Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Kenõanyagok, tisztítás, karbantartás

- - - - -

  • Please log in to reply
1679 replies to this topic

#581
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts

Végülis igazad van, simon23, mert ha egyszer összerakták jól a kereket, nem kell bontani. Ha meg eltörik valamelyik küllõ, nem érdekes, ki lehet-e csavarni. De ha a kerékagyat kéne cserélni és a küllõk jók, akkor jó lenne nem kivagdosni mindet!

Balu1: nálam, mivel a kerék általában 15-20 évente van megbontva, simán beragad, megfordul rajta a küllõkulcs. Na most új kereket építetettem, agydinamóval. Ezzel már nem szeretném elkövetni azt a hibát, hogy ha meg kéne bontani kuka legyen az összes küllõ. De kereket fûzni meg nem tudok, nem érzem, mennyire húzzam meg és ha nyolcas nem is lesz benne, rövid úton kitörnek. Így nem szeretném meglazítani az anyákat és bezsírozgatni a menetet. Olyan megoldás érdekelne, amikor kívülrõl meg lehetne csinálni.


15-20 év egy kerékre? de akkor nem felni féket használsz gondolom? nálam a legutóbbi felnim egy campagnolo volt, ami egy év alat kritikus szintre kopott, de még az asszony rigidáján is érezni a kopást tizenpárezer km uán.

#582
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts

..De ha a küllõkulcs meg is fordult az anyán, kombinált fogóval csak le lehetett volna cincálni. (?)

A jó küllõkulcs nagy felületen fekszik fel és amikor rányomod akkor (szerintem enyhén, századokkal szûkül beljebb és) annyira megfogja, hogy azt kombifogóval biztos nem tudod jobban, legfeljebb szétroppantod vele. Legalábbis egyszer köszörültem egyet, az olyan volt és jól mûködött. Azóta megláttam valahol boltban és már van gyári is. Úgy tûnik, az is olyan.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#583
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,688 posts

Hát, akkor, amikor kérdeztem a boltost, hol vannak a régi küllõk és mondta hogy kuka, mert mindet ki kellett vagdosni, lehet csak nem akart szenvedni vele, hogy kicsavargassa õket... De ha a küllõkulcs meg is fordult az anyán, kombinált fogóval csak le lehetett volna cincálni. (?)

Nekik az a legegyszerûbb, hogy kivágják a küllõket fogóval. Az újat kellemesebb befûzni. Mondjuk, nem olyan életveszélyes összeg egy garnitúra új küllõ.
Marci

#584
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts

Balu !
..hosszú évek után sem volt soha semmi gond a nyitásukkal....

Nekem korábban (lakkozás elõtt) sem volt, hogy beragadt volna, inkább könnyen tekeredett.
Most csak ötletelek.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#585
Sturmbock

Sturmbock

    vendég

  • fórumtag
  • 91 posts
Hát, akkor, amikor kérdeztem a boltost, hol vannak a régi küllõk és mondta hogy kuka, mert mindet ki kellett vagdosni, lehet csak nem akart szenvedni vele, hogy kicsavargassa õket... De ha a küllõkulcs meg is fordult az anyán, kombinált fogóval csak le lehetett volna cincálni. (?)

#586
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,688 posts
Balu !
Nagyképûség nélkül mondom, nem vitrinbringás vagyok. Télen-nyáron, sárban, mocsokban, dagonyában, a haverokkal mindig megyünk. Ráadásul magasnyomásúval mosom a bringám, a kereket is persze. A küllõm mindig zsírozva lett befûzve de hosszú évek után sem volt soha semmi gond a nyitásukkal.
Nem kell ezt ragasztóval lezárni, ez nem fogtechnika....
Marci

#587
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts
Mitõl is ragadhat be sok év alatt..? A nedvesség és menethez jutó anyagok korrodálják. Ha ezt kizárjuk, akkor lehet esély a szárazon megvédett menetnél, hogy könnyen lesz bontható. Még mindig csak azt merem mondani, hogy technokol cseppel le kell zárni szárazon mindkét oldalról.
...mint a "steril" lezárás fogtömésnél.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#588
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,688 posts
Ezt komolyan gondolod ? Hogy valami anyag BEFOLYIK a küllõ és az anya közé ????
Kereket meg úgy fûz az ember, hogy mikor összerakja a küllõt és az anyát, elõtte a menetet BEZSÍROZZA. Én is így csinálom, csak a centírozásért viszem boltba de több boltosom is ugyan így, zsírozva a menetet fûzi be a kereket. Elvileg mindenkinek így kéne.
Marci

#589
Sturmbock

Sturmbock

    vendég

  • fórumtag
  • 91 posts
Végülis igazad van, simon23, mert ha egyszer összerakták jól a kereket, nem kell bontani. Ha meg eltörik valamelyik küllõ, nem érdekes, ki lehet-e csavarni. De ha a kerékagyat kéne cserélni és a küllõk jók, akkor jó lenne nem kivagdosni mindet!

Balu1: nálam, mivel a kerék általában 15-20 évente van megbontva, simán beragad, megfordul rajta a küllõkulcs. Na most új kereket építetettem, agydinamóval. Ezzel már nem szeretném elkövetni azt a hibát, hogy ha meg kéne bontani kuka legyen az összes küllõ. De kereket fûzni meg nem tudok, nem érzem, mennyire húzzam meg és ha nyolcas nem is lesz benne, rövid úton kitörnek. Így nem szeretném meglazítani az anyákat és bezsírozgatni a menetet. Olyan megoldás érdekelne, amikor kívülrõl meg lehetne csinálni.

#590
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Magam részérõl színtelen lakkot cseppentek rá kis körömlakkos üvegbõl ecsettel a küllõk felõl, vagy technokol rapid cseppet, különben mindig szétlazultak a küllõ anyák egy-egy út végére a fûzés után.
Azóta már tartja a helyét. Olyan viszont még nem volt, hogy nekem beragadt volna. Még a lakkosat is könnyedén meg lehet mozdítani ha szükséges. Magától viszont így nem mászik el.

Rossz fûzés, sz.r felni.


A sebesség mindent megold.

 


#591
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts

A küllõanyák küllõre ragadása és bonthatatlansága elkerülésére mit javasoltok?

Magam részérõl színtelen lakkot cseppentek rá kis körömlakkos üvegbõl ecsettel a küllõk felõl, vagy technokol rapid cseppet, különben mindig szétlazultak a küllõ anyák egy-egy út végére a fûzés után.
Azóta már tartja a helyét. Olyan viszont még nem volt, hogy nekem beragadt volna. Még a lakkosat is könnyedén meg lehet mozdítani ha szükséges. Magától viszont így nem mászik el.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#592
simon23

simon23

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 949 posts
....értelek benneteket, valszeg én vagyok sz@rul bekötve.:D Azt gondoltam, h egy tartósabb igénybevétel után deformálódik, nyúlik a küllõ annyira, h az már nem lesz teljes értékû. Alapvetõlen nem vadulok, szerény bringás vagyok :) így még nem kellett centíroznom a saját kerekeimet. A fûzést meg a szerviz. Hát ezért látok így. :(

Ridley Noah Fast 


#593
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts

...mit szeretnél a bontott küllõkkel csinálni? Mert azt már újrahasznosítani nem nagyon ajánlatos. Akkor meg nem mindegy, hogy küllõkulcs vagy oldalcsípõ? :D


Ez érdekes meglátás, speciel az agyat és a küllõket a harmadik felniben használom az elsõ hosszában kettérepedt (gyári hibás) a másodikat elkurtam egy vízelvezetõn, a harmadik még tökéletes egyenlõre.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#594
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

...mit szeretnél a bontott küllõkkel csinálni? Mert azt már újrahasznosítani nem nagyon ajánlatos. Akkor meg nem mindegy, hogy küllõkulcs vagy oldalcsípõ? :D

Pl centrírozni. Egyébként újrahasznosítható a küllõ.


A sebesség mindent megold.

 


#595
simon23

simon23

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 949 posts

Sziasztok!

A küllõanyák küllõre ragadása és bonthatatlansága elkerülésére mit javasoltok? Valahol azt írták, hogy idõnként csavarlazító kell rá. Ha kenõolajat használnék, egy-két cseppet minden anyára, az is jó lenne? És nem folyna be a felni alá és enné meg szépen lassan a gumit?


...mit szeretnél a bontott küllõkkel csinálni? Mert azt már újrahasznosítani nem nagyon ajánlatos. Akkor meg nem mindegy, hogy küllõkulcs vagy oldalcsípõ? :D

Ridley Noah Fast 


#596
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts
Jól gondolod, az olaj akkor szivárogna csak értékelhetõ módon a menetbe ha az egész kereket beáztatnád egy idõre.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#597
Sturmbock

Sturmbock

    vendég

  • fórumtag
  • 91 posts

zsír


Ehhez gondolom szét kéne bontani és nem a külsejére kenni. De ha olajat tennék rá, megenné a belsõ gumit?

#598
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts
zsír
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#599
Sturmbock

Sturmbock

    vendég

  • fórumtag
  • 91 posts
Sziasztok!

A küllõanyák küllõre ragadása és bonthatatlansága elkerülésére mit javasoltok? Valahol azt írták, hogy idõnként csavarlazító kell rá. Ha kenõolajat használnék, egy-két cseppet minden anyára, az is jó lenne? És nem folyna be a felni alá és enné meg szépen lassan a gumit?

#600
simon23

simon23

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 949 posts

A láncot nem mosom soha. Olajozást meg Sheldon Brown szerint levett láncnál lenne optimális elvégezni, de én ilyesmivel nem veszõdök. Pláne, hogy a 10-es hajtásláncnál már a SRAM patentszem is (elvileg) egyszer bontható.


..hát az gyakorlatilag is 1x használható (10-es patentszem), ráadásul elég drága.

Ridley Noah Fast