Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Kenõanyagok, tisztítás, karbantartás

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
1655 hozzászólás a témában

#181
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.344 hozzászólás

Azt mondják, hogy hiába hangos, attól még mindig jobb a kenése, mint az olajoknak, mármint hangosan is.

hát nem tudom. azért én nem szeretem,ha a meghajtáshoz beköltözik egy fészek madár. :D 

 

tapasztalataim alapján azért ahol fémes,v súrlódó hang van,ott kopás is van. sztem jobb a csendes lánc. 


  • Kisherceg kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#182
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

én múlt évben álltam át erre a régi,új paraffin olajos + viaszos főzőcskézős lánc "waxolásra". országúton megyek csak,szóval nálam kicsi az esély a sarazásra. kb 250-300 km-ként ejtem meg ezt a wax dolgot. többet nem is nagyon bír ki. talán 400 kilit. mindenképp nagy előnye,h tiszta marad a bringa,de azért elég macerás. az olajozás sokkal hamarabb meg van. már fontolgatom,h visszaállok rá. ezt a squirt-et is kipróbáltam. nekem nem jött be. hasonlóan az előttem szólóhoz,nekem is néhány kili után elég hangos lett a lánc tőle.   

Azt mondják, hogy hiába hangos, attól még mindig jobb a kenése, mint az olajoknak, mármint hangosan is.


  • donciccio kedveli ezt


A sebesség mindent megold.

 


#183
eddie1978

eddie1978

    vendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás

Lehet volt már: lubetesting

 

Ez egy darab mérés. Elég alaposnak tűnik.

A wax 15000km élettartama nem tudom mennyire valós, de nekem az XC montin 3400km után még nem látok jelentős nyúlást a Shimano láncmérő szerint a 701-es láncon. A CX gépben van most kb 2390km. A 601-es lánc sem mutatja a kopás jeleit. Nem 1800W-tal nyomom persze és sár minimális.

 

Nekem a wax nagyon bejött. Egy dolog macerás benne amit nem csinálnék lakásban. Az pedig a benzines láncmosás. A többi ok. A mosást családiháznál kint csinálom. Panelba kellene valami kevésbé szagos oldószer.



#184
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.344 hozzászólás

én múlt évben álltam át erre a régi,új paraffin olajos + viaszos főzőcskézős lánc "waxolásra". országúton megyek csak,szóval nálam kicsi az esély a sarazásra. kb 250-300 km-ként ejtem meg ezt a wax dolgot. többet nem is nagyon bír ki. talán 400 kilit. mindenképp nagy előnye,h tiszta marad a bringa,de azért elég macerás. az olajozás sokkal hamarabb meg van. már fontolgatom,h visszaállok rá. ezt a squirt-et is kipróbáltam. nekem nem jött be. hasonlóan az előttem szólóhoz,nekem is néhány kili után elég hangos lett a lánc tőle.   


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#185
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás

Próbáld ki a Finis Line termékeit. Én Ceramik wet lube-ot használok nagyon nagy megelégedéssel. Mondjuk ez a lánc olaj kérdés olyan mint a vallás...ki mire esküszik...



#186
TZoli

TZoli

    fórumtag

  • fórumtag
  • 133 hozzászólás

Kb. 2 hete használom a squirt lube-ot, nem vagyok valami elégedett. Montin kb. 10km múlva már hallom a lánc hangját, outin is 40km után "száraz" hang van. Minden tekerés előtti nap este kenem, flakon adagolója se frankó, néha mintha csak hab jönne

Kicsit zavar, nehogy szétkoptassam az új hajtásokat. Már az is megfordult a fejemben hogy visszaállok a Shimano PTFE-re



#187
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 527 hozzászólás

Gond nélkül elérhető itthon is, pl itt: http://fulopkerekpar...aj-p-1767.html 

 

Ezerféle néven lehet kapni azt tudom. Túl sok köze nincs a weldlite-nak hozzá, csak a matrica. Angliában millióan árulják mindenféle néven.
Nagyon nem kerestem amikor kellett, hanem kérdeztem a boltosomat hogy tud-e hozni, nem tudott, ezért vettem másikat. :)



#188
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Nem néztél szét rendesen, a franciáknál kapható csak saját márkanév alatt. (bár az lehet, hogy inkább a "dry" változat lehet, a színe zöld)

 

(az nem véletlen, hogy a kék-francia sportboltosok teflonos olajának pont ilyen a flakonja és a hátuljára is azt írták, hogy made in england..., szóval weldlite TF2 van benne, ez tuti.)

Ezerféle néven lehet kapni azt tudom. Túl sok köze nincs a weldlite-nak hozzá, csak a matrica. Angliában millióan árulják mindenféle néven.
Nagyon nem kerestem amikor kellett, hanem kérdeztem a boltosomat hogy tud-e hozni, nem tudott, ezért vettem másikat. :)



A sebesség mindent megold.

 


#189
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 hozzászólás

Én is évekig használtam ezt, még országútin is. Nagyon sokáig bírja a láncon. Talán tavalyelőtt nem tudtam beszerezni amikor kellett volna, aztán váltottam másra, vékonyabb olajra.

Nem néztél szét rendesen, a franciáknál kapható csak saját márkanév alatt. (bár az lehet, hogy inkább a "dry" változat lehet, a színe zöld)

 

(az nem véletlen, hogy a kék-francia sportboltosok teflonos olajának pont ilyen a flakonja és a hátuljára is azt írták, hogy made in england..., szóval weldlite TF2 van benne, ez tuti.)



#190
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Hosszú idő óta nekem  a TF2 Extreme http://road.cc/conte...lubricant-125ml vált be. Minden időjárási körülményre ezt használom. Méz szerű anyag, úgy is néz ki, úgy is viselkedik. Kevés kell belőle, és mivel tényleg olyan sűrű mint a méz nem csapódik ki a láncból egykönnyen. Nyugodtan lehet olajozás után azonnal indulni. Igaz, én kenés után törlöm a láncot, lánctányért, váltógörgőket, így csak ott van olaj, ahova tényleg kell. Így olajsár nem képződik, ellenben minden tekerés után letörlöm fémtisztára a teljes hajtást (lánctányér, sor, lánc, váltógörgők) és újrakenem. Mostanában 40-70km-t megyek egy kalap alatt. De például tavaly salz B-n nem kellett újra kenni, és teljesen jó volt még a végén is, pedig az 120 km, és eső is volt. 

Én is évekig használtam ezt, még országútin is. Nagyon sokáig bírja a láncon. Talán tavalyelőtt nem tudtam beszerezni amikor kellett volna, aztán váltottam másra, vékonyabb olajra.



A sebesség mindent megold.

 


#191
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 527 hozzászólás

Hosszú idő óta nekem  a TF2 Extreme http://road.cc/conte...lubricant-125ml vált be. Minden időjárási körülményre ezt használom. Méz szerű anyag, úgy is néz ki, úgy is viselkedik. Kevés kell belőle, és mivel tényleg olyan sűrű mint a méz nem csapódik ki a láncból egykönnyen. Nyugodtan lehet olajozás után azonnal indulni. Igaz, én kenés után törlöm a láncot, lánctányért, váltógörgőket, így csak ott van olaj, ahova tényleg kell. Így olajsár nem képződik, ellenben minden tekerés után letörlöm fémtisztára a teljes hajtást (lánctányér, sor, lánc, váltógörgők) és újrakenem. Mostanában 40-70km-t megyek egy kalap alatt. De például tavaly salz B-n nem kellett újra kenni, és teljesen jó volt még a végén is, pedig az 120 km, és eső is volt. 


  • Procolus kedveli ezt

#192
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

Tavaly a Salzkammergut Trophy A táv 150. km környékén lett teljesen száraz a láncom, nem is tekertem vele annyira ugrált. 
Szerencsémre egy szintén magyar indulónál volt Squirt Lube, néhány cseppet tettünk rá és egyből  tekertem tovább. 
Azóta van nálam is mindig egy mini flakonnal.

Bár esetedben Squirt miatt, nem biztos, hogy jó megoldás, de nyeregtáskába nagyon ideális. Nekem  A távon, tűzoltóságnál személyi support, láncsprayes kenést biztosított! :-)

https://r2-bike.com/...inlube-Pro-3-ml


gaboca1 módosította - 2018. április 25. - 16:51


#193
dzsonhee

dzsonhee

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 687 hozzászólás
  • LocationBad Goisern

Engem ez az egy dolog zavar, hogy ha pl 2-300km-es túrára mész, az olajat rácsepegteted, mehetsz tovább. Ennek viszont száradni kell. Azt vajon hogy lehet megoldani? Nem tudom, milyen gyorsan illan el az oldószer a láncból, de asztallapon is eltart egy ideig, mire megdermed. Hajtani nem merném, amíg nedves a lánc :)

 

Ezt leszámítva igen, az olaj a múlté :) Meg a retektől recsegő lánc is.

Tavaly a Salzkammergut Trophy A táv 150. km környékén lett teljesen száraz a láncom, nem is tekertem vele annyira ugrált. 
Szerencsémre egy szintén magyar indulónál volt Squirt Lube, néhány cseppet tettünk rá és egyből  tekertem tovább. 
Azóta van nálam is mindig egy mini flakonnal.



#194
ultio

ultio

    TARC

  • fórumtag
  • 1.169 hozzászólás

Engem ez az egy dolog zavar, hogy ha pl 2-300km-es túrára mész, az olajat rácsepegteted, mehetsz tovább. Ennek viszont száradni kell. Azt vajon hogy lehet megoldani? Nem tudom, milyen gyorsan illan el az oldószer a láncból, de asztallapon is eltart egy ideig, mire megdermed. Hajtani nem merném, amíg nedves a lánc :)

 

Ezt leszámítva igen, az olaj a múlté :) Meg a retektől recsegő lánc is.

 

Ez nagyon jó kérdés, eszembe jutott, persze azért, mert ennyi km-t én nem megyek egyben.

A legtöbb, amit egy kenéssel mentem egyben az 122 km volt.

 

Nem is tudom, mennyire életszerű, ha nem a profi versenyzőket nézzük, hogy egy 300 km-es túrán nincs idő megvárni, míg megszárad a lánc.

De ettől még ez hátrány akkor.

 

MJani01

Én Ebayről rendeltem tavaly, itt a fórumon olvastam, hogy megbízható az eladó.

 

Van magyarországi forrás is. És másik.


ultio módosította - 2018. április 25. - 15:36

Canyon Spectral 29 AL 5
 
rasti rusti


#195
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 hozzászólás

Squirt Lube-al kapcsolatban friss tapasztalatok.

 

Tavaly óta használom nagy elégedettséggel.

Tegnap volt esedékes a kenés, bő 100 km-nél hallottam a hajtás hangján, hogy kenni kell, de mivel épp tekertem, 129 km-t mentem egy kenéssel. Volt hangja, de nem vészes, nem zavaró.

 

 

Engem ez az egy dolog zavar, hogy ha pl 2-300km-es túrára mész, az olajat rácsepegteted, mehetsz tovább. Ennek viszont száradni kell. Azt vajon hogy lehet megoldani? Nem tudom, milyen gyorsan illan el az oldószer a láncból, de asztallapon is eltart egy ideig, mire megdermed. Hajtani nem merném, amíg nedves a lánc :)

 

Ezt leszámítva igen, az olaj a múlté :) Meg a retektől recsegő lánc is.



#196
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Squirt Lube-al kapcsolatban friss tapasztalatok.

 

Tavaly óta használom nagy elégedettséggel.

Tegnap volt esedékes a kenés, bő 100 km-nél hallottam a hajtás hangján, hogy kenni kell, de mivel épp tekertem, 129 km-t mentem egy kenéssel. Volt hangja, de nem vészes, nem zavaró.

 

Áttöröltem a láncot, lánctányért (nekem egy van ugye), sort. Amin nagyon meglepődtem és eddig nem is figyeltem meg, hogy egyrészt szemre nem volt annyira koszos, mint amennyire a rongyokon látszott és az a kosz, ami rajta volt, nagyon könnyen lejött a kezemről, nem kellett súrolni, mint az olajos, nem tudom milyen kenőanyagos trutymókat.

Nagyon gyorsan és nagyon könnyen tiszta lett a lánc és egyéb hajtásos alkatrészek, pedig nem is használtam semmilyen oldószert.

 

Majd átkentem az itt olvasott módszerrel, egy-egy csepp anyag a görgőkre és 2 ujj közé fogva a láncot alul-felül elkenve. Megjárattam pár métert és kész a következő etapra.

 

120 ml-es flakonom van, kb. a fele fogyott el 1 823 km alatt. A lánc még nem kopott, nem kell cserélni. 

 

Télen is használtam, a tárolóban 0 fok körül volt a hőmérséklet, nem változott érdemben a hatékonysága a cuccnak és mínusz fokokban is tökéletes volt a kenés.

 

A tisztogatás közben végig azon gondolkoztam, hogy mi előnye van / miért használ még bárki is másfajta kenőanyagot? Itt nem csak erre a márkára gondolok, hanem az ilyen típusú kenőanyagokra.

Talán az ára magasabb, mint a más típusúaknak, vagy nem tudom.

Hátránya egyelőre nincs számomra.

Valamelyik ilyen kenőanyagnak van hivatalos forgalmazója itthon?



A sebesség mindent megold.

 


#197
ultio

ultio

    TARC

  • fórumtag
  • 1.169 hozzászólás

Squirt Lube-al kapcsolatban friss tapasztalatok.

 

Tavaly óta használom nagy elégedettséggel.

Tegnap volt esedékes a kenés, bő 100 km-nél hallottam a hajtás hangján, hogy kenni kell, de mivel épp tekertem, 129 km-t mentem egy kenéssel. Volt hangja, de nem vészes, nem zavaró.

 

Áttöröltem a láncot, lánctányért (nekem egy van ugye), sort. Amin nagyon meglepődtem és eddig nem is figyeltem meg, hogy egyrészt szemre nem volt annyira koszos, mint amennyire a rongyokon látszott és az a kosz, ami rajta volt, nagyon könnyen lejött a kezemről, nem kellett súrolni, mint az olajos, nem tudom milyen kenőanyagos trutymókat.

Nagyon gyorsan és nagyon könnyen tiszta lett a lánc és egyéb hajtásos alkatrészek, pedig nem is használtam semmilyen oldószert.

 

Majd átkentem az itt olvasott módszerrel, egy-egy csepp anyag a görgőkre és 2 ujj közé fogva a láncot alul-felül elkenve. Megjárattam pár métert és kész a következő etapra.

 

120 ml-es flakonom van, kb. a fele fogyott el 1 823 km alatt. A lánc még nem kopott, nem kell cserélni. 

 

Télen is használtam, a tárolóban 0 fok körül volt a hőmérséklet, nem változott érdemben a hatékonysága a cuccnak és mínusz fokokban is tökéletes volt a kenés.

 

A tisztogatás közben végig azon gondolkoztam, hogy mi előnye van / miért használ még bárki is másfajta kenőanyagot? Itt nem csak erre a márkára gondolok, hanem az ilyen típusú kenőanyagokra.

Talán az ára magasabb, mint a más típusúaknak, vagy nem tudom.

Hátránya egyelőre nincs számomra.


Canyon Spectral 29 AL 5
 
rasti rusti


#198
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.672 hozzászólás

A terv jó ... DE !

A csakis tárcsafékes vázam és telóm csak nézne rám hülyén, hogy "Kisgazdám ! Akkor most hogy fogsz megállni ??" ;)

u.i:

Lehetne egy könyvet írni az idióta boltosok aranyköpéseiből. A 2. szabadonfutó kinyiffanásakor teljesen komoly fejjel közölte, hogy "Biztosan rosszul tekersz !" Aha...

Visszakérdeztem, hogy "Mond már meg, hogy kell tekerni ?"


marton módosította - 2018. április 25. - 00:15

Marci

#199
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

áh, venni kell egy 2000 körüli évjáratú chorus v rekord agyat, kicserélni rajta a rotort 11s shimanora, távtartózni 135mm-re, és van egy tipp-topp örök élet felnifékes agyad :) 



#200
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.672 hozzászólás

Az enyém egy régi Shimano Altus (FH-RM40-8) kb. 3 (lehet, hogy 4) éve kapott utoljára zsírt, évi 5-6 ezret pakolok bele, semmi baja. (Pedig már nagyon várom, hogy legyen vele valami és XT-re cseréljem, de csak nem akar kinyiffanni).

Szerintem ezt ne várd annyira. Vagyis, lehet hogy csak engem nem szeretett az XT agy. (az újabb fajtáról beszélek)

Szóval, 6 évig volt elöl-hátul XT agyaim. Ezalatt sikerült 3 db hátsó + egy első tengelyt (14mm-es alu tengelyek) eltörnöm.

Ezen kívül 3 db szabadonfutót is cseréltem ! Egyben csak beakadt (örökhajtós lett) a kalapács (ezt cserélték gariban) + 2 szabadonfutó test keresztben szétrepedt.

Ez így elég tőkeerő igényes projekt volt így utólag nézve, (kb minden alkatrészre számolhatunk egy 10est) de hát nem Jóska vagyok, jósolni nem tudok.

85 kg vagyok, szerintem ez még nem az alkatrészgyilkos súlycsoport + szerintem még durván sem megyek. Hát így jártam az XT-vel.

Most DT kerekeim vannak, ezek maradandóbbnak látszanak. 2 év (16000km) után semmi bajuk.


marton módosította - 2018. április 24. - 16:50

  • Sandman kedveli ezt
Marci