Jelentkezz be Regisztrálj
Kenõanyagok, tisztítás, karbantartás
#541
Írta 2012. március 08. - 16:50
arn: Te milyen zsíroldót használsz??
#542
Írta 2012. március 08. - 16:22
Ez ugyanaz ugye? Csak mert ez postáz is hozzánk és vennék ha ugyanaz.ezt használd szárazon is
Weldtite TF2 Extreme 125ml Synthetic wet bike oil lube | eBay itthon is kapható
eBay - New & used electronics, cars, apparel, collectibles, sporting goods & more at low prices
"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager
#543
Írta 2012. március 08. - 14:22
ezt használd szárazon isSziasztok,
Miután végig olvastam az 56 oldalnyi hozzászólást még nem kaptam minden kérdésemre egyértelmû választ hajtás olajozás/karbantartással kapcsolatban. Mivel a láncleszerelõs-brigéciólban áztatós karbantartást kizártam így vettem egy ParkTool cm5-ös tisztítót. Ezzel kapcsolatos lenne az egyik kérdésem: szerintetek a gyárilag hozzá való CB-2-es láncmosó-folyadék mivel helyettesíthetõ(vmi gazdaságosabbra gondolok) A másik kérdésem a láncolajra vonatkozik: jelenleg Motorex dry lube -ot használok, de szeretnék mást is kipróbálni.. Rohloff-on gondolkodtam, mert sokan ajánlják, de találtam gyári Shimanot is Bike24 - Shimano PTFE Dry Lube egész jó áron, illetve ennek wet-verzióját is. Errõl vkinek tapasztalat?
Köszi a segítséget elõre is!
Weldtite TF2 Extreme 125ml Synthetic wet bike oil lube | eBay itthon is kapható
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#544
Írta 2012. március 08. - 14:05
#545
Írta 2012. március 08. - 12:02
Miután végig olvastam az 56 oldalnyi hozzászólást még nem kaptam minden kérdésemre egyértelmû választ hajtás olajozás/karbantartással kapcsolatban. Mivel a láncleszerelõs-brigéciólban áztatós karbantartást kizártam így vettem egy ParkTool cm5-ös tisztítót. Ezzel kapcsolatos lenne az egyik kérdésem: szerintetek a gyárilag hozzá való CB-2-es láncmosó-folyadék mivel helyettesíthetõ(vmi gazdaságosabbra gondolok) A másik kérdésem a láncolajra vonatkozik: jelenleg Motorex dry lube -ot használok, de szeretnék mást is kipróbálni.. Rohloff-on gondolkodtam, mert sokan ajánlják, de találtam gyári Shimanot is Bike24 - Shimano PTFE Dry Lube egész jó áron, illetve ennek wet-verzióját is. Errõl vkinek tapasztalat?
Köszi a segítséget elõre is!
#546
Írta 2012. március 01. - 20:00
Esetleg fenyõ gyanta alkoholban oldva? A lazítás ill. oldás is alkohol alá juttatásával történhetne.A fogkrém tényleg mûködhet, de egy esõ kimossa szerintem.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#547
Írta 2012. március 01. - 15:12
#548
Írta 2012. március 01. - 14:37
Konkretan van rossz tapasztalatod? Tehat ezzel a "finom meghuzassal" onmagaban kilazulnak, elmozdulnak a dolgok?
Igen, szakadt már le hátsófékem, mert kirezonált a csavar - igaz már réges-régen el volt hagyva a kis mûagyag kitekerõdésgátló izé.
A nagyon megtépéssel már több rossz tapasztalatom van, egy saras versenyen a bowdenen kellett feszíteni (v-fék), s a helyzet hevében elkentem a menetet egy XTR fékben... Ja és nyeregbilincsem többször robbant már szét.
A fogkrém tényleg mûködhet, de egy esõ kimossa szerintem.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#549
Írta 2012. március 01. - 13:18
Alkatrészek elmozdulásának meggátolására mit használtok? A hiperkönnyû és karbon alkatrészek korában rá kellett jönnöm, hogy a csavarok "megtépése" nem megoldás, sõt, az alkatrész károsodásához vezet. Azóta, bár nyomatékkulcsom nincs, nagyon finoman húzok csak meg mindent, s valamilyen rögzítési módot használok - kiegészítésképpen.
Konkretan van rossz tapasztalatod? Tehat ezzel a "finom meghuzassal" onmagaban kilazulnak, elmozdulnak a dolgok?
#550
Írta 2012. március 01. - 12:33
#551
Írta 2012. március 01. - 12:03
Amire megoldást keresek:
markolat karbonkormányra (mivel a 3M ragasztó árt neki, a hajlakkot meg kimossa az esõ)
kormány stucniban
nyeregcsõ karbonvázban
Nyeregcsõ karbonvázban: Zeezoltano írta korábban az egyik topikban itt, hogy fogkrémet használ és teljesen jó.
Kormány a stucniban gondolom karbon lesz; csak ötlet: kormány gyártója írt errõl valamit esetleg, hogy kell-e, s ha igen, mi?
Markolat karbonkormányra: passzolom, nem tudom. Hajlakos trükköt ismerem csak, illetve a féktisztító spray-el felhelyezést, de az lehet, hogy "nem annyira jó" a karbonnak.
#552
Írta 2012. március 01. - 11:29
Alkatrészek elmozdulásának meggátolására mit használtok? A hiperkönnyû és karbon alkatrészek korában rá kellett jönnöm, hogy a csavarok "megtépése" nem megoldás, sõt, az alkatrész károsodásához vezet. Azóta, bár nyomatékkulcsom nincs, nagyon finoman húzok csak meg mindent, s valamilyen rögzítési módot használok - kiegészítésképpen.
Pl:
titáncsavarok - csavarragasztó (kék ragacsos izé, finom filmben felkenve)
markolat - 3M fotórögzítõ ragasztó (alukormányra)
Amire megoldást keresek:
markolat karbonkormányra (mivel a 3M ragasztó árt neki, a hajlakkot meg kimossa az esõ)
kormány stucniban
nyeregcsõ karbonvázban
Sajnos itthon nem nagyon kapok karbonpasztát (Ritchey Liquid Torque, Tax Carbon Assembly Paste stb...) Kinek mi a bevett módszere?
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#553
Írta 2012. február 28. - 05:40
De, sima Y fékem van. Városi használatban, finom lassításokhoz teljesen megteszi. A felnim pedig még csak nem is duplafalú. Ha jól emlékszem, valami Selle Italy. Hogy érzed a kopást a felnin? Egyáltalán hogy tud elkopni, a fékpofa sokkal puhább anyag. Õszintén, nem is hallottam még felnikopásról a környezetemben
homorúvá válik a felni felülete, és egy idõ után leszakad a perem
ahogy elõttem is írták a rossz idõ hatványozottan koptatja
#554
Írta 2012. február 28. - 05:19
Neked lehet, hogy acél felnid van. Az tényleg sok évig jó lehet. Vagy nem nagyon jársz hóban, sárban, homokban. Az nagyon eszi az alufelniket.De, sima Y fékem van. Városi használatban, finom lassításokhoz teljesen megteszi. A felnim pedig még csak nem is duplafalú. Ha jól emlékszem, valami Selle Italy. Hogy érzed a kopást a felnin? Egyáltalán hogy tud elkopni, a fékpofa sokkal puhább anyag. Õszintén, nem is hallottam még felnikopásról a környezetemben
Nekem (és haverjaimnak) már többször is repedt el felnim a túlzott elkopástól.
Országúton (városban) viszont hosszú évekig használhatod a felnit különösebb gond nélkül.
#555
Írta 2012. február 27. - 20:00
Hogy érzed a kopást a felnin? Egyáltalán hogy tud elkopni, a fékpofa sokkal puhább anyag. Õszintén, nem is hallottam még felnikopásról a környezetemben
A legtobb felnin megtalalhato kopasjelzo csik (vájat) allapotabol latod. Ha teljesen eltunik, akkortol (a gyarto szerint) mar veszelyesn meggyengul a felni es kockazatos a tovabbi hasznalata.
#556
Írta 2012. február 27. - 19:37
15-20 év egy kerékre? de akkor nem felni féket használsz gondolom? nálam a legutóbbi felnim egy campagnolo volt, ami egy év alat kritikus szintre kopott, de még az asszony rigidáján is érezni a kopást tizenpárezer km uán.
De, sima Y fékem van. Városi használatban, finom lassításokhoz teljesen megteszi. A felnim pedig még csak nem is duplafalú. Ha jól emlékszem, valami Selle Italy. Hogy érzed a kopást a felnin? Egyáltalán hogy tud elkopni, a fékpofa sokkal puhább anyag. Õszintén, nem is hallottam még felnikopásról a környezetemben
#557
Írta 2012. február 27. - 07:51
Végülis igazad van, simon23, mert ha egyszer összerakták jól a kereket, nem kell bontani. Ha meg eltörik valamelyik küllõ, nem érdekes, ki lehet-e csavarni. De ha a kerékagyat kéne cserélni és a küllõk jók, akkor jó lenne nem kivagdosni mindet!
Balu1: nálam, mivel a kerék általában 15-20 évente van megbontva, simán beragad, megfordul rajta a küllõkulcs. Na most új kereket építetettem, agydinamóval. Ezzel már nem szeretném elkövetni azt a hibát, hogy ha meg kéne bontani kuka legyen az összes küllõ. De kereket fûzni meg nem tudok, nem érzem, mennyire húzzam meg és ha nyolcas nem is lesz benne, rövid úton kitörnek. Így nem szeretném meglazítani az anyákat és bezsírozgatni a menetet. Olyan megoldás érdekelne, amikor kívülrõl meg lehetne csinálni.
15-20 év egy kerékre? de akkor nem felni féket használsz gondolom? nálam a legutóbbi felnim egy campagnolo volt, ami egy év alat kritikus szintre kopott, de még az asszony rigidáján is érezni a kopást tizenpárezer km uán.
#558
Írta 2012. február 27. - 00:04
A jó küllõkulcs nagy felületen fekszik fel és amikor rányomod akkor (szerintem enyhén, századokkal szûkül beljebb és) annyira megfogja, hogy azt kombifogóval biztos nem tudod jobban, legfeljebb szétroppantod vele. Legalábbis egyszer köszörültem egyet, az olyan volt és jól mûködött. Azóta megláttam valahol boltban és már van gyári is. Úgy tûnik, az is olyan...De ha a küllõkulcs meg is fordult az anyán, kombinált fogóval csak le lehetett volna cincálni. (?)
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#559
Írta 2012. február 26. - 23:59
Nekik az a legegyszerûbb, hogy kivágják a küllõket fogóval. Az újat kellemesebb befûzni. Mondjuk, nem olyan életveszélyes összeg egy garnitúra új küllõ.Hát, akkor, amikor kérdeztem a boltost, hol vannak a régi küllõk és mondta hogy kuka, mert mindet ki kellett vagdosni, lehet csak nem akart szenvedni vele, hogy kicsavargassa õket... De ha a küllõkulcs meg is fordult az anyán, kombinált fogóval csak le lehetett volna cincálni. (?)
#560
Írta 2012. február 26. - 23:34
Nekem korábban (lakkozás elõtt) sem volt, hogy beragadt volna, inkább könnyen tekeredett.Balu !
..hosszú évek után sem volt soha semmi gond a nyitásukkal....
Most csak ötletelek.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..