Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Kenõanyagok, tisztítás, karbantartás
Indította
burce
, 2001. augusztus 22. 17:27
#1521
Írta 2003. május 04. - 10:02
#1522
Írta 2003. április 22. - 14:43
én eppen most dobtam be a lancomat egy kisebb dunsztosüvegbe!!!
91- es
majd a sikerült neki kiáznia akkor feldobom és finishline
91- es
majd a sikerült neki kiáznia akkor feldobom és finishline
#1523
Írta 2003. április 22. - 09:22
MG:
nekem is berozsdált pc48/58 is...
brigéciol és azóta már majdnem 1000kmt ment olajozás nélkül (úgy ahogy kivettem szépen letisztítva a brigéciolból...)
szóval azután semmi kenés..
azt a rohadt drága Metabond fémnemesítõ spay-t akarom én is egyszer beszerezni, csakhát az ára :-\
nekem is berozsdált pc48/58 is...
brigéciol és azóta már majdnem 1000kmt ment olajozás nélkül (úgy ahogy kivettem szépen letisztítva a brigéciolból...)
szóval azután semmi kenés..
azt a rohadt drága Metabond fémnemesítõ spay-t akarom én is egyszer beszerezni, csakhát az ára :-\
#1524
Írta 2003. április 22. - 00:01
majstor: azt sem tudom mifele telo ez!
de gondolom ha adsz neki titan vagy litiumos zsirt nem fog ellenkezni. lehet kapni kis tegelyben (pontos 'j' vagy 'ly' ??)
hogy milyen? olyan 20 euros ;D merevvillat mar tortem, telot meg nem (napok kerdese), kossz a valaszt
#1525
Írta 2003. április 20. - 14:39
#1526
Írta 2003. április 20. - 14:27
majstor: azt sem tudom mifele telo ez!
de gondolom ha adsz neki titan vagy litiumos zsirt nem fog ellenkezni. lehet kapni kis tegelyben (pontos 'j' vagy 'ly' ??)
de gondolom ha adsz neki titan vagy litiumos zsirt nem fog ellenkezni. lehet kapni kis tegelyben (pontos 'j' vagy 'ly' ??)
#1527
Írta 2003. április 20. - 13:15
Gondolom mint az összes többi rugó/elasztomeres telót. Ha keresgélsz a topicban biztos megtalálod mi kõ neked!
#1528
Írta 2003. április 20. - 13:01
es az RST 181-CL telot, hogy es mivel kell kenni? ;D
Nekem senki sem akar valaszolni???
#1529
Írta 2003. április 18. - 12:08
#1530
Írta 2003. április 18. - 08:52
#1531
Írta 2003. április 18. - 07:25
Régebben próbálkoztam gáztûzhelyen felmelegített zsírban való áztatással, de nem ért túl sokat...
Gondolom, szörnyû büdös lehetett!
Én PC-48-at használok. Hígítóban kimosom jó alaposan egy ecset segítségével, majd visszateszem és olajspray-vel lefújom. (megvettem a METABOND pumpás olaját és mondhatom kiváló, csak pimaszul sokba kerül.)
MG!
Télen is ápoltad?
Véleményem szerint csere, bár megpróbálhatod az én eljárásomat alkalmazni, hátha...
#1532
Írta 2003. április 18. - 00:17
nem ide tartozik de az utoló postok azok. Van egy pc58as láncom a külsõ szemek nikkelezettek. És rozsdás most a tél végett. És mit kezdjek vele? Gázolaj/benzinbe áztatás? és utánna olaj mint állat vagy mit csináljak vele?
#1533
Írta 2003. április 17. - 12:17
#1534
Írta 2003. április 17. - 12:09
Egyébként a Sram PC68 rozsdamentes anyagból készült, vagy csak Cr/Ni bevonatos? Létezik rozsdamentes (saválló) lánc?
#1535
Írta 2003. április 17. - 12:06
Én maradtam a drótkefénél, aztán TF2...A WD40-rõl az olvastam valahol, hogy többet árt (lánc esetében) mint használ, ugyanis a szemek belsejébõl kioldja az olajat, ami nem túl elõnyös dolog. Régebben próbálkoztam gáztûzhelyen felmelegített zsírban való áztatással, de nem ért túl sokat...
#1536
Írta 2003. április 17. - 12:01
Egyébként a Shimano léncom a téli sós után 2 napi állást követõen úgy összerozsdásodott, hogy a hajtókart nem lehetett megforgatni. Állítólag a Sram tartósabb, erõsebb.
Nekem is volt már nagy dzsuva után rozsda a nikkelezett láncon :
De: lefújod WD40-el (kiszedi a rozsdát is), szépen alaposan letörlöd és raksz rá vmi kenõanyagot....ennyi
#1537
Írta 2003. április 17. - 10:39
vdani, ultio:
A teleszkópok karbantartásához a gyártók szoktak némi instrukciót adni (ezt lehet hogy nem adják a telóval, én is a netrõl szedtem le), szerintem azt érdemes követni. A Suntour pl. javasolja a becsúszószárak rendszeres (heti) kezelését Teflon-tartalmú olajjal, hidraulikus modelleknél is!
A zsírokról:
Agyakhoz (bármilyen kivitel) mindenképen célszerû zsírt (lítiumbázisú!) használni. Nem vagyok fizetett reklámember, de a MOL kenõanyagai kifejezetten jó minõségûek. Az LZS-2 néven futó termék pl. nagy terhelésû csapágyakhoz való, hõ-és vízálló. Szerintem a kerékpáros követelményeket mindenképpen túlteljesíti...
lánc:
Lehet hogy a hígabb olajok kevesebb ideig töltik be a funkciójukat, viszont kevesebb mechanikai szennyezõdést kötnek meg. A láncot szerintem jobban koptatják a szilárd szemcsék, mint az, ha kissé "kenetlen". Egyébként a Shimano léncom a téli sós után 2 napi állást követõen úgy összerozsdásodott, hogy a hajtókart nem lehetett megforgatni. Állítólag a Sram tartósabb, erõsebb.
A teleszkópok karbantartásához a gyártók szoktak némi instrukciót adni (ezt lehet hogy nem adják a telóval, én is a netrõl szedtem le), szerintem azt érdemes követni. A Suntour pl. javasolja a becsúszószárak rendszeres (heti) kezelését Teflon-tartalmú olajjal, hidraulikus modelleknél is!
A zsírokról:
Agyakhoz (bármilyen kivitel) mindenképen célszerû zsírt (lítiumbázisú!) használni. Nem vagyok fizetett reklámember, de a MOL kenõanyagai kifejezetten jó minõségûek. Az LZS-2 néven futó termék pl. nagy terhelésû csapágyakhoz való, hõ-és vízálló. Szerintem a kerékpáros követelményeket mindenképpen túlteljesíti...
lánc:
Lehet hogy a hígabb olajok kevesebb ideig töltik be a funkciójukat, viszont kevesebb mechanikai szennyezõdést kötnek meg. A láncot szerintem jobban koptatják a szilárd szemcsék, mint az, ha kissé "kenetlen". Egyébként a Shimano léncom a téli sós után 2 napi állást követõen úgy összerozsdásodott, hogy a hajtókart nem lehetett megforgatni. Állítólag a Sram tartósabb, erõsebb.
#1538
Írta 2003. április 16. - 15:02
#1539
Írta 2003. április 16. - 14:51
FSA ORbit Extreme kormánycsapiba milyen zsírt rakjak a kuyo csapik közé? Mert tiszta retek volt a gyári. SKS csapágyzsír is megteszi vagy inkább szerezzek metabond kék zsírt? NA?????