Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Kenõanyagok, tisztítás, karbantartás

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
1640 hozzászólás a témában

#981
papabear

papabear

    vendég

  • fórumtag
  • 197 hozzászólás

Használat: minden használat után kimostam vízben, benzinben, megszárítottam, használat után teflonspréztem.


Ezen jót nevettem. Nem zokni az, hogy minden használat után mosni kelljen, de erre azóta te is rájöttél. :no:
Én csak rongyba fogva megpörgetem, majd pipettás olajozóval varrógépolajat csepegtetek rá. Kb 5 perces mûvelet.
4000 km után még nincs vele gond.
Hegyibringás = Kerekes Jeti

#982
Szepy2884

Szepy2884

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 300 hozzászólás
és nem árt ha az a víz kicsit szappanos is...

Az igéret szép szó, de az elkelkáposztalaníthatatlaníthatatlanítottság még szebb :D


#983
Camping Joe

Camping Joe

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.592 hozzászólás
A-a. Injekciós tû és víz, vagy csavarhúzó és pálcás WD-40.

Olaj büdös. :)

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'

ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960

#984
vendég_Master_*

vendég_Master_*
  • vendég

Sziasztok! Segítségeteket kérnem.
Szeretném kicserélni a fékkart a kerékpáron, de a kormányon lévõ gumiborítás utamat állja :( Le lehet venni erõszakosabb beavatkozás nélkül?


kis olaj ala, es konnyen lecsuszik, aztan meg kitakaritani az olajtol :D

#985
rosszcsont

rosszcsont

    újonc

  • fórumtag
  • 1 hozzászólás
Sziasztok! Segítségeteket kérnem.
Szeretném kicserélni a fékkart a kerékpáron, de a kormányon lévõ gumiborítás utamat állja :( Le lehet venni erõszakosabb beavatkozás nélkül?

#986
Dózer

Dózer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.361 hozzászólás

már mér lenne az idei nyár esos??? Mert 2 hete esik?? Elotte meg aszály volt...

egyébként leleményes gyerek vagy :D:D


Nem két hete esik,hanem juni eleje közepe óta.Amikor meg aszály volt,az nem nyár,hanem tavasz volt.:P

#987
pali kj

pali kj

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.505 hozzászólás
egy ss hajtás cseréje: az én ss gépemen kb 8-900 km után a 32-es acél tányéron látható kopás van, még kb 6-700 km és végleg kuka. szerintem lánccal együtt érdemes cserélni. a hátsó fogaskerék egy 16-os acél odyssey amin szinte meg se látszódik a használat, csak a fogak oldaláról kopott le egy kicsit a fekete felületkezelés. kb 2-3 láncot kibír, vetésforgóban sokkal többet bírhat.

:chin: Két kéz, és csak egy száj... ez a probléma az ivással!

http://tiszatavitekerok.hu/:bell:

#988
vendég_Master_*

vendég_Master_*
  • vendég

Pár éve,amikor még versenyezgettem,volt egy hasonlóan esõs nyár mint a mostani.


már mér lenne az idei nyár esos??? Mert 2 hete esik?? Elotte meg aszály volt...

egyébként leleményes gyerek vagy :D:D

#989
Szepy2884

Szepy2884

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 300 hozzászólás

Egy alumíniumváz elkészítése, egy garnitúra gumi stb sokkal nagyobb terhet jelent a környezetnek, mint az én 100ml ásványiolajam, vagy annak az eldobható 100ml-es mûanyag flaskája (amit mellesleg elégetnek)


Off

Hirtelen kíváncsivá tett, hogy mi okoz nagyobb környezet terhelést:
egy alumíniumkohó + timföld gyártó üzem vs. gumigyár vs. petrokémiai üzem??
:D

#990
Dózer

Dózer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.361 hozzászólás

Ezt a szezont még biztosan kibírja, de jövõre már valószínûleg egy új rendszert kell felrakni. Az 5000/lánc össze fog jönni, s egész jól is mûködik. De a lánckerekek tutkóra tûhegyesre fognak kopni, pedig a legvastagabb típusokat használom.


a teljes rendszer csere?Tehát a lánctányérokat is?

Pár éve,amikor még versenyezgettem,volt egy hasonlóan esõs nyár mint a mostani.Asszem 2005-ben.Szerkesztettem egy menetközben használható olajzót.Egy fecskedõt erõsítettem az elsõ váltó fölé,amibõl egy gumicsõ vezette az olajat a láncterelõbe.Tehát vitte magával a csövet a váltó.Verseny közben ez jó volt,mert nem kellett megállni az olajzáshoz.Volt egy nem tervezett automata funkciója is,mivel a rázkódástól egy idõ után elfogyott belõle az olaj akkor is ,ha nem használtam.De végül is ez is a láncra ment.:)

#991
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
Ezt a szezont még biztosan kibírja, de jövõre már valószínûleg egy új rendszert kell felrakni. Az 5000/lánc össze fog jönni, s egész jól is mûködik. De a lánckerekek tutkóra tûhegyesre fognak kopni, pedig a legvastagabb típusokat használom.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#992
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás
Én 1800 Ft-os 7 sebességes kmc láncot használok városba. Igaz, hogy nem a legfaszábban vált, de most van benne 1400 km és a nyúlásmérõ még nem mutat kopást.

Ha meg elkopik hát Istenem

7-es lánc 1800 Ft
7-es sor 2600 Ft

Ennél már csak az ss hajtás az olcsóbb, városba meg még sok is a 3X7 sebesség

Kenni viszont sûrûn kell, mert hamar nyöszörögni kezd.

#993
Dózer

Dózer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.361 hozzászólás
Tehát 4 ezer km van egy láncban,ez nem rossz.És bírja még a cucc,vagy ez a plafon?Én pár éve 3 lánccal próbáltam ezt,de nekem nem jött be.Lehet összekevertem a láncokat.:)De lehet újra kipróbálom.Elvileg minél több lánccal,és minél gyakoribb cserével növekszik a fajlagos láncélettartam.

#994
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
Tapasztalataim a láncmosásról:

Idén (is) 4 lánccal nyomom. Azért nem 3al, mert a 3 kockázatos, hogy ha véglegesen lepukkan valamelyik (például elcsavarodik, amire már volt példa), akkor 2vel már a rendszer nem igazán mûködik. Csak a lánccsere során kap a lánc olajat, de nem is konkrétan akkor, hanem inkább amikor az összeset egyszerre lemosom. Gyakorlatilag a hajtást is csak lánccsere során mosom. Kivétel egyedül az extra-retkes maraton, de például idén csak a Szilvás volt ilyen, a Duna még csak "lagymatagan" volt saras. Átlagosan 500 km-enként kerül sor lánccserére. Ezzel a rendszerrel ez a második szezonom, s eddig olyan 16.000 km van benne. (ennél többet tekertem másfél év alatt, de másik gépekkel is) Ami igazából drága, az maga a lánc, s maga a hajtásrendszer, mert váltógörgõt már sajnos cserélnem kellett (kétszer is), s mégiscsak 4 db XTR láncról/fogsorról/(RF)tányérszettrõl beszélünk, ami azért horrorpénz.

Az ezelõtti rendszer Connex volt, s 3 lánccal nyomtam, ott két hibám volt - az egyik a 3 láncos jelleg, mivel az egyik fél év után keresztbe csavarodott, s attól kezdve már 2 láncot kellett csereberélni, a másik, hogy akkor LEMOSTAM a láncot, s a már említett "perselyezõ-trutyit" is kioldottam áztatással a csapok közül. Lényegesen kevesebbet bír, inkább a külsõ dolgokat kell csak leszedni. Most úgy mosom, hogy bekenem kívülrõl Brigeciollal, majd egy ezzel átitatott ronggyal letörlöm. Nem vegytiszta, de lényegesen tartósabb.

Mégegy tapasztalat, ami hasznos lehet. Szóval 3 bicajom van, s a téli gépen alsó kategóriás, az országútin középkategóriás lánc van. Biztosan állíthatom, hogy a lánc minõsége fordított arányban van a szükséges olaj mennyiségének. Az XTR-re elegendõ csaponként egy parányi csepp olaj, az országúti KMC láncra már rendesebben kell tenni, de az edzõgépet (valami legalsó 9-es SRAM lánccal) már rendesen lucskosra kell áztatni. Nem tudom, ez miért van, én arra tippelnék, hogy a jobb felületkezelés és a pontosabb mérettûrés miatt a high-end dolgok kevesebb olajjal is súrlódásmentesen elvannak, míg az alsó kategóriák már igénylik a láncolaj kompenzáló szerepét. Az országútim, ha annyi olajat kap, mint a montim, egyértelmûen nyikorog, az edzõgéprõl nem is beszélve.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#995
Dózer

Dózer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.361 hozzászólás

bioláncolaj, bioetanol után szabadon. :D
egyik vidéki "bringa" szerelõ haverom mutatott nekem szép fogaskoszorút, ami étolajjal volt kenve.
bár nem hinném hogy vannak itt ilyen barbárok, csak érdekesség képpen írtam le.


Már nincs,de volt.Anno az elsõ biciklim láncát rendszeresen Vénusz étolajjal öntöztem.:)
Mivel nem volt otthon semmilyen ásványolaj,ezért folyamodtam e környezettudatos megoldáshoz.Mentségemre legyen mondva,kb csak 7-8 éves lehettem,közel s távol nem volt egyetlen bicikli szervíz sem,kis falumban nem volt Áfor kút ,hogy egy kis piros gépzsírt vehettem volna a fagyipénzen.(anyám meg valószínûleg eldugta elõlem a varrógéphez használt mûszerolajat,vagy lehet az sem volt,a vasfüggünyön innen)De a kis orosz gyerekbiciklim múködött vele.Hogy büdös volt e,arra nem emlékszem,csak arra,hogy jól rávastagodott a láncra a matéria.

Egyébként a Rohloff olaj is kicsit ilyen rávastagodós cucc.De lehet ez a lánccsapoknál elõny,ahogy valaki írta,hogy "kiperselyezi" a láncot ez a vastag olajsár.A lánc felületén,és fõleg a váltógörgõknél ez nem túl egészséges

#996
pali kj

pali kj

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.505 hozzászólás
bioláncolaj, bioetanol után szabadon. :D
egyik vidéki "bringa" szerelõ haverom mutatott nekem szép fogaskoszorút, ami étolajjal volt kenve. a jelenség a következõ: irtó büdös az avas olaj, ahogy megszárad, egy réteget képez a fogakon, amire felül a lánc és jó sok réteg után már nem tud megkapaszkodni a fogakon, ezért megugrik. a suttyó beviszi a szervízbe hogy: há' ugrik a lánc! tessék má' csinányi vele valamit!
de környezetkímélõ. inkább kenem mangalicazsírral a láncot, és menet közben megkenem vele a kenyerem...
bár nem hinném hogy vannak itt ilyen barbárok, csak érdekesség képpen írtam le.

:chin: Két kéz, és csak egy száj... ez a probléma az ivással!

http://tiszatavitekerok.hu/:bell:

#997
Trek3900

Trek3900

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 305 hozzászólás
Aha, akkor hozatok a sziciliai haverral szûz olivát :)

Nem bírt ki ez sem egy egész túrát.

Ha már a környezettudatosság szóba került.Felfoghatjuk környezetvédelemnek is, az olcsóbb olajok használatát.Az ilyen olajok nekem mindig valahol megmaradnak.Vagy autóból,vagy valami gépbõl.Tehát nem kell kukázni,és mellette még megvenni a "speciális" biciklis olajat is.Mindamellett az ilyen noname olajok sokkal kisebb vagy inkább nulla marketinggel készülnek,amivel ugyancsak kevésbé terhelik a környezetet.

Vagy étolajat kell használni,az tisztán növényi,és ha szükséges,meg is lehet enni.

Én nitrós tisztítás után olajba szoktam (régebben,már nem) áztatni,így volt ideje az olajnak bejutni mindenhova.




#998
pali kj

pali kj

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.505 hozzászólás
jani: miért nem biciklizel inkább ahelyett hogy minden ride után kimosod a láncod? szerintem fölösleges, és ezzel szennyezed a legjobban a környezeted.... mellesleg idõpazarlás. a ráfordított idõt sokkal hasznosabban is el tudnám tölteni, de ez már csak egyéni vélemény.

:chin: Két kéz, és csak egy száj... ez a probléma az ivással!

http://tiszatavitekerok.hu/:bell:

#999
Dózer

Dózer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.361 hozzászólás

De bevált amúgy ez a W5 neked?


Nem bírt ki ez sem egy egész túrát.

Ha már a környezettudatosság szóba került.Felfoghatjuk környezetvédelemnek is, az olcsóbb olajok használatát.Az ilyen olajok nekem mindig valahol megmaradnak.Vagy autóból,vagy valami gépbõl.Tehát nem kell kukázni,és mellette még megvenni a "speciális" biciklis olajat is.Mindamellett az ilyen noname olajok sokkal kisebb vagy inkább nulla marketinggel készülnek,amivel ugyancsak kevésbé terhelik a környezetet.

Vagy étolajat kell használni,az tisztán növényi,és ha szükséges,meg is lehet enni.

Én nitrós tisztítás után olajba szoktam (régebben,már nem) áztatni,így volt ideje az olajnak bejutni mindenhova.

#1000
j4ni

j4ni

    vendég

  • fórumtag
  • 330 hozzászólás
  • LocationBudapest
mikor vissza akartam rakni, a kezemben törött el az egyik láncszem, utánna még buheráltam egy kicsit, és mégegy eltört...

Persze a láncot helytelenül kezeltem, mindíg megtisztítottam oldószerben, minden egyes kerekezés után. Ezután ahelyett, hogy olajjal kentem volna, teflonoztam, ez nyilvén nehezen hatolt be a lánc belsejébe... (feltételezés)
Ráadásul bicajozás után, amikor már nem használtam a láncot napokig befõttesüvegben tartottam benzinben. Ilyenkor eléggé össze volt tekerve a lánc, és nem egy síkban, tehát lehet, hogy nagy mechanikai feszültség volt benne... nem tudom..

Miután tönkrement, a szerelõ azt mondta, hogy rendesen megvolt nyúlva.

A SRAM láncomat sose mérettem, nem tudom mennyit nyúlott eddig.

üdv
J.





Nem kekeckedni akarok csak kiváncsiskodok.
-Mit jelent az, hogy "ripityára" rört?
-Egy láncolaj egyik lényeges ismérve a jó kúszó tulajdonság. Ezt úgy értelmezem, hogy bejut mindenhová, tehát ha kimosod a láncot és bekened nem szabad olyan részének lenni ami kenés nélkül marad.
-Mit értesz az alatt, hogy még bírja? Nem jött szét, nem nyúlott meg? Én minden mosás után fellógatom a láncot (tudjuk a mosástól nyúlik :-) )és így jól látni mennyit kopott az elõzõ mosás óta. Nos pl. nekem pc 51 pár száz km alatt annyit nyúlott mint a deore 1500 alatt. Tudom ez lehet sok mindentõl, elég egy -két sárosabb maraton, de én pl. többet ilyet nem veszek.