Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Kenõanyagok, tisztítás, karbantartás

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
1690 hozzászólás a témában

#221
TZoli

TZoli

    fórumtag

  • fórumtag
  • 133 hozzászólás

Kb. 2 hete használom a squirt lube-ot, nem vagyok valami elégedett. Montin kb. 10km múlva már hallom a lánc hangját, outin is 40km után "száraz" hang van. Minden tekerés előtti nap este kenem, flakon adagolója se frankó, néha mintha csak hab jönne

Kicsit zavar, nehogy szétkoptassam az új hajtásokat. Már az is megfordult a fejemben hogy visszaállok a Shimano PTFE-re



#222
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 527 hozzászólás

Gond nélkül elérhető itthon is, pl itt: http://fulopkerekpar...aj-p-1767.html 

 

Ezerféle néven lehet kapni azt tudom. Túl sok köze nincs a weldlite-nak hozzá, csak a matrica. Angliában millióan árulják mindenféle néven.
Nagyon nem kerestem amikor kellett, hanem kérdeztem a boltosomat hogy tud-e hozni, nem tudott, ezért vettem másikat. :)



#223
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Nem néztél szét rendesen, a franciáknál kapható csak saját márkanév alatt. (bár az lehet, hogy inkább a "dry" változat lehet, a színe zöld)

 

(az nem véletlen, hogy a kék-francia sportboltosok teflonos olajának pont ilyen a flakonja és a hátuljára is azt írták, hogy made in england..., szóval weldlite TF2 van benne, ez tuti.)

Ezerféle néven lehet kapni azt tudom. Túl sok köze nincs a weldlite-nak hozzá, csak a matrica. Angliában millióan árulják mindenféle néven.
Nagyon nem kerestem amikor kellett, hanem kérdeztem a boltosomat hogy tud-e hozni, nem tudott, ezért vettem másikat. :)



A sebesség mindent megold.

 


#224
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 hozzászólás

Én is évekig használtam ezt, még országútin is. Nagyon sokáig bírja a láncon. Talán tavalyelőtt nem tudtam beszerezni amikor kellett volna, aztán váltottam másra, vékonyabb olajra.

Nem néztél szét rendesen, a franciáknál kapható csak saját márkanév alatt. (bár az lehet, hogy inkább a "dry" változat lehet, a színe zöld)

 

(az nem véletlen, hogy a kék-francia sportboltosok teflonos olajának pont ilyen a flakonja és a hátuljára is azt írták, hogy made in england..., szóval weldlite TF2 van benne, ez tuti.)



#225
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Hosszú idő óta nekem  a TF2 Extreme http://road.cc/conte...lubricant-125ml vált be. Minden időjárási körülményre ezt használom. Méz szerű anyag, úgy is néz ki, úgy is viselkedik. Kevés kell belőle, és mivel tényleg olyan sűrű mint a méz nem csapódik ki a láncból egykönnyen. Nyugodtan lehet olajozás után azonnal indulni. Igaz, én kenés után törlöm a láncot, lánctányért, váltógörgőket, így csak ott van olaj, ahova tényleg kell. Így olajsár nem képződik, ellenben minden tekerés után letörlöm fémtisztára a teljes hajtást (lánctányér, sor, lánc, váltógörgők) és újrakenem. Mostanában 40-70km-t megyek egy kalap alatt. De például tavaly salz B-n nem kellett újra kenni, és teljesen jó volt még a végén is, pedig az 120 km, és eső is volt. 

Én is évekig használtam ezt, még országútin is. Nagyon sokáig bírja a láncon. Talán tavalyelőtt nem tudtam beszerezni amikor kellett volna, aztán váltottam másra, vékonyabb olajra.



A sebesség mindent megold.

 


#226
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 527 hozzászólás

Hosszú idő óta nekem  a TF2 Extreme http://road.cc/conte...lubricant-125ml vált be. Minden időjárási körülményre ezt használom. Méz szerű anyag, úgy is néz ki, úgy is viselkedik. Kevés kell belőle, és mivel tényleg olyan sűrű mint a méz nem csapódik ki a láncból egykönnyen. Nyugodtan lehet olajozás után azonnal indulni. Igaz, én kenés után törlöm a láncot, lánctányért, váltógörgőket, így csak ott van olaj, ahova tényleg kell. Így olajsár nem képződik, ellenben minden tekerés után letörlöm fémtisztára a teljes hajtást (lánctányér, sor, lánc, váltógörgők) és újrakenem. Mostanában 40-70km-t megyek egy kalap alatt. De például tavaly salz B-n nem kellett újra kenni, és teljesen jó volt még a végén is, pedig az 120 km, és eső is volt. 


  • Procolus kedveli ezt

#227
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

Tavaly a Salzkammergut Trophy A táv 150. km környékén lett teljesen száraz a láncom, nem is tekertem vele annyira ugrált. 
Szerencsémre egy szintén magyar indulónál volt Squirt Lube, néhány cseppet tettünk rá és egyből  tekertem tovább. 
Azóta van nálam is mindig egy mini flakonnal.

Bár esetedben Squirt miatt, nem biztos, hogy jó megoldás, de nyeregtáskába nagyon ideális. Nekem  A távon, tűzoltóságnál személyi support, láncsprayes kenést biztosított! :-)

https://r2-bike.com/...inlube-Pro-3-ml


gaboca1 módosította - 2018. április 25. - 16:51


#228
dzsonhee

dzsonhee

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 687 hozzászólás
  • LocationBad Goisern

Engem ez az egy dolog zavar, hogy ha pl 2-300km-es túrára mész, az olajat rácsepegteted, mehetsz tovább. Ennek viszont száradni kell. Azt vajon hogy lehet megoldani? Nem tudom, milyen gyorsan illan el az oldószer a láncból, de asztallapon is eltart egy ideig, mire megdermed. Hajtani nem merném, amíg nedves a lánc :)

 

Ezt leszámítva igen, az olaj a múlté :) Meg a retektől recsegő lánc is.

Tavaly a Salzkammergut Trophy A táv 150. km környékén lett teljesen száraz a láncom, nem is tekertem vele annyira ugrált. 
Szerencsémre egy szintén magyar indulónál volt Squirt Lube, néhány cseppet tettünk rá és egyből  tekertem tovább. 
Azóta van nálam is mindig egy mini flakonnal.



#229
ultio

ultio

    TARC

  • fórumtag
  • 1.169 hozzászólás

Engem ez az egy dolog zavar, hogy ha pl 2-300km-es túrára mész, az olajat rácsepegteted, mehetsz tovább. Ennek viszont száradni kell. Azt vajon hogy lehet megoldani? Nem tudom, milyen gyorsan illan el az oldószer a láncból, de asztallapon is eltart egy ideig, mire megdermed. Hajtani nem merném, amíg nedves a lánc :)

 

Ezt leszámítva igen, az olaj a múlté :) Meg a retektől recsegő lánc is.

 

Ez nagyon jó kérdés, eszembe jutott, persze azért, mert ennyi km-t én nem megyek egyben.

A legtöbb, amit egy kenéssel mentem egyben az 122 km volt.

 

Nem is tudom, mennyire életszerű, ha nem a profi versenyzőket nézzük, hogy egy 300 km-es túrán nincs idő megvárni, míg megszárad a lánc.

De ettől még ez hátrány akkor.

 

MJani01

Én Ebayről rendeltem tavaly, itt a fórumon olvastam, hogy megbízható az eladó.

 

Van magyarországi forrás is. És másik.


ultio módosította - 2018. április 25. - 15:36

Canyon Spectral 29 AL 5
 
rasti rusti


#230
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 hozzászólás

Squirt Lube-al kapcsolatban friss tapasztalatok.

 

Tavaly óta használom nagy elégedettséggel.

Tegnap volt esedékes a kenés, bő 100 km-nél hallottam a hajtás hangján, hogy kenni kell, de mivel épp tekertem, 129 km-t mentem egy kenéssel. Volt hangja, de nem vészes, nem zavaró.

 

 

Engem ez az egy dolog zavar, hogy ha pl 2-300km-es túrára mész, az olajat rácsepegteted, mehetsz tovább. Ennek viszont száradni kell. Azt vajon hogy lehet megoldani? Nem tudom, milyen gyorsan illan el az oldószer a láncból, de asztallapon is eltart egy ideig, mire megdermed. Hajtani nem merném, amíg nedves a lánc :)

 

Ezt leszámítva igen, az olaj a múlté :) Meg a retektől recsegő lánc is.



#231
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Squirt Lube-al kapcsolatban friss tapasztalatok.

 

Tavaly óta használom nagy elégedettséggel.

Tegnap volt esedékes a kenés, bő 100 km-nél hallottam a hajtás hangján, hogy kenni kell, de mivel épp tekertem, 129 km-t mentem egy kenéssel. Volt hangja, de nem vészes, nem zavaró.

 

Áttöröltem a láncot, lánctányért (nekem egy van ugye), sort. Amin nagyon meglepődtem és eddig nem is figyeltem meg, hogy egyrészt szemre nem volt annyira koszos, mint amennyire a rongyokon látszott és az a kosz, ami rajta volt, nagyon könnyen lejött a kezemről, nem kellett súrolni, mint az olajos, nem tudom milyen kenőanyagos trutymókat.

Nagyon gyorsan és nagyon könnyen tiszta lett a lánc és egyéb hajtásos alkatrészek, pedig nem is használtam semmilyen oldószert.

 

Majd átkentem az itt olvasott módszerrel, egy-egy csepp anyag a görgőkre és 2 ujj közé fogva a láncot alul-felül elkenve. Megjárattam pár métert és kész a következő etapra.

 

120 ml-es flakonom van, kb. a fele fogyott el 1 823 km alatt. A lánc még nem kopott, nem kell cserélni. 

 

Télen is használtam, a tárolóban 0 fok körül volt a hőmérséklet, nem változott érdemben a hatékonysága a cuccnak és mínusz fokokban is tökéletes volt a kenés.

 

A tisztogatás közben végig azon gondolkoztam, hogy mi előnye van / miért használ még bárki is másfajta kenőanyagot? Itt nem csak erre a márkára gondolok, hanem az ilyen típusú kenőanyagokra.

Talán az ára magasabb, mint a más típusúaknak, vagy nem tudom.

Hátránya egyelőre nincs számomra.

Valamelyik ilyen kenőanyagnak van hivatalos forgalmazója itthon?



A sebesség mindent megold.

 


#232
ultio

ultio

    TARC

  • fórumtag
  • 1.169 hozzászólás

Squirt Lube-al kapcsolatban friss tapasztalatok.

 

Tavaly óta használom nagy elégedettséggel.

Tegnap volt esedékes a kenés, bő 100 km-nél hallottam a hajtás hangján, hogy kenni kell, de mivel épp tekertem, 129 km-t mentem egy kenéssel. Volt hangja, de nem vészes, nem zavaró.

 

Áttöröltem a láncot, lánctányért (nekem egy van ugye), sort. Amin nagyon meglepődtem és eddig nem is figyeltem meg, hogy egyrészt szemre nem volt annyira koszos, mint amennyire a rongyokon látszott és az a kosz, ami rajta volt, nagyon könnyen lejött a kezemről, nem kellett súrolni, mint az olajos, nem tudom milyen kenőanyagos trutymókat.

Nagyon gyorsan és nagyon könnyen tiszta lett a lánc és egyéb hajtásos alkatrészek, pedig nem is használtam semmilyen oldószert.

 

Majd átkentem az itt olvasott módszerrel, egy-egy csepp anyag a görgőkre és 2 ujj közé fogva a láncot alul-felül elkenve. Megjárattam pár métert és kész a következő etapra.

 

120 ml-es flakonom van, kb. a fele fogyott el 1 823 km alatt. A lánc még nem kopott, nem kell cserélni. 

 

Télen is használtam, a tárolóban 0 fok körül volt a hőmérséklet, nem változott érdemben a hatékonysága a cuccnak és mínusz fokokban is tökéletes volt a kenés.

 

A tisztogatás közben végig azon gondolkoztam, hogy mi előnye van / miért használ még bárki is másfajta kenőanyagot? Itt nem csak erre a márkára gondolok, hanem az ilyen típusú kenőanyagokra.

Talán az ára magasabb, mint a más típusúaknak, vagy nem tudom.

Hátránya egyelőre nincs számomra.


Canyon Spectral 29 AL 5
 
rasti rusti


#233
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.688 hozzászólás

A terv jó ... DE !

A csakis tárcsafékes vázam és telóm csak nézne rám hülyén, hogy "Kisgazdám ! Akkor most hogy fogsz megállni ??" ;)

u.i:

Lehetne egy könyvet írni az idióta boltosok aranyköpéseiből. A 2. szabadonfutó kinyiffanásakor teljesen komoly fejjel közölte, hogy "Biztosan rosszul tekersz !" Aha...

Visszakérdeztem, hogy "Mond már meg, hogy kell tekerni ?"


marton módosította - 2018. április 25. - 00:15

Marci

#234
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

áh, venni kell egy 2000 körüli évjáratú chorus v rekord agyat, kicserélni rajta a rotort 11s shimanora, távtartózni 135mm-re, és van egy tipp-topp örök élet felnifékes agyad :) 



#235
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.688 hozzászólás

Az enyém egy régi Shimano Altus (FH-RM40-8) kb. 3 (lehet, hogy 4) éve kapott utoljára zsírt, évi 5-6 ezret pakolok bele, semmi baja. (Pedig már nagyon várom, hogy legyen vele valami és XT-re cseréljem, de csak nem akar kinyiffanni).

Szerintem ezt ne várd annyira. Vagyis, lehet hogy csak engem nem szeretett az XT agy. (az újabb fajtáról beszélek)

Szóval, 6 évig volt elöl-hátul XT agyaim. Ezalatt sikerült 3 db hátsó + egy első tengelyt (14mm-es alu tengelyek) eltörnöm.

Ezen kívül 3 db szabadonfutót is cseréltem ! Egyben csak beakadt (örökhajtós lett) a kalapács (ezt cserélték gariban) + 2 szabadonfutó test keresztben szétrepedt.

Ez így elég tőkeerő igényes projekt volt így utólag nézve, (kb minden alkatrészre számolhatunk egy 10est) de hát nem Jóska vagyok, jósolni nem tudok.

85 kg vagyok, szerintem ez még nem az alkatrészgyilkos súlycsoport + szerintem még durván sem megyek. Hát így jártam az XT-vel.

Most DT kerekeim vannak, ezek maradandóbbnak látszanak. 2 év (16000km) után semmi bajuk.


marton módosította - 2018. április 24. - 16:50

  • Sandman kedveli ezt
Marci

#236
Sandman

Sandman

    vendég

  • fórumtag
  • 435 hozzászólás

Sziasztok!

 

Kerékagyak zsírzását milyen gyakran érdemes elvégezni? December végén volt utoljára nagyszervizen a bringám, azóta kb. 1500 km-t mentem vele. Jól gurul, nem érzek semmi furcsaságot.

Az enyém egy régi Shimano Altus (FH-RM40-8) kb. 3 (lehet, hogy 4) éve kapott utoljára zsírt, évi 5-6 ezret pakolok bele, semmi baja. (Pedig már nagyon várom, hogy legyen vele valami és XT-re cseréljem, de csak nem akar kinyiffanni).



#237
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.688 hozzászólás

Sziasztok!

 

Kerékagyak zsírzását milyen gyakran érdemes elvégezni? December végén volt utoljára nagyszervizen a bringám, azóta kb. 1500 km-t mentem vele. Jól gurul, nem érzek semmi furcsaságot.

Én XT aggyal jártam, évente egyszer kentem át, semmi baja nem volt így. Évi kb 7-8000 km-t megyek. (város/terep)

Szóval nyugodtan mehetsz vele még sokat.


Marci

#238
zsoooc

zsoooc

    vendég

  • fórumtag
  • 33 hozzászólás

Felhasználófüggő. Nekem a Khamszin 10ezer km után kapott zsírt, centrírozni meg 13 után sem kellett egy légypiszoknyit sem. Az Ursust elég hamar kellett kenni, de azt használtan vettem, és a szerviz szerint kb. hét éve nem látott kenést (bár hibátlan állapotban volt, de csontszáraz).

 

Én szerintem nyugodtan várhatsz vele, bár nem tudom, milyen felhasználásban van.

 

Városi használat, 100% aszfalt, munkábajárásra használom.

Végül is a szervizben a szerelő megpörgette a kerket, és úgy azt mondta rá, hogy nem kell zsírozni, akkor csak jó lesz még legalább 500 km-ig...



#239
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Sziasztok!

 

Kerékagyak zsírzását milyen gyakran érdemes elvégezni? December végén volt utoljára nagyszervizen a bringám, azóta kb. 1500 km-t mentem vele. Jól gurul, nem érzek semmi furcsaságot.

Felhasználófüggő. Nekem a Khamszin 10ezer km után kapott zsírt, centrírozni meg 13 után sem kellett egy légypiszoknyit sem. Az Ursust elég hamar kellett kenni, de azt használtan vettem, és a szerviz szerint kb. hét éve nem látott kenést (bár hibátlan állapotban volt, de csontszáraz).

 

Én szerintem nyugodtan várhatsz vele, bár nem tudom, milyen felhasználásban van.


  • zsoooc kedveli ezt

#240
zsoooc

zsoooc

    vendég

  • fórumtag
  • 33 hozzászólás

Sziasztok!

 

Kerékagyak zsírzását milyen gyakran érdemes elvégezni? December végén volt utoljára nagyszervizen a bringám, azóta kb. 1500 km-t mentem vele. Jól gurul, nem érzek semmi furcsaságot.