Jelentkezz be Regisztrálj
Kenõanyagok, tisztítás, karbantartás
#901
Posted 2010. May 31. - 10:36
update: Sheldon írása alapján, hogy nézem a hajtógázas megoldás nem épp jó, lehetõleg a csöpögtetõs módszert javasolja. Elkeztem körbelesni mik kaphatóak lakhelyemen, találtam pl Favorit - fûrészgép lánckenõ olajat, ezres egy liter. Erre felfigyeltem a mennyiség miatt, de lehet nem jó amúgy. Írok majd egy rövid listát majd ide, mert kellene valami profi kenõanyag is itthonra a mûhelyembe, illetve valami álltalánosabb, természetesen mindkettõ láncba/ra. Aztán max mondjátok, hogy ez jó, az nem. Mint sokszor olvastam, mindenki másra esküszik.
Tényleg köszönöm mindenkinek, nagyon rendesek vagytok.
#902
Posted 2010. May 31. - 10:33
#903
Posted 2010. May 31. - 07:19
Olvasgattam pár órát lánckenéshez szükséges "kencékrõl". Mindenki mást mond sajna. Eddig én brigéciol 2000 + shake, és motip mpl-20 aeroszolt, illetve szintán aeroszolos cyclon course olajakat használtam a láncomra. Utóbbi sûrû neonzöld olaj.
Most kifogyott minden, vagyis már alig van és kellene venni valamit, viszont tanácstalan vagyok. Nem vagyok márkabuzi feltétlenül, és szeretem az eéérhetõ áron lévõ jó dolgokat. Van valamilyen kenõanyag, amit érdemes venni, és sokan elismerõen bólogatnak a neve hallatán? Az LX láncomra nem szeretnék akármit tenni igazság szerint. TF2 termékek, vagy akármi más?
Gondolom az megfelelõ ha olajozáskor egyenként a görgõket kenem meg a felesleger pedig letörlöm.
update: az is eszembe jutott, hogy ugyan a mûszerolaj nem jó, de mi van ha esetleg kiever az ember valami híg zsírból, és olajból álló keveréket? életképes lehet?
Utóbbival profi csapatok szerelõi is szoktak kísérletezni, de csak esõs idõre. Egyébként meg még mindig Sheldon Brown a guru
Chain Maintenance
#904
Posted 2010. May 31. - 06:43
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#905
Posted 2010. May 31. - 01:03
#906
Posted 2010. May 31. - 00:48
kicsit tul van ez a lanckenes misztifikalva en ugy erzem. nem az a lenyeg hogy mivel kened [a x forintos TF2 ugyanazt tudja mint az ugyanannyiba kerulo motorex vagy finish line vagy akarmelyik] hanem az hogy mikor es hogyan.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#907
Posted 2010. May 31. - 00:28
Most kifogyott minden, vagyis már alig van és kellene venni valamit, viszont tanácstalan vagyok. Nem vagyok márkabuzi feltétlenül, és szeretem az eéérhetõ áron lévõ jó dolgokat. Van valamilyen kenõanyag, amit érdemes venni, és sokan elismerõen bólogatnak a neve hallatán? Az LX láncomra nem szeretnék akármit tenni igazság szerint. TF2 termékek, vagy akármi más?
Gondolom az megfelelõ ha olajozáskor egyenként a görgõket kenem meg a felesleger pedig letörlöm.
update: az is eszembe jutott, hogy ugyan a mûszerolaj nem jó, de mi van ha esetleg kiever az ember valami híg zsírból, és olajból álló keveréket? életképes lehet?
#908
Posted 2010. May 30. - 20:04
#909
Posted 2010. May 16. - 14:11
Van valakinek ötlete, hogy honnan lehet itthon beszerezni a Rohloff Speedhub gyári olaját? Vagy inkább ne is fárasszam magamat a keresgéléssel, hanem rendeljem meg Németországból?
#910
Posted 2010. May 11. - 11:19
Biztosan egyenletesen nyomódik hozzá a felnihez? Olyan elõfordul, hogy féloldalasan érintkezik, attól is szokott nyikorogni.viszont 3 hétig semmi gond nem volt, sem az elsõvel sem a hátsóval, most viszont mind a kettõ nyikorog.
ez beállításgond lenne?
Azt úgy tudod beállítani ha szükséges, kicsit meglazítod a rögzítõ csavarjait és
a fékpofákat kézzel rászorítod a felnire mintha be lenne húzva a fék, hogy egyformán teljes felülettel ráfeküdjön.
Ezután tovább szorítva és a helyén tartva meghúzod a csavarokat miközben nem hagyod egyik szélén sem felemelkedni a pofákat. Aztán egy próba.
Azt nem lehet így tudni, hogy az elején nem volt gond aztán jelentkezett, az mitõl lehet de egy lehetõség az amit leírtam.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#911
Posted 2010. May 11. - 10:02
viszont 3 hétig semmi gond nem volt, sem az elsõvel sem a hátsóval, most viszont mind a kettõ nyikorog.
ez beállításgond lenne? egyébként Tioga piros színû fékpofák, egy pár volt 1600Ft.
Ha a felnibõl apró alumíniumdarabok ékelõdnek a fékpofába, az is okozhatja a visító hangot. A csiszolás megoldja, de ez a V-fék hátránya marad, többek közt.
#912
Posted 2010. May 10. - 20:58
nemcsak a kosztól, hanem a helytelen beállítástól is nyikoroghat
amugy mindkettõt megcsiszolhatod finom csiszolópapirral, de csak óvatosan
viszont 3 hétig semmi gond nem volt, sem az elsõvel sem a hátsóval, most viszont mind a kettõ nyikorog.
ez beállításgond lenne? egyébként Tioga piros színû fékpofák, egy pár volt 1600Ft.
#913
Posted 2010. May 10. - 20:53
amugy mindkettõt megcsiszolhatod finom csiszolópapirral, de csak óvatosan
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#914
Posted 2010. May 10. - 20:48
A felnimet és a fékpofákat mivel tisztítsam le, mert eszméletlen módon nyöszörög, visít majdnem.
Bántja a fülemet.
Hétvégen Ultra Derm-el meg meleg vízzel lesikáltam mind a kettõt, de alapos száradás után ugyanaz a hang.
A fékbetétek is újak, még vagy 3 hetet használtam.
Elõre is köszönöm
bexzy
#915
Posted 2010. May 10. - 20:00
#916
Posted 2010. May 10. - 14:54
Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#917
Posted 2010. May 10. - 14:52
Én a WD40-el, mint kenõanyaggal csínján bánnék.
Tudom, túl híg, igazából sok értelme nincs is kenni a külsõ szárakat, elvileg semmi nem jut belülre. Az lesz a vége, hogy levágom a fenébe a gumi sapkákat, azt kész, de azért mégis megvan az az érzés, hogy valami védi a szimerringeket a közvetlen koszolódástól.
#918
Posted 2010. May 10. - 14:44
Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#919
Posted 2010. May 10. - 14:35
Két (amatõr) kérdésem lenne még, most már inkább kérdezek, mielõtt cselekszem, nehogy megint rosszul csináljak valamit:
1) A bicónak árt a közvetlen vízsugár (kerti slag)? A problémásabb alkatrészekre gondolok, mint teleszkóp, váltók. Arra ügyelve, hogy a váltóból például a gyári zsírt nem mosom ki. Ti milyen gyakran és hogy mossátok a cangátokat?
2) A teleszkópot (RS Dart 2) nem szabad kenni, ugye? Kissé "nyöszörög" egy-egy nagyobb huppanásnál, amikor a visszautat teszi meg a becsúszószár. Mit tehetnék?
1) egy nem tescós bringának nem árt, elvégre el is ázhatsz, akkor sem szabad baja lennie. Persze ne max. nyomással csináld, s utána ajánlatos újrakenni a láncot, váltót. Én idõnként bizony leslagozom, fõleg mióta láttam, hogy egy dagonyás versenyen az emberek a patakban mosták a bringát. Épp most vasárnap áztam szarrá De a bal oldali képen látható sarat se kézzel szenvedtem le...
2) a becsúszószárakat be lehet kenni szvsz, én legalábbis be szoktam WD40-nel, mert van rajta egy kis gumi porvédõ és az mindig felcsúszik, ha száraz
sziasztok!
szerintetek gázolajban lehet láncot tisztítani? olvastam itt a petróleumot, de nekem már többen adták tanácsként a gázolajat, hogy áztassam bele és leoldja a szennyezõdést majd után alapos olajozás .....
Petróleumra esküdtem én is, de aztán az itteni tanácsokat követve mellõztem, mert macerás, környezetet nem kíméli, idõigényes és két tekerés után ugyanolyan retkes, mint elõtte. Megfogadtam a ronggyal töröl - olajoz - töröl elvet és mûködik: jóval kevesebb macera és idõ, hatása ugyanolyan jó.
#920
Posted 2010. May 10. - 14:13
2: belül keni a telót a zsír / olaj, és karban kell tartani idõnként a belsõségeket is. Becsúszóra 1-2 cég ajánl teflonos olajat, de Sala megöl érte.
Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers