Jelentkezz be Regisztrálj

Kenõanyagok, tisztítás, karbantartás
#981
Írta 2010. május 10. - 14:44

Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#982
Írta 2010. május 10. - 14:35

Két (amatõr) kérdésem lenne még, most már inkább kérdezek, mielõtt cselekszem, nehogy megint rosszul csináljak valamit:
1) A bicónak árt a közvetlen vízsugár (kerti slag)? A problémásabb alkatrészekre gondolok, mint teleszkóp, váltók. Arra ügyelve, hogy a váltóból például a gyári zsírt nem mosom ki. Ti milyen gyakran és hogy mossátok a cangátokat?
2) A teleszkópot (RS Dart 2) nem szabad kenni, ugye? Kissé "nyöszörög" egy-egy nagyobb huppanásnál, amikor a visszautat teszi meg a becsúszószár. Mit tehetnék?
1) egy nem tescós bringának nem árt, elvégre el is ázhatsz, akkor sem szabad baja lennie. Persze ne max. nyomással csináld, s utána ajánlatos újrakenni a láncot, váltót. Én idõnként bizony leslagozom, fõleg mióta láttam, hogy egy dagonyás versenyen az emberek a patakban mosták a bringát. Épp most vasárnap áztam szarrá

2) a becsúszószárakat be lehet kenni szvsz, én legalábbis be szoktam WD40-nel, mert van rajta egy kis gumi porvédõ és az mindig felcsúszik, ha száraz
sziasztok!
szerintetek gázolajban lehet láncot tisztítani? olvastam itt a petróleumot, de nekem már többen adták tanácsként a gázolajat, hogy áztassam bele és leoldja a szennyezõdést majd után alapos olajozás .....
Petróleumra esküdtem én is, de aztán az itteni tanácsokat követve mellõztem, mert macerás, környezetet nem kíméli, idõigényes és két tekerés után ugyanolyan retkes, mint elõtte. Megfogadtam a ronggyal töröl - olajoz - töröl elvet és mûködik: jóval kevesebb macera és idõ, hatása ugyanolyan jó.
#983
Írta 2010. május 10. - 14:13

2: belül keni a telót a zsír / olaj, és karban kell tartani idõnként a belsõségeket is. Becsúszóra 1-2 cég ajánl teflonos olajat, de Sala megöl érte.

Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#984
Írta 2010. május 10. - 14:08

1) A bicónak árt a közvetlen vízsugár (kerti slag)? A problémásabb alkatrészekre gondolok, mint teleszkóp, váltók. Arra ügyelve, hogy a váltóból például a gyári zsírt nem mosom ki. Ti milyen gyakran és hogy mossátok a cangátokat?
2) A teleszkópot (RS Dart 2) nem szabad kenni, ugye? Kissé "nyöszörög" egy-egy nagyobb huppanásnál, amikor a visszautat teszi meg a becsúszószár. Mit tehetnék?
#985
Írta 2010. május 06. - 21:16

Egy pozitívuma viszont van. A szennyezõdést távol tartotta a lánctól, alig tapadt rá a por.
...de hogy motornál hogy bírhat 600 km-t, azt nem tudom

Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#986
Írta 2010. május 06. - 15:18

Egyszer használtam ezt is.Árához képest egész tûrhetõ,de túl sokat ez sem bír,én minden tekerés után kenem amúgy is a láncot.Amiért többet nem veszek ilyet,az a szaga.Valami fertelmesen büdös.ugyanott kapni W5 láncolajat is
vettem egyet, kíváncsi vagyok, hogy a bringánál hogyan fog beválni, mert azt írják, hogy motornál kb. 600 km-enként kell újraalkalmazni
ami egyelõre tetszik, hogy a javasolt egy napi száradás után a láncok gyári kenéséhez hasonló állagú, tapintású
#987
Írta 2010. május 02. - 22:56

Ráadásul, ha olajozod akkor csak kimosod a zsírt és még hangosabb lesz.És a "szerencsekerék" effektusról tudtok valamit mondani? Annak csak be kell kopnia, vagy mitõl lesz jobb?

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#988
Írta 2010. május 02. - 22:17

Pontosan erre. De az új bringán hangosabb jóval, mint a régimen. Akkor ez csupán típusfüggõ, ennyi az egész?
Igen.
A sebesség mindent megold.
#989
Írta 2010. május 02. - 22:09

#990
Írta 2010. május 02. - 22:07

Hopsz ok. Akkor többet nem adok neki. Sokat nem nyomtam egyébként sehová. Köszi a felhomályosítást! És a "szerencsekerék" effektusról tudtok valamit mondani? Annak csak be kell kopnia, vagy mitõl lesz jobb?
Arra gondolsz, hogy amikor nem tekersz hallod a szerencsekerék hangját? Mert az teljesen normális.
A sebesség mindent megold.
#991
Írta 2010. május 02. - 22:01

#992
Írta 2010. május 02. - 21:18

A sebesség mindent megold.
#993
Írta 2010. május 02. - 21:07

#994
Írta 2010. május 02. - 20:23

Azt hiszem ez nekem a megfelelõ topik. Régen volt már, mikor új bicót vettem, ilyen komolyat pedig még soha. Tehát egy új Magellan Polarisom van. Finom mûszerolajjal (kerékpárra ajánlva a dobozán) megkentem a pedált, a láncot, majd végigváltottam az összes fokozatot elõl-hátul, hogy jusson mindenhová a láncról. A hajtómûvet is amennyire hozzáfértem beolajoztam. Hátul a fogaskoszorúnál viszont még elég erõteljesen "szerencsekerék" hangja van a bicónak, de nem igazán tudom, mit olajozhatnék ott. Próbáltam ott is olajozni, ahol a kerékagy és a váz érintkezik.
Kérdésem az lenne a nálam jártasabbaktól, hogy mit tanácsos még megkenni egy kicsit, vagy mit csináltam rosszul? Illetve elsõ telót finoman a becsúszószárnál, vagy azt ne babráljam?
Köszönöm elõre is.
#995
Írta 2010. április 30. - 22:40

Igen, mûködik.
egy baj van a gázolajjal: ha nem távolítjátok el a felesleget (felitatással, sûrített levegõvel történõ kifújatással, stb.) akkor nem párolog el és a láncra felvitt sûrû kenõanyagot felhígítja, az kevésbé marad meg a szemekben
én Lidl-ben vettem motor tisztító W5 sprayt.Vízzel kell lemosni.Egész jó,de valszeg nem ért meg a 400 ml 500 ft-ot sem,mert ahogy mások már megírták,vannak sokkal olcsóbb jó megoldások.
valószínûleg ugyanolyan, mint a Brigéciol 2000, csak hajtógázas (ennek megfelelõen lényegesen drágább)
ugyanott kapni W5 láncolajat is
vettem egyet, kíváncsi vagyok, hogy a bringánál hogyan fog beválni, mert azt írják, hogy motornál kb. 600 km-enként kell újraalkalmazni
ami egyelõre tetszik, hogy a javasolt egy napi száradás után a láncok gyári kenéséhez hasonló állagú, tapintású
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#996
Írta 2010. április 30. - 22:20

Mióta nem mosom a láncomat és a fogaskereket is csak törlöm, azóta is ugyanannyit vagy többet megy el a láncom. A legutóbbi elment kb. 4000 km-t, úgy, hogy ebbõl jelentõs része esõben, latyakban volt, és végül a sós hólé amortizálta le. És nem láncforgóban.
#997
Írta 2010. április 30. - 21:33

#998
Írta 2010. április 30. - 17:50

sziasztok!
szerintetek gázolajban lehet láncot tisztítani? olvastam itt a petróleumot, de nekem már többen adták tanácsként a gázolajat, hogy áztassam bele és leoldja a szennyezõdést majd után alapos olajozás .....
Igen, mûködik.
#999
Írta 2010. április 30. - 14:09

szerintetek gázolajban lehet láncot tisztítani? olvastam itt a petróleumot, de nekem már többen adták tanácsként a gázolajat, hogy áztassam bele és leoldja a szennyezõdést majd után alapos olajozás .....
#1000
Írta 2010. április 30. - 11:54

ennek csak az a szépséghibája,hogy kb 6%-nyi alkotórészét írják le benne.Vajon mi lehet a maradék 94?Csak nem petróleum?
ahogy a többiek is írták: víz (forráspont, fagyáspont, sûrûség, pH, stb., mind ezt támasztja alá)
a zsírtalanítást a néhány százaléknyi adalék végzi
jó anyag, de nem mindenható
pl. egy Shimano pedálcsapágyból a sûrû sárga zsírt nem tudta kiszedni, annál be kellett vetni a petrót
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."