Jelentkezz be Regisztrálj
Kenõanyagok, tisztítás, karbantartás
#601
Posted 2011. September 06. - 21:17
#602
Posted 2011. September 06. - 17:34
Husqvarna szghajts zsr 225 gr - BarkcsOnline.hu - Vedd a neten...
Sárgás, mézszínû, állagú anyag, eddig országútin használtam, meglepõen jól muzsikál, nem fröcsög, nem folyik. A felhordása kicsit hosszabb , kis tekerés után már bedolgozódik a csapok közé és ott is marad.
Sárban , nagy esõben, még nem próbáltam, de a begyógyult csapágy is szerette.
#603
Posted 2011. August 06. - 08:09
Nem volt még hozzá szerencsém, de a láncolajuk után nem is csodálkozom, hogy ilyen.
...és ez nem módosítja azt, hogy egy jó kenõanyag viszkozitása nem változik szélsõséges módon az alkalmazhatóság hõmérsékleti tartományában.
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#604
Posted 2011. August 06. - 02:49
Valamennyire biztos, de abba azért gondolj bele, hogy a kenõanyagokat eleve úgy "tervezik", hogy széles hõmérsékleti tartományban közel állandó tulajdonságokkal rendelkezzenek (csúnya lenne, ha felmelegedve kicsöpögne a kenésre szoruló alkatrészek közül).
Motorex White Grease
Kerékpárok összerakásánál alkalmazható, nagy víztaszító képességû, kopás- és korróziócsökkentõ zsír, amely jól ellenáll a hõmérséklet ingadozásnak. Melegben sem folyósodik el és hidegben sem keményedik meg
eddig a pr, gyakorlatban ha a fekete himbakarom egy kis napot kap patakokban folyik ki a forgáspontból.
#605
Posted 2011. August 06. - 00:09
Valamennyire biztos, de abba azért gondolj bele, hogy a kenõanyagokat eleve úgy "tervezik", hogy széles hõmérsékleti tartományban közel állandó tulajdonságokkal rendelkezzenek (csúnya lenne, ha felmelegedve kicsöpögne a kenésre szoruló alkatrészek közül).
A Rohloff-os problémádat én sem igazán értem. Én szemenként szoktam olajozni és pont ennél csodálkoztam el, hogy a nagy viszkozitása ellenére milyen gyorsan bekúszott a görgõk alá.
Teljesen kimosott láncba (sokak nem helyeslik, tudom, de ne menjünk bele) egy ilyen méz sûrûségû olajnak idõ kell, amíg bejut a csapokhoz. Én is szemenként, mindkét oldalon rakok rá egy-egy cseppet, nálam nagyon lassan mászott be. Nyilván ilyen lassan is pereg ki, ha már bejutott és nagyon sokáig a láncban marad, a víznek ellenáll. Az egyik legjobb kenõanyag, de az én stílusommal ez nem fér össze, más okokból sem.
#606
Posted 2011. August 05. - 22:34
Nem tudtam mit csinálni, pont félúton, a völgyben maradtam ott száraz, nyikorgó, csiaszatoló lánccal. Amikor az utolsó esélyt adtam annak a kenõanyagnak, vittem a Rohloffot, ahogy nyikorgott a lánc, ráraktam 1 kilót. 5km lassú mászásnál végig nyikorgott, aztán megint megolajoztam és akkor hallgatott el. Ez az egyik ok ami miatt nem használok Rohloff-ot, mert ha kimosom teljesen, nem folyik bele, túl sûrû.
Zsírt biztos nem olvasztanék, de ha pl. az olajozós flakon be van áztatva forróvízbe, mennyivel lesz hígabb?
Valamennyire biztos, de abba azért gondolj bele, hogy a kenõanyagokat eleve úgy "tervezik", hogy széles hõmérsékleti tartományban közel állandó tulajdonságokkal rendelkezzenek (csúnya lenne, ha felmelegedve kicsöpögne a kenésre szoruló alkatrészek közül).
A Rohloff-os problémádat én sem igazán értem. Én szemenként szoktam olajozni és pont ennél csodálkoztam el, hogy a nagy viszkozitása ellenére milyen gyorsan bekúszott a görgõk alá.
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#607
Posted 2011. August 05. - 22:22
Akkor kemény vagy. Van itt pár "elitrészer" aki esélyes hogy többet megy szárazon mint te.
Nem tudtam mit csinálni, pont félúton, a völgyben maradtam ott száraz, nyikorgó, csiaszatoló lánccal. Amikor az utolsó esélyt adtam annak a kenõanyagnak, vittem a Rohloffot, ahogy nyikorgott a lánc, ráraktam 1 kilót. 5km lassú mászásnál végig nyikorgott, aztán megint megolajoztam és akkor hallgatott el. Ez az egyik ok ami miatt nem használok Rohloff-ot, mert ha kimosom teljesen, nem folyik bele, túl sûrû.
Zsírt biztos nem olvasztanék, de ha pl. az olajozós flakon be van áztatva forróvízbe, mennyivel lesz hígabb?
#608
Posted 2011. August 05. - 22:08
Az kenõanyag melegítésérõl volt szó, nem a láncéról. Ha kinyírni nem is, csak fokozottan kopik. Amortizáltam le láncot pár kilométer alatt, mert a hiperszuper kenõanyag kipörgött belõle.
Akkor kemény vagy. Van itt pár "elitrészer" aki esélyes hogy többet megy szárazon mint te.
#609
Posted 2011. August 05. - 21:50
#610
Posted 2011. August 05. - 21:00
Mire a lánc végére érek, már rég befolyt az elején és nem is látszik, hogy nyomtam oda egyáltalán. Ja és mûködik.
Az ilyen zsírt fölolvasztós módszert meg rendszeresen elõhozza valaki. De még ha mûködne is (amit nem hiszek, mert senki nem csinálja), akkor is csomó ideig tart, meg egyáltalán mindenféle elõkészületek kellenek hozzá. Tipikusan ágyúval verébre.
Ami elméleti mûszaki szempontból ok, az egyáltalán nem biztos, hogy egy olyan "célgépnél" mint egy kerékpár, vakon követendõ.
#611
Posted 2011. August 05. - 20:36
Okosok, nézzétek már meg az acél hõtágulási együtthatóit, aztán utána szüljetek baromságokat. Melegítésre megfolyik a zsír, azt ennyi.
Az az 5km amire saccoljátok a rohloff behatolását egy láncot sem fog kinyírni...
Továbbá valaki olcsó oldószermentes takarítási módot kért, a válasz: rongy, minden tekerés után!
Az kenõanyag melegítésérõl volt szó, nem a láncéról. Ha kinyírni nem is, csak fokozottan kopik. Amortizáltam le láncot pár kilométer alatt, mert a hiperszuper kenõanyag kipörgött belõle.
#612
Posted 2011. August 05. - 20:00
Az az 5km amire saccoljátok a rohloff behatolását egy láncot sem fog kinyírni...
Továbbá valaki olcsó oldószermentes takarítási módot kért, a válasz: rongy, minden tekerés után!
#613
Posted 2011. August 05. - 19:57
#614
Posted 2011. August 05. - 18:08
Szerintetek? A felolvasztás nem rombolja a zsír szerkezetét, kenõtulajdonságait?
Próbálni még én sem próbáltam, de szerintem jó módszer. Az olajok és a zsírok mindenféle maradandó állapotváltozás nélkül szokták bírni a nem túl szélsõséges felmelegítést. (Égetni azért nem kell ) A kenési tulajdonsága meg a hõmérséklettõl függ elsõsorban, ha lehûl ugyanolyan jó lesz.
Nagy elõnye a módszernek, viszont a kenõanyag jobban be tud menni hõtágulás miatt kitágult illesztések közé, pont oda ahová elsõsorban kellene.
#615
Posted 2011. August 05. - 14:29
Grafitos lánc spray-t lehet kapni gyárilag, habosodva be pezseg a láncba, nagyon tartós, de ,,fogja" kicsit a lánc gördülését, országútimban volt amikor ki akartam szedni kétszer kellet brigéciolban kimosni, hogy ki jöjjön belõle.Helló!
Az apám (gépészmérnök) egyszer javasolta, hogy a láncot folyékonnyá olvasztott gépzsírba áztassam (grafitport is lehet bele tenni). Miután átmelegedett a fém és mindenhova bejutott a folyékony anyag ki lehet venni és hûlés közben a felszínét letörölni. A belsejébe a lehûlõ zsír beledermed. Még nem próbáltam ki, de nem hangzik hülyeségnek. Szerintetek? A felolvasztás nem rombolja a zsír szerkezetét, kenõtulajdonságait?
#616
Posted 2011. August 05. - 13:35
vettem tf2 dry teflonos sprayt, mert nem kaptam adagolosat - ha szerzek adagolot, at lehet "fujni" egy reszet a flakonbol? 450ml, az eletben nem fogyna el, de akkor is idegesit, hogy a lancnal a 90% melle megy.
Ismerem a TF2-t, valóban nehéz adagolni, mert fröcsög össze-vissza. Én nem nyomnám át, vagy elõször csak kevéssel próbálkoznék. Van flakonosom. A flakon gagyi, orrán-száján ömlik belõle, ezért injekciós fecskendõvel, tûvel szoktam felszívni egy adagot, könnyebb benyomni a bowdenházakba. Egy idõ után megdermed, kásás lesz a fecskendõben levõ anyag, hiába van lezárva. Nem tudom hogy van összekutyulva, de ha elmegy az oldószerek egy része, lehet ez lesz.
Finish Line WET láncspray-nél hab képzõdik, talán még takarékosabban adagolható, mint csöpögtetéssel.
#617
Posted 2011. August 05. - 13:21
A lötyibõl kivéve meg lehet szárítani de ha azonnal le törlöd a felesleget, akkor is kioldotta a benzin a régi kenõ anyagba ragadt dolgokat.
Így kitisztul és marad benne annyi viaszos zsíros anyag oldat amibõl miután elillan a benzin, már bent marad és keni. Esetleg lehet még hozzá adni finom réz v. bronz port, vagy esetleg grafitot, ami viszont koszol.
Ami még hasznos, egy idõ után az üveg alján összegyûlt egy sûrü sötét réteg, a mosáskor kioldódott kosz por és homok. Üllepedés után idõnként érdemes leönteni róla a még használható anyagot.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#618
Posted 2011. August 05. - 12:54
Az apám (gépészmérnök) egyszer javasolta, hogy a láncot folyékonnyá olvasztott gépzsírba áztassam (grafitport is lehet bele tenni). Miután átmelegedett a fém és mindenhova bejutott a folyékony anyag ki lehet venni és hûlés közben a felszínét letörölni. A belsejébe a lehûlõ zsír beledermed. Még nem próbáltam ki, de nem hangzik hülyeségnek. Szerintetek? A felolvasztás nem rombolja a zsír szerkezetét, kenõtulajdonságait?
#619
Posted 2011. August 05. - 11:35
#620
Posted 2011. August 05. - 11:26
Ennek mindenképpen el kell távozni, mert egyébként a csepegtetõs edényben is nyomás lesz. Nem tudom, hogy pontosan mennyi a hajtóanyag-kenõanyag arány, de általában nem túl jó. Egyszer már csináltam ilyet (a tartalom nagyon ígéretesnek tûnt, a dobozt viszont nem akartam a hátizsákba tenni), de siralmasan kevésnek ítéltem meg a mennyiségét.
Azóta sem veszek, a meglévõt meg elhasználom az általad is írt nehezen elérhetõ helyekre.
...ja, ha átnyomod, akkor éppen hogy nem erõsen kell engedni, mert akkor sok csepp kimegy a gázzal
mindenképpen egy nagyobb edénybe kell befújni (ha van hozzá toldalékcsõ, akkor azzal és lehetõleg az edény falára, ill. késõbb közvetlenül a folyadékba)
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."