Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Kenõanyagok, tisztítás, karbantartás
Indította
burce
, 2001. augusztus 22. 17:27
#1481
Írta 2005. június 02. - 11:30
Föntebb nem egy alapos szárazra törlésre gondoltam...
van valami szakkifejezés...
olajnedvesre?
szal csak a felesleget törlöm le
van valami szakkifejezés...
olajnedvesre?
szal csak a felesleget törlöm le
Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#1482
Írta 2005. június 02. - 11:26
ezt a törlés dolgot jól értem?
bekenitek és utána teljesen szárazra törlitek "mind a 4 oldalát" a láncnak, és csak ot belül marad kenõcumó?
bekenitek és utána teljesen szárazra törlitek "mind a 4 oldalát" a láncnak, és csak ot belül marad kenõcumó?
Fekete Bárány........ Táltos Csacsi
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda
#1483
Írta 2005. június 02. - 10:45
Mosás: lavór, meleg víz, t@mi kristály folyékony, körömkefe.
Szárítás: konvektor tetején
Kenés: minél hígabb olaj (TF2). Gyakran kell kenni, de kevés koszt szed össze.
Törlés kenés után: igen
Szárítás: konvektor tetején
Kenés: minél hígabb olaj (TF2). Gyakran kell kenni, de kevés koszt szed össze.
Törlés kenés után: igen
Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#1484
Írta 2005. június 02. - 09:24
egy kalappal
"A processzorok füsttel mûködnek, ha a füst kiszáll belõlük nem mûködnek tovább."
"Ami nem öl meg az csak erõsít."
"A kerékpár számomra a szabadság szinonímája"
Tom Ritchey
Nem értem ,miért gyártanak olyan 10.000.000Ft-os autót amin nem megy az index? :chin:
"Ami nem öl meg az csak erõsít."
"A kerékpár számomra a szabadság szinonímája"
Tom Ritchey
Nem értem ,miért gyártanak olyan 10.000.000Ft-os autót amin nem megy az index? :chin:
#1485
Írta 2005. június 01. - 19:42
A letörlést én is alkalmazom és csak a csapokat kenem meg, de úgy látszik túl sok került rá...
Hétvégén megint teljes mosás lesz akkor megpróbálom jól eltalálni az arányt.
Hétvégén megint teljes mosás lesz akkor megpróbálom jól eltalálni az arányt.
#1486
Írta 2005. június 01. - 19:34
#1487
Írta 2005. június 01. - 19:28
nekem az avelemenyem hogy tul sok a kenoanyag nekem akkor lett mindig (50-60km utan) dzsuvas a rendszer ha tele volt kenoanyaggal. eddig ugy csinaltam hogy olaj vegig nyom ,fuj aztaan megyek jatszani ,mint hulye gyaerek a homokozoba. en is ideges lettem a hangokra akkor kaptam a tippet hogy olajozas ,kenes utan le kell torolnia lancot...
nem hittem el de igaz. mert nem a lancnak kell olajosnak lennie hanem a lancsapoknak....
probald ki hatha....
nem hittem el de igaz. mert nem a lancnak kell olajosnak lennie hanem a lancsapoknak....
probald ki hatha....
"A processzorok füsttel mûködnek, ha a füst kiszáll belõlük nem mûködnek tovább."
"Ami nem öl meg az csak erõsít."
"A kerékpár számomra a szabadság szinonímája"
Tom Ritchey
Nem értem ,miért gyártanak olyan 10.000.000Ft-os autót amin nem megy az index? :chin:
"Ami nem öl meg az csak erõsít."
"A kerékpár számomra a szabadság szinonímája"
Tom Ritchey
Nem értem ,miért gyártanak olyan 10.000.000Ft-os autót amin nem megy az index? :chin:
#1488
Írta 2005. június 01. - 19:17
Egy kis koszt sajnos el kell tûrni, azt hiszem.A bringának, meg a lovasának is.
#1489
Írta 2005. június 01. - 17:29
És ezt a brigéciolos mosást Ti milyen gyakran csináljátok?
Tudom, hogy felhasználás/idõjárás függö nagyon a dolog de kb hány km?
Én esetem:
vadiúj bringával mentem kb 100km-t, utána sajna elkapott egy irgalmatlan nagy esõ enyhén homokos lett a hajtásrendszer. Másnap egybõl beszerez brigéciolt, kimosás vele lánc tökéletesre, egy szem homok nem volt benne, semmi recsegés-ropogás. Fogsor, hajtómû szintén tisztára mosás/törlés.
Utána Motorex Dry Lube-bal megolajozás pár napig tökéletes rendszer, utána megint por megy rá, közelrõl hallgatva olyan mintha kávédarálás lenne.
És ez nem több mint kb 60 km után jelentkezett.
Pár napja megint olajoztam, nyeregben ülve semmi hang jó érzés menni vele, közelrõl a fentebb említett daráló. Sajnos minden egy merõ homok szóval mindig poros lesz a meghajtásom.
Mit csinálok rosszul? Vegyek én is Rohloff olajt, azzal jobb lenne?
Tudom, hogy felhasználás/idõjárás függö nagyon a dolog de kb hány km?
Én esetem:
vadiúj bringával mentem kb 100km-t, utána sajna elkapott egy irgalmatlan nagy esõ enyhén homokos lett a hajtásrendszer. Másnap egybõl beszerez brigéciolt, kimosás vele lánc tökéletesre, egy szem homok nem volt benne, semmi recsegés-ropogás. Fogsor, hajtómû szintén tisztára mosás/törlés.
Utána Motorex Dry Lube-bal megolajozás pár napig tökéletes rendszer, utána megint por megy rá, közelrõl hallgatva olyan mintha kávédarálás lenne.
És ez nem több mint kb 60 km után jelentkezett.
Pár napja megint olajoztam, nyeregben ülve semmi hang jó érzés menni vele, közelrõl a fentebb említett daráló. Sajnos minden egy merõ homok szóval mindig poros lesz a meghajtásom.
Mit csinálok rosszul? Vegyek én is Rohloff olajt, azzal jobb lenne?
#1490
Írta 2005. június 01. - 15:15
nem zabálja, legalábbis a mûanyag flakont amiben mosni szoktam, még nem kezdte ki
#1491
Írta 2005. június 01. - 15:11
Brigéciol a mûanyagot nem zabálja meg? Konkrétan mûanyag láncmosóra gondolok, most vettem 1et, de vmi gagyi mosófolyadékot adtak hozzá, kb szappanos víz lehet.
Szal nem lesz olyan tiszta a lánc, mintha fogkefe-lakkbenzin kombinációval nyomnám:)
Szal nem lesz olyan tiszta a lánc, mintha fogkefe-lakkbenzin kombinációval nyomnám:)
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.
#1492
Írta 2005. június 01. - 12:02
vagy sonax lánczsir.
brigéciol, öblités, brigéciol, öblités, sonax lánczsir.
rohloff-ból még csak olajat láttam. az is nagyon jó
brigéciol, öblités, brigéciol, öblités, sonax lánczsir.
rohloff-ból még csak olajat láttam. az is nagyon jó
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#1493
Írta 2005. június 01. - 11:59
Detto. Brigéciol, öblítés, Brigéciol, öblítés, Rohloff zsír, néha TF2.
"...hogy tudsz-e kegyelmezni, Úgy ahogy neked soha soha senki
S ha igen, hát jó leszel annak, Aki hagyja magát, mások is hagynak
Majd mindig, s Te ott állsz szelíden Hajnalban az utcán, és jól esik minden"
#1494
Írta 2005. június 01. - 08:35
Én a lánctisztításhoz valami autós motormosót hasunálok. Az O*I-ban vettem. gyönyörû zöld színe van és nem károsítja a körtnyezetet, mert lebomlik. Abból szoktam egy kis befõttes üvegbe kiönteni és egy sima vékonyabb festõ ecsettel kenegetem a láncra, meg a váltókra. Szépen felhabzik és leviszi a koszt. utána meg bõ meleg vizzel leöntöm a láncot. Száradás után jöhet egy kis olaj rá. tisztítás után olyan hangtalan, hogy..
Tegnap befizettem egy reinkarnációs tanfolyamra. Rohadt drága volt, dehát egyszer élünk.
"k.rvára megy a pénz!" - mondogatta apám is, anyám is, csak más- máshangsúllyal...
"k.rvára megy a pénz!" - mondogatta apám is, anyám is, csak más- máshangsúllyal...
#1495
Írta 2005. május 31. - 12:46
Grafitos zsírt szerintem ne tegyél csapiba... Én legalábbis oda szoktam tenni, ahol nem akarom, hogy összegyógyuljanak az alkatrészek (pölö tengely-hajtómû intim kapcsolatánál)
Csapiba szerintem sima litiumbázisú zsír, vagy ha kényeztetni akarod, akkor Metabond :-P
Csapiba szerintem sima litiumbázisú zsír, vagy ha kényeztetni akarod, akkor Metabond :-P
#1496
Írta 2005. május 29. - 11:45
Használ valaki grafitos zsírt biciklihez? Kíváncsi vagyok, milyen lehet, fõleg kormánycsapiban.
Bitecus, a biciklis ember.
#1497
Írta 2004. június 09. - 08:58
Én a lánctisztítást azzal kezdem, hogy a láncra brigéciolt folyatok. A folyatást azért teszem, mert a brigéciol környezetszennyezõ és így kevesebb is fogy belõle mint ha áztatnám, és ezt úgy teszem, hogy a láncot lógatva a felsõ láncszemre folyatom a brigéciolt, ami láncszemrõl láncszemre végigcsorog a lánc teljes hosszán. Ezután kb. 5 percre állni hagyom, amíg minden zsíros, olajos szennyezõdés átalakul. Beleteszem egy szélesszájú palackba a láncot majd finom HOMOKOT öntök rá és forróvizet, lezárom a palackot és rázom egy ideig. Amikor a láncot kiveszem, teljesen tiszta. Már csak a homokot kell kimosni belõle. A vizet sûrített levegõvel, már a bringán levõ láncból fújom ki a hajtókar hátratekerése közben. A kenésre pedig akármilyen híg teflonos olajat használok. Ebbõl az egészbõl talán a homok tûnik hülyeségnek, de szerintem nem az. Nekem bevált ez a módszer.
#1499
Írta 2004. március 01. - 14:04
Lánc tisztításához kiváló még sztem a peroleum (szagtalan, világító bvagy mittomén), hasonlóképpen a brigéciolhoz ezt is tiszta vízzel ki kell utána mosni, megszárítani és utána kenni. A sima vízsugár helyett ajánlom a leszedett láncra alkalmazva a nagynyomású mosót, az télleg nem hagy ott semmit ;D ;D (ha petróval elõtte átmostad)