Jelentkezz be Regisztrálj
Kenõanyagok, tisztítás, karbantartás
#561
Írta 2012. február 26. - 23:15
#562
Írta 2012. február 26. - 23:10
Nagyképûség nélkül mondom, nem vitrinbringás vagyok. Télen-nyáron, sárban, mocsokban, dagonyában, a haverokkal mindig megyünk. Ráadásul magasnyomásúval mosom a bringám, a kereket is persze. A küllõm mindig zsírozva lett befûzve de hosszú évek után sem volt soha semmi gond a nyitásukkal.
Nem kell ezt ragasztóval lezárni, ez nem fogtechnika....
#563
Írta 2012. február 26. - 23:01
...mint a "steril" lezárás fogtömésnél.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#564
Írta 2012. február 26. - 22:59
Kereket meg úgy fûz az ember, hogy mikor összerakja a küllõt és az anyát, elõtte a menetet BEZSÍROZZA. Én is így csinálom, csak a centírozásért viszem boltba de több boltosom is ugyan így, zsírozva a menetet fûzi be a kereket. Elvileg mindenkinek így kéne.
#565
Írta 2012. február 26. - 22:49
Balu1: nálam, mivel a kerék általában 15-20 évente van megbontva, simán beragad, megfordul rajta a küllõkulcs. Na most új kereket építetettem, agydinamóval. Ezzel már nem szeretném elkövetni azt a hibát, hogy ha meg kéne bontani kuka legyen az összes küllõ. De kereket fûzni meg nem tudok, nem érzem, mennyire húzzam meg és ha nyolcas nem is lesz benne, rövid úton kitörnek. Így nem szeretném meglazítani az anyákat és bezsírozgatni a menetet. Olyan megoldás érdekelne, amikor kívülrõl meg lehetne csinálni.
#566
Írta 2012. február 26. - 22:47
Rossz fûzés, sz.r felni.Magam részérõl színtelen lakkot cseppentek rá kis körömlakkos üvegbõl ecsettel a küllõk felõl, vagy technokol rapid cseppet, különben mindig szétlazultak a küllõ anyák egy-egy út végére a fûzés után.
Azóta már tartja a helyét. Olyan viszont még nem volt, hogy nekem beragadt volna. Még a lakkosat is könnyedén meg lehet mozdítani ha szükséges. Magától viszont így nem mászik el.
A sebesség mindent megold.
#567
Írta 2012. február 26. - 22:39
Magam részérõl színtelen lakkot cseppentek rá kis körömlakkos üvegbõl ecsettel a küllõk felõl, vagy technokol rapid cseppet, különben mindig szétlazultak a küllõ anyák egy-egy út végére a fûzés után.A küllõanyák küllõre ragadása és bonthatatlansága elkerülésére mit javasoltok?
Azóta már tartja a helyét. Olyan viszont még nem volt, hogy nekem beragadt volna. Még a lakkosat is könnyedén meg lehet mozdítani ha szükséges. Magától viszont így nem mászik el.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#568
Írta 2012. február 26. - 22:25
Ridley Noah Fast
#569
Írta 2012. február 26. - 21:45
...mit szeretnél a bontott küllõkkel csinálni? Mert azt már újrahasznosítani nem nagyon ajánlatos. Akkor meg nem mindegy, hogy küllõkulcs vagy oldalcsípõ?
Ez érdekes meglátás, speciel az agyat és a küllõket a harmadik felniben használom az elsõ hosszában kettérepedt (gyári hibás) a másodikat elkurtam egy vízelvezetõn, a harmadik még tökéletes egyenlõre.
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#570
Írta 2012. február 26. - 21:08
Pl centrírozni. Egyébként újrahasznosítható a küllõ....mit szeretnél a bontott küllõkkel csinálni? Mert azt már újrahasznosítani nem nagyon ajánlatos. Akkor meg nem mindegy, hogy küllõkulcs vagy oldalcsípõ?
A sebesség mindent megold.
#571
Írta 2012. február 26. - 20:46
Sziasztok!
A küllõanyák küllõre ragadása és bonthatatlansága elkerülésére mit javasoltok? Valahol azt írták, hogy idõnként csavarlazító kell rá. Ha kenõolajat használnék, egy-két cseppet minden anyára, az is jó lenne? És nem folyna be a felni alá és enné meg szépen lassan a gumit?
...mit szeretnél a bontott küllõkkel csinálni? Mert azt már újrahasznosítani nem nagyon ajánlatos. Akkor meg nem mindegy, hogy küllõkulcs vagy oldalcsípõ?
Ridley Noah Fast
#572
Írta 2012. február 26. - 12:48
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#573
Írta 2012. február 26. - 12:45
zsír
Ehhez gondolom szét kéne bontani és nem a külsejére kenni. De ha olajat tennék rá, megenné a belsõ gumit?
#574
Írta 2012. február 26. - 12:43
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#575
Írta 2012. február 26. - 12:00
A küllõanyák küllõre ragadása és bonthatatlansága elkerülésére mit javasoltok? Valahol azt írták, hogy idõnként csavarlazító kell rá. Ha kenõolajat használnék, egy-két cseppet minden anyára, az is jó lenne? És nem folyna be a felni alá és enné meg szépen lassan a gumit?
#576
Írta 2012. január 30. - 18:48
A láncot nem mosom soha. Olajozást meg Sheldon Brown szerint levett láncnál lenne optimális elvégezni, de én ilyesmivel nem veszõdök. Pláne, hogy a 10-es hajtásláncnál már a SRAM patentszem is (elvileg) egyszer bontható.
..hát az gyakorlatilag is 1x használható (10-es patentszem), ráadásul elég drága.
Ridley Noah Fast
#577
Írta 2012. január 30. - 13:28
ok, tehat csak akkor torlom at, ha retkes, vagy tul olajosnak talalom. elotte csinaltam egy lancpucolast lanctisztitoval, es ilyenkor keptelenseg tok szarazra torolni
Elég bénán írtam le tegnap, szóval ez nálam a processz:
- váltógörgõk megpucolása egy apró fémdarabbal
- (ha szükséges, hajtómû és fogaskoszorú tisztítása - ehhez egy Muc Off márkájú cuccot használok)
- láncról a nagyja kosz letörlése papír törlõkendõvel, esetleg plusz még egy régi rossz ronggyal (olajozás elõtt minden esetben megtisztítom a lánc felületét)
- olajozás, hajtáslánc megjáratása és 12-24 óra állni hagyás
- opcionális: ha nagyon olajosnak tûnik a lánc felülete, felületesen letörlöm róla a plusz olajat
Az egész mûveletsor kb. 3-5 perc, amit 60-90 km után végzek el, attól függõen, mennyit mentem kemény terepen és mennyire volt csapadékos az idõ. Ha a mutatóujjam és a hüvelykujjam közt a láncot csavargatva az cuppog és nem pedig roszog benne a kosz, akkor nem kenem újra, mert szerintem felesleges. Esõs, vizes és keményebb havas idõ után megérkezve pedig egybõl áttörlöm a láncot és olajozom, mielõtt meg rozsdásodhatna.
A láncot nem mosom soha. Olajozást meg Sheldon Brown szerint levett láncnál lenne optimális elvégezni, de én ilyesmivel nem veszõdök. Pláne, hogy a 10-es hajtásláncnál már a SRAM patentszem is (elvileg) egyszer bontható.
#578
Írta 2012. január 30. - 00:00
A vízmentesítést még a fogászati technikában is így csinálják (még páciensként hallottam a SOTE-n)...majd olajozás elõtt teljesen kiszárítottam (télen radiátoron, nyáron ablakpárkányon, vagy ha sietni kellett, akkor alkoholos áztatással vízmentesítettem).
Elõször alkohollal átöblítik, áttörlik a kitisztított lyukat, utána levegõvel szárítás, majd benzinnel szintén és levegõvel fújják pár másodpercig amíg kiszárad és már tökéletesen száraz is a további mûvelethez.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#579
Írta 2012. január 29. - 23:42
Korábban Brigéciolt használtam, azt sok forró vízzel, shake-elve mostam ki, majd olajozás elõtt teljesen kiszárítottam (télen radiátoron, nyáron ablakpárkányon, vagy ha sietni kellett, akkor alkoholos áztatással vízmentesítettem).
Amúgy az kenés tartósságáról nekem is hasonló a tapasztalatom. A dry olajok nekem is csak egy (átlagos) túrára elegendõek, a sûrûbbek bírnak 80-100 km-t.
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#580
Írta 2012. január 29. - 22:49
A leírás szerint valami nano cucc van benne, ezért is vettem meg.
majd irjatok le, hogy milyen - mennyire szedi a koszt, mennyire konnyu utana tisztitani, mennyi idonkent kell kenni, stb.