Jelentkezz be Regisztrálj

Kenõanyagok, tisztítás, karbantartás
#561
Írta 2012. május 25. - 08:14

Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#562
Írta 2012. május 25. - 07:56

#563
Írta 2012. május 25. - 06:35

hat igy par honap hasznalat utan a rohloff sem tunik igazan jobbnak, mint amiket hasznaltam. mint irtam korabban, alkalmankenti lanctorlessel szarazza valnak a fogaskerekek, es elkezd csorogni a hajtas, hiaba van kenese maganak a lancnak. igy taktikat valtottam, megfogadtam, hogy addig nem nyulok a hajtashoz, amig nem kezd el zorogni. osszesegeben a menettapasztalat nem is volt rossz, egy 150kmt kibirt kb. viszont a kovetkezo olajozas elotti hajtastisztitasnal keptelenseg volt szimplan tisztitani, oldoszer es lanctisztito kellett hozza, hogy le tudjam puceralni, annyira ragadt, es a sok beleragadt portol tiszta fekete volt minden. igy viszont nemtom, hogy van e ertelme, mert folyamatos tisztitassal nem bir igazan tobbet, mint egy atlagosan jo olaj (vmi teflonos). cserebe macerasabb kezelni, es dragabb.
az egesz csak megerositette bennem a korabbi tapasztalatot - hogy nagy csodak nincsenek, ami surubb az tovabb tart, de jobban szedi a koszt, es igy olajozas helyett a takaritassal toltom az idot. outin viszont istenes lehet... de poros terepen nem az igazi.
én az itt ajánlott, és a rohloffhoz hasonló tf2 wet extremet használom pár hónapja
én úgy csinálom, hogy este rácsepegtetem szemenként a cuccot, és reggelig rajta hagyom, hogy legyen ideje bekúszni a csapokhoz, aztán kicsit leörlöm és kész
az elsõ km-en kicsit darál tõle a lánc, de elmúlik, ill. kb. 2-3 száz km-t kibír csörgés nélkül, most még a nagy zuhékat is rendesen bírta, viszont ami érdekes, hogy a koszt nem gyújti látványosan jobban, mint eddig bármi más
(ok, a lidls száraz olajtól mindíg fényes volt a lánc, de 10 km után már csörgött is

#564
Írta 2012. május 25. - 06:12

Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#565
Írta 2012. május 25. - 00:46

#566
Írta 2012. május 24. - 17:13

az egesz csak megerositette bennem a korabbi tapasztalatot - hogy nagy csodak nincsenek, ami surubb az tovabb tart, de jobban szedi a koszt, es igy olajozas helyett a takaritassal toltom az idot. outin viszont istenes lehet... de poros terepen nem az igazi.
#567
Írta 2012. április 05. - 09:11


"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"
#568
Írta 2012. április 05. - 08:45

motor esetében 600 km futásteljesítményt adnak meg rá, aztán majd kiderül, ha 200 km-t kibír, akkor az jó
rohloff mennyibe kerül? nekem az eddigi lánc spray-el 5-6 ezret megy el egy lx lánc (esõ, tél, hó, latyak is benne van), ha ezt érdemben nem hosszabbítja meg a drágább kence akkor nem éri meg a plusz kiadás
#569
Írta 2012. április 05. - 07:01


van egy masik hasonloan agyondicsert cucc - a prolink. ami fogalmam nincs, hogy milyen, de nedves es szaraz korulmenyek koze is ajanljak, mert nem gyujti a port, de megsem kopik le hamar. egyszer ezt is kiprobalom. nem tesztelte vki?

#570
Írta 2012. április 05. - 06:01

mondjuk csodát nem várok az lidlistõl, de a sima mûszerolajnál tuti, hogy jobb, a görgõk alá jusson be, az a lényeg, de ahogy nézem az állagát, arra van is esélye
a rohloff cuccáról írjátok sokan, hogy jó, de ha mézszerû az állaga, akkor vajon be tud kúszni a csapokhoz? ill. télen nem dermed le nagyon?
#571
Írta 2012. április 04. - 20:50

rohloffot hogyan lehet ugy felvinni, hogy ne folyjon orran szajan? mert az franko, hogy mezszeru, de ezert csak csepegtetni lehet, es nem is tunik tul olajosnak, amig el nem kezdem hasznalni. ket bringazas utan is torolni kell, annyira olajos (meg koszos - lanckerekek detto).
volt egy masik szinten eleg bejovos olaj (vmi svajci cucc), az higabb volt, es ott ugy csinaltam, hogy nem cseppentettem, hanem vegighuztam a lancon, igy jutott ra eleg, de nem volt tul olajos.
#572
Írta 2012. április 04. - 20:01

Az nekem is olyannak tûnt (kicsit ragacsos állagú), aztán terepen kiderült róla, hogy harmatgyenge, pedig több rétegben vittem fel rá.
Végül belefújtam egy edénybe, hagytam elpárologni a vivõanyagot, aztán egy olcsóbb és hígabb olajjal összekevertem.
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#573
Írta 2012. április 04. - 19:26

ma nyomtam fel rá egy adagot, egész jónak tûnik
a flakeszra az van írva, hogy száraz olaj, és jól fel kell rázni (golyós), érzésre olyasmi a cucc, mint ami gyárilag van a láncokon
#574
Írta 2012. március 31. - 21:46


#575
Írta 2012. március 27. - 12:10

#576
Írta 2012. március 27. - 10:57

Én évente szét szoktam szedni az agyakat, érdemes új zsírt tenni bele. Ahogy írod, neked van közte régi is, megöregszik benne idõvel a zsír. Persze ha 500 km-t mentél vele az évben akkor nem kell szétszedni évente... Ha szétszeded mosd el az alkatrészeket brigéciolban, mert az minden zsírt leszed. Az agyban a csészéket elég ronggyal kitörölni. Ha minden tiszta akkor nézd meg a darabokat, hogy minden rendben van e. Tengely egyenes e? Kónuszok nincsenek e berágódva. A berágódott shimano kónuszokat 500-1000 Ft-ért lehet pótolni. A tengelyen az egyik kónuszt lekontrázod még a kezedben, mindent vissza raksz rendes sorrendben. Utána be kell állítani a kónuszt, egy kicsi lógást kell hagyni mert a vázba betéve a gyors zárat ráhajtva lesz végleges. Megnézed, hogy nem kotyog e, szépen fut a vázban. Én szoktam rakni egy csipeszt a szelepre és ha ennek a súlya elég hogy elforgassa a kereket akkor tökéletes. Elõfordul, hogy kicsit elkezd kotyogni ilyenkor elég szokott lenni, ha a gyors záron húzol kicsit és visszazárod.
#577
Írta 2012. március 26. - 12:07

Kónuszos kerékegyak karbantartásáról kérdeznék.
Van a családban pár Shimano aggyal szerelt bringa. Páran közülük biztosan karbantartásra szorulnak, párakról nem tudom megállapítani. Mindegyiket használtan vettük, így fogalmam sincs, hogy mennyit mentek, és hogy mennyi idõ és km telt el az utolsó karbantartás óta.
Ezekrõl van szó: egy pár régi LX, egy pár Acera, egy pár 2200, és egy pár vadiúj 2006-os Alivio. Utóbbiról azt hallottam, hogy üzembe helyezés elött egy zsírzás és beállítás kell neki.
A kérdések tehát a következõk:
- ha simán fut és nem kotyog/szorul, akkor kell-e karbantartás?
- ha már a karbantartás mellett döntök, akkor mire figylejek, ha azt szeretném, hogy a beállítás után ne kotyogósodjon ki, vagy ne szoruljon be?
Ez utóbbi azért kérdés számomra, mert eddig akárhányszor zsíroztam újra kónuszos agyat, mindig történt vele valami 5-10 km után. Vagy beszorult, vagy kilazult. A második beállítás után már nem volt gond egyiknél sem. Hosszáteszem, hogy eddig kizárólag Tesco bringák noname agyait szereltem meg, illetve régen a csepel BMX-em csapágyait.
#578
Írta 2012. március 17. - 18:52

Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#579
Írta 2012. március 17. - 11:35

Ezek közül a meridát vedd (van más néven is) nagyon praktikus hogy alig 6mm a magassága emiatt akár a farmer hátsó vagy órazsebében is elfér a többi szerszám kifejezetten bumszlinak számít mellette. Még egy fontos dolog hogy a láncszem kinyomója is jól használható sok más multiszerszáméval ellentétben.
Milyen néven fut még ez a Merida?
#580
Írta 2012. március 17. - 11:19

Ezek a multi szerszámok milyen minõségûek?
Kelly's Chainey (Karbantartás | Szerszám (célszerszám) | Zsebszerszám) | Kerékpár Webshop
Merida 12 Funkciós lapos - 2076 (Karbantartás | Szerszám (célszerszám) | Zsebszerszám) | Kerékpár Webshop
Esetleg ez a noname is hozza ezt a szintet?
Ezek közül a meridát vedd (van más néven is) nagyon praktikus hogy alig 6mm a magassága emiatt akár a farmer hátsó vagy órazsebében is elfér a többi szerszám kifejezetten bumszlinak számít mellette. Még egy fontos dolog hogy a láncszem kinyomója is jól használható sok más multiszerszáméval ellentétben.
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!