És persze még mindíg folytathatom, a munkám miatt sokat kell utaznom, repülõvel is, az a környezetterhelés amit ez okoz messze nagyobb annál, mint amennyit bármilyen autóval össze lehet hozni.
azért itt vannak nagy tévedések. egy repülõ egy fõre levetített károsanyag kibocsájtása sokkal kisebb egy átlagos autóénál. az igaz hogy egy repülõ jobban terheli a környezetet mint egy autó, vagy egy bicikli, de sokat fejlõdtek az évek során...
on
én vízzel nem mosnám a láncot (fõleg nem a drága ivóvízzel amivel mosunk, meg a wc-t öblítjük), valõszínûleg nem jó neki. a petróleum vagy a benzin jó, de én eddig kb 2-szer mostam láncot és fölöslegesnek tartom. max letörölgetem a bringán pár átforgatással, aztán olaj neki (2-300 kilométerenként). sram pc1 és sram pc951 láncokat használok.
a pc1-es lánc 800 km után bbb láncnyúlásmérõvel mérve 0.75-ös nyúlással rendelkezik, ss felhasználás Budafoki út és társain. kenõanyagot bringamosás után kapott csak (kb 2 hetente, ami cirka 250-300 km).
a pc951-es még a 0.75-ös nyúlásba se esik bele, kb ezer km van benne, kb hetente kenve, ami 100-120 km-t jelent. kb 1000 km van a láncban.