Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Kenõanyagok, tisztítás, karbantartás

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
1639 hozzászólás a témában

#521
ivancso.isti

ivancso.isti

    vendég

  • fórumtag
  • 268 hozzászólás
Egyszer korábban már kérdeztem karbantartással kapcsolatban, de nem lettem azóta se okosabb... Megpróbálom újra:
A régi acél bringám évente elviszem nagygenerálra, mert tudom újra át kell zsírozni minden csapágyat, esetleg bowdent cserélni... De egy olyan bringán (karbon országúti, csak száraz idõben használom), aminek már ipari csapágyasak a kerekei és monoblokk a középrész, kell ugyanígy rendszeresen karbantartani valamit? (A lánc és fogaskeréksor tisztítást - cserét leszámítva.) Ki kell idõnként szedni a középrészt, villát, nyeregcsövet, más egyebet, bezsírozni a helyét és visszarakni? Vagy nem kell semmihez nyúlni amíg tökéletesen mûködik? Nagyon jó lenne ha ezt megírnátok!
Köszi elõre is!

#522
DannyL81

DannyL81

    Dancó a hegyről...

  • fórumtag
  • 1.373 hozzászólás
  • LocationVeresegyház

Igen, de viszonylag sok bringás üzletben is lehet kapni. Ebike, Ridebike, Akerékpárbolt. Õk nem szállítanak házhoz ellenben talpig becsületesek és jófejek csak most kicsit fáradtak mert nagyon tele vannak melóval:)
Azt hogy kilométerben mennyit tud többet pontosan nem tudom mert nem foglalkoztam vele, tömören legalább a duplája. Nem híg, hanem inkább méz sûrûségû.

Köszi köszi!!!

"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager


#523
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás

Ez ugyanaz ugye? Csak mert ez postáz is hozzánk és vennék ha ugyanaz.
eBay - New & used electronics, cars, apparel, collectibles, sporting goods & more at low prices


Igen, de viszonylag sok bringás üzletben is lehet kapni. Ebike, Ridebike, Akerékpárbolt. Õk nem szállítanak házhoz ellenben talpig becsületesek és jófejek csak most kicsit fáradtak mert nagyon tele vannak melóval:)
Azt hogy kilométerben mennyit tud többet pontosan nem tudom mert nem foglalkoztam vele, tömören legalább a duplája. Nem híg, hanem inkább méz sûrûségû.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#524
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

arn: Te milyen zsíroldót használsz??


egyelore a parktoolsat, utana majd keresek vmi nagyobb kiszerelest, vmi haztartasi cuccra gondoltam.

#525
bulikavagyok

bulikavagyok

    újonc

  • fórumtag
  • 2 hozzászólás
Oké, köszi a gyors válaszokat! Ezt az olajat kipróbálom... mennyit lehet vele elmenni száraz körülmények közt kb?

arn: Te milyen zsíroldót használsz??

#526
DannyL81

DannyL81

    Dancó a hegyről...

  • fórumtag
  • 1.373 hozzászólás
  • LocationVeresegyház

ezt használd szárazon is
Weldtite TF2 Extreme 125ml Synthetic wet bike oil lube | eBay itthon is kapható

Ez ugyanaz ugye? Csak mert ez postáz is hozzánk és vennék ha ugyanaz.
eBay - New & used electronics, cars, apparel, collectibles, sporting goods & more at low prices

"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager


#527
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás

Sziasztok,

Miután végig olvastam az 56 oldalnyi hozzászólást még nem kaptam minden kérdésemre egyértelmû választ hajtás olajozás/karbantartással kapcsolatban. Mivel a láncleszerelõs-brigéciólban áztatós karbantartást kizártam így vettem egy ParkTool cm5-ös tisztítót. Ezzel kapcsolatos lenne az egyik kérdésem: szerintetek a gyárilag hozzá való CB-2-es láncmosó-folyadék mivel helyettesíthetõ(vmi gazdaságosabbra gondolok) A másik kérdésem a láncolajra vonatkozik: jelenleg Motorex dry lube -ot használok, de szeretnék mást is kipróbálni.. Rohloff-on gondolkodtam, mert sokan ajánlják, de találtam gyári Shimanot is Bike24 - Shimano PTFE Dry Lube egész jó áron, illetve ennek wet-verzióját is. Errõl vkinek tapasztalat?

Köszi a segítséget elõre is!

ezt használd szárazon is
Weldtite TF2 Extreme 125ml Synthetic wet bike oil lube | eBay itthon is kapható
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#528
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
ami a parktoolhoz van szerintem sima zsiroldo. meg a szaga is citrusos :) amiota nem hasznalok patentszemet, en is vettem egyet. meglepoen jol mukodik.

#529
bulikavagyok

bulikavagyok

    újonc

  • fórumtag
  • 2 hozzászólás
Sziasztok,

Miután végig olvastam az 56 oldalnyi hozzászólást még nem kaptam minden kérdésemre egyértelmû választ hajtás olajozás/karbantartással kapcsolatban. Mivel a láncleszerelõs-brigéciólban áztatós karbantartást kizártam így vettem egy ParkTool cm5-ös tisztítót. Ezzel kapcsolatos lenne az egyik kérdésem: szerintetek a gyárilag hozzá való CB-2-es láncmosó-folyadék mivel helyettesíthetõ(vmi gazdaságosabbra gondolok) A másik kérdésem a láncolajra vonatkozik: jelenleg Motorex dry lube -ot használok, de szeretnék mást is kipróbálni.. Rohloff-on gondolkodtam, mert sokan ajánlják, de találtam gyári Shimanot is Bike24 - Shimano PTFE Dry Lube egész jó áron, illetve ennek wet-verzióját is. Errõl vkinek tapasztalat?

Köszi a segítséget elõre is!

#530
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

A fogkrém tényleg mûködhet, de egy esõ kimossa szerintem.

Esetleg fenyõ gyanta alkoholban oldva? A lazítás ill. oldás is alkohol alá juttatásával történhetne.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#531
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.013 hozzászólás
  • LocationKelenföld
Én celluxszal bandázsolom be a kormány végét, kb. a markolat kétharmadáig. Feltenni, jóféle féktisztító, vagy alkohol. Persze érdemes úgy tekerni a celluxot, (kis átfedéssel) mint az országúti bandázst szokás, hogy mikor csavarod majd a markolattal, ráfeszüljön a kormányra, ne lemálljon. (Nem saját találmány, régen egy német Bike magazinban ajánlották, mint "freeride trükköt", jóval a bilincses markolatok megjelenése elõtt.)

#532
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás

Konkretan van rossz tapasztalatod? Tehat ezzel a "finom meghuzassal" onmagaban kilazulnak, elmozdulnak a dolgok?


Igen, szakadt már le hátsófékem, mert kirezonált a csavar - igaz már réges-régen el volt hagyva a kis mûagyag kitekerõdésgátló izé.

A nagyon megtépéssel már több rossz tapasztalatom van, egy saras versenyen a bowdenen kellett feszíteni (v-fék), s a helyzet hevében elkentem a menetet egy XTR fékben... Ja és nyeregbilincsem többször robbant már szét.

A fogkrém tényleg mûködhet, de egy esõ kimossa szerintem.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#533
sanker

sanker

    vendég

  • fórumtag
  • 244 hozzászólás

Alkatrészek elmozdulásának meggátolására mit használtok? A hiperkönnyû és karbon alkatrészek korában rá kellett jönnöm, hogy a csavarok "megtépése" nem megoldás, sõt, az alkatrész károsodásához vezet. Azóta, bár nyomatékkulcsom nincs, nagyon finoman húzok csak meg mindent, s valamilyen rögzítési módot használok - kiegészítésképpen.


Konkretan van rossz tapasztalatod? Tehat ezzel a "finom meghuzassal" onmagaban kilazulnak, elmozdulnak a dolgok?

#534
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
izopropil alkohol nem bantja a lakkot, muanyagot, de ugye az nem "ragaszto". esi markolatot en azzal teszem fel, alun jo. a karbonpasztanal az a lenyeg, hogy apro szemcsek legyene benne - a fogkrem is ezert jo.

#535
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.321 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Amire megoldást keresek:

markolat karbonkormányra (mivel a 3M ragasztó árt neki, a hajlakkot meg kimossa az esõ)
kormány stucniban
nyeregcsõ karbonvázban


Nyeregcsõ karbonvázban: Zeezoltano írta korábban az egyik topikban itt, hogy fogkrémet használ és teljesen jó.
Kormány a stucniban gondolom karbon lesz; csak ötlet: kormány gyártója írt errõl valamit esetleg, hogy kell-e, s ha igen, mi?
Markolat karbonkormányra: passzolom, nem tudom. Hajlakos trükköt ismerem csak, illetve a féktisztító spray-el felhelyezést, de az lehet, hogy "nem annyira jó" a karbonnak.

#536
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
Ez nem biztos, hogy ide tartozik, de nincs topikja:

Alkatrészek elmozdulásának meggátolására mit használtok? A hiperkönnyû és karbon alkatrészek korában rá kellett jönnöm, hogy a csavarok "megtépése" nem megoldás, sõt, az alkatrész károsodásához vezet. Azóta, bár nyomatékkulcsom nincs, nagyon finoman húzok csak meg mindent, s valamilyen rögzítési módot használok - kiegészítésképpen.

Pl:

titáncsavarok - csavarragasztó (kék ragacsos izé, finom filmben felkenve)
markolat - 3M fotórögzítõ ragasztó (alukormányra)

Amire megoldást keresek:

markolat karbonkormányra (mivel a 3M ragasztó árt neki, a hajlakkot meg kimossa az esõ)
kormány stucniban
nyeregcsõ karbonvázban

Sajnos itthon nem nagyon kapok karbonpasztát (Ritchey Liquid Torque, Tax Carbon Assembly Paste stb...) Kinek mi a bevett módszere?
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#537
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

De, sima Y fékem van. Városi használatban, finom lassításokhoz teljesen megteszi. A felnim pedig még csak nem is duplafalú. Ha jól emlékszem, valami Selle Italy. Hogy érzed a kopást a felnin? Egyáltalán hogy tud elkopni, a fékpofa sokkal puhább anyag. Õszintén, nem is hallottam még felnikopásról a környezetemben :D


homorúvá válik a felni felülete, és egy idõ után leszakad a perem

ahogy elõttem is írták a rossz idõ hatványozottan koptatja

#538
xclajos

xclajos

    vendég

  • fórumtag
  • 158 hozzászólás

De, sima Y fékem van. Városi használatban, finom lassításokhoz teljesen megteszi. A felnim pedig még csak nem is duplafalú. Ha jól emlékszem, valami Selle Italy. Hogy érzed a kopást a felnin? Egyáltalán hogy tud elkopni, a fékpofa sokkal puhább anyag. Õszintén, nem is hallottam még felnikopásról a környezetemben :D

Neked lehet, hogy acél felnid van. Az tényleg sok évig jó lehet. Vagy nem nagyon jársz hóban, sárban, homokban. Az nagyon eszi az alufelniket.
Nekem (és haverjaimnak) már többször is repedt el felnim a túlzott elkopástól.
Országúton (városban) viszont hosszú évekig használhatod a felnit különösebb gond nélkül.

#539
sanker

sanker

    vendég

  • fórumtag
  • 244 hozzászólás

Hogy érzed a kopást a felnin? Egyáltalán hogy tud elkopni, a fékpofa sokkal puhább anyag. Õszintén, nem is hallottam még felnikopásról a környezetemben :D


A legtobb felnin megtalalhato kopasjelzo csik (vájat) allapotabol latod. Ha teljesen eltunik, akkortol (a gyarto szerint) mar veszelyesn meggyengul a felni es kockazatos a tovabbi hasznalata.

#540
Sturmbock

Sturmbock

    vendég

  • fórumtag
  • 91 hozzászólás

15-20 év egy kerékre? de akkor nem felni féket használsz gondolom? nálam a legutóbbi felnim egy campagnolo volt, ami egy év alat kritikus szintre kopott, de még az asszony rigidáján is érezni a kopást tizenpárezer km uán.


De, sima Y fékem van. Városi használatban, finom lassításokhoz teljesen megteszi. A felnim pedig még csak nem is duplafalú. Ha jól emlékszem, valami Selle Italy. Hogy érzed a kopást a felnin? Egyáltalán hogy tud elkopni, a fékpofa sokkal puhább anyag. Õszintén, nem is hallottam még felnikopásról a környezetemben :D