ok, tehat csak akkor torlom at, ha retkes, vagy tul olajosnak talalom. elotte csinaltam egy lancpucolast lanctisztitoval, es ilyenkor keptelenseg tok szarazra torolni
Elég bénán írtam le tegnap, szóval ez nálam a processz:
- váltógörgõk megpucolása egy apró fémdarabbal
- (ha szükséges, hajtómû és fogaskoszorú tisztítása - ehhez egy Muc Off márkájú cuccot használok)
- láncról a nagyja kosz letörlése papír törlõkendõvel, esetleg plusz még egy régi rossz ronggyal (olajozás elõtt minden esetben megtisztítom a lánc felületét)
- olajozás, hajtáslánc megjáratása és 12-24 óra állni hagyás
- opcionális: ha nagyon olajosnak tûnik a lánc felülete, felületesen letörlöm róla a plusz olajat
Az egész mûveletsor kb. 3-5 perc, amit 60-90 km után végzek el, attól függõen, mennyit mentem kemény terepen és mennyire volt csapadékos az idõ. Ha a mutatóujjam és a hüvelykujjam közt a láncot csavargatva az cuppog és nem pedig roszog benne a kosz, akkor nem kenem újra, mert szerintem felesleges. Esõs, vizes és keményebb havas idõ után megérkezve pedig egybõl áttörlöm a láncot és olajozom, mielõtt meg rozsdásodhatna.
A láncot nem mosom soha. Olajozást meg Sheldon Brown szerint levett láncnál lenne optimális elvégezni, de én ilyesmivel nem veszõdök. Pláne, hogy a 10-es hajtásláncnál már a SRAM patentszem is (elvileg) egyszer bontható.