Lehet hogy elõzõleg egy másik topic-ba kellett volna írnom?
Más: egy darabig használtam valami Würth-ös, igen drága kenõanyagot, afféle folyékony zsírt. Kifújod folyékony, vársz egy kicsit, zsírszerûvé válik. Nos, ez összeszedett minden porszemcsét a környezetébõl, aztán a meghajtás zajos, a váltás pontatlan, a látvány pedig ocsmány lett. Szerintem jobb a kevésbé viszkózus kenõanyag.
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Kenõanyagok, tisztítás, karbantartás
Indította
burce
, 2001. augusztus 22. 17:27
#1521
Írta 2003. május 22. - 09:01
#1522
Írta 2003. május 22. - 08:55
Újabb fejlemények:
IG31, télen berozsdált keményen, drótkefe, TF2 forever. Azóta mentem kb. 1500 km-t, majd nemrég arra lettem figyelmes, hogy a leggyakrabban használt fokozatban ugrik a lánc. Szerviz, piszkosul ki volt nyúlva. Prés, a kinyomott csap kb. egynegyedéig bemaródva. Új lánc, új fogaskeréksor fel. Ebbõl kifolyólag szvsz ha a lánc nagyon berozsdál talán érdemesebb újat venni, mint megvárni amíg megeszi a fogaskeréksort (mint nekem), esetleg a hajtómûvet is...
IG31, télen berozsdált keményen, drótkefe, TF2 forever. Azóta mentem kb. 1500 km-t, majd nemrég arra lettem figyelmes, hogy a leggyakrabban használt fokozatban ugrik a lánc. Szerviz, piszkosul ki volt nyúlva. Prés, a kinyomott csap kb. egynegyedéig bemaródva. Új lánc, új fogaskeréksor fel. Ebbõl kifolyólag szvsz ha a lánc nagyon berozsdál talán érdemesebb újat venni, mint megvárni amíg megeszi a fogaskeréksort (mint nekem), esetleg a hajtómûvet is...
#1523
Írta 2003. május 05. - 14:26
#1524
Írta 2003. május 05. - 08:01
én az all weathet használom... hát frankó, csak eléggé felszedi a piszkot, viszont az esõt meg a sarat is jól bírja...
#1525
Írta 2003. május 04. - 10:02
#1526
Írta 2003. április 22. - 14:43
én eppen most dobtam be a lancomat egy kisebb dunsztosüvegbe!!!
91- es
majd a sikerült neki kiáznia akkor feldobom és finishline
91- es
majd a sikerült neki kiáznia akkor feldobom és finishline
#1527
Írta 2003. április 22. - 09:22
MG:
nekem is berozsdált pc48/58 is...
brigéciol és azóta már majdnem 1000kmt ment olajozás nélkül (úgy ahogy kivettem szépen letisztítva a brigéciolból...)
szóval azután semmi kenés..
azt a rohadt drága Metabond fémnemesítõ spay-t akarom én is egyszer beszerezni, csakhát az ára :-\
nekem is berozsdált pc48/58 is...
brigéciol és azóta már majdnem 1000kmt ment olajozás nélkül (úgy ahogy kivettem szépen letisztítva a brigéciolból...)
szóval azután semmi kenés..
azt a rohadt drága Metabond fémnemesítõ spay-t akarom én is egyszer beszerezni, csakhát az ára :-\
#1528
Írta 2003. április 22. - 00:01
majstor: azt sem tudom mifele telo ez!
de gondolom ha adsz neki titan vagy litiumos zsirt nem fog ellenkezni. lehet kapni kis tegelyben (pontos 'j' vagy 'ly' ??)
hogy milyen? olyan 20 euros ;D merevvillat mar tortem, telot meg nem (napok kerdese), kossz a valaszt
#1529
Írta 2003. április 20. - 14:39
#1530
Írta 2003. április 20. - 14:27
majstor: azt sem tudom mifele telo ez!
de gondolom ha adsz neki titan vagy litiumos zsirt nem fog ellenkezni. lehet kapni kis tegelyben (pontos 'j' vagy 'ly' ??)
de gondolom ha adsz neki titan vagy litiumos zsirt nem fog ellenkezni. lehet kapni kis tegelyben (pontos 'j' vagy 'ly' ??)
#1531
Írta 2003. április 20. - 13:15
Gondolom mint az összes többi rugó/elasztomeres telót. Ha keresgélsz a topicban biztos megtalálod mi kõ neked!
#1532
Írta 2003. április 20. - 13:01
es az RST 181-CL telot, hogy es mivel kell kenni? ;D
Nekem senki sem akar valaszolni???
#1533
Írta 2003. április 18. - 12:08
#1534
Írta 2003. április 18. - 08:52
#1535
Írta 2003. április 18. - 07:25
Régebben próbálkoztam gáztûzhelyen felmelegített zsírban való áztatással, de nem ért túl sokat...
Gondolom, szörnyû büdös lehetett!
Én PC-48-at használok. Hígítóban kimosom jó alaposan egy ecset segítségével, majd visszateszem és olajspray-vel lefújom. (megvettem a METABOND pumpás olaját és mondhatom kiváló, csak pimaszul sokba kerül.)
MG!
Télen is ápoltad?
Véleményem szerint csere, bár megpróbálhatod az én eljárásomat alkalmazni, hátha...
#1536
Írta 2003. április 18. - 00:17
nem ide tartozik de az utoló postok azok. Van egy pc58as láncom a külsõ szemek nikkelezettek. És rozsdás most a tél végett. És mit kezdjek vele? Gázolaj/benzinbe áztatás? és utánna olaj mint állat vagy mit csináljak vele?
#1537
Írta 2003. április 17. - 12:17
#1538
Írta 2003. április 17. - 12:09
Egyébként a Sram PC68 rozsdamentes anyagból készült, vagy csak Cr/Ni bevonatos? Létezik rozsdamentes (saválló) lánc?
#1539
Írta 2003. április 17. - 12:06
Én maradtam a drótkefénél, aztán TF2...A WD40-rõl az olvastam valahol, hogy többet árt (lánc esetében) mint használ, ugyanis a szemek belsejébõl kioldja az olajat, ami nem túl elõnyös dolog. Régebben próbálkoztam gáztûzhelyen felmelegített zsírban való áztatással, de nem ért túl sokat...
#1540
Írta 2003. április 17. - 12:01
Egyébként a Shimano léncom a téli sós után 2 napi állást követõen úgy összerozsdásodott, hogy a hajtókart nem lehetett megforgatni. Állítólag a Sram tartósabb, erõsebb.
Nekem is volt már nagy dzsuva után rozsda a nikkelezett láncon :
De: lefújod WD40-el (kiszedi a rozsdát is), szépen alaposan letörlöd és raksz rá vmi kenõanyagot....ennyi