobban tetszett. Nekem olyan bringa kéne, ami városba ideális.
A gond az, hogy messze még a tavasz, és én szeretnék kipróbálni elsõkerekes gépet és trike-ot is, hogy eldöntsem milyen bringa kell nekem. Szerveztek mostanában valamilyen összeröffenést?
A Lompi által készített elsõkerekesek formára is nagyon tetszenek (most a napokban volt pár kép róluk, az M alakú kormány is nagy ötlet), szívesen kipróbálnék egyet.
A többiek is írták párszor: A reku nem városba való.
Ha elindulok valamerre, alig várom hogy kievickéljek egy néptelenebb, haladósabb szakaszra. Viszont ha Te mégis városban szeretnéd használni a bringát, akkor mindenképpen agyváltósban gondolkodj, ha hirtelen meg kell állni, vagy elédfordulnak, elpirul elõtted a lámpa, stb. , a hagyományos váltóval macerás visszaváltani, de az agyváltó álló helyzetben is kapcsolható. Igy viszont jelentõsen beszûkited a választható járgányok lehetõségeit.
#5158
Posted 2011. January 20. - 11:54




- Jó lenne tudni több paramétert ahhoz, hogy tanácsot adhassunk a kiválasztásban.
- költség keret?
- városban a magasabb -elsõsorban legalább a sofõrök szinjéig érõ- gépeket érdemes vizsgálni
- a lengõorrú fordulékony -ezt a filmekbõl is láthattad- de, több gyakorlást igényel
- a gyári gépek mellé alkatrészt ellátást, garanciát és egyébb szolgáltatást is kapsz
- Lompi személyre szabja a vázat, mint az úriszabó...
Tehát pro és kontra, sok-sok minden szól az egyik mellett és ellen. A lényeg, hogy egy személyes találkozó jó lenne, de csodát ne várj tõle. Miután letekersz egy szezont, kezd majd kristályosodni az, hogy tulajdonképpen mire is van szükséged? Az idõjárás sajnos most visszatér a télbe, de olvasd a fórumot, mert jön a jó idõ!
#5159
Posted 2011. January 20. - 11:33

Még novemberben jelentkeztem be, sajnos a novemberi találkozó után kicsivel.
Az elsõ pár nap után sokáig nem írtam, csak olvasgatlak titeket, igazán kreatív és tettrekész csapat vagytok, le a kalappal!
Novemberben kipróbáltam pár rekumbenst az AM bringánál, köszönet érte! Már akkor eldöntöttem, hogy a következõ tavaszi túrájukra bérelnék egy rekut, hogy jobban megismerjem.
Kipróbáltam hosszú és közepes tengelytávút, alsókormányost, és két rövid tengelytávút, talán az Action-plus volt a legkönnyebben kezelhetõ, és azzal barátkoztam meg legkönnyebben, mégis a Lynxx az ami a legjobban tetszett. Nekem olyan bringa kéne, ami városba ideális.
A gond az, hogy messze még a tavasz, és én szeretnék kipróbálni elsõkerekes gépet és trike-ot is, hogy eldöntsem milyen bringa kell nekem. Szerveztek mostanában valamilyen összeröffenést?
A Lompi által készített elsõkerekesek formára is nagyon tetszenek (most a napokban volt pár kép róluk, az M alakú kormány is nagy ötlet), szívesen kipróbálnék egyet.
#5160
Posted 2011. January 19. - 22:09
