http://ebike.hu/term...isztito-eszkoz/
Próbáltátok már ezt a lánctisztítót? Menyire lehet hatékonyan takarítani vele? Megéri megvenni?
ennyiből egy patentszem egy rossz múanyag edény meg vagy 3l brigéciol kijön, na az ér is valamit.
http://ebike.hu/term...isztito-eszkoz/
Próbáltátok már ezt a lánctisztítót? Menyire lehet hatékonyan takarítani vele? Megéri megvenni?
ennyiből egy patentszem egy rossz múanyag edény meg vagy 3l brigéciol kijön, na az ér is valamit.
Tán 1500 forintért vettem az aldilidiben tavaly pontosan ugyanezt, ezzel a két flakon valamivel.
Na annyit pontosan ér, többet szerintem nem.
http://ebike.hu/term...isztito-eszkoz/
Próbáltátok már ezt a lánctisztítót? Menyire lehet hatékonyan takarítani vele? Megéri megvenni?
....xart sem ér. Sajnos nem szedi le a szmötyit majd egy idő után teljesen "megeszi" a lánc. A leg1xűbb módja a tisztításnak, ha le tudod venni. Én féktisztítóval szoktam lemosni, egy időben brigéciolba áztattam, de a nejem kib@...ott vele.
Most ha lefolyt a féktisztító, csak meggyújtom a garázs előtt a flaszteren és eltűnik, kicsit kormos marad a helye, de ezzel már kevésbé szennyezek. Majd szárazra törlöm a láncot és olajozom, mielőtt visszateszem a hajtóművet és a sort is letisztítom. Mindezt 1000km-enként, 4 lánccal.
A szart sem érrel vitatkoznék, nekem más a tapasztalatom.
http://ebike.hu/term...isztito-eszkoz/
Próbáltátok már ezt a lánctisztítót? Menyire lehet hatékonyan takarítani vele? Megéri megvenni?
....xart sem ér. Sajnos nem szedi le a szmötyit majd egy idő után teljesen "megeszi" a lánc. A leg1xűbb módja a tisztításnak, ha le tudod venni. Én féktisztítóval szoktam lemosni, egy időben brigéciolba áztattam, de a nejem kib@...ott vele. Most ha lefolyt a féktisztító, csak meggyújtom a garázs előtt a flaszteren és eltűnik, kicsit kormos marad a helye, de ezzel már kevésbé szennyezek. Majd szárazra törlöm a láncot és olajozom, mielőtt visszateszem a hajtóművet és a sort is letisztítom. Mindezt 1000km-enként, 4 lánccal.
Ridley Noah Fast
Köszönöm mindenkinek a véleményt. Mostmár tudom melyiket fogom venni, eldöntöttem.
Nézem a face-en is a csoportban a posztodat. Szerintem kicsit túlspílázod ezt az egész kérdést (kb. mint a beállíttást is). Jó ide tényleg az egyszerű műszerolajtól kezdve bármilyen több ezres csoda, de még a 300 forintos kis műszerolajat se fogod tudni elfogyasztani, előbb elöregszik és dobod ki, veszel újat, de kb az a legjobb ár-érték arányban.
Nem bonyolítom túl a dolgokat, csak szeretném a legjobbat venni, mert fontos nekem hogy a láncra a lehető legjobbat kenjem ameddig tart az élettartama és ne olyat ami csak félig-meddig hatásos. Pl. itt van élő példának az hogy mikor megkérdeztem egy outist és aztmondta a makita lánckenő olaj tökéletes,mert ő már évek óta ezt használja az outiján és bevállt, nem haboztam és megvettem. Holott most úgy néz ki hogy mégsem annyira a kerékpárlánc olajozására használatos, ráadásul fröcsög is. Szóval én alapból olyan vagyok hogy egy kulacs miatt is képes vagyok hetekig az internetes hozzászólásokat böngészni, kinek mi vállt be, hogy aztán mérlegeljek és a többség véleményére hallgassak. Mert nem szeretnék úgy járni hogy megveszek valamit ami aztán mégsem válik be. Persze ettől függetlenül lehet hogy a sima 300 forintos műszerolaj is jó, de gondolom ezekben a láncolajokban azért valamilyen plusz adalékanyagot rakhatnak és nem csak a nevét fizeti meg az ember.
Norby86 módosította - 2015. április 02. - 20:19
http://ebike.hu/term...isztito-eszkoz/
Próbáltátok már ezt a lánctisztítót? Menyire lehet hatékonyan takarítani vele? Megéri megvenni?
Fogsz egy régi sütő tepsit, kiveszed a hátsó kereket, leteszel a földre egy fadarabot, erre ráteszed a vázat, és nekitámasztod a falnak. A láncot belelógatod a tepsibe, ebbe engedsz benzint, ecsettel átnyomatod, miközben a láncot a kis kezeddel forgatod. Asszonyén nincs bontó szem, övét í]y szoktam pucolni.
Ezekben kevés a folyadék, sokszor kellene cserélni. A használt benzint beöntöd egy műanyag flakonba, és leülepszik a szemét.
http://ebike.hu/term...isztito-eszkoz/
Próbáltátok már ezt a lánctisztítót? Menyire lehet hatékonyan takarítani vele? Megéri megvenni?
Barbierim van, de nem ez, hanem a dekás, amire a habflakon van rászerelve. Ezzel pucolom. nekem bejött, már évek óta megvan.
Ehhez annyit tennék hozzá, hogy ami nekem van, annak van egy kis előtét-cső része ami nagyon alaposan letisztogatja a lánc két oldalát , ezen azt nem látom. A dekás egyébként ugyanebben az árban van. A hab meg annyi a flakonjában, hogy most kell lecserélnem 7 szezon után , de csak azért mert a gáz már kevésbé hozza ki a flakonból. Az enyémnek hátránya, ha ez az, hogy csak két forgó kefe van benne.
Lehet sokan megköveznek ,de én csak szezon végén veszem le a láncot mielőtt átpucolnám a görgős szezon elején, illetve ilyenkor tavasszal.
http://www.decathlon...id_8010147.html
http://ebike.hu/term...isztito-eszkoz/
Próbáltátok már ezt a lánctisztítót? Menyire lehet hatékonyan takarítani vele? Megéri megvenni?
Nézem a face-en is a csoportban a posztodat. Szerintem kicsit túlspílázod ezt az egész kérdést (kb. mint a beállíttást is). Jó ide tényleg az egyszerű műszerolajtól kezdve bármilyen több ezres csoda, de még a 300 forintos kis műszerolajat se fogod tudni elfogyasztani, előbb elöregszik és dobod ki, veszel újat, de kb az a legjobb ár-érték arányban.
Nekem a Weldtite TF2teflonos spray egész jól működik, igaz nem is használom a bringát semmi extrémre. nagyjáből 2 hetente átfújogatom vele és ennyi.
csöpögtetősben érdemes azt levadászni. A Spray 1200 ft körül van-volt errefelé, de hátránya, hogy ... Nem olyan egyszerű pont a láncra adagolni, óhatatlanul megy pocsékba is belőle. CSöpögtetve nem.
Nekem a Weldtite TF2teflonos spray egész jól működik, igaz nem is használom a bringát semmi extrémre. nagyjáből 2 hetente átfújogatom vele és ennyi.
műszerolaj. pár száz forint. fölösleges több ezer pénzt kiadni rá. 2 éve vettem 300 ml-t és még mindig van belőle. még ha egy héten 2x leolajozod,még akkor sem fogy el egy év alatt.
1200-ért vettem két éve Hanseline MTB láncolajat. Ásványi olaj, szép méregzöld-abszint színű, nagyon kevés is elég belőle, csontszáraz láncra applikálva pár csepp. Kb. a 20%-át használtam el az egésznek, pedig, kentem vele a két outin kívül a családban a trekkingeket, haver bringáján a láncot, meg városi veretőmet is.
Nem dobálja le a lánc, benne marad, nem keni össze-csapja össze a láncvillát. Szóval jó, és elég viszkózus.
Nem szedte, mondjuk annyira híg volt hogy lehet elfolyt rajta a kosz, vagy nem látszott meg annyira mint amikor porszemcsék ragadnak rá és masszaként áll össze a láncon. De szerintem akkor hanyagolom ezt a Makita féle láncolajat,mert félek attol is nehogy összefröcskölje a drága cipőt, vagy a vázat. Természetesen fogom kenni gyakrabban is, csak januárban mikor megvettem a láncot, egész márciusig csak állt a kerékpáron mivel nem mentem vele. Mostnaában kezdtem el tekerni és olyan 100 km van benne, még úgy érzem elmegyek vele másik 100 km-t és utána mivel van rajta bontható láncszem, leveszem a láncot, megmosom Brigéciollal aztán bekenem akkor Motorexel és visszateszem a lánot.
Most még a gyári zsír van a láncon, az eladó akkor aztmondta hogy 2000 km-ig nem is kell rákenni mást, de szerintem ez kissé marketing szagú, kell arra kenni, csak ami gyárilag ezen a Campagnolo Veloce láncon van talán szilikonos olaj lehet, de elég tartós. Apropó, a Motorexből a Chain Lube is jó? Vagy csak a Dry? Illetve ha a Dry-t eső éri akkor érdemes letörölni és ujra kenni?
Sose volt sz@rabb olajam! Bár én montizok, de száraz időben is hamar leszárad és dobja is le a láncról. Szárazben én rohlofot, nedves sáros időben squirt lube-ot használok
Országútin is hitvány volt. A rohloff jó, szerintem senki nem mondhatja rossznak (max. van jobb nála), és ami viráglelkűeknél további pozitívum, utántöltéssel lehet venni.
Viszont most kaptam olyan tanácsot is miszerint a Motorex Dry Lube olaj elég jó tulajdonságokkal rendelkezik.
Sose volt sz@rabb olajam! Bár én montizok, de száraz időben is hamar leszárad és dobja is le a láncról. Szárazben én rohlofot, nedves sáros időben squirt lube-ot használok
Sziasztok!
Kicsit eluralkodott rajtam a tanácstalanság, visszaolvasva a régi hozzászólásokat, ugyanis az országúti kerékpáromat szeretném hamarosan beolajozni, miután januárban rákerült a friss lánc, és most úgy érzem eljött az idő az olajozásra. Szóval van nekem egy makita láncolajom amit még a régebbi trekking kerékpáromon használtam. Sajnos kicsit fröcsögős volt pedig keveset tettem rá, de miután alaposan áttöröltem már nem fröcsögött szinte egyátalán és azt vettem észre hogy sokáig is tart a láncon. Viszont most kaptam olyan tanácsot is miszerint a Motorex Dry Lube olaj elég jó tulajdonságokkal rendelkezik. Viszont itt olvastam olyat is hogy mégsem annyira jó,mert hamar összegyűjti a koszt. Szóval ha valaki esetleg próbálta már a Makita lánckenő olajat amit eredetileg láncfűrészek olajozására tlaáltak ki, és mellette a Motorex féle olajat is kipróbálta, örömmel venném ha tanácsot tudna adni, hogy melyik a jobb.
Mert fölöslegesen nem akarok 2000 forintot kiadni, ha mégsem olyan jó az a Motorex. Ellenben ha sokatoknak bevállt, akkor bátrabban veszem meg.
műszerolaj. pár száz forint. fölösleges több ezer pénzt kiadni rá. 2 éve vettem 300 ml-t és még mindig van belőle. még ha egy héten 2x leolajozod,még akkor sem fogy el egy év alatt.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
hát ha a fűrész olaj nem szedte a mocskot, akkor a motorex dry sem fogja. (persze felesleget le kell törölni). és ez legalább erre van kitalálva. láncfűrésznél kissé más az igényvűbevétel. éni s próbáltam (stihl-t mondkűjuk, de lényegtelen), azt kell mondjam nem volt jó gondolat.
de ha használod is azt a bringát, azért nam ártana a 3 hónapnál kissé gyakoribb kenés neki.
Nem szedte, mondjuk annyira híg volt hogy lehet elfolyt rajta a kosz, vagy nem látszott meg annyira mint amikor porszemcsék ragadnak rá és masszaként áll össze a láncon. De szerintem akkor hanyagolom ezt a Makita féle láncolajat,mert félek attol is nehogy összefröcskölje a drága cipőt, vagy a vázat. Természetesen fogom kenni gyakrabban is, csak januárban mikor megvettem a láncot, egész márciusig csak állt a kerékpáron mivel nem mentem vele. Mostnaában kezdtem el tekerni és olyan 100 km van benne, még úgy érzem elmegyek vele másik 100 km-t és utána mivel van rajta bontható láncszem, leveszem a láncot, megmosom Brigéciollal aztán bekenem akkor Motorexel és visszateszem a lánot. Most még a gyári zsír van a láncon, az eladó akkor aztmondta hogy 2000 km-ig nem is kell rákenni mást, de szerintem ez kissé marketing szagú, kell arra kenni, csak ami gyárilag ezen a Campagnolo Veloce láncon van talán szilikonos olaj lehet, de elég tartós. Apropó, a Motorexből a Chain Lube is jó? Vagy csak a Dry? Illetve ha a Dry-t eső éri akkor érdemes letörölni és ujra kenni?
Norby86 módosította - 2015. április 02. - 11:53
Sziasztok!
Kicsit eluralkodott rajtam a tanácstalanság, visszaolvasva a régi hozzászólásokat, ugyanis az országúti kerékpáromat szeretném hamarosan beolajozni, miután januárban rákerült a friss lánc, és most úgy érzem eljött az idő az olajozásra. Szóval van nekem egy makita láncolajom amit még a régebbi trekking kerékpáromon használtam. Sajnos kicsit fröcsögős volt pedig keveset tettem rá, de miután alaposan áttöröltem már nem fröcsögött szinte egyátalán és azt vettem észre hogy sokáig is tart a láncon. Viszont most kaptam olyan tanácsot is miszerint a Motorex Dry Lube olaj elég jó tulajdonságokkal rendelkezik. Viszont itt olvastam olyat is hogy mégsem annyira jó,mert hamar összegyűjti a koszt. Szóval ha valaki esetleg próbálta már a Makita lánckenő olajat amit eredetileg láncfűrészek olajozására tlaáltak ki, és mellette a Motorex féle olajat is kipróbálta, örömmel venném ha tanácsot tudna adni, hogy melyik a jobb.
Mert fölöslegesen nem akarok 2000 forintot kiadni, ha mégsem olyan jó az a Motorex. Ellenben ha sokatoknak bevállt, akkor bátrabban veszem meg.
hát ha a fűrész olaj nem szedte a mocskot, akkor a motorex dry sem fogja. (persze felesleget le kell törölni). és ez legalább erre van kitalálva. láncfűrésznél kissé más az igényvűbevétel. éni s próbáltam (stihl-t mondkűjuk, de lényegtelen), azt kell mondjam nem volt jó gondolat.
de ha használod is azt a bringát, azért nam ártana a 3 hónapnál kissé gyakoribb kenés neki.
Sziasztok!
Kicsit eluralkodott rajtam a tanácstalanság, visszaolvasva a régi hozzászólásokat, ugyanis az országúti kerékpáromat szeretném hamarosan beolajozni, miután januárban rákerült a friss lánc, és most úgy érzem eljött az idő az olajozásra. Szóval van nekem egy makita láncolajom amit még a régebbi trekking kerékpáromon használtam. Sajnos kicsit fröcsögős volt pedig keveset tettem rá, de miután alaposan áttöröltem már nem fröcsögött szinte egyátalán és azt vettem észre hogy sokáig is tart a láncon. Viszont most kaptam olyan tanácsot is miszerint a Motorex Dry Lube olaj elég jó tulajdonságokkal rendelkezik. Viszont itt olvastam olyat is hogy mégsem annyira jó,mert hamar összegyűjti a koszt. Szóval ha valaki esetleg próbálta már a Makita lánckenő olajat amit eredetileg láncfűrészek olajozására tlaáltak ki, és mellette a Motorex féle olajat is kipróbálta, örömmel venném ha tanácsot tudna adni, hogy melyik a jobb. Mert fölöslegesen nem akarok 2000 forintot kiadni, ha mégsem olyan jó az a Motorex. Ellenben ha sokatoknak bevállt, akkor bátrabban veszem meg.