Jelentkezz be Regisztrálj
Kenõanyagok, tisztítás, karbantartás
#1021
Írta 2009. július 09. - 15:25
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#1022
Írta 2009. július 09. - 15:16
Én egy viszonylag hígabb, de a varrógépolajnál (a varrógépolaj átlátszó szokott lenni) mégis jóval sûrûbb, már sárgás-barnás olajat használtam, általában minden tekerés elõtt (ez nálam 50-60Km) kentem, néha két tekerés után.
Az anyaggal nem spóroltam, a letörölt, de meg nem mostott láncra mindíg bõségesen raktam (valamennyi szemetet is mindíg leoldott).
Soha nem volt vele probléma, se essõben, se sárban, se fagyban.
Nem akarok én többszáz kilómétert menni kenések között, mert úgyis minden elindulás elõtt bekenem a láncot, olcsó olajjal ezt ugyebár szívfájdalom nélkül megteszem. (100ml kb 1/2 -3/4-ed évig volt elegendõ)
üdv
J
SZERK:
OFF:
korábbi (Rohloff-utántöltés) hozzászólásra reagálva
Azt meg, hogy mennyire környezetbarát az aktuális láncolaj nagy ívben szarom le, _sokkal_ több szemetet csinál mindannyiunk egyetlen nap alatt is, mint amennyit egy mûanyag dobozocska, vagy pár ml ásványiolaj okozhat.
nekem az a tapasztalatom (bár kicsit igénytelen vagyok lánckenést illetõen), hogy a sokezres olaj, és a kicsivel olcsóbb olaj (nem mûszerolaj, mert az tényleg semmire se jó) közt nem sok különbség van. a motorolaj szerintem se láncra való, akkor már inkább valami krosszmotorra tervezett láncspré. egyik haverom olyat használ és meg van vele elégedve. az is valami nyúlós massza.
#1023
Írta 2009. július 09. - 14:48
#1024
Írta 2009. július 09. - 14:45
#1025
Írta 2009. július 09. - 11:55
Ez meglepõ, hogy nem bírt ki egyik se egy hosszabb túrát, kíváncsi lennék, miket használtál, vagy hogy egyáltalán helyesen kened-e a láncot. A különbözõ teszteken (ha kicsit utánaolvasgatnál) láthatod, hogy például a már említett Falex-teszten 3-4szeres különbség is van a különbözõ márkák között.
A Duna Maratont kár most bedobni példaként, mert az 1 óra agyagozás, majd azt azt követõ rászáradás azért erõsen specifikus.
Nekem van otthon HAFA lánsprém (ingyen volt), vízálló, nyomásálló, hõálló, stb. Kifújva elég ragacsos a matéria, de városi használat során is csak 200-300 km-t bír ki maximum.
Sima mûszerolaj (bár abból a sûrûbb) szerintem tovább bírja valamivel.
#1026
Írta 2009. július 09. - 11:32
A sebesség mindent megold.
#1027
Írta 2009. július 09. - 11:06
Víz és sárállóságban a csúcs a kmc láncok gyári kenõanyaga. Az idei szilvás hosszú után, nem kellett olajozni a láncot, mert a kenõanyag még mindig tartott. Szándékosan írok kenõanyagot, mert valamilyen ragacsos zsír.
Nekem elsõ dolgom, hogy azt a ragacsos szart lemosom, mielõtt közel viszem a bringához. Tavasszal Connex láncot tettem a gépre, elmentem gurulni és elkapott az esõ. Vagy 10km-t tekertem hazáig, a trutyi összeszedett mindent, amit a virsligumi rádobált. Csörgött, csattogott, váltani nem tudtam.
Hazamentem, lemostam, azóta soha többet nem hagyom rajta a gyári ragacsot a láncon. (szerintem nem is arra való, hogy úgy ahogy van felrakd, hanem hogy a gyártól a fogyasztóig ne szárazz állapotban jusson el)
Nekem ez vált be:
Weldtite TF2 Dry
#1028
Írta 2009. július 09. - 10:00
Castrol,Rohloff,Berner,Motorex,Finishline,most hirtelen ezek jutnak eszembe.Tisztítás,törlés után olajoztam a láncot,lehetõleg jó pár órát hagytam rajta a cuccot,a felesleget meg letöröltem.Kivétel ezalól a Castol,mert az "rágumisodott" a láncra,törölni nem lehetett és nem is kellett.Ez meglepõ, hogy nem bírt ki egyik se egy hosszabb túrát, kíváncsi lennék, miket használtál, vagy hogy egyáltalán helyesen kened-e a láncot. A különbözõ teszteken (ha kicsit utánaolvasgatnál) láthatod, hogy például a már említett Falex-teszten 3-4szeres különbség is van a különbözõ márkák között.
A Duna Maratont kár most bedobni példaként, mert az 1 óra agyagozás, majd azt azt követõ rászáradás azért erõsen specifikus.
Olvastam anno a Bikemagban a kenõanyagtesztet.Lehet hogy van különbség a cuccok között,de korántsem akkora a jelentõségük,mint ahogy ezt állítják.Való igaz,én nem laborban mértem a különbözõ értékeket,"csak"bicikliztem.Elsõ években szentírásnak vettem a Bikemagban olvasottakat.És beszereztem a speciális láncolajakat.Akkori biciklizési mennyiségemnél egy év alatt ,elköltöttem kenõanyagra egy lánc árát.Ez nem óriási összeg,de ha értelmetlen,akkor minek?Persze az akkori sznob énemnek jobb volt,hogy az ilyen olyan,a teszteken kiválóan szereplõ olajokat használtam.Ma már kinõttem ebbõl.
Spray-t nem szeretek használni,mert könnyen rámegy az olajpára a tárcsafékre.
#1029
Írta 2009. július 09. - 09:42
Van nekem egy irományom amit valamikor régen Lenkei Petitõl kaptam, akkoriban õ forgalmazta kishazánkban a rohloff-ot. Szóval ez a rohloff cég kiadvány a kb. amit a láncról és a kenésérõl tudni kel. Sajnos nem tudom a neten elérhetõ-e, de érdemes lenne mindenkinek elolvasni. Pl. a mûszer olaj teljesen alkalmatlan a lánc kenésére.
Rohloff olajat és is használtam a de + olajozás nélkül nem igen tudtam végi menni 100km-t terepen még napsütéses idõben sem :-(
Sok-sok év bringázás után életemben elõször idén tavasszal vettem egy láncsprét 1100 Ft-ért. Nincs más neve, négy nyelven ez van ráírva. Szépen lehet adagolni, és semmivel sem gyûjti jobban a koszt mint a noname olajok, de ezzel sem tudok 100 km-t menni.
Én semmi fújós zsírt, se láncsprét, se Castrol-osat nem kenek rá, mert még itt is szedi a retket, és hót dzsuva lesz az egész meghajtásom...
http://picasaweb.google.com/Bigtibike
#1030
Írta 2009. július 09. - 09:38
'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#1031
Írta 2009. július 09. - 09:31
A Duna Maratont kár most bedobni példaként, mert az 1 óra agyagozás, majd azt azt követõ rászáradás azért erõsen specifikus.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#1032
Írta 2009. július 09. - 09:30
#1033
Írta 2009. július 09. - 08:39
Egy országúti versenyen nincs idõ láncot kenni,de egy montison már igen.A Duna Maratont megnyerõ két külföldi Meridás is kente a láncot a verseny közben.Biztos õk is Áfor zsírt használnak.
Ez hülyeség,hogy "500 méterenként láncot kell kenni",ha valami egyszerûbb olajat használ valaki.
Mint ahogy az is,ha valaki az xtr-es fully okozta érzést hasonlitja ahhoz,ha valami márkás olajat használ.
Egyébként meg tényleg nem kéne azon hisztizni,hogy valakik nem akarnak a többszázezres bicajra sem drága olajat venni,és nem egyeznek a vélemények.
#1034
Írta 2009. július 08. - 21:44
Lehet szerencsétlenkedni a boltbajárás során azzal, hogy 500 méterenként láncot kentek, de szerintem egy sport vagy akár élvezeti céllal bringázó elengedhetetlen, hogy normálisabb láncolajat használjon.
Amúgy például a Motorex pont azért nem vált be nekem, mert a Falex-fokozata érezhetõbben rosszabb, mint mondjuk egy Finish Line, Rohloff vagy akár Neoval, s kisértetiesen a noname olajakra hajaz.
Amirõl MJani beszél, az vaxolt lánc, országútisok használják, mert ugye egy esõs ironman versenyen is le kell nyomni 180 kilát, s ott se lehet kenegetéssel szívózni.
Ha meg valami sûrûbb cuccot használtok, pl Finish Line vax, azt elég 500 kilóméterenként újrarakni, s ebbe belefér mondjuk egy saras hosszútáv maraton is. Nem mindegy.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#1035
Írta 2009. július 08. - 21:14
A sebesség mindent megold.
#1036
Írta 2009. július 08. - 21:09
#1037
Írta 2009. július 08. - 20:46
es nem fikaztam senkit.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#1038
Írta 2009. július 08. - 20:17
#1039
Írta 2009. július 08. - 19:39
Visszatérve a Rohloff olajra: hétvégén a Mátrában tekertünk, tiszta sár volt minden az aszfaltot kivéve, és láthatóan kevesebb dzsuvát szedett össze a lánc, mint azt a grafitos Hanseline-nal tette volna.
Plusz ha 1x megveszed 1500ért a kis flaskájával, 1000,-ért utántöltik. Kis dolog, de legalább ennyivel is kevesebb szemét keletkezik.
#1040
Írta 2009. július 08. - 19:13
RAUH-Welt
B E G R I F F