Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Kenõanyagok, tisztítás, karbantartás

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
1703 hozzászólás a témában

#601
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

De, sima Y fékem van. Városi használatban, finom lassításokhoz teljesen megteszi. A felnim pedig még csak nem is duplafalú. Ha jól emlékszem, valami Selle Italy. Hogy érzed a kopást a felnin? Egyáltalán hogy tud elkopni, a fékpofa sokkal puhább anyag. Õszintén, nem is hallottam még felnikopásról a környezetemben :D


homorúvá válik a felni felülete, és egy idõ után leszakad a perem

ahogy elõttem is írták a rossz idõ hatványozottan koptatja

#602
xclajos

xclajos

    vendég

  • fórumtag
  • 158 hozzászólás

De, sima Y fékem van. Városi használatban, finom lassításokhoz teljesen megteszi. A felnim pedig még csak nem is duplafalú. Ha jól emlékszem, valami Selle Italy. Hogy érzed a kopást a felnin? Egyáltalán hogy tud elkopni, a fékpofa sokkal puhább anyag. Õszintén, nem is hallottam még felnikopásról a környezetemben :D

Neked lehet, hogy acél felnid van. Az tényleg sok évig jó lehet. Vagy nem nagyon jársz hóban, sárban, homokban. Az nagyon eszi az alufelniket.
Nekem (és haverjaimnak) már többször is repedt el felnim a túlzott elkopástól.
Országúton (városban) viszont hosszú évekig használhatod a felnit különösebb gond nélkül.

#603
sanker

sanker

    vendég

  • fórumtag
  • 244 hozzászólás

Hogy érzed a kopást a felnin? Egyáltalán hogy tud elkopni, a fékpofa sokkal puhább anyag. Õszintén, nem is hallottam még felnikopásról a környezetemben :D


A legtobb felnin megtalalhato kopasjelzo csik (vájat) allapotabol latod. Ha teljesen eltunik, akkortol (a gyarto szerint) mar veszelyesn meggyengul a felni es kockazatos a tovabbi hasznalata.

#604
Sturmbock

Sturmbock

    vendég

  • fórumtag
  • 91 hozzászólás

15-20 év egy kerékre? de akkor nem felni féket használsz gondolom? nálam a legutóbbi felnim egy campagnolo volt, ami egy év alat kritikus szintre kopott, de még az asszony rigidáján is érezni a kopást tizenpárezer km uán.


De, sima Y fékem van. Városi használatban, finom lassításokhoz teljesen megteszi. A felnim pedig még csak nem is duplafalú. Ha jól emlékszem, valami Selle Italy. Hogy érzed a kopást a felnin? Egyáltalán hogy tud elkopni, a fékpofa sokkal puhább anyag. Õszintén, nem is hallottam még felnikopásról a környezetemben :D

#605
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

Végülis igazad van, simon23, mert ha egyszer összerakták jól a kereket, nem kell bontani. Ha meg eltörik valamelyik küllõ, nem érdekes, ki lehet-e csavarni. De ha a kerékagyat kéne cserélni és a küllõk jók, akkor jó lenne nem kivagdosni mindet!

Balu1: nálam, mivel a kerék általában 15-20 évente van megbontva, simán beragad, megfordul rajta a küllõkulcs. Na most új kereket építetettem, agydinamóval. Ezzel már nem szeretném elkövetni azt a hibát, hogy ha meg kéne bontani kuka legyen az összes küllõ. De kereket fûzni meg nem tudok, nem érzem, mennyire húzzam meg és ha nyolcas nem is lesz benne, rövid úton kitörnek. Így nem szeretném meglazítani az anyákat és bezsírozgatni a menetet. Olyan megoldás érdekelne, amikor kívülrõl meg lehetne csinálni.


15-20 év egy kerékre? de akkor nem felni féket használsz gondolom? nálam a legutóbbi felnim egy campagnolo volt, ami egy év alat kritikus szintre kopott, de még az asszony rigidáján is érezni a kopást tizenpárezer km uán.

#606
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

..De ha a küllõkulcs meg is fordult az anyán, kombinált fogóval csak le lehetett volna cincálni. (?)

A jó küllõkulcs nagy felületen fekszik fel és amikor rányomod akkor (szerintem enyhén, századokkal szûkül beljebb és) annyira megfogja, hogy azt kombifogóval biztos nem tudod jobban, legfeljebb szétroppantod vele. Legalábbis egyszer köszörültem egyet, az olyan volt és jól mûködött. Azóta megláttam valahol boltban és már van gyári is. Úgy tûnik, az is olyan.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#607
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.691 hozzászólás

Hát, akkor, amikor kérdeztem a boltost, hol vannak a régi küllõk és mondta hogy kuka, mert mindet ki kellett vagdosni, lehet csak nem akart szenvedni vele, hogy kicsavargassa õket... De ha a küllõkulcs meg is fordult az anyán, kombinált fogóval csak le lehetett volna cincálni. (?)

Nekik az a legegyszerûbb, hogy kivágják a küllõket fogóval. Az újat kellemesebb befûzni. Mondjuk, nem olyan életveszélyes összeg egy garnitúra új küllõ.
Marci

#608
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

Balu !
..hosszú évek után sem volt soha semmi gond a nyitásukkal....

Nekem korábban (lakkozás elõtt) sem volt, hogy beragadt volna, inkább könnyen tekeredett.
Most csak ötletelek.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#609
Sturmbock

Sturmbock

    vendég

  • fórumtag
  • 91 hozzászólás
Hát, akkor, amikor kérdeztem a boltost, hol vannak a régi küllõk és mondta hogy kuka, mert mindet ki kellett vagdosni, lehet csak nem akart szenvedni vele, hogy kicsavargassa õket... De ha a küllõkulcs meg is fordult az anyán, kombinált fogóval csak le lehetett volna cincálni. (?)

#610
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.691 hozzászólás
Balu !
Nagyképûség nélkül mondom, nem vitrinbringás vagyok. Télen-nyáron, sárban, mocsokban, dagonyában, a haverokkal mindig megyünk. Ráadásul magasnyomásúval mosom a bringám, a kereket is persze. A küllõm mindig zsírozva lett befûzve de hosszú évek után sem volt soha semmi gond a nyitásukkal.
Nem kell ezt ragasztóval lezárni, ez nem fogtechnika....
Marci

#611
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás
Mitõl is ragadhat be sok év alatt..? A nedvesség és menethez jutó anyagok korrodálják. Ha ezt kizárjuk, akkor lehet esély a szárazon megvédett menetnél, hogy könnyen lesz bontható. Még mindig csak azt merem mondani, hogy technokol cseppel le kell zárni szárazon mindkét oldalról.
...mint a "steril" lezárás fogtömésnél.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#612
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.691 hozzászólás
Ezt komolyan gondolod ? Hogy valami anyag BEFOLYIK a küllõ és az anya közé ????
Kereket meg úgy fûz az ember, hogy mikor összerakja a küllõt és az anyát, elõtte a menetet BEZSÍROZZA. Én is így csinálom, csak a centírozásért viszem boltba de több boltosom is ugyan így, zsírozva a menetet fûzi be a kereket. Elvileg mindenkinek így kéne.
Marci

#613
Sturmbock

Sturmbock

    vendég

  • fórumtag
  • 91 hozzászólás
Végülis igazad van, simon23, mert ha egyszer összerakták jól a kereket, nem kell bontani. Ha meg eltörik valamelyik küllõ, nem érdekes, ki lehet-e csavarni. De ha a kerékagyat kéne cserélni és a küllõk jók, akkor jó lenne nem kivagdosni mindet!

Balu1: nálam, mivel a kerék általában 15-20 évente van megbontva, simán beragad, megfordul rajta a küllõkulcs. Na most új kereket építetettem, agydinamóval. Ezzel már nem szeretném elkövetni azt a hibát, hogy ha meg kéne bontani kuka legyen az összes küllõ. De kereket fûzni meg nem tudok, nem érzem, mennyire húzzam meg és ha nyolcas nem is lesz benne, rövid úton kitörnek. Így nem szeretném meglazítani az anyákat és bezsírozgatni a menetet. Olyan megoldás érdekelne, amikor kívülrõl meg lehetne csinálni.

#614
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Magam részérõl színtelen lakkot cseppentek rá kis körömlakkos üvegbõl ecsettel a küllõk felõl, vagy technokol rapid cseppet, különben mindig szétlazultak a küllõ anyák egy-egy út végére a fûzés után.
Azóta már tartja a helyét. Olyan viszont még nem volt, hogy nekem beragadt volna. Még a lakkosat is könnyedén meg lehet mozdítani ha szükséges. Magától viszont így nem mászik el.

Rossz fûzés, sz.r felni.


A sebesség mindent megold.

 


#615
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

A küllõanyák küllõre ragadása és bonthatatlansága elkerülésére mit javasoltok?

Magam részérõl színtelen lakkot cseppentek rá kis körömlakkos üvegbõl ecsettel a küllõk felõl, vagy technokol rapid cseppet, különben mindig szétlazultak a küllõ anyák egy-egy út végére a fûzés után.
Azóta már tartja a helyét. Olyan viszont még nem volt, hogy nekem beragadt volna. Még a lakkosat is könnyedén meg lehet mozdítani ha szükséges. Magától viszont így nem mászik el.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#616
simon23

simon23

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 949 hozzászólás
....értelek benneteket, valszeg én vagyok sz@rul bekötve.:D Azt gondoltam, h egy tartósabb igénybevétel után deformálódik, nyúlik a küllõ annyira, h az már nem lesz teljes értékû. Alapvetõlen nem vadulok, szerény bringás vagyok :) így még nem kellett centíroznom a saját kerekeimet. A fûzést meg a szerviz. Hát ezért látok így. :(

Ridley Noah Fast 


#617
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás

...mit szeretnél a bontott küllõkkel csinálni? Mert azt már újrahasznosítani nem nagyon ajánlatos. Akkor meg nem mindegy, hogy küllõkulcs vagy oldalcsípõ? :D


Ez érdekes meglátás, speciel az agyat és a küllõket a harmadik felniben használom az elsõ hosszában kettérepedt (gyári hibás) a másodikat elkurtam egy vízelvezetõn, a harmadik még tökéletes egyenlõre.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#618
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

...mit szeretnél a bontott küllõkkel csinálni? Mert azt már újrahasznosítani nem nagyon ajánlatos. Akkor meg nem mindegy, hogy küllõkulcs vagy oldalcsípõ? :D

Pl centrírozni. Egyébként újrahasznosítható a küllõ.


A sebesség mindent megold.

 


#619
simon23

simon23

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 949 hozzászólás

Sziasztok!

A küllõanyák küllõre ragadása és bonthatatlansága elkerülésére mit javasoltok? Valahol azt írták, hogy idõnként csavarlazító kell rá. Ha kenõolajat használnék, egy-két cseppet minden anyára, az is jó lenne? És nem folyna be a felni alá és enné meg szépen lassan a gumit?


...mit szeretnél a bontott küllõkkel csinálni? Mert azt már újrahasznosítani nem nagyon ajánlatos. Akkor meg nem mindegy, hogy küllõkulcs vagy oldalcsípõ? :D

Ridley Noah Fast 


#620
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás
Jól gondolod, az olaj akkor szivárogna csak értékelhetõ módon a menetbe ha az egész kereket beáztatnád egy idõre.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!