Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Kenõanyagok, tisztítás, karbantartás

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
1703 hozzászólás a témában

#861
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás

Most már mind titán.


Tuningboltokból rendelted aranyáron apránként? Vagy esetleg van valami helyi megoldás is, mondjuk az összes kicserélésére?
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#862
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás
Ismerem ezt a táblázatot. Nekem a csavarboltban azonnal az A2-70 jelû csavarokat adták. Sokáig használtam alumínium csavarokat a stucniban, és egyik sem sérült meg. Egyedül a bowden felfogatásánál hajlott el a feje, oda nem is erõltettem. Most már mind titán.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#863
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
Kissé összekevertem a kategóriákat, de a korrektség miatt miost kicsit utánajártam. Szóval ha az A1 stb-tõl eltekintünk, akkor a következõ táblázatot ajánlom figyelmedben:

Strength Grade of Bolts and Screw

Igen, jól látod, szénacél esetében névleges határfeszültség a két véglet között NÉGYSZERES is lehet. Lefordítva, egy sima M5-ös csavarnál az egyik mondjuk 180 kg terhelésnél pattan el, míg a másik 700-nál. Ez baromira nem mindegy.

Rozsdamentes acél esetében is nagy a szórás, 500 és 1100 N/mm2 között. A 70 és a 80 a jelölésben szilárdsági kategória, az A1-2-3... csak az ötvözetre utal, szóval két külön rendszerrõl van szó. Én csak azt tudom, hogy idehaza a boltokban kapható rozsdamentes acél csavarok csak a legrosszabb szilárdsági kategóriából valók. Valószínûleg ennek gyártástechnológiai (ár) okai vannak.

Ami amúgy kritikus szerintem, a kormánybefogás, ha csak kétcsavaros, meg a fékek (talán az a legfontosabb), minden más kevésbé számít.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#864
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
A stucnival kezdõdött a történet... alu csavarokat használok benne (de nem csak én)...ennyire kellenek erõs csavarok oda.


A sebesség mindent megold.

 


#865
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás

A high-end gyártók A4 kategóriás, saválló acél csavarokat használnak, de ez nem jellemzõ, például a Race Face is hitent vagy VM-et használ. Ha elolvasod a fecnijét, láthatod, hogy kifejezetten megtiltják a rozsdamentesre történõ cseréjét, ugyanis a legtöbb rozsdamentes acél igen gyenge minõségû!

Elõvettem a helyi csavarboltban 15 éve vett régi rozsdamentes acélcsavarjaimat. A2-70 jelûek, az erõsségük kb. 15%-kal marad el az általad jónak mondott A4-80 mögött. Az összes Morati alkatrészemben A2-70 van, ugye õk a repülõgépiparból vettek át sok dolgot. Évekig használtam ezeket a csavarokat, egyikkel sem volt semmi gondom. Ilyen alapon az összes küllõt dobhatnám ki, mert az is rozsdamentes.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#866
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás
A Google súgott nekem még valamit.

"Pad Toeing
Ez a beállítás a pad szögét , mivel érinti a felni .
Toeing utal beállítást a pad , így a talp elülsõ éle sztrájk elsõ , amely hajlamos csökkenti visítás fékezés közben
.

Ez, mint mondod nem segített.
Talán a másik ötlet:

"Féknyereg fegyverek többnyire játszani a forgócsapokon és a karok flex , amikor a féket mûködtetik .
Ez oda vezethet, visítozó a fékbetétek . Ez legegyszerûbb elõször lovagolni a kerékpáros és nézd meg a fékek visítás
.
"

Esetleg a forgócsapokon meghajlik rezonáláskor vagy lötyög a cucc ?

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#867
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.691 hozzászólás
Szerintem a felni és fékpofa anyaga egymáshoz jobban számít. Most vettem új fékpofát. Nem lehet vele mit csinálni, sikít minden állásban. Reszeltem, döntöttem, elöl ér hozzá, hátul ér hozzá,... semmi hatás. Biztosan a pofa a hibás, mert a korábban használt többféle fékpofák teljesen csöndben voltak, csak a csere óta van a nyikorgás. Megõrülök.
Marci

#868
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás
Igaz, de az egyáltalán nem mindegy melyik vége ér elõbb oda.
Ez a gumiszalagos megoldás tényleg jó ötlet.
" 2. Ha szükséges , telepítse gumiszalaggal az alátétet a hátsó pad szélén . Ez segít beállítani "

Szerintem itt is hozzá kell szorítani a fékpofát meghúzáskor a felnihez és ott kell tartani, hogy megtartsa a beállított pozíciót.
Viszont itt a gumi szalagok adnak egy távtartást a hátsó szélének ami elõnyös lehet.
Az is igaz, nekem kb. párhuzamosan áll és nem nyikorog.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#869
tangens

tangens

    vendég

  • fórumtag
  • 120 hozzászólás

Biztosan egyenletesen nyomódik hozzá a felnihez? Olyan elõfordul, hogy féloldalasan érintkezik, attól is szokott nyikorogni.
Azt úgy tudod beállítani ha szükséges, kicsit meglazítod a rögzítõ csavarjait és
a fékpofákat kézzel rászorítod a felnire mintha be lenne húzva a fék, hogy egyformán teljes felülettel ráfeküdjön.
Ezután tovább szorítva és a helyén tartva meghúzod a csavarokat miközben nem hagyod egyik szélén sem felemelkedni a pofákat. Aztán egy próba.

Azt nem lehet így tudni, hogy az elején nem volt gond aztán jelentkezett, az mitõl lehet de egy lehetõség az amit leírtam.


sziasztok,
ellenvélemény a helyes beállítást illetõen (setting pad rész): Park Tool Website
üdv, tg

#870
AGA

AGA

    AGA

  • fórumtag
  • 2.353 hozzászólás
Az is igaz, hogy ezeknél a csavaroknál az összerohadás ellen mindig zsírozom a menetet. Kellõképp meghúzva (nem megtépve) fölösleges a menetrögzítõ. Ha a feje meg idõvel berozsdásodik, az csak esztétikai. De ugye nincs 10 forint a csere.

Ride everywhere.

.


#871
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
Az a baj, hogy én is a "hard learner" típushoz tartozom, szóval nekem is van jópár leszakadt fejû, de a bácsi a GordiusInox bótban elmesélte ennek az okát, s hát utánaolvastam az egyetemi tankönyveimben, s sajnos tényleg. Amúgy a fék egy nagyon jó pont, nem véletlenül vannak az általan mondottak szerint felcsavarozva. (lásd: http://www.cambriabi..._disc_brake.jpg)
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#872
AGA

AGA

    AGA

  • fórumtag
  • 2.353 hozzászólás

Akkor kicsit osztanám az észt. A "rozsdamentes acél" csavar szilárdsága elmarad a "nagyjából rozsdamentes" csavarétól. Nem kicsit, de nagyon. Éppen ezért a stucnigyártók nem véletlenül szokták HI-TEN, esetleg VM/VA-acél csavarokkal a termékeiket. A high-end gyártók A4 kategóriás, saválló acél csavarokat használnak, de ez nem jellemzõ, például a Race Face is hitent vagy VM-et használ. Ha elolvasod a fecnijét, láthatod, hogy kifejezetten megtiltják a rozsdamentesre történõ cseréjét, ugyanis a legtöbb rozsdamentes acél igen gyenge minõségû!

Ez egy elég komplex kérdés, s nem akarok 4 oldalnyi észosztás begépelni az acélötvözetekrõl, de a lényeg, hogy az átlagos csavarboltokban kapható rozsdamentes csavarok alkalmatlanok erre a feladatra!

Hogy te neked milyen igazad van! :)
Itt a nagy Budapesten van vagy kétszáz csavarbolt. De összesen kettõ az ahol minõségi csavart árulnak. Mindenhol kerestem vágottat, de még ebben a kettõben is azt mondták, olyat ritkán hoznak mert drága. Ok, hogy 12 Ft helyett csak 25, de nem bicikliseknek hozzák (ugye egy bringabolt is elvan évi pár százzal) hanem olyan cégeknek akik több ezret vesznek, úgy meg már sokkal drágább.
Stücnikhez fékekhez csak és kizárólag rozsdásodó lehetõleg nem a fényes, hanem a fekete felületkezelésût érdemes venni átlag csavarboltokban. Rozsdamentesbõl van itthon pár leszakadt fejû darab elrettentésül magamnak. Ha érdekel titeket lefotózom, de most hideg van kint, nem hozom be.

Ride everywhere.

.


#873
bringavarázs

bringavarázs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.029 hozzászólás
Mit szóltok a Joe's láncolajhoz?
Használja valaki?

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.


#874
bringavarázs

bringavarázs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.029 hozzászólás

a patai szabónál szokott lenni parktool
nálunk van vartools rendelésre (csillagászati áron)
pedro's-t senki nem csinálja, a többi meg felejtõs
(szerk: nyilván amibõl van shimano, ott az is tökéletes, de sok mindent nem csinálnak)


Park Tool is felejtõs.
Nálam van jópár.
Semmivel se jobb mint a nagy tajvani többség.
Kónuszkulcsuk minõsége egy vicc.

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.


#875
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
Akkor kicsit osztanám az észt. A "rozsdamentes acél" csavar szilárdsága elmarad a "nagyjából rozsdamentes" csavarétól. Nem kicsit, de nagyon. Éppen ezért a stucnigyártók nem véletlenül szokták HI-TEN, esetleg VM/VA-acél csavarokkal a termékeiket. A high-end gyártók A4 kategóriás, saválló acél csavarokat használnak, de ez nem jellemzõ, például a Race Face is hitent vagy VM-et használ. Ha elolvasod a fecnijét, láthatod, hogy kifejezetten megtiltják a rozsdamentesre történõ cseréjét, ugyanis a legtöbb rozsdamentes acél igen gyenge minõségû!

Ez egy elég komplex kérdés, s nem akarok 4 oldalnyi észosztás begépelni az acélötvözetekrõl, de a lényeg, hogy az átlagos csavarboltokban kapható rozsdamentes csavarok alkalmatlanok erre a feladatra!
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#876
Dark Archon

Dark Archon

    vendég

  • fórumtag
  • 78 hozzászólás
Jól írják a többiek, mezei 1.4301 anyagminõségû (avagy KO33; króm-nikkel ötvözet) csavar megfelel, titán azért túlzás :) Csak hangsúlyozd ki a boltban, hogy anyagában rozsdamentes csavart kérsz, nem szimpla horganyzottat - ami szintén állja a sarat, de csak egy ideig.
Dark Archon

#877
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

A fejemrõl (a sisak közvetítésével, de tényleg)
Természetesen a titánt csak azért említettem, mert az is korrózióálló, írhattam volna éppen mást is.
...de akkor ezek szerint nincs semmi bringás praktika, jobb ha cserélem.

Amúgy az már nem felületi rozsda


Vezetékes víz=klór és miegymás, nincs is szükség izzadságra, Enté írta jól én is rozsdamentesre cseréltem át a csavarokat.

#878
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás
És ha meghúztad lefújod hajlakkal.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#879
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás
Ha fontos, hogy csillogjon akkor a rozsdamentes csavar kb. 10-20 Ft.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#880
gren_tamas

gren_tamas

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 696 hozzászólás

A kormányfej csavarjainak az imbusz nyílása elég rendesen berozsdásodott (gondolom a rácsöpögõ sós létõl). Azon kívül, hogy kiszedem, letakarítom lehet vele kezdeni valamit?

Egy csepp olaj elkenve.

Úgy értem, hogy bekenni valamivel, ami megakadályozza, hogy újra ilyen legyen. ...

Olasz stucnikon néha látni belevaló mûanyag dugót (mint egy IKEA bútor csavarrejtõ dugasza). Ilyet házilag is lehet farigcsálni, ha fontos.