Nekem a Weldtite TF2teflonos spray egész jól működik, igaz nem is használom a bringát semmi extrémre. nagyjáből 2 hetente átfújogatom vele és ennyi.
Jelentkezz be Regisztrálj

Kenõanyagok, tisztítás, karbantartás
#461
Írta 2015. április 02. - 17:53

#462
Írta 2015. április 02. - 15:23

műszerolaj. pár száz forint. fölösleges több ezer pénzt kiadni rá. 2 éve vettem 300 ml-t és még mindig van belőle. még ha egy héten 2x leolajozod,még akkor sem fogy el egy év alatt.
1200-ért vettem két éve Hanseline MTB láncolajat. Ásványi olaj, szép méregzöld-abszint színű, nagyon kevés is elég belőle, csontszáraz láncra applikálva pár csepp. Kb. a 20%-át használtam el az egésznek, pedig, kentem vele a két outin kívül a családban a trekkingeket, haver bringáján a láncot, meg városi veretőmet is.
Nem dobálja le a lánc, benne marad, nem keni össze-csapja össze a láncvillát. Szóval jó, és elég viszkózus.
#463
Írta 2015. április 02. - 14:51

Nem szedte, mondjuk annyira híg volt hogy lehet elfolyt rajta a kosz, vagy nem látszott meg annyira mint amikor porszemcsék ragadnak rá és masszaként áll össze a láncon. De szerintem akkor hanyagolom ezt a Makita féle láncolajat,mert félek attol is nehogy összefröcskölje a drága cipőt, vagy a vázat. Természetesen fogom kenni gyakrabban is, csak januárban mikor megvettem a láncot, egész márciusig csak állt a kerékpáron mivel nem mentem vele. Mostnaában kezdtem el tekerni és olyan 100 km van benne, még úgy érzem elmegyek vele másik 100 km-t és utána mivel van rajta bontható láncszem, leveszem a láncot, megmosom Brigéciollal aztán bekenem akkor Motorexel és visszateszem a lánot.
Most még a gyári zsír van a láncon, az eladó akkor aztmondta hogy 2000 km-ig nem is kell rákenni mást, de szerintem ez kissé marketing szagú, kell arra kenni, csak ami gyárilag ezen a Campagnolo Veloce láncon van talán szilikonos olaj lehet, de elég tartós. Apropó, a Motorexből a Chain Lube is jó? Vagy csak a Dry? Illetve ha a Dry-t eső éri akkor érdemes letörölni és ujra kenni?
Szerintem nincs jobb a gyári kenőanyagnál. Szép időben sokáig jó lehet, de biztos nem 2000 km-ig. De 500-ra tökéletes.
#464
Írta 2015. április 02. - 14:33

Sose volt sz@rabb olajam! Bár én montizok, de száraz időben is hamar leszárad és dobja is le a láncról. Szárazben én rohlofot, nedves sáros időben squirt lube-ot használok
Országútin is hitvány volt. A rohloff jó, szerintem senki nem mondhatja rossznak (max. van jobb nála), és ami viráglelkűeknél további pozitívum, utántöltéssel lehet venni.
#465
Írta 2015. április 02. - 12:45

Viszont most kaptam olyan tanácsot is miszerint a Motorex Dry Lube olaj elég jó tulajdonságokkal rendelkezik.
Sose volt sz@rabb olajam! Bár én montizok, de száraz időben is hamar leszárad és dobja is le a láncról. Szárazben én rohlofot, nedves sáros időben squirt lube-ot használok
- Rabbit kedveli ezt
#466
Írta 2015. április 02. - 11:52

Sziasztok!
Kicsit eluralkodott rajtam a tanácstalanság, visszaolvasva a régi hozzászólásokat, ugyanis az országúti kerékpáromat szeretném hamarosan beolajozni, miután januárban rákerült a friss lánc, és most úgy érzem eljött az idő az olajozásra. Szóval van nekem egy makita láncolajom amit még a régebbi trekking kerékpáromon használtam. Sajnos kicsit fröcsögős volt pedig keveset tettem rá, de miután alaposan áttöröltem már nem fröcsögött szinte egyátalán és azt vettem észre hogy sokáig is tart a láncon. Viszont most kaptam olyan tanácsot is miszerint a Motorex Dry Lube olaj elég jó tulajdonságokkal rendelkezik. Viszont itt olvastam olyat is hogy mégsem annyira jó,mert hamar összegyűjti a koszt. Szóval ha valaki esetleg próbálta már a Makita lánckenő olajat amit eredetileg láncfűrészek olajozására tlaáltak ki, és mellette a Motorex féle olajat is kipróbálta, örömmel venném ha tanácsot tudna adni, hogy melyik a jobb.
Mert fölöslegesen nem akarok 2000 forintot kiadni, ha mégsem olyan jó az a Motorex. Ellenben ha sokatoknak bevállt, akkor bátrabban veszem meg.
műszerolaj. pár száz forint. fölösleges több ezer pénzt kiadni rá. 2 éve vettem 300 ml-t és még mindig van belőle. még ha egy héten 2x leolajozod,még akkor sem fogy el egy év alatt.
- Sandman kedveli ezt
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#467
Írta 2015. április 02. - 11:52

hát ha a fűrész olaj nem szedte a mocskot, akkor a motorex dry sem fogja. (persze felesleget le kell törölni). és ez legalább erre van kitalálva. láncfűrésznél kissé más az igényvűbevétel. éni s próbáltam (stihl-t mondkűjuk, de lényegtelen), azt kell mondjam nem volt jó gondolat.
de ha használod is azt a bringát, azért nam ártana a 3 hónapnál kissé gyakoribb kenés neki.
Nem szedte, mondjuk annyira híg volt hogy lehet elfolyt rajta a kosz, vagy nem látszott meg annyira mint amikor porszemcsék ragadnak rá és masszaként áll össze a láncon. De szerintem akkor hanyagolom ezt a Makita féle láncolajat,mert félek attol is nehogy összefröcskölje a drága cipőt, vagy a vázat. Természetesen fogom kenni gyakrabban is, csak januárban mikor megvettem a láncot, egész márciusig csak állt a kerékpáron mivel nem mentem vele. Mostnaában kezdtem el tekerni és olyan 100 km van benne, még úgy érzem elmegyek vele másik 100 km-t és utána mivel van rajta bontható láncszem, leveszem a láncot, megmosom Brigéciollal aztán bekenem akkor Motorexel és visszateszem a lánot. Most még a gyári zsír van a láncon, az eladó akkor aztmondta hogy 2000 km-ig nem is kell rákenni mást, de szerintem ez kissé marketing szagú, kell arra kenni, csak ami gyárilag ezen a Campagnolo Veloce láncon van talán szilikonos olaj lehet, de elég tartós. Apropó, a Motorexből a Chain Lube is jó? Vagy csak a Dry? Illetve ha a Dry-t eső éri akkor érdemes letörölni és ujra kenni?
Norby86 módosította - 2015. április 02. - 11:53
#468
Írta 2015. április 02. - 11:32

Sziasztok!
Kicsit eluralkodott rajtam a tanácstalanság, visszaolvasva a régi hozzászólásokat, ugyanis az országúti kerékpáromat szeretném hamarosan beolajozni, miután januárban rákerült a friss lánc, és most úgy érzem eljött az idő az olajozásra. Szóval van nekem egy makita láncolajom amit még a régebbi trekking kerékpáromon használtam. Sajnos kicsit fröcsögős volt pedig keveset tettem rá, de miután alaposan áttöröltem már nem fröcsögött szinte egyátalán és azt vettem észre hogy sokáig is tart a láncon. Viszont most kaptam olyan tanácsot is miszerint a Motorex Dry Lube olaj elég jó tulajdonságokkal rendelkezik. Viszont itt olvastam olyat is hogy mégsem annyira jó,mert hamar összegyűjti a koszt. Szóval ha valaki esetleg próbálta már a Makita lánckenő olajat amit eredetileg láncfűrészek olajozására tlaáltak ki, és mellette a Motorex féle olajat is kipróbálta, örömmel venném ha tanácsot tudna adni, hogy melyik a jobb.
Mert fölöslegesen nem akarok 2000 forintot kiadni, ha mégsem olyan jó az a Motorex. Ellenben ha sokatoknak bevállt, akkor bátrabban veszem meg.
hát ha a fűrész olaj nem szedte a mocskot, akkor a motorex dry sem fogja. (persze felesleget le kell törölni). és ez legalább erre van kitalálva. láncfűrésznél kissé más az igényvűbevétel. éni s próbáltam (stihl-t mondkűjuk, de lényegtelen), azt kell mondjam nem volt jó gondolat.
de ha használod is azt a bringát, azért nam ártana a 3 hónapnál kissé gyakoribb kenés neki.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#469
Írta 2015. április 02. - 11:27

Sziasztok!
Kicsit eluralkodott rajtam a tanácstalanság, visszaolvasva a régi hozzászólásokat, ugyanis az országúti kerékpáromat szeretném hamarosan beolajozni, miután januárban rákerült a friss lánc, és most úgy érzem eljött az idő az olajozásra. Szóval van nekem egy makita láncolajom amit még a régebbi trekking kerékpáromon használtam. Sajnos kicsit fröcsögős volt pedig keveset tettem rá, de miután alaposan áttöröltem már nem fröcsögött szinte egyátalán és azt vettem észre hogy sokáig is tart a láncon. Viszont most kaptam olyan tanácsot is miszerint a Motorex Dry Lube olaj elég jó tulajdonságokkal rendelkezik. Viszont itt olvastam olyat is hogy mégsem annyira jó,mert hamar összegyűjti a koszt. Szóval ha valaki esetleg próbálta már a Makita lánckenő olajat amit eredetileg láncfűrészek olajozására tlaáltak ki, és mellette a Motorex féle olajat is kipróbálta, örömmel venném ha tanácsot tudna adni, hogy melyik a jobb. Mert fölöslegesen nem akarok 2000 forintot kiadni, ha mégsem olyan jó az a Motorex. Ellenben ha sokatoknak bevállt, akkor bátrabban veszem meg.
#470
Írta 2013. január 24. - 14:34

Ajánljatok legyetek szivesek elfogadható lánc olajat mindennapos használatú bringához,ami ebben a locsi-pocsi idõben is megfelelõ és a nyári szárazságban is elmegy.Lehet e-bay-es,free shipping-es is,a lényeg,hogy ne legyen egy vagyon.Esetleg lehet két féle is,egyik száraz,meleg idõre,a másik nedves,hidegre.
az eddigi tapasztalatom az, hogy kb. tökmindegy mit használsz, ilyen idõben mindent lemos a dzsuva egy-két nap alatt
nyáron mondjuk jobb a sûrûbb cucc, mert ritkábban kell kenni, az meg hogy dzsuvásodik.... hát istenem, szerencsére nem kell enni róla
amúgy sima mûszerolaj is jó, de ha tartósabbat akarsz akkor valami motoros lánc spray vagy pl. tf2 wet extreme, rohloff, stb.
#471
Írta 2013. január 24. - 11:03

#472
Írta 2012. december 31. - 18:08

#473
Írta 2012. december 31. - 12:50

Láncot körbe fogod egy ronggyal és addig pörgeted amíg le nem szedi a koszt, amit nem szed le azt hagyhatod. Utána beolajozod a láncot vársz egy két percet és újra átpörgeted a láncot a rongyon hogy a felesleges olajat leszed , ami miatt gyorsabban összekoszolódna a lánc.Sziasztok !
az lene a kérdésem, hogy a bringaboltokban milyen zsírral kenik be a bringát(nem a láncot)? Továbbá mivvel tudom letörölni az órszágutimat? A minap eleredt az esõ és a bringa kicsit sáros lett. Ha a lácot fogkefével mosom akkor nem lesz smmi baja nem?(Láttam láctisztító szerkezetet, de még nem tudtam beszerezni.
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#474
Írta 2012. december 31. - 11:56

A szervízekben eleg tapasztaltak ahhoz, hogy olcsó, de jó minõségû zsírt használjanak. Mivel a zsír olcsó attól ne félj, hogy normális helyen ezen akarnának spórolni. (A távol keleti gyárakban szokás, hogy az agyakat kevesebb zsírral rakják össze, mint kellene. De ott már ez jelentõs költségcsökkentés, a szervizben ez nem tétel)az lene a kérdésem, hogy a bringaboltokban milyen zsírral kenik be a bringát(nem a láncot)?
Továbbá mivvel tudom letörölni az órszágutimat? A minap eleredt az esõ és a bringa kicsit sáros lett. Ha a lácot fogkefével mosom akkor nem lesz smmi baja nem?(Láttam láctisztító szerkezetet, de még nem tudtam beszerezni.
Miért nem mosod le egy vödör vízzel? Ha ez nem megy, a nedves, majd száraz ruha is tökéletes. Szerintem nem érdemes a lánccal ennyire sokat foglalkozni, én egy ronggyal szoktam letörölni + olajozni.
#475
Írta 2012. december 31. - 10:13

az lene a kérdésem, hogy a bringaboltokban milyen zsírral kenik be a bringát(nem a láncot)? Továbbá mivvel tudom letörölni az órszágutimat? A minap eleredt az esõ és a bringa kicsit sáros lett. Ha a lácot fogkefével mosom akkor nem lesz smmi baja nem?(Láttam láctisztító szerkezetet, de még nem tudtam beszerezni.
#476
Írta 2012. december 31. - 01:21

Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#477
Írta 2012. december 31. - 01:02

Sziasztok!
Minap vettem a bolhán egy régi montit, nyolcas xt- vel, felderendett az ifjuságom.
Itthon rájöttem, hogy a nyeregrudat nem tudom kimozgatni.
Van valakinek ötlete a tizenöt éve összegyógyult vas és alu szétválasztására vagy bontsam szét alkatrésznek?
Kösz
Kiss A
Hõlégfúvó, vagy fagyasztóspray. Ha nincsenek ezek az eszközök akkor csavarlazítós áztatás, és sok sok türelem. Drasztikusabb megoldást nem akarok írni , hogy pl bringa lefog a nyeregcsõ csõfogóval megszorít és tekergetés ha megy
#478
Írta 2012. december 30. - 23:54

Minap vettem a bolhán egy régi montit, nyolcas xt- vel, felderendett az ifjuságom.
Itthon rájöttem, hogy a nyeregrudat nem tudom kimozgatni.
Van valakinek ötlete a tizenöt éve összegyógyult vas és alu szétválasztására vagy bontsam szét alkatrésznek?
Kösz
Kiss A
#479
Írta 2012. december 30. - 13:19

már nincs használatban a kerék csak lehet tovább adom mert ezek V fékes kerekek én meg átálltam tárcsára így ezek megmaradtak. Nem szeretek hanyag lenni így megcsináltattam õket. Bringában már nem volt csak kézben lett megpörgetve párszor szóval akkor gondolom menthetõ
Szét kell szedni és kiderül....
#480
Írta 2012. december 30. - 10:22
