Jelentkezz be Regisztrálj
Kenõanyagok, tisztítás, karbantartás
#921
Írta 2010. május 31. - 00:48
kicsit tul van ez a lanckenes misztifikalva en ugy erzem. nem az a lenyeg hogy mivel kened [a x forintos TF2 ugyanazt tudja mint az ugyanannyiba kerulo motorex vagy finish line vagy akarmelyik] hanem az hogy mikor es hogyan.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#922
Írta 2010. május 31. - 00:28
Most kifogyott minden, vagyis már alig van és kellene venni valamit, viszont tanácstalan vagyok. Nem vagyok márkabuzi feltétlenül, és szeretem az eéérhetõ áron lévõ jó dolgokat. Van valamilyen kenõanyag, amit érdemes venni, és sokan elismerõen bólogatnak a neve hallatán? Az LX láncomra nem szeretnék akármit tenni igazság szerint. TF2 termékek, vagy akármi más?
Gondolom az megfelelõ ha olajozáskor egyenként a görgõket kenem meg a felesleger pedig letörlöm.
update: az is eszembe jutott, hogy ugyan a mûszerolaj nem jó, de mi van ha esetleg kiever az ember valami híg zsírból, és olajból álló keveréket? életképes lehet?
#923
Írta 2010. május 30. - 20:04
#924
Írta 2010. május 16. - 14:11
Van valakinek ötlete, hogy honnan lehet itthon beszerezni a Rohloff Speedhub gyári olaját? Vagy inkább ne is fárasszam magamat a keresgéléssel, hanem rendeljem meg Németországból?
#925
Írta 2010. május 11. - 11:19
Biztosan egyenletesen nyomódik hozzá a felnihez? Olyan elõfordul, hogy féloldalasan érintkezik, attól is szokott nyikorogni.viszont 3 hétig semmi gond nem volt, sem az elsõvel sem a hátsóval, most viszont mind a kettõ nyikorog.
ez beállításgond lenne?
Azt úgy tudod beállítani ha szükséges, kicsit meglazítod a rögzítõ csavarjait és
a fékpofákat kézzel rászorítod a felnire mintha be lenne húzva a fék, hogy egyformán teljes felülettel ráfeküdjön.
Ezután tovább szorítva és a helyén tartva meghúzod a csavarokat miközben nem hagyod egyik szélén sem felemelkedni a pofákat. Aztán egy próba.
Azt nem lehet így tudni, hogy az elején nem volt gond aztán jelentkezett, az mitõl lehet de egy lehetõség az amit leírtam.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#926
Írta 2010. május 11. - 10:02
viszont 3 hétig semmi gond nem volt, sem az elsõvel sem a hátsóval, most viszont mind a kettõ nyikorog.
ez beállításgond lenne? egyébként Tioga piros színû fékpofák, egy pár volt 1600Ft.
Ha a felnibõl apró alumíniumdarabok ékelõdnek a fékpofába, az is okozhatja a visító hangot. A csiszolás megoldja, de ez a V-fék hátránya marad, többek közt.
#927
Írta 2010. május 10. - 20:58
nemcsak a kosztól, hanem a helytelen beállítástól is nyikoroghat
amugy mindkettõt megcsiszolhatod finom csiszolópapirral, de csak óvatosan
viszont 3 hétig semmi gond nem volt, sem az elsõvel sem a hátsóval, most viszont mind a kettõ nyikorog.
ez beállításgond lenne? egyébként Tioga piros színû fékpofák, egy pár volt 1600Ft.
#928
Írta 2010. május 10. - 20:53
amugy mindkettõt megcsiszolhatod finom csiszolópapirral, de csak óvatosan
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#929
Írta 2010. május 10. - 20:48
A felnimet és a fékpofákat mivel tisztítsam le, mert eszméletlen módon nyöszörög, visít majdnem.
Bántja a fülemet.
Hétvégen Ultra Derm-el meg meleg vízzel lesikáltam mind a kettõt, de alapos száradás után ugyanaz a hang.
A fékbetétek is újak, még vagy 3 hetet használtam.
Elõre is köszönöm
bexzy
#930
Írta 2010. május 10. - 20:00
#931
Írta 2010. május 10. - 14:54
Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#932
Írta 2010. május 10. - 14:52
Én a WD40-el, mint kenõanyaggal csínján bánnék.
Tudom, túl híg, igazából sok értelme nincs is kenni a külsõ szárakat, elvileg semmi nem jut belülre. Az lesz a vége, hogy levágom a fenébe a gumi sapkákat, azt kész, de azért mégis megvan az az érzés, hogy valami védi a szimerringeket a közvetlen koszolódástól.
#933
Írta 2010. május 10. - 14:44
Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#934
Írta 2010. május 10. - 14:35
Két (amatõr) kérdésem lenne még, most már inkább kérdezek, mielõtt cselekszem, nehogy megint rosszul csináljak valamit:
1) A bicónak árt a közvetlen vízsugár (kerti slag)? A problémásabb alkatrészekre gondolok, mint teleszkóp, váltók. Arra ügyelve, hogy a váltóból például a gyári zsírt nem mosom ki. Ti milyen gyakran és hogy mossátok a cangátokat?
2) A teleszkópot (RS Dart 2) nem szabad kenni, ugye? Kissé "nyöszörög" egy-egy nagyobb huppanásnál, amikor a visszautat teszi meg a becsúszószár. Mit tehetnék?
1) egy nem tescós bringának nem árt, elvégre el is ázhatsz, akkor sem szabad baja lennie. Persze ne max. nyomással csináld, s utána ajánlatos újrakenni a láncot, váltót. Én idõnként bizony leslagozom, fõleg mióta láttam, hogy egy dagonyás versenyen az emberek a patakban mosták a bringát. Épp most vasárnap áztam szarrá De a bal oldali képen látható sarat se kézzel szenvedtem le...
2) a becsúszószárakat be lehet kenni szvsz, én legalábbis be szoktam WD40-nel, mert van rajta egy kis gumi porvédõ és az mindig felcsúszik, ha száraz
sziasztok!
szerintetek gázolajban lehet láncot tisztítani? olvastam itt a petróleumot, de nekem már többen adták tanácsként a gázolajat, hogy áztassam bele és leoldja a szennyezõdést majd után alapos olajozás .....
Petróleumra esküdtem én is, de aztán az itteni tanácsokat követve mellõztem, mert macerás, környezetet nem kíméli, idõigényes és két tekerés után ugyanolyan retkes, mint elõtte. Megfogadtam a ronggyal töröl - olajoz - töröl elvet és mûködik: jóval kevesebb macera és idõ, hatása ugyanolyan jó.
#935
Írta 2010. május 10. - 14:13
2: belül keni a telót a zsír / olaj, és karban kell tartani idõnként a belsõségeket is. Becsúszóra 1-2 cég ajánl teflonos olajat, de Sala megöl érte.
Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#936
Írta 2010. május 10. - 14:08
1) A bicónak árt a közvetlen vízsugár (kerti slag)? A problémásabb alkatrészekre gondolok, mint teleszkóp, váltók. Arra ügyelve, hogy a váltóból például a gyári zsírt nem mosom ki. Ti milyen gyakran és hogy mossátok a cangátokat?
2) A teleszkópot (RS Dart 2) nem szabad kenni, ugye? Kissé "nyöszörög" egy-egy nagyobb huppanásnál, amikor a visszautat teszi meg a becsúszószár. Mit tehetnék?
#937
Írta 2010. május 06. - 21:16
Egy pozitívuma viszont van. A szennyezõdést távol tartotta a lánctól, alig tapadt rá a por.
...de hogy motornál hogy bírhat 600 km-t, azt nem tudom
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#938
Írta 2010. május 06. - 15:18
Egyszer használtam ezt is.Árához képest egész tûrhetõ,de túl sokat ez sem bír,én minden tekerés után kenem amúgy is a láncot.Amiért többet nem veszek ilyet,az a szaga.Valami fertelmesen büdös.ugyanott kapni W5 láncolajat is
vettem egyet, kíváncsi vagyok, hogy a bringánál hogyan fog beválni, mert azt írják, hogy motornál kb. 600 km-enként kell újraalkalmazni
ami egyelõre tetszik, hogy a javasolt egy napi száradás után a láncok gyári kenéséhez hasonló állagú, tapintású
#939
Írta 2010. május 02. - 22:56
Ráadásul, ha olajozod akkor csak kimosod a zsírt és még hangosabb lesz.És a "szerencsekerék" effektusról tudtok valamit mondani? Annak csak be kell kopnia, vagy mitõl lesz jobb?
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#940
Írta 2010. május 02. - 22:17
Pontosan erre. De az új bringán hangosabb jóval, mint a régimen. Akkor ez csupán típusfüggõ, ennyi az egész?
Igen.
A sebesség mindent megold.