Jelentkezz be Regisztrálj

Kenõanyagok, tisztítás, karbantartás
#581
Írta 2012. március 17. - 02:42

Az útszéli javításhoz elegendõek, de komolyabb és gyakori használatra már kevésbé alkalmasak.
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#582
Írta 2012. március 16. - 22:24

Kelly's Chainey (Karbantartás | Szerszám (célszerszám) | Zsebszerszám) | Kerékpár Webshop
Merida 12 Funkciós lapos - 2076 (Karbantartás | Szerszám (célszerszám) | Zsebszerszám) | Kerékpár Webshop
Esetleg ez a noname is hozza ezt a szintet?
#583
Írta 2012. március 12. - 21:00

Ridley Noah Fast
#584
Írta 2012. március 12. - 20:37

Vagy nem kell semmihez nyúlni amíg tökéletesen mûködik
szerintem ez jol osszefoglalja a lenyeget
#585
Írta 2012. március 12. - 20:08

A régi acél bringám évente elviszem nagygenerálra, mert tudom újra át kell zsírozni minden csapágyat, esetleg bowdent cserélni... De egy olyan bringán (karbon országúti, csak száraz idõben használom), aminek már ipari csapágyasak a kerekei és monoblokk a középrész, kell ugyanígy rendszeresen karbantartani valamit? (A lánc és fogaskeréksor tisztítást - cserét leszámítva.) Ki kell idõnként szedni a középrészt, villát, nyeregcsövet, más egyebet, bezsírozni a helyét és visszarakni? Vagy nem kell semmihez nyúlni amíg tökéletesen mûködik? Nagyon jó lenne ha ezt megírnátok!
Köszi elõre is!
#586
Írta 2012. március 08. - 20:13

Köszi köszi!!!Igen, de viszonylag sok bringás üzletben is lehet kapni. Ebike, Ridebike, Akerékpárbolt. Õk nem szállítanak házhoz ellenben talpig becsületesek és jófejek csak most kicsit fáradtak mert nagyon tele vannak melóval:)
Azt hogy kilométerben mennyit tud többet pontosan nem tudom mert nem foglalkoztam vele, tömören legalább a duplája. Nem híg, hanem inkább méz sûrûségû.
"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager
#587
Írta 2012. március 08. - 18:18

Ez ugyanaz ugye? Csak mert ez postáz is hozzánk és vennék ha ugyanaz.
eBay - New & used electronics, cars, apparel, collectibles, sporting goods & more at low prices
Igen, de viszonylag sok bringás üzletben is lehet kapni. Ebike, Ridebike, Akerékpárbolt. Õk nem szállítanak házhoz ellenben talpig becsületesek és jófejek csak most kicsit fáradtak mert nagyon tele vannak melóval:)
Azt hogy kilométerben mennyit tud többet pontosan nem tudom mert nem foglalkoztam vele, tömören legalább a duplája. Nem híg, hanem inkább méz sûrûségû.
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#588
Írta 2012. március 08. - 17:12

arn: Te milyen zsíroldót használsz??
egyelore a parktoolsat, utana majd keresek vmi nagyobb kiszerelest, vmi haztartasi cuccra gondoltam.
#589
Írta 2012. március 08. - 16:50

arn: Te milyen zsíroldót használsz??
#590
Írta 2012. március 08. - 16:22

Ez ugyanaz ugye? Csak mert ez postáz is hozzánk és vennék ha ugyanaz.ezt használd szárazon is
Weldtite TF2 Extreme 125ml Synthetic wet bike oil lube | eBay itthon is kapható
eBay - New & used electronics, cars, apparel, collectibles, sporting goods & more at low prices
"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager
#591
Írta 2012. március 08. - 14:22

ezt használd szárazon isSziasztok,
Miután végig olvastam az 56 oldalnyi hozzászólást még nem kaptam minden kérdésemre egyértelmû választ hajtás olajozás/karbantartással kapcsolatban. Mivel a láncleszerelõs-brigéciólban áztatós karbantartást kizártam így vettem egy ParkTool cm5-ös tisztítót. Ezzel kapcsolatos lenne az egyik kérdésem: szerintetek a gyárilag hozzá való CB-2-es láncmosó-folyadék mivel helyettesíthetõ(vmi gazdaságosabbra gondolok) A másik kérdésem a láncolajra vonatkozik: jelenleg Motorex dry lube -ot használok, de szeretnék mást is kipróbálni.. Rohloff-on gondolkodtam, mert sokan ajánlják, de találtam gyári Shimanot is Bike24 - Shimano PTFE Dry Lube egész jó áron, illetve ennek wet-verzióját is. Errõl vkinek tapasztalat?
Köszi a segítséget elõre is!
Weldtite TF2 Extreme 125ml Synthetic wet bike oil lube | eBay itthon is kapható
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#592
Írta 2012. március 08. - 14:05


#593
Írta 2012. március 08. - 12:02

Miután végig olvastam az 56 oldalnyi hozzászólást még nem kaptam minden kérdésemre egyértelmû választ hajtás olajozás/karbantartással kapcsolatban. Mivel a láncleszerelõs-brigéciólban áztatós karbantartást kizártam így vettem egy ParkTool cm5-ös tisztítót. Ezzel kapcsolatos lenne az egyik kérdésem: szerintetek a gyárilag hozzá való CB-2-es láncmosó-folyadék mivel helyettesíthetõ(vmi gazdaságosabbra gondolok) A másik kérdésem a láncolajra vonatkozik: jelenleg Motorex dry lube -ot használok, de szeretnék mást is kipróbálni.. Rohloff-on gondolkodtam, mert sokan ajánlják, de találtam gyári Shimanot is Bike24 - Shimano PTFE Dry Lube egész jó áron, illetve ennek wet-verzióját is. Errõl vkinek tapasztalat?
Köszi a segítséget elõre is!
#594
Írta 2012. március 01. - 20:00

Esetleg fenyõ gyanta alkoholban oldva? A lazítás ill. oldás is alkohol alá juttatásával történhetne.A fogkrém tényleg mûködhet, de egy esõ kimossa szerintem.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#595
Írta 2012. március 01. - 15:12

#596
Írta 2012. március 01. - 14:37

Konkretan van rossz tapasztalatod? Tehat ezzel a "finom meghuzassal" onmagaban kilazulnak, elmozdulnak a dolgok?
Igen, szakadt már le hátsófékem, mert kirezonált a csavar - igaz már réges-régen el volt hagyva a kis mûagyag kitekerõdésgátló izé.
A nagyon megtépéssel már több rossz tapasztalatom van, egy saras versenyen a bowdenen kellett feszíteni (v-fék), s a helyzet hevében elkentem a menetet egy XTR fékben... Ja és nyeregbilincsem többször robbant már szét.
A fogkrém tényleg mûködhet, de egy esõ kimossa szerintem.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#597
Írta 2012. március 01. - 13:18

Alkatrészek elmozdulásának meggátolására mit használtok? A hiperkönnyû és karbon alkatrészek korában rá kellett jönnöm, hogy a csavarok "megtépése" nem megoldás, sõt, az alkatrész károsodásához vezet. Azóta, bár nyomatékkulcsom nincs, nagyon finoman húzok csak meg mindent, s valamilyen rögzítési módot használok - kiegészítésképpen.
Konkretan van rossz tapasztalatod? Tehat ezzel a "finom meghuzassal" onmagaban kilazulnak, elmozdulnak a dolgok?
#598
Írta 2012. március 01. - 12:33

#599
Írta 2012. március 01. - 12:03

Amire megoldást keresek:
markolat karbonkormányra (mivel a 3M ragasztó árt neki, a hajlakkot meg kimossa az esõ)
kormány stucniban
nyeregcsõ karbonvázban
Nyeregcsõ karbonvázban: Zeezoltano írta korábban az egyik topikban itt, hogy fogkrémet használ és teljesen jó.
Kormány a stucniban gondolom karbon lesz; csak ötlet: kormány gyártója írt errõl valamit esetleg, hogy kell-e, s ha igen, mi?
Markolat karbonkormányra: passzolom, nem tudom. Hajlakos trükköt ismerem csak, illetve a féktisztító spray-el felhelyezést, de az lehet, hogy "nem annyira jó" a karbonnak.
#600
Írta 2012. március 01. - 11:29

Alkatrészek elmozdulásának meggátolására mit használtok? A hiperkönnyû és karbon alkatrészek korában rá kellett jönnöm, hogy a csavarok "megtépése" nem megoldás, sõt, az alkatrész károsodásához vezet. Azóta, bár nyomatékkulcsom nincs, nagyon finoman húzok csak meg mindent, s valamilyen rögzítési módot használok - kiegészítésképpen.
Pl:
titáncsavarok - csavarragasztó (kék ragacsos izé, finom filmben felkenve)
markolat - 3M fotórögzítõ ragasztó (alukormányra)
Amire megoldást keresek:
markolat karbonkormányra (mivel a 3M ragasztó árt neki, a hajlakkot meg kimossa az esõ)
kormány stucniban
nyeregcsõ karbonvázban
Sajnos itthon nem nagyon kapok karbonpasztát (Ritchey Liquid Torque, Tax Carbon Assembly Paste stb...) Kinek mi a bevett módszere?
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
