Tapasztalataim a láncmosásról:
Idén (is) 4 lánccal nyomom. Azért nem 3al, mert a 3 kockázatos, hogy ha véglegesen lepukkan valamelyik (például elcsavarodik, amire már volt példa), akkor 2vel már a rendszer nem igazán mûködik. Csak a lánccsere során kap a lánc olajat, de nem is konkrétan akkor, hanem inkább amikor az összeset egyszerre lemosom. Gyakorlatilag a hajtást is csak lánccsere során mosom. Kivétel egyedül az extra-retkes maraton, de például idén csak a Szilvás volt ilyen, a Duna még csak "lagymatagan" volt saras. Átlagosan 500 km-enként kerül sor lánccserére. Ezzel a rendszerrel ez a második szezonom, s eddig olyan 16.000 km van benne. (ennél többet tekertem másfél év alatt, de másik gépekkel is) Ami igazából drága, az maga a lánc, s maga a hajtásrendszer, mert váltógörgõt már sajnos cserélnem kellett (kétszer is), s mégiscsak 4 db XTR láncról/fogsorról/(RF)tányérszettrõl beszélünk, ami azért horrorpénz.
Az ezelõtti rendszer Connex volt, s 3 lánccal nyomtam, ott két hibám volt - az egyik a 3 láncos jelleg, mivel az egyik fél év után keresztbe csavarodott, s attól kezdve már 2 láncot kellett csereberélni, a másik, hogy akkor LEMOSTAM a láncot, s a már említett "perselyezõ-trutyit" is kioldottam áztatással a csapok közül. Lényegesen kevesebbet bír, inkább a külsõ dolgokat kell csak leszedni. Most úgy mosom, hogy bekenem kívülrõl Brigeciollal, majd egy ezzel átitatott ronggyal letörlöm. Nem vegytiszta, de lényegesen tartósabb.
Mégegy tapasztalat, ami hasznos lehet. Szóval 3 bicajom van, s a téli gépen alsó kategóriás, az országútin középkategóriás lánc van. Biztosan állíthatom, hogy a lánc minõsége fordított arányban van a szükséges olaj mennyiségének. Az XTR-re elegendõ csaponként egy parányi csepp olaj, az országúti KMC láncra már rendesebben kell tenni, de az edzõgépet (valami legalsó 9-es SRAM lánccal) már rendesen lucskosra kell áztatni. Nem tudom, ez miért van, én arra tippelnék, hogy a jobb felületkezelés és a pontosabb mérettûrés miatt a high-end dolgok kevesebb olajjal is súrlódásmentesen elvannak, míg az alsó kategóriák már igénylik a láncolaj kompenzáló szerepét. Az országútim, ha annyi olajat kap, mint a montim, egyértelmûen nyikorog, az edzõgéprõl nem is beszélve.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain
some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás