Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Kenõanyagok, tisztítás, karbantartás

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
1654 hozzászólás a témában

#1021
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
Na de mennyi olajt fogyasztotok? Sok pént elvisz a bringa, de konkrétan az 1km alatt leamortizált gumi sokkal drágább, mint az 1 km alatt fogyó láncolaj. Tavaly vettem Gardán 2 flakon FL-t összesen 10 €-ért, egyet országútira, egyet montira, s még mindkettõ félig tele van. Pedig nem keveset tekerek.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#1022
j4ni

j4ni

    vendég

  • fórumtag
  • 330 hozzászólás
  • LocationBudapest
Nem értek ezzel eggyet, hogy a müszerolaj nemjó lánckenésre.

Én egy viszonylag hígabb, de a varrógépolajnál (a varrógépolaj átlátszó szokott lenni) mégis jóval sûrûbb, már sárgás-barnás olajat használtam, általában minden tekerés elõtt (ez nálam 50-60Km) kentem, néha két tekerés után.

Az anyaggal nem spóroltam, a letörölt, de meg nem mostott láncra mindíg bõségesen raktam (valamennyi szemetet is mindíg leoldott).
Soha nem volt vele probléma, se essõben, se sárban, se fagyban.

Nem akarok én többszáz kilómétert menni kenések között, mert úgyis minden elindulás elõtt bekenem a láncot, olcsó olajjal ezt ugyebár szívfájdalom nélkül megteszem. (100ml kb 1/2 -3/4-ed évig volt elegendõ)



üdv
J

SZERK:
OFF:
korábbi (Rohloff-utántöltés) hozzászólásra reagálva
Azt meg, hogy mennyire környezetbarát az aktuális láncolaj nagy ívben szarom le, _sokkal_ több szemetet csinál mindannyiunk egyetlen nap alatt is, mint amennyit egy mûanyag dobozocska, vagy pár ml ásványiolaj okozhat.


nekem az a tapasztalatom (bár kicsit igénytelen vagyok lánckenést illetõen), hogy a sokezres olaj, és a kicsivel olcsóbb olaj (nem mûszerolaj, mert az tényleg semmire se jó) közt nem sok különbség van. a motorolaj szerintem se láncra való, akkor már inkább valami krosszmotorra tervezett láncspré. egyik haverom olyat használ és meg van vele elégedve. az is valami nyúlós massza.



#1023
Trek3900

Trek3900

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 305 hozzászólás
De bevált amúgy ez a W5 neked?


#1024
Dózer

Dózer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.361 hozzászólás
Múltkoriban vettem a Lidl-ben egy W5 vagy milyen nevû láncsprét,valami 500 forintért.Kb ugyan azt tudja,minta drágább hasonló löttyök,de igazából ennyi pénzt sem ér meg.

#1025
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

Ez meglepõ, hogy nem bírt ki egyik se egy hosszabb túrát, kíváncsi lennék, miket használtál, vagy hogy egyáltalán helyesen kened-e a láncot. A különbözõ teszteken (ha kicsit utánaolvasgatnál) láthatod, hogy például a már említett Falex-teszten 3-4szeres különbség is van a különbözõ márkák között.

A Duna Maratont kár most bedobni példaként, mert az 1 óra agyagozás, majd azt azt követõ rászáradás azért erõsen specifikus.



Nekem van otthon HAFA lánsprém (ingyen volt), vízálló, nyomásálló, hõálló, stb. Kifújva elég ragacsos a matéria, de városi használat során is csak 200-300 km-t bír ki maximum.

Sima mûszerolaj (bár abból a sûrûbb) szerintem tovább bírja valamivel.

#1026
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Az elsõ láncom az elején (amíg le nem jött kívülrõl a ragacs) összeszedett mindent, kis faágat, falevelet stb. De a következõnél megtanultam, hogy le kell törölni kívülrõl a zsírt, aztán jó lesz. Semmi bajom nincs a gyári kenõanyagokkal. Nekem ezek a száraz idõre való olajok nem jöttek be, egy edzést nem lehet velük végigmenni, arra jók, hogy láncmosás után amíg nem rakom fel a bringára a láncot, ne rozsdásodjon. Mondjuk én montis vagyok. Az általad linkelt olajnak a nedves idõre való változatát használom.


A sebesség mindent megold.

 


#1027
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.760 hozzászólás

Víz és sárállóságban a csúcs a kmc láncok gyári kenõanyaga. Az idei szilvás hosszú után, nem kellett olajozni a láncot, mert a kenõanyag még mindig tartott. Szándékosan írok kenõanyagot, mert valamilyen ragacsos zsír.


Nekem elsõ dolgom, hogy azt a ragacsos szart lemosom, mielõtt közel viszem a bringához. Tavasszal Connex láncot tettem a gépre, elmentem gurulni és elkapott az esõ. Vagy 10km-t tekertem hazáig, a trutyi összeszedett mindent, amit a virsligumi rádobált. Csörgött, csattogott, váltani nem tudtam.

Hazamentem, lemostam, azóta soha többet nem hagyom rajta a gyári ragacsot a láncon. (szerintem nem is arra való, hogy úgy ahogy van felrakd, hanem hogy a gyártól a fogyasztóig ne szárazz állapotban jusson el)

Nekem ez vált be:
Feltöltött kép

Weldtite TF2 Dry



#1028
Dózer

Dózer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.361 hozzászólás

Ez meglepõ, hogy nem bírt ki egyik se egy hosszabb túrát, kíváncsi lennék, miket használtál, vagy hogy egyáltalán helyesen kened-e a láncot. A különbözõ teszteken (ha kicsit utánaolvasgatnál) láthatod, hogy például a már említett Falex-teszten 3-4szeres különbség is van a különbözõ márkák között.

A Duna Maratont kár most bedobni példaként, mert az 1 óra agyagozás, majd azt azt követõ rászáradás azért erõsen specifikus.

Castrol,Rohloff,Berner,Motorex,Finishline,most hirtelen ezek jutnak eszembe.Tisztítás,törlés után olajoztam a láncot,lehetõleg jó pár órát hagytam rajta a cuccot,a felesleget meg letöröltem.Kivétel ezalól a Castol,mert az "rágumisodott" a láncra,törölni nem lehetett és nem is kellett.
Olvastam anno a Bikemagban a kenõanyagtesztet.Lehet hogy van különbség a cuccok között,de korántsem akkora a jelentõségük,mint ahogy ezt állítják.Való igaz,én nem laborban mértem a különbözõ értékeket,"csak"bicikliztem.Elsõ években szentírásnak vettem a Bikemagban olvasottakat.És beszereztem a speciális láncolajakat.Akkori biciklizési mennyiségemnél egy év alatt ,elköltöttem kenõanyagra egy lánc árát.Ez nem óriási összeg,de ha értelmetlen,akkor minek?Persze az akkori sznob énemnek jobb volt,hogy az ilyen olyan,a teszteken kiválóan szereplõ olajokat használtam.Ma már kinõttem ebbõl.

Spray-t nem szeretek használni,mert könnyen rámegy az olajpára a tárcsafékre.

#1029
Bigtibi

Bigtibi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 392 hozzászólás
Egyetértek Dózerral!!!
Van nekem egy irományom amit valamikor régen Lenkei Petitõl kaptam, akkoriban õ forgalmazta kishazánkban a rohloff-ot. Szóval ez a rohloff cég kiadvány a kb. amit a láncról és a kenésérõl tudni kel. Sajnos nem tudom a neten elérhetõ-e, de érdemes lenne mindenkinek elolvasni. Pl. a mûszer olaj teljesen alkalmatlan a lánc kenésére.
Rohloff olajat és is használtam a de + olajozás nélkül nem igen tudtam végi menni 100km-t terepen még napsütéses idõben sem :-(

Sok-sok év bringázás után életemben elõször idén tavasszal vettem egy láncsprét 1100 Ft-ért. Nincs más neve, négy nyelven ez van ráírva. Szépen lehet adagolni, és semmivel sem gyûjti jobban a koszt mint a noname olajok, de ezzel sem tudok 100 km-t menni.

Én semmi fújós zsírt, se láncsprét, se Castrol-osat nem kenek rá, mert még itt is szedi a retket, és hót dzsuva lesz az egész meghajtásom...



#1030
Camping Joe

Camping Joe

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.592 hozzászólás
Én semmi fújós zsírt, se láncsprét, se Castrol-osat nem kenek rá, mert még itt is szedi a retket, és hót dzsuva lesz az egész meghajtásom...

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'

ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960

#1031
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
Ez meglepõ, hogy nem bírt ki egyik se egy hosszabb túrát, kíváncsi lennék, miket használtál, vagy hogy egyáltalán helyesen kened-e a láncot. A különbözõ teszteken (ha kicsit utánaolvasgatnál) láthatod, hogy például a már említett Falex-teszten 3-4szeres különbség is van a különbözõ márkák között.

A Duna Maratont kár most bedobni példaként, mert az 1 óra agyagozás, majd azt azt követõ rászáradás azért erõsen specifikus.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#1032
pali kj

pali kj

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.505 hozzászólás
nekem az a tapasztalatom (bár kicsit igénytelen vagyok lánckenést illetõen), hogy a sokezres olaj, és a kicsivel olcsóbb olaj (nem mûszerolaj, mert az tényleg semmire se jó) közt nem sok különbség van. a motorolaj szerintem se láncra való, akkor már inkább valami krosszmotorra tervezett láncspré. egyik haverom olyat használ és meg van vele elégedve. az is valami nyúlós massza.

:chin: Két kéz, és csak egy száj... ez a probléma az ivással!

http://tiszatavitekerok.hu/:bell:

#1033
Dózer

Dózer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.361 hozzászólás
Kipróbáltam az évek alatt rengeteg féle láncolajat,de egyik sem birt ki egy hosszabb turánál többet.Tehát nekem az csak legenda,hogy több száz km-t kibír egy kenéssel a lánc.Mûszerolajat én nem használok,mert túl hígnak találom.Közepes sûrûségû motorolajbol,kompresszorolajból,meg Makita lánckenõ olajból tudok válogatni,ezek vannak itthon.Nagyjából ugyan az a kenõképessége mindegyiknek.
Egy országúti versenyen nincs idõ láncot kenni,de egy montison már igen.A Duna Maratont megnyerõ két külföldi Meridás is kente a láncot a verseny közben.Biztos õk is Áfor zsírt használnak.
Ez hülyeség,hogy "500 méterenként láncot kell kenni",ha valami egyszerûbb olajat használ valaki.
Mint ahogy az is,ha valaki az xtr-es fully okozta érzést hasonlitja ahhoz,ha valami márkás olajat használ.

Egyébként meg tényleg nem kéne azon hisztizni,hogy valakik nem akarnak a többszázezres bicajra sem drága olajat venni,és nem egyeznek a vélemények.

#1034
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
Látom megy az ész osztása, ebbõl nem maradhatok ki. :D A drágább láncolajok nem a lánc élettartamát növelik (nem feltétlenül), hanem a kenések sûrûségét, illetve a nagy nyomás alatt lévõ alkatrészek tehereloszlását (lánccsap, Falex-teszt, hogy összeálljon a kép) növelik, nem is kicsit. Rátehetem a 200 Forintos mûszerolajat a láncra, s a boltig tök jó is vele menni, ellenben egy középtányéros téglagyári emelkedõ felizmozás során úgy kinyomom a csapok közül, hogy csak na, s nyikorgó, kerregõ vacakkal fogok felérni a hegyre, ami ennek köszönhetõen sokkal könnyebben keresztbefordul, két fogason marad, szakad.

Lehet szerencsétlenkedni a boltbajárás során azzal, hogy 500 méterenként láncot kentek, de szerintem egy sport vagy akár élvezeti céllal bringázó elengedhetetlen, hogy normálisabb láncolajat használjon.

Amúgy például a Motorex pont azért nem vált be nekem, mert a Falex-fokozata érezhetõbben rosszabb, mint mondjuk egy Finish Line, Rohloff vagy akár Neoval, s kisértetiesen a noname olajakra hajaz.

Amirõl MJani beszél, az vaxolt lánc, országútisok használják, mert ugye egy esõs ironman versenyen is le kell nyomni 180 kilát, s ott se lehet kenegetéssel szívózni.

Ha meg valami sûrûbb cuccot használtok, pl Finish Line vax, azt elég 500 kilóméterenként újrarakni, s ebbe belefér mondjuk egy saras hosszútáv maraton is. Nem mindegy.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#1035
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Víz és sárállóságban a csúcs a kmc láncok gyári kenõanyaga. Az idei szilvás hosszú után, nem kellett olajozni a láncot, mert a kenõanyag még mindig tartott. Szándékosan írok kenõanyagot, mert valamilyen ragacsos zsír.


A sebesség mindent megold.

 


#1036
repasibalint

repasibalint

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.627 hozzászólás
motip láckenõ spray.szedi a koszt,de se a sár,se a víz nem hatja meg.

#1037
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
ja bocs nem csak naiv es hulye de onelegult ujgazdag pocs is vagyok. ez egyre jobb. vannak ezen a forumon nalam sokkal jobb anyagi helyzetben levo emberek is, hidd el, meg szebb es jobb bringak mint az enyem. nem is keves. nem az lett volna a lenyeg hogy futtassam magam, eddig is tudta mindenki hogy mivel tekerek. csak szerintem ha mar ide gyult sok ember aki idot penzt es energiat szant arra hogy osszerakjon egy komoly bringat akkor ne olyan tanacsokkal lassuk mar el oket hogy a 35eves bebarnult AFOR kutas gepzsir pont olyan jo lancot kenni mint egy szerintem egyaltalan nem megfizethetetlen lancolaj.

es nem fikaztam senkit.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#1038
loser66

loser66

    vendég

  • fórumtag
  • 100 hozzászólás
TAmáska!! Megértem a felháborodásod!! Hiszen nem mindenkinek van többszázezres bicaja és nem is egy. És szeret is vele kérkedni, meg az anyagi helyzetével. Simán elférnek ezek a hozzászólások a tech topikban, hiszen mindenki a lác olajozásáról írt. Illetve valaki arról, hogy õ megveheti a yeti fullos bringáját. Elolvasuk ki milyen olajat használ és vagy megfogadjuk vagy nem. Nem fikázzuk egymást azért mert nem egyezik a véleményünk. Szerintem meg a grafitos olajba könnyen beleragad a por. A motorolaj meg simán keni a láncot. A mûszerolaj meg tapasztalatom szerint nagyon tapadós. Varrógéphez jó. "Szerintem."

#1039
kulitoko

kulitoko

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 320 hozzászólás
1 évre tényleg "nagy" beruházás egy normális olaj :) Persze a napi doboz cigi kihagyhatatlan.
Visszatérve a Rohloff olajra: hétvégén a Mátrában tekertünk, tiszta sár volt minden az aszfaltot kivéve, és láthatóan kevesebb dzsuvát szedett össze a lánc, mint azt a grafitos Hanseline-nal tette volna.
Plusz ha 1x megveszed 1500ért a kis flaskájával, 1000,-ért utántöltik. Kis dolog, de legalább ennyivel is kevesebb szemét keletkezik.

#1040
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
csak tudnam akkor mi ertelme ennek az egesz topiknak itt a Technikai Forum keretein belul ha mindenki ennyire okos es raont barmi mocskot a lancra ami keznel van. mert ez ennyire egyszeru en pedig egy naiv idiota vagyok. :mybad:
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F