
Jelentkezz be Regisztrálj

Kenõanyagok, tisztítás, karbantartás
#1401
Írta 2006. április 25. - 13:28


#1402
Írta 2006. április 25. - 13:25

Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#1403
Írta 2006. április 25. - 12:38

viszont átütõs agyaknál érdemes, hisz az iapricsapágy nekem már rohadt rá tengelyre, alig tudtam a psylobol a tengelyt kiszedni. illetve meglepõen könnyebb visszatenni benne.A gyorszár ródját nem kell kenni, mert csak szorító funkciója van az egésznek, nincs ami mozogjon rajta, fixen van a tengelyben.
mivel viszont a gyorszárnál nem illeszkedik 100%-osan a tengely benne, így azon tényleg nem szükséges.
#1404
Írta 2006. április 25. - 12:10

#1405
Írta 2006. április 25. - 11:28

A gyorszár rúdját, azt ami átmegy az agyon, kell e zsírozni?
#1406
Írta 2006. április 25. - 10:25

A váltó forgáspontjait csak az alsó kategóriában és az LX szintig célszerû kenni híg olajjal, mert az XT/XTR X.0 már gyárilag önkenõ csúszóperselyeket, felületkezelt forgócsapokat kapnak, amiknek bármilyen kenõanyag használata csak a károsodásához vezethet. A régi ESP 9.0-s váltóm azután kezdett rohamosan kikotyogósodni, hogy elkezdtem kenni a forgáspontjait. Azóta az XTRhez hozzá sem nyúlok. Max tiszta vízzel kimosom a sarat a váltóból, de semmilyen oldószert nem ajánlok.
ezt jó hogy mendod, mert xt-m van! köszi
#1407
Írta 2006. április 25. - 09:31

#1408
Írta 2006. április 25. - 08:43

váltókenés ? hol mivel, kell-e egyáltalán ?
Alkalomszerûen nem árt a forgáspontokat megspriccenteni valamivel. Én tf2vel szoktam, a zsírt én nem javallom, mert nagyon szedi magába a dzsuvát (és az a félelmem, hogy a dzsuva meg kieszi a perselyt oszt dobhatom a kukába). Takarítás-tisztítás után (pláne, ha mosószeres) én melegen ajánlom. Mellesleg a Shimano meg a Sram is ajánlja.
X.
Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!
#1409
Írta 2006. április 25. - 07:44

Azokat nem árt néha átzsírozni, fõleg ha nagynyomásút is használ asz ember.
#1410
Írta 2006. április 25. - 00:27

váltókenés: nem nagyon szoktam. a láncra tett zsir keni a görgõt, a görgõk belül meg minden jó váltóban csapágyasak, ergo nem kell kenni...
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#1411
Írta 2006. április 25. - 00:19

tok8 :]
valószínûleg én vagyok a hülye , de ezt most nem értem

bikertigger!
váltókenés ? hol mivel, kell-e egyáltalán ?
#1412
Írta 2006. április 24. - 19:48

...
lesz, csak a kérdés az, hogy 2 km után, vagy 20 km után ( hasamra
...
tok8 :]
toltesen tuliak tarsasaga - powered by patakmeder
#1413
Írta 2006. április 24. - 18:53

#1414
Írta 2006. április 24. - 18:52

na most akkor tisztázzuk! mint már párszor mondtam, vettem egyet, kipróbálom, és majd ha tekerek vele egy komolyabbat, akkor megmondom, hogy igaz-e, ami rá van írva, vagy mégsem.tudom, hogy genyás lesz, csak a kérdés az, hogy 2 km után, vagy 20 km után
Na én tegnap Salamon töke fényére puciltam a gépet. A láncot és a fogascuccokat is.Utána csodálatosan lekezeltem a fent említett Motorex dry láncolajjal.
Ma mentem 75 km-ert és jelentem dzsuvás a lánc!
Portaszító kenõanyag márpedig nincs!
#1415
Írta 2006. április 24. - 18:49

bocs ezt elfeldtem a végére :na most akkor tisztázzuk! mint már párszor mondtam, vettem egyet, kipróbálom, és majd ha tekerek vele egy komolyabbat, akkor megmondom, hogy igaz-e, ami rá van írva, vagy mégsem.tudom, hogy genyás lesz, csak a kérdés az, hogy 2 km után, vagy 20 km után ( hasamra ütöttem ) . ha elolvastad volna, amit írtam, akkor ezt tudnád. Ezért van ott zárójelben az, hogy IDÉZET, és (mily meglepõ) idézõjelek között van a marketingszöveg, amit speciel a bikediscountról vágólapoztam ide. és akkor nem lenne a fejemhez vágva a fórumon már szinte klisének számító "bevetted a marketingszöveget hülyegyerek", lásd valamelyik topicban a cnc-zés, abból is ez jött ki... Ha esetleg nem jönne be, és a porlepergetõs marketingszöveg átvágás, valószínûleg akkor sem fogok álmatlanul forgolódni éjszaka, mivel kõkemény 1500 ft volt kb
......
keszthelz : ha 5 topicban is felteszed ugyanazt a kérdést, ami speciel nem is oda tartozik, nem fogják elõbb megválszolni, ellenben a moderátorok jó mérgesek lesznek, törölnek, és akkor senki sem válaszolja meg.......

Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#1416
Írta 2006. április 24. - 18:36

Ti mindig minden markecingdumát elhisztek ? jó olaj a motorex, de ne hidd hogy csodára képes....
na most akkor tisztázzuk! mint már párszor mondtam, vettem egyet, kipróbálom, és majd ha tekerek vele egy komolyabbat, akkor megmondom, hogy igaz-e, ami rá van írva, vagy mégsem.tudom, hogy genyás lesz, csak a kérdés az, hogy 2 km után, vagy 20 km után ( hasamra ütöttem ) . ha elolvastad volna, amit írtam, akkor ezt tudnád. Ezért van ott zárójelben az, hogy IDÉZET, és (mily meglepõ) idézõjelek között van a marketingszöveg, amit speciel a bikediscountról vágólapoztam ide. és akkor nem lenne a fejemhez vágva a fórumon már szinte klisének számító "bevetted a marketingszöveget hülyegyerek", lásd valamelyik topicban a cnc-zés, abból is ez jött ki... Ha esetleg nem jönne be, és a porlepergetõs marketingszöveg átvágás, valószínûleg akkor sem fogok álmatlanul forgolódni éjszaka, mivel kõkemény 1500 ft volt kb

keszthelz : ha 5 topicban is felteszed ugyanazt a kérdést, ami speciel nem is oda tartozik, nem fogják elõbb megválszolni, ellenben a moderátorok jó mérgesek lesznek, törölnek, és akkor senki sem válaszolja meg

#1417
Írta 2006. április 24. - 18:10

Ti mindig minden markecingdumát elhisztek ? jó olaj a motorex, de ne hidd hogy csodára képes....ezzel mindnyájan tisztában vagyunk, a kérdés mikor, mert ugye a már lejjebb kitárgyalt motorex olaj úgy fut, hogy ( idézet ) : "
A Motorex DryLube kifejezetten a száraz, poros idõjárási viszonyokra kifejlesztett kenõanyag. A biológiai úton lebomló kenõanyag hosszú ideig megõrzi kenõképességét, portaszító hatása révén védi a meghajtásban résztvevõ összes mozgó, kopó alkatrészt. A száraz kenõ filmréteg segíti a pontos, gyors váltást, keni a fémfelületeket, ugyanakkor nem szedi fel a port."
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#1418
Írta 2006. április 24. - 18:07

A dzsuva: a por és láncon lévõ kenõanyag házasságából születik.
Akkor nem lesz dzsuva,ha por se! Azt meg várhatjuk!
ezzel mindnyájan tisztában vagyunk, a kérdés mikor, mert ugye a már lejjebb kitárgyalt motorex olaj úgy fut, hogy ( idézet ) : "
A Motorex DryLube kifejezetten a száraz, poros idõjárási viszonyokra kifejlesztett kenõanyag. A biológiai úton lebomló kenõanyag hosszú ideig megõrzi kenõképességét, portaszító hatása révén védi a meghajtásban résztvevõ összes mozgó, kopó alkatrészt. A száraz kenõ filmréteg segíti a pontos, gyors váltást, keni a fémfelületeket, ugyanakkor nem szedi fel a port."
#1419
Írta 2006. április 24. - 16:22

Akkor nem lesz dzsuva,ha por se! Azt meg várhatjuk!

#1420
Írta 2006. április 24. - 11:23

Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való