Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Kenõanyagok, tisztítás, karbantartás

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
1640 hozzászólás a témában

#901
czanga

czanga

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 563 hozzászólás
Az LX-el csak azt akartam szemléltetni, hogy nem high tech a gép, de jó, és nekem fontos, hogy ennek megfelelõen azért jó kenõanyagot kapjon.

update: Sheldon írása alapján, hogy nézem a hajtógázas megoldás nem épp jó, lehetõleg a csöpögtetõs módszert javasolja. Elkeztem körbelesni mik kaphatóak lakhelyemen, találtam pl Favorit - fûrészgép lánckenõ olajat, ezres egy liter. Erre felfigyeltem a mennyiség miatt, de lehet nem jó amúgy. Írok majd egy rövid listát majd ide, mert kellene valami profi kenõanyag is itthonra a mûhelyembe, illetve valami álltalánosabb, természetesen mindkettõ láncba/ra. :) Aztán max mondjátok, hogy ez jó, az nem. Mint sokszor olvastam, mindenki másra esküszik.
Tényleg köszönöm mindenkinek, nagyon rendesek vagytok.

#902
czanga

czanga

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 563 hozzászólás
Úgy értettem, az "egyenként" dolgot, hoghy lassan pörgetve fújom végig, letöröl, majd megint végig fújom, és picit várva megint letörlöm és kész. Valójában éna fent említett anyagokkal így szoktam dolgozni. :) Köszönöm mindenkinek, kitalálom innnetõl mit vegyek. :)

#903
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás

Olvasgattam pár órát lánckenéshez szükséges "kencékrõl". Mindenki mást mond sajna. Eddig én brigéciol 2000 + shake, és motip mpl-20 aeroszolt, illetve szintán aeroszolos cyclon course olajakat használtam a láncomra. Utóbbi sûrû neonzöld olaj.
Most kifogyott minden, vagyis már alig van és kellene venni valamit, viszont tanácstalan vagyok. Nem vagyok márkabuzi feltétlenül, és szeretem az eéérhetõ áron lévõ jó dolgokat. Van valamilyen kenõanyag, amit érdemes venni, és sokan elismerõen bólogatnak a neve hallatán?:) Az LX láncomra nem szeretnék akármit tenni igazság szerint. TF2 termékek, vagy akármi más?
Gondolom az megfelelõ ha olajozáskor egyenként a görgõket kenem meg a felesleger pedig letörlöm.

update: az is eszembe jutott, hogy ugyan a mûszerolaj nem jó, de mi van ha esetleg kiever az ember valami híg zsírból, és olajból álló keveréket? életképes lehet?


Utóbbival profi csapatok szerelõi is szoktak kísérletezni, de csak esõs idõre. Egyébként meg még mindig Sheldon Brown a guru
Chain Maintenance

#904
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás
Ezt én sem értem ha elmegyek egy túrára akkor utána vagy teljes lánc takarítás vagy minimum olajozás saras túra vagy verseny után meg tuti takarítás az meg hogy lx deore vagy xtr édes mindegy ha meg sûrûn olajozod akkor meg olaj és csókolom.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#905
golya

golya

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.347 hozzászólás
max annyi, hogy egyik kencével gyakrabban kell kenni míg a másikkal nem. én anno használtam rá motorolajat, hat azzal elég sûrûn kellett pepecselni. utána vettem valami olcsó láncolajat, hát az ugyanolyan volt. most CRC-rõl próbaképp bevállaltam a Green Oil-t. eddig bejött, ritkábban kell vele kennem a láncot. meg nálam nem is az volt a gond, hogy nyikorgott a lánc, hanem hangos volt a hajtás, én meg szeretem ha hangtalan:D de ha tocsog az olajba azt nem bírom:D.

#906
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
egyenkent a gorgoket? azert ne essunk tulzasba se. tekered a hajtast visszafele, kozben csopog ra a cucc, aztan megtorlod, kesz. ha elkezd nyikorogni, akkor raksz meg ra mert kijott belole.

kicsit tul van ez a lanckenes misztifikalva en ugy erzem. nem az a lenyeg hogy mivel kened [a x forintos TF2 ugyanazt tudja mint az ugyanannyiba kerulo motorex vagy finish line vagy akarmelyik] hanem az hogy mikor es hogyan.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#907
czanga

czanga

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 563 hozzászólás
Olvasgattam pár órát lánckenéshez szükséges "kencékrõl". Mindenki mást mond sajna. Eddig én brigéciol 2000 + shake, és motip mpl-20 aeroszolt, illetve szintán aeroszolos cyclon course olajakat használtam a láncomra. Utóbbi sûrû neonzöld olaj.
Most kifogyott minden, vagyis már alig van és kellene venni valamit, viszont tanácstalan vagyok. Nem vagyok márkabuzi feltétlenül, és szeretem az eéérhetõ áron lévõ jó dolgokat. Van valamilyen kenõanyag, amit érdemes venni, és sokan elismerõen bólogatnak a neve hallatán?:) Az LX láncomra nem szeretnék akármit tenni igazság szerint. TF2 termékek, vagy akármi más?
Gondolom az megfelelõ ha olajozáskor egyenként a görgõket kenem meg a felesleger pedig letörlöm.

update: az is eszembe jutott, hogy ugyan a mûszerolaj nem jó, de mi van ha esetleg kiever az ember valami híg zsírból, és olajból álló keveréket? életképes lehet?

#908
bacsesz

bacsesz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 532 hozzászólás
van 1 selle san marco blaze pro nyergem(fekete bõr), és az a helyzet vele, hogy kezd fakulni a fekete szín belõle....valahogyan lehet ezeket úgymond lekezelni vagy ápolni, mert úgyveszem észre hogy talán a kiszárad és attól lehet ez?!

#909
öregúr

öregúr

    vendég

  • fórumtag
  • 18 hozzászólás
Üdv!
Van valakinek ötlete, hogy honnan lehet itthon beszerezni a Rohloff Speedhub gyári olaját? Vagy inkább ne is fárasszam magamat a keresgéléssel, hanem rendeljem meg Németországból?

#910
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

viszont 3 hétig semmi gond nem volt, sem az elsõvel sem a hátsóval, most viszont mind a kettõ nyikorog.
ez beállításgond lenne?

Biztosan egyenletesen nyomódik hozzá a felnihez? Olyan elõfordul, hogy féloldalasan érintkezik, attól is szokott nyikorogni.
Azt úgy tudod beállítani ha szükséges, kicsit meglazítod a rögzítõ csavarjait és
a fékpofákat kézzel rászorítod a felnire mintha be lenne húzva a fék, hogy egyformán teljes felülettel ráfeküdjön.
Ezután tovább szorítva és a helyén tartva meghúzod a csavarokat miközben nem hagyod egyik szélén sem felemelkedni a pofákat. Aztán egy próba.

Azt nem lehet így tudni, hogy az elején nem volt gond aztán jelentkezett, az mitõl lehet de egy lehetõség az amit leírtam.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#911
Dark Archon

Dark Archon

    vendég

  • fórumtag
  • 78 hozzászólás

viszont 3 hétig semmi gond nem volt, sem az elsõvel sem a hátsóval, most viszont mind a kettõ nyikorog.
ez beállításgond lenne? egyébként Tioga piros színû fékpofák, egy pár volt 1600Ft.


Ha a felnibõl apró alumíniumdarabok ékelõdnek a fékpofába, az is okozhatja a visító hangot. A csiszolás megoldja, de ez a V-fék hátránya marad, többek közt.
Dark Archon

#912
bexzy

bexzy

    vendég

  • fórumtag
  • 29 hozzászólás

nemcsak a kosztól, hanem a helytelen beállítástól is nyikoroghat
amugy mindkettõt megcsiszolhatod finom csiszolópapirral, de csak óvatosan


viszont 3 hétig semmi gond nem volt, sem az elsõvel sem a hátsóval, most viszont mind a kettõ nyikorog.
ez beállításgond lenne? egyébként Tioga piros színû fékpofák, egy pár volt 1600Ft.

#913
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
nemcsak a kosztól, hanem a helytelen beállítástól is nyikoroghat
amugy mindkettõt megcsiszolhatod finom csiszolópapirral, de csak óvatosan

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#914
bexzy

bexzy

    vendég

  • fórumtag
  • 29 hozzászólás
Sziasztok!
A felnimet és a fékpofákat mivel tisztítsam le, mert eszméletlen módon nyöszörög, visít majdnem.
Bántja a fülemet.
Hétvégen Ultra Derm-el meg meleg vízzel lesikáltam mind a kettõt, de alapos száradás után ugyanaz a hang.
A fékbetétek is újak, még vagy 3 hetet használtam.
Elõre is köszönöm
bexzy

#915
mhorvat

mhorvat

    vendég

  • fórumtag
  • 64 hozzászólás
Köszönöm a tanácsokat!

#916
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.280 hozzászólás
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)
Kimásolom a leírásából: "Ezen túlmenõen megtisztítja a felületeket a zsírtól, kátránytól, rozsdától és egyéb szennyezõdésektõl." Ez az ami aggasztó. Ha mégis bejut. Használj inkább TF2-t.

Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers


#917
Dark Archon

Dark Archon

    vendég

  • fórumtag
  • 78 hozzászólás

Én a WD40-el, mint kenõanyaggal csínján bánnék.


Tudom, túl híg, igazából sok értelme nincs is kenni a külsõ szárakat, elvileg semmi nem jut belülre. Az lesz a vége, hogy levágom a fenébe a gumi sapkákat, azt kész, de azért mégis megvan az az érzés, hogy valami védi a szimerringeket a közvetlen koszolódástól.
Dark Archon

#918
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.280 hozzászólás
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)
Én a WD40-el, mint kenõanyaggal csínján bánnék.

Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers


#919
Dark Archon

Dark Archon

    vendég

  • fórumtag
  • 78 hozzászólás

Két (amatõr) kérdésem lenne még, most már inkább kérdezek, mielõtt cselekszem, nehogy megint rosszul csináljak valamit:

1) A bicónak árt a közvetlen vízsugár (kerti slag)? A problémásabb alkatrészekre gondolok, mint teleszkóp, váltók. Arra ügyelve, hogy a váltóból például a gyári zsírt nem mosom ki. Ti milyen gyakran és hogy mossátok a cangátokat?
2) A teleszkópot (RS Dart 2) nem szabad kenni, ugye? Kissé "nyöszörög" egy-egy nagyobb huppanásnál, amikor a visszautat teszi meg a becsúszószár. Mit tehetnék?


1) egy nem tescós bringának nem árt, elvégre el is ázhatsz, akkor sem szabad baja lennie. Persze ne max. nyomással csináld, s utána ajánlatos újrakenni a láncot, váltót. Én idõnként bizony leslagozom, fõleg mióta láttam, hogy egy dagonyás versenyen az emberek a patakban mosták a bringát. Épp most vasárnap áztam szarrá :) De a bal oldali képen látható sarat se kézzel szenvedtem le...
2) a becsúszószárakat be lehet kenni szvsz, én legalábbis be szoktam WD40-nel, mert van rajta egy kis gumi porvédõ és az mindig felcsúszik, ha száraz

sziasztok!

szerintetek gázolajban lehet láncot tisztítani? olvastam itt a petróleumot, de nekem már többen adták tanácsként a gázolajat, hogy áztassam bele és leoldja a szennyezõdést majd után alapos olajozás .....


Petróleumra esküdtem én is, de aztán az itteni tanácsokat követve mellõztem, mert macerás, környezetet nem kíméli, idõigényes és két tekerés után ugyanolyan retkes, mint elõtte. Megfogadtam a ronggyal töröl - olajoz - töröl elvet és mûködik: jóval kevesebb macera és idõ, hatása ugyanolyan jó.
Dark Archon

#920
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.280 hozzászólás
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)
1: szerintem inkább kiürült Clin-es flakon vízzel töltve + rongy. De van aki a gõzborotvára esküszik.

2: belül keni a telót a zsír / olaj, és karban kell tartani idõnként a belsõségeket is. Becsúszóra 1-2 cég ajánl teflonos olajat, de Sala megöl érte. :)

Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers