Hoppá, Xian már írta ezt a WD40-rõl :-[
Na mindegy.
Egy tapasztalat, ami most eszembe jutott: kiskoromban (7 éves), lenolajjal kentem be egy láncot ;D
néhány hónap múlva olyan lett, mintha megkövült volna, néhány mm vastagságban szilárd fekete anyagba volt ágyazódva... ;D aztán legalább két órán át tisztogattam..
Szóval lenolajat ne, teflon az jó ;D
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Kenõanyagok, tisztítás, karbantartás
Indította
burce
, 2001. augusztus 22. 17:27
#1501
Írta 2003. szeptember 05. - 16:01
#1502
Írta 2003. szeptember 05. - 15:59
Én speciel a láncot bizonyos idõközönként leszedem, Brigéciolban kiáztatom, átmosom, Rohloff lánczsír gübürckéket helyezek el rajta, az szépen beépíti magát, hétköznapokon pedig mezei TF2 hetente 2-szer.
#1503
Írta 2003. szeptember 05. - 15:54
Halihó!
Nem olvastam el csak a topic elejét, de a WD-40 sem tisztításra, sem kenésre egyáltalán nem jó (legalábbis én így tudom), hogy a WD40 gyorsan kioldja a gyári zsírozást a láncból, ezért az tönkremegy. A láncot vízzel és fogkefével kell mosni, azonnal szárazra törölni és teflonos szprével befújkodni. (ha valaki ezt már mondta volna, akkor excusez moi!) 8)
Nem olvastam el csak a topic elejét, de a WD-40 sem tisztításra, sem kenésre egyáltalán nem jó (legalábbis én így tudom), hogy a WD40 gyorsan kioldja a gyári zsírozást a láncból, ezért az tönkremegy. A láncot vízzel és fogkefével kell mosni, azonnal szárazra törölni és teflonos szprével befújkodni. (ha valaki ezt már mondta volna, akkor excusez moi!) 8)
#1504
Írta 2003. szeptember 01. - 16:53
#1505
Írta 2003. augusztus 09. - 01:16
#1506
Írta 2003. augusztus 08. - 00:37
Most vettem egy szilikon spray-t és az van ráírva, hogy zsírmentes kenõanyag. Ez azt jelenti, hogy alkalmas mondjuk bovden vagy akár lánc kenésre is?
Másik kérdés: a brigéciolt használhatom-e a váltókon is, nem teszi-e tönkre a mûanyag alkatrészeket stb.
Másik kérdés: a brigéciolt használhatom-e a váltókon is, nem teszi-e tönkre a mûanyag alkatrészeket stb.
#1507
Írta 2003. július 22. - 11:01
#1508
Írta 2003. július 22. - 10:16
Hy!
LOCKTITE menetrögzítõt, hol árulnak?! Autósbolt/Benzinkut, csavarbolt?!?!
Elõre is köszi a segitseget!
LOCKTITE menetrögzítõt, hol árulnak?! Autósbolt/Benzinkut, csavarbolt?!?!
Elõre is köszi a segitseget!
#1509
Írta 2003. július 21. - 12:35
Na, szereztem végre teflonos zsírt. kb. 100 gramm, 2100 huf...Elég jól mozog tõle a teló, bár más zsírt (telóba) eddig nem használtam, nincs összehasonlítási alapom.
#1510
Írta 2003. július 18. - 18:20
#1511
Írta 2003. július 18. - 09:22
#1512
Írta 2003. július 17. - 18:02
És mi az a szivacsgyûrû???
azt a roksoksz használja a nem mindkét szárban nyílt fürcsis villáiba és a perselyeknél van olyan anyagból ami magába szívja és magában tartja az olajat, így keni a perselyeket, jó találmány.
#1513
Írta 2003. július 17. - 17:59
#1514
Írta 2003. július 14. - 09:40
Én csak elolvastam a használatit, és teflonos zsírt, teflonos olajat, meg 11-es viszkozitású lökésgátló olajat ajánlanak...
Amúgy a bal becsúszóban csak egy nagyobb rugó van, ott-gondolom-a becsúszó külsõ kenése (zsír) a lényeg, a jobb becsúszónál szintén, de abban benne van az olajos móka.
És mi az a szivacsgyûrû???
Amúgy a bal becsúszóban csak egy nagyobb rugó van, ott-gondolom-a becsúszó külsõ kenése (zsír) a lényeg, a jobb becsúszónál szintén, de abban benne van az olajos móka.
És mi az a szivacsgyûrû???
#1515
Írta 2003. július 12. - 13:26
bigzero - telóba manitou prep-m zsir, egy nagy tubus kb 3000ft, több boltban is lehet kapni..
persze ez nem nyilt olajfürdõs villákhoz van
persze ez nem nyilt olajfürdõs villákhoz van
#1516
Írta 2003. július 11. - 16:47
mire kell? bele a lábba, vagy csak a szivacsgyûrût kenni? A gyûrûhöz teflonos olaj való.
(hátha elírtad)
(hátha elírtad)
#1517
Írta 2003. július 11. - 15:27
Monja már meg valaki, hogy hol kapok teleszkóphoz való teflonos zsírt!!! Vagy ha nem kapok, mi a legjobb egy telóba?
#1518
Írta 2003. május 22. - 09:01
Lehet hogy elõzõleg egy másik topic-ba kellett volna írnom?
Más: egy darabig használtam valami Würth-ös, igen drága kenõanyagot, afféle folyékony zsírt. Kifújod folyékony, vársz egy kicsit, zsírszerûvé válik. Nos, ez összeszedett minden porszemcsét a környezetébõl, aztán a meghajtás zajos, a váltás pontatlan, a látvány pedig ocsmány lett. Szerintem jobb a kevésbé viszkózus kenõanyag.
Más: egy darabig használtam valami Würth-ös, igen drága kenõanyagot, afféle folyékony zsírt. Kifújod folyékony, vársz egy kicsit, zsírszerûvé válik. Nos, ez összeszedett minden porszemcsét a környezetébõl, aztán a meghajtás zajos, a váltás pontatlan, a látvány pedig ocsmány lett. Szerintem jobb a kevésbé viszkózus kenõanyag.
#1519
Írta 2003. május 22. - 08:55
Újabb fejlemények:
IG31, télen berozsdált keményen, drótkefe, TF2 forever. Azóta mentem kb. 1500 km-t, majd nemrég arra lettem figyelmes, hogy a leggyakrabban használt fokozatban ugrik a lánc. Szerviz, piszkosul ki volt nyúlva. Prés, a kinyomott csap kb. egynegyedéig bemaródva. Új lánc, új fogaskeréksor fel. Ebbõl kifolyólag szvsz ha a lánc nagyon berozsdál talán érdemesebb újat venni, mint megvárni amíg megeszi a fogaskeréksort (mint nekem), esetleg a hajtómûvet is...
IG31, télen berozsdált keményen, drótkefe, TF2 forever. Azóta mentem kb. 1500 km-t, majd nemrég arra lettem figyelmes, hogy a leggyakrabban használt fokozatban ugrik a lánc. Szerviz, piszkosul ki volt nyúlva. Prés, a kinyomott csap kb. egynegyedéig bemaródva. Új lánc, új fogaskeréksor fel. Ebbõl kifolyólag szvsz ha a lánc nagyon berozsdál talán érdemesebb újat venni, mint megvárni amíg megeszi a fogaskeréksort (mint nekem), esetleg a hajtómûvet is...