Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
13414 hozzászólás a témában

#5161
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás

+találtam az igazit! Nem tudom, ki az a László.3plan, de jövök neki 1 sörrel.


Szerénységem... :) de nem mûködne, mert a hajtómûvel eltolod magadtól az egész elsõ traktust, így állandóan hintázik vagy pogózik. Ahogy tetszik...
Voltak más elképzeléseim is erre a problémára, de aztán leálltam a pythonról, mert jött az elephant!
Feltöltött kép
A pythonról pont a negatív utánfutás és az ebbõl adódó kis sebesség miatt száltam le. A dokumentált legnagyobb tempó (Jurgen Mages) 63 Km/h. A saját csúcsom 42 körül volt. Ez nem rosz, de lejtõzéshez kevés és itt már rendkívül instabil. A háromkerekû központi kormányzásúakról nincs tapasztalatom. A fotón láthatót Nabuo csinálta, (ezzel 70 fölött tudott menni, keresd a youtuebon) miután képtelen volt megtanulni a kétkerekû vezetését. :)

#5162
Sinbiciklis

Sinbiciklis

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 256 hozzászólás
Valóban ritka közöttük a felsõ kormányos kialakítás.



+találtam az igazit! Nem tudom, ki az a László.3plan, de jövök neki 1 sörrel.

#5163
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.496 hozzászólás
JAAAAAAAA kinek a Pap kinek a Papné Feltöltött kép
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#5164
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás

motyoo konstukciojában csak anyi a hiba hogy a villát nem az elejére tervezte a fejcsönek vagy legalábis ha nem a fejcsö közepére tete volna hanem 10mm elöréb csalja majdnem derékszögbe betudná forditani a kereket

:):):):):)
Saját és mások hibáiból tanulunk, okulunk. Motyoo is.
Biztos, hogy a következõ gépén ez már átgondoltabb lesz, de a téma nem ez volt, még ha én is hoztam (ismételten) szóba.
:):):):):)

#5165
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás

De pythonból a felsõkormány lenne a rendhagyó. Próbálok ilyenre gondolni, de nem találok. Mindegyik alsós!


Feltöltött kép

... és az alább belinkelt filmbõl kiderül, hogy Jukka végül ezt is alsó "kormányosra" alakította. Az idézõjel azért szükséges, mert a csonkkok, amin a kezelõszervek vannak elhelyezve, nem vesznek részt a kormányzásban.

#5166
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.496 hozzászólás
motyoo konstukciojában csak anyi a hiba hogy a villát nem az elejére tervezte a fejcsönek vagy legalábis ha nem a fejcsö közepére tete volna hanem 10mm elöréb csalja majdnem derékszögbe betudná forditani a kereket
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#5167
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás

Te motyoo szerintem te nem aludtad ki magadat a negativ után futásnál lehetetlen a kormányzás kézel.


Mint a téma -önjelölt- szakértõje nem értek teljes mértékben egyet veled. :)
Feltöltött kép
A kalakításából adódóan alapvetõen testtel-lábbal irányítasz, de besegíthetsz kézzel. Csak kézzel irányítani viszont elég körülményes. Attól válik stabillá, hogy a hátsó és elsõ traktust szétnyomod, egyenessé feszíted, Aki nem próbálta, annak ez nyílván kicsit érthetettlen.
Hasonló a helyzet a lengõorrúaknál is, de ezeknél jobban elkülönül a lábkormányzás funkciója. A testtel történõ kormányzás a lengõorrúnál nem ennyire meghatározó.


Micsoda nosztalgikus felvétel!
De pythonból a felsõkormány lenne a rendhagyó. Próbálok ilyenre gondolni, de nem találok. Mindegyik alsós!


Valóban ritka közöttük a felsõ kormányos kialakítás. Találtam is kísérleteket, de a használt megoldások is inkább alulról magasra emelt, tehát alsó kormányosúak. Ez nyílván a vázból adódik.
A Lompinak adott válaszból kiderül, hogy az alsókormányos lengõorrú ötlete kínálta magát, hiszen lábbal kormányzol. A lényeges különbség, hogy a python törzsben "törik", ezért kisebb szögkitérés esetén is képes szûk fordulókra.
Az elsõ vagy hátsó kerék kormányzás kérdése ebben az esetben másodlagos, hiszen két kereket kormányzol egyszerre. KÖZPONTI KORMÁNYZÁS. Az hogy melyik a rövidebb vagy hosszabb vázrész, illetve melyikhez van rögzítve a kormány, ezt nem befolyásolja.
A Recúgbens esetén -bár, az öttlet jó- és már eleve erre tervezted a vázat, ezt fordulási sugárt nem sikerült optimálisan megoldani. Talán a következõnél...

#5168
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.496 hozzászólás

Micsoda nosztalgikus felvétel!
De pythonból a felsõkormány lenne a rendhagyó. Próbálok ilyenre gondolni, de nem találok. Mindegyik alsós!


meg ez alsokormányos hátsokerék kormányzásos de lehet hogy derékba csuklos :)
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#5169
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.496 hozzászólás
Te motyoo szerintem te nem aludtad ki magadat a negativ után futásnál lehetetlen a kormányzás kézel.
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#5170
motyoo

motyoo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 689 hozzászólás

Igen, jól látod Motyoo! :) Ez is alsókormányos.

Micsoda nosztalgikus felvétel!
De pythonból a felsõkormány lenne a rendhagyó. Próbálok ilyenre gondolni, de nem találok. Mindegyik alsós!

#5171
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás

Miért? nálam is megfér az LB-n az AM-es szivacs :D


Mint a Piko-Pythonon Murla! :) Egy hajóban evezünk...
http://www.youtube.com/watch?v=ZIkyFUhieQE&feature=player_profilepage
Igen, jól látod Motyoo! :) Ez is alsókormányos.

#5172
benjami

benjami

    vendég

  • fórumtag
  • 133 hozzászólás

AM és LB egy csapatban? Maaaaargit... :) :) :)

Miért? nálam is megfér az LB-n az AM-es szivacs :D

#5173
Sinbiciklis

Sinbiciklis

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 256 hozzászólás
be kellene menni egy akkreditált mûszaki vizsgaállomásra, ahol átnéznék,

Ezen az alapon a biciklizés komoly úri passzió lenne. Néha jól nézz körül a vidéki kocsmák, boltok el5t, ebbbõl a szemszögbõl is. Az ott parkoló 10 bringából, kiengednél 1nél többet a forgalomba? Lámpa, fék, hogy a küllõprizmát és 1éb kütyüket ne soroljam.

Bár ezzel nem mondom, hogy mindenki épitsen magának bringát.

#5174
Tom2

Tom2

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 652 hozzászólás

...
Mikor indul ott az AMbringa-Lompi-bike csapat? :D


Arra még igen sokat kell várni.
:):)
AM és LB egy csapatban?
Maaaaargit...
:) :) :)

#5175
benjami

benjami

    vendég

  • fórumtag
  • 133 hozzászólás
Film egy RAAM-on résztvevõ rekus csapatról: Rekumbens - Annyira Más Bringa: 2010-es RAAM video a Bent Up csapatról. Ez kicsit hosszabb mint a RAH volt.
Mikor indul ott az AMbringa-Lompi-bike csapat? :D

#5176
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás

"Viharsarok túra - 2010. Január" : Nálad még mindig 2010 van? :D

Milyen igazad van! :) Egy tavalyi filmet linkeltem be, de javítom.

#5177
benjami

benjami

    vendég

  • fórumtag
  • 133 hozzászólás

... A videó minõsége szar, a túra hangulata viszont jó volt! :)

"Viharsarok túra - 2010. Január" : Nálad még mindig 2010 van? :D

#5178
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás
... és arról se feledkezzünk meg, hogy itt azért van tempó és bizony tömeg is. Az általam egy-egy lejtõn fölhalmozott energia összessége vetekszik egy gõzmozdonyéval. 30-nál (ne adj nagyobb tempónál - ami persze szabály ellenes :)) azon morfondírozni, hogy miért ér össze az elsõ és hátsó kerék a fejem fölött, miközben az alfelem surlódásával próbálom fékezni a maradványokat... Brrrrr elképzeltem!

Ezt meg kifejezetten Levinek dedikálom, aki hidegnek tartja a januárt egy kis tekerésre:
Lompi bringák a Körösök völgyében. A videó minõsége szar, a túra hangulata viszont jó volt! :)http://www.youtube.com/watch?v=VrRK2VVSXIY

#5179
[levi]

[levi]

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 434 hozzászólás

Ha átesne a T. Hatóság a ló túlsó oldalára, akkor valószínûleg. Azt én se szeretném, de lássuk be, az se teljesen jó, hogy bárki kimehet a forgalomba egy "akármin". Egy kátyúban szétesik alatta, vagy nincs féke, satöbbi. (Lámpáról, csengõrõl, küllõprizmáról nem is beszélve :) )

Az elsõ rekum elsõ kereke egy 16"-os gyerekbringa kereke volt. Iszonyat gagyi, kb. 12 küllõvel, kínai gagyi patkófékkel. Mai eszemmel jól valagba rúgnám magamat érte. Egy kátyúban szét is rottyantottam, szerencsére nem lett belõle baleset.

Itt a gépcsoda, már ápgrédelt fékkel:
Feltöltött kép


Van benne valami, de még ha maximális jóindulatot is tételezünk föl a hatóság részérõl, akkor is komoly tízezreket fizethetnénk az alkalmassági vizsgálatokért, és a hozzájuk tartozó papírmunkáért, ami egy 50000-es váznál már nem biztos, hogy megéri... Meg hát tört már el a kezemben az országútim kormánya busz szélárnyékában, és nem sokon múlott, hogy nem estem el. Pedig az gyári alkatrész volt.
"Iszok ha gyõzök, iszok ha vesztek, a testem delíriumtól reszket"

#5180
[levi]

[levi]

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 434 hozzászólás

Ezek érdekes dolgok de általában a 90%-át nem látjuk élõben :/. Aki jól ért a rajz programhoz és van egy pici (vagy nagy adag) fantáziája bármit megrajzolhat és publikálhat. Szépek, különlegesek, de gyakorlati szempontból komolytalan a fantázia szüleménye. Sok munka van ezekben a rajzokban, de itt véget is ér. Sajnos. :/


Szerintem nem sajnos. Ez is csak egy hagyományos lwb, amit szanaszét dizájnoltak. Kb annyi a lényege, hogy a hajtást "elrejtették", és vonalzó helyett szabadkézzel rajzolták meg a vázat. Így értelmes súlyban talán csak karbonból lenne gyártható, ahhoz képest viszont iszonyat drága lenne. És nem állna meg 14 kg-nál. Addig jó, amíg nem kezdik elönteni ezek a dizájnszemetek a piacot, mert onnantól kezdve válogathatunk a sok igen szép, ám használhatatlan bringa között.
Innen már át is mehetünk a hómméd bringák szabályozása témakörbe, hisz a kínai dizájncsoda Egy nagyáruházból származó kerékpár tesztje ? kezdõk ide ? Bikemag össztelós montikat is meg lehet vásárolni áruházakban (tegyük fel, hogy minden engedéllyel rendelkezik), de nem hinném, hogy akár csak megbízhatóság szempontjából jobb lenne egy Lompibájknál. Bocs Lompi, hogy egy hozzászólásban említem a nevedet az ilyen szeméttel :)
"Iszok ha gyõzök, iszok ha vesztek, a testem delíriumtól reszket"