Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Kenõanyagok, tisztítás, karbantartás

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
1691 hozzászólás a témában

#581
bulikavagyok

bulikavagyok

    újonc

  • fórumtag
  • 2 hozzászólás
Sziasztok,

Miután végig olvastam az 56 oldalnyi hozzászólást még nem kaptam minden kérdésemre egyértelmû választ hajtás olajozás/karbantartással kapcsolatban. Mivel a láncleszerelõs-brigéciólban áztatós karbantartást kizártam így vettem egy ParkTool cm5-ös tisztítót. Ezzel kapcsolatos lenne az egyik kérdésem: szerintetek a gyárilag hozzá való CB-2-es láncmosó-folyadék mivel helyettesíthetõ(vmi gazdaságosabbra gondolok) A másik kérdésem a láncolajra vonatkozik: jelenleg Motorex dry lube -ot használok, de szeretnék mást is kipróbálni.. Rohloff-on gondolkodtam, mert sokan ajánlják, de találtam gyári Shimanot is Bike24 - Shimano PTFE Dry Lube egész jó áron, illetve ennek wet-verzióját is. Errõl vkinek tapasztalat?

Köszi a segítséget elõre is!

#582
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

A fogkrém tényleg mûködhet, de egy esõ kimossa szerintem.

Esetleg fenyõ gyanta alkoholban oldva? A lazítás ill. oldás is alkohol alá juttatásával történhetne.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#583
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.029 hozzászólás
  • LocationKelenföld
Én celluxszal bandázsolom be a kormány végét, kb. a markolat kétharmadáig. Feltenni, jóféle féktisztító, vagy alkohol. Persze érdemes úgy tekerni a celluxot, (kis átfedéssel) mint az országúti bandázst szokás, hogy mikor csavarod majd a markolattal, ráfeszüljön a kormányra, ne lemálljon. (Nem saját találmány, régen egy német Bike magazinban ajánlották, mint "freeride trükköt", jóval a bilincses markolatok megjelenése elõtt.)

#584
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás

Konkretan van rossz tapasztalatod? Tehat ezzel a "finom meghuzassal" onmagaban kilazulnak, elmozdulnak a dolgok?


Igen, szakadt már le hátsófékem, mert kirezonált a csavar - igaz már réges-régen el volt hagyva a kis mûagyag kitekerõdésgátló izé.

A nagyon megtépéssel már több rossz tapasztalatom van, egy saras versenyen a bowdenen kellett feszíteni (v-fék), s a helyzet hevében elkentem a menetet egy XTR fékben... Ja és nyeregbilincsem többször robbant már szét.

A fogkrém tényleg mûködhet, de egy esõ kimossa szerintem.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#585
sanker

sanker

    vendég

  • fórumtag
  • 244 hozzászólás

Alkatrészek elmozdulásának meggátolására mit használtok? A hiperkönnyû és karbon alkatrészek korában rá kellett jönnöm, hogy a csavarok "megtépése" nem megoldás, sõt, az alkatrész károsodásához vezet. Azóta, bár nyomatékkulcsom nincs, nagyon finoman húzok csak meg mindent, s valamilyen rögzítési módot használok - kiegészítésképpen.


Konkretan van rossz tapasztalatod? Tehat ezzel a "finom meghuzassal" onmagaban kilazulnak, elmozdulnak a dolgok?

#586
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
izopropil alkohol nem bantja a lakkot, muanyagot, de ugye az nem "ragaszto". esi markolatot en azzal teszem fel, alun jo. a karbonpasztanal az a lenyeg, hogy apro szemcsek legyene benne - a fogkrem is ezert jo.

#587
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Amire megoldást keresek:

markolat karbonkormányra (mivel a 3M ragasztó árt neki, a hajlakkot meg kimossa az esõ)
kormány stucniban
nyeregcsõ karbonvázban


Nyeregcsõ karbonvázban: Zeezoltano írta korábban az egyik topikban itt, hogy fogkrémet használ és teljesen jó.
Kormány a stucniban gondolom karbon lesz; csak ötlet: kormány gyártója írt errõl valamit esetleg, hogy kell-e, s ha igen, mi?
Markolat karbonkormányra: passzolom, nem tudom. Hajlakos trükköt ismerem csak, illetve a féktisztító spray-el felhelyezést, de az lehet, hogy "nem annyira jó" a karbonnak.

#588
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
Ez nem biztos, hogy ide tartozik, de nincs topikja:

Alkatrészek elmozdulásának meggátolására mit használtok? A hiperkönnyû és karbon alkatrészek korában rá kellett jönnöm, hogy a csavarok "megtépése" nem megoldás, sõt, az alkatrész károsodásához vezet. Azóta, bár nyomatékkulcsom nincs, nagyon finoman húzok csak meg mindent, s valamilyen rögzítési módot használok - kiegészítésképpen.

Pl:

titáncsavarok - csavarragasztó (kék ragacsos izé, finom filmben felkenve)
markolat - 3M fotórögzítõ ragasztó (alukormányra)

Amire megoldást keresek:

markolat karbonkormányra (mivel a 3M ragasztó árt neki, a hajlakkot meg kimossa az esõ)
kormány stucniban
nyeregcsõ karbonvázban

Sajnos itthon nem nagyon kapok karbonpasztát (Ritchey Liquid Torque, Tax Carbon Assembly Paste stb...) Kinek mi a bevett módszere?
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#589
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

De, sima Y fékem van. Városi használatban, finom lassításokhoz teljesen megteszi. A felnim pedig még csak nem is duplafalú. Ha jól emlékszem, valami Selle Italy. Hogy érzed a kopást a felnin? Egyáltalán hogy tud elkopni, a fékpofa sokkal puhább anyag. Õszintén, nem is hallottam még felnikopásról a környezetemben :D


homorúvá válik a felni felülete, és egy idõ után leszakad a perem

ahogy elõttem is írták a rossz idõ hatványozottan koptatja

#590
xclajos

xclajos

    vendég

  • fórumtag
  • 158 hozzászólás

De, sima Y fékem van. Városi használatban, finom lassításokhoz teljesen megteszi. A felnim pedig még csak nem is duplafalú. Ha jól emlékszem, valami Selle Italy. Hogy érzed a kopást a felnin? Egyáltalán hogy tud elkopni, a fékpofa sokkal puhább anyag. Õszintén, nem is hallottam még felnikopásról a környezetemben :D

Neked lehet, hogy acél felnid van. Az tényleg sok évig jó lehet. Vagy nem nagyon jársz hóban, sárban, homokban. Az nagyon eszi az alufelniket.
Nekem (és haverjaimnak) már többször is repedt el felnim a túlzott elkopástól.
Országúton (városban) viszont hosszú évekig használhatod a felnit különösebb gond nélkül.

#591
sanker

sanker

    vendég

  • fórumtag
  • 244 hozzászólás

Hogy érzed a kopást a felnin? Egyáltalán hogy tud elkopni, a fékpofa sokkal puhább anyag. Õszintén, nem is hallottam még felnikopásról a környezetemben :D


A legtobb felnin megtalalhato kopasjelzo csik (vájat) allapotabol latod. Ha teljesen eltunik, akkortol (a gyarto szerint) mar veszelyesn meggyengul a felni es kockazatos a tovabbi hasznalata.

#592
Sturmbock

Sturmbock

    vendég

  • fórumtag
  • 91 hozzászólás

15-20 év egy kerékre? de akkor nem felni féket használsz gondolom? nálam a legutóbbi felnim egy campagnolo volt, ami egy év alat kritikus szintre kopott, de még az asszony rigidáján is érezni a kopást tizenpárezer km uán.


De, sima Y fékem van. Városi használatban, finom lassításokhoz teljesen megteszi. A felnim pedig még csak nem is duplafalú. Ha jól emlékszem, valami Selle Italy. Hogy érzed a kopást a felnin? Egyáltalán hogy tud elkopni, a fékpofa sokkal puhább anyag. Õszintén, nem is hallottam még felnikopásról a környezetemben :D

#593
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

Végülis igazad van, simon23, mert ha egyszer összerakták jól a kereket, nem kell bontani. Ha meg eltörik valamelyik küllõ, nem érdekes, ki lehet-e csavarni. De ha a kerékagyat kéne cserélni és a küllõk jók, akkor jó lenne nem kivagdosni mindet!

Balu1: nálam, mivel a kerék általában 15-20 évente van megbontva, simán beragad, megfordul rajta a küllõkulcs. Na most új kereket építetettem, agydinamóval. Ezzel már nem szeretném elkövetni azt a hibát, hogy ha meg kéne bontani kuka legyen az összes küllõ. De kereket fûzni meg nem tudok, nem érzem, mennyire húzzam meg és ha nyolcas nem is lesz benne, rövid úton kitörnek. Így nem szeretném meglazítani az anyákat és bezsírozgatni a menetet. Olyan megoldás érdekelne, amikor kívülrõl meg lehetne csinálni.


15-20 év egy kerékre? de akkor nem felni féket használsz gondolom? nálam a legutóbbi felnim egy campagnolo volt, ami egy év alat kritikus szintre kopott, de még az asszony rigidáján is érezni a kopást tizenpárezer km uán.

#594
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

..De ha a küllõkulcs meg is fordult az anyán, kombinált fogóval csak le lehetett volna cincálni. (?)

A jó küllõkulcs nagy felületen fekszik fel és amikor rányomod akkor (szerintem enyhén, századokkal szûkül beljebb és) annyira megfogja, hogy azt kombifogóval biztos nem tudod jobban, legfeljebb szétroppantod vele. Legalábbis egyszer köszörültem egyet, az olyan volt és jól mûködött. Azóta megláttam valahol boltban és már van gyári is. Úgy tûnik, az is olyan.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#595
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.688 hozzászólás

Hát, akkor, amikor kérdeztem a boltost, hol vannak a régi küllõk és mondta hogy kuka, mert mindet ki kellett vagdosni, lehet csak nem akart szenvedni vele, hogy kicsavargassa õket... De ha a küllõkulcs meg is fordult az anyán, kombinált fogóval csak le lehetett volna cincálni. (?)

Nekik az a legegyszerûbb, hogy kivágják a küllõket fogóval. Az újat kellemesebb befûzni. Mondjuk, nem olyan életveszélyes összeg egy garnitúra új küllõ.
Marci

#596
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

Balu !
..hosszú évek után sem volt soha semmi gond a nyitásukkal....

Nekem korábban (lakkozás elõtt) sem volt, hogy beragadt volna, inkább könnyen tekeredett.
Most csak ötletelek.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#597
Sturmbock

Sturmbock

    vendég

  • fórumtag
  • 91 hozzászólás
Hát, akkor, amikor kérdeztem a boltost, hol vannak a régi küllõk és mondta hogy kuka, mert mindet ki kellett vagdosni, lehet csak nem akart szenvedni vele, hogy kicsavargassa õket... De ha a küllõkulcs meg is fordult az anyán, kombinált fogóval csak le lehetett volna cincálni. (?)

#598
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.688 hozzászólás
Balu !
Nagyképûség nélkül mondom, nem vitrinbringás vagyok. Télen-nyáron, sárban, mocsokban, dagonyában, a haverokkal mindig megyünk. Ráadásul magasnyomásúval mosom a bringám, a kereket is persze. A küllõm mindig zsírozva lett befûzve de hosszú évek után sem volt soha semmi gond a nyitásukkal.
Nem kell ezt ragasztóval lezárni, ez nem fogtechnika....
Marci

#599
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás
Mitõl is ragadhat be sok év alatt..? A nedvesség és menethez jutó anyagok korrodálják. Ha ezt kizárjuk, akkor lehet esély a szárazon megvédett menetnél, hogy könnyen lesz bontható. Még mindig csak azt merem mondani, hogy technokol cseppel le kell zárni szárazon mindkét oldalról.
...mint a "steril" lezárás fogtömésnél.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#600
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.688 hozzászólás
Ezt komolyan gondolod ? Hogy valami anyag BEFOLYIK a küllõ és az anya közé ????
Kereket meg úgy fûz az ember, hogy mikor összerakja a küllõt és az anyát, elõtte a menetet BEZSÍROZZA. Én is így csinálom, csak a centírozásért viszem boltba de több boltosom is ugyan így, zsírozva a menetet fûzi be a kereket. Elvileg mindenkinek így kéne.
Marci